Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Seksuele intimidatie

+12
Janelie
Merai
ladycat
Lady4
Jordana
Sterre
luisa
Jerry
Tania
Antibes
Angela_1986
Zwoesj
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Seksuele intimidatie

Bericht  Zwoesj wo 18 mei 2011 - 7:38

* Weggehaald ivm privacy*


Laatst aangepast door Zwoesj op wo 18 mei 2011 - 19:29; in totaal 1 keer bewerkt
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Angela_1986 wo 18 mei 2011 - 7:44

:shock: Die is maf!

Jeetje zeg... Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik in een dergelijke situatie zou doen omdat ik me ook geintimideerd en angstig zou voelen. In ieder geval zou ik er voor zorgen dat ik zo ver mogelijk bij hem uit de buurt zou blijven.

Is er een vertrouwenspersoon bij jullie op het werk? Dan zou je die in vertrouwen kunnen nemen.

Anders zou ik denk ik toch met mijn leidinggevende/iemand die ik vertrouw in gesprek gaan. Alhoewel, nu ik er zo over nadenk, het zou toch wel echt een grote drempel voor me zijn om zoiets, persoonlijks, te bespreken. Niet omdat ik bang zou zijn dat mijn doorgroei-mogelijkheden hierdoor beperkt zouden worden maar meer omdat ik bang zou zijn voor mijn privacy en de gevolgen; wat gaat hij doen als hij er achter komt dat ik hierover gesproken heb.

Moeilijk Zwoesj! Ik denk nog wel even met je mee... hug
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 7:47

Hoe komt hij aan je nummer?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Tania wo 18 mei 2011 - 7:47

Als je het er echt niet over wilt hebben op je werk zou ik hem gewoon compleet negeren. Nog 1 keer goed duidelijk maken wat je van z'n gedrag vind en daarna gewoon helemaal geen reactie meer geven op zijn acties.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Zwoesj wo 18 mei 2011 - 7:48

Hij zit op de afdeling waar ik naartoe wil.. Nu zit ik niet eens in hetzelfde gebouw..

Nee die is er niet, dat is een beetje het hele probleem. En om hiermee nou naar een arbo arts te stappen.

Ik wil hem graag zelf duidelijk maken dat het genoeg is en dat hij uit moet kijken.. Alleen hoe is de grote vraag voor mij nu.

Is via mijn werkmobiel dat hij smst, die staat gewoon bij ons op intranet
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 7:50

Hmm, dat vroeg ik me af inderdaad. Wellicht dat je dan gewoon met een meerdere kunt bespreken dat hij jouw werknummer gebruikt voor privé-aangelegenheden en dat je daar niet van gediend bent en of zij daar iets aan kunnen doen (dat hij jouw nummer niet meer heeft?)?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Jerry wo 18 mei 2011 - 7:52

Ik zou naar mijn leidinggevende stappen... Desnoods naar de arbo-arts, maar stap naar íemand toe om dit te vertellen. Dit kan écht niet!
Hier is niks 'dubbels/ik zal het wel verkeerd interpreteren' aan, melden!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Angela_1986 wo 18 mei 2011 - 7:55

Ik denk niet dat 'n leidinggevende er dan voor gaat zorgen dat hij Zwoesj haar nummer niet meer heeft. Ik denk dat hij er hooguit op aangesproken gaat worden dat hij die telefoon niet moet gebruiken voor privézaken en zich professioneel moet gedragen.

Als jij je er prettig bij voelt om naar de arbo-arts te stappen dan moet je dat gewoon doen hoor!

En als je het zelf wilt oplossen met hem dan zou ik hem nog één keer heel duidelijk zeggen dat je hier zeker geen interesse in hebt en niet wilt dat hij nog contact met je opneemt. Daarna zou ik hem dan negeren.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  luisa wo 18 mei 2011 - 7:57

Melden bij je leidinggevende..
En ik zou hem zelf ook een duideliljke sms terug sturen dat je hier absoluut niet van gediend bent en het gaat aankaarten bij leidinggevende. Dit is zo duidelijk, kan hij zich echt niet uitlullen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Jerry wo 18 mei 2011 - 8:03

Angela_1986 schreef:Ik denk niet dat 'n leidinggevende er dan voor gaat zorgen dat hij Zwoesj haar nummer niet meer heeft. Ik denk dat hij er hooguit op aangesproken gaat worden dat hij die telefoon niet moet gebruiken voor privézaken en zich professioneel moet gedragen.

Als jij je er prettig bij voelt om naar de arbo-arts te stappen dan moet je dat gewoon doen hoor!

En als je het zelf wilt oplossen met hem dan zou ik hem nog één keer heel duidelijk zeggen dat je hier zeker geen interesse in hebt en niet wilt dat hij nog contact met je opneemt. Daarna zou ik hem dan negeren.

Dat denk ik ook niet. Ik hoop toch dat haar leidinggevende de desbetreffende persoon er op zal aanspreken dat dit ábsoluut níet kan! Ik kan me niet voorstellen dat er geen consequenties voor deze man zijn als Zwoesj 't bij haar leidinggevende vertelt...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Angela_1986 wo 18 mei 2011 - 8:07

Jerry schreef:
Angela_1986 schreef:Ik denk niet dat 'n leidinggevende er dan voor gaat zorgen dat hij Zwoesj haar nummer niet meer heeft. Ik denk dat hij er hooguit op aangesproken gaat worden dat hij die telefoon niet moet gebruiken voor privézaken en zich professioneel moet gedragen.

Als jij je er prettig bij voelt om naar de arbo-arts te stappen dan moet je dat gewoon doen hoor!

En als je het zelf wilt oplossen met hem dan zou ik hem nog één keer heel duidelijk zeggen dat je hier zeker geen interesse in hebt en niet wilt dat hij nog contact met je opneemt. Daarna zou ik hem dan negeren.

Dat denk ik ook niet. Ik hoop toch dat haar leidinggevende de desbetreffende persoon er op zal aanspreken dat dit ábsoluut níet kan! Ik kan me niet voorstellen dat er geen consequenties voor deze man zijn als Zwoesj 't bij haar leidinggevende vertelt...

Als Zwoesj precies vertelt wat er aan de hand is tegen haar leidinggevende dan mag ik inderdaad hopen dat hij/zij direct aan die collega duidelijk maakt dat dit niet kan en niet wenselijk is binnen het bedrijf. Maar als zij zoals Antibes oppert alleen zegt dat hij de werktelefoon voor privézaken gebruikt dan denk ik niet dat een leidinggevende veel meer zal doen dan zeggen dat dat niet de bedoeling is.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Sterre wo 18 mei 2011 - 8:08

:shock: Fijne collega! Ik zou het zeker aankaarten bij iemand die je vertrouwt (bij voorkeur leidinggevende, die er ook iets mee kan) en de sms'jes laten lezen. Ik snap dat je ook angstig bent en niet weet wat hij gaat doen als jij het meldt, maar als je niks doet voelt hij zich vrij om dit nogmaals te doen denk ik.

Wel een ontzettend nare situatie zeg, ranzige kerel!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:13

Dit gedrag overstijgt alle grenzen van een toelaatbare en professionele houding t.o.v. collega's. Ik snap dat je bang bent voor eventuele consequenties, maar als jij niets onderneemt verandert er ook niets en kan het net zo goed nog verder escaleren. Jouw leidinggevende behoort hierin wel een bepaalde professionele houding aan te nemen en al helemaal als er geen vertrouwenspersoon is binnen het bedrijf waar je werkzaam bent.

De Arbo-arts zou ik niet meteen inschakelen, daar zou ik zelf pas op over willen gaan als mijn leidinggevende niets zou ondernemen of niet de stappen onderneemt die ik graag zou zien. Bedenk je dus wel van tevoren wat je graag anders wil zien. Heb je dat helder voor jezelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Zwoesj wo 18 mei 2011 - 8:17

Wat ik anders wil zien is eigenlijk heel makkelijk: Ik wil dat hij me met rust laat, en gewoon weer zakelijk en normaal gaat doen. Verder wil ik ook dat ik er niet raar op aangekeken wordt, en daarmee mijn kansen om door te groeien binnen het bedrijf verspil. Juist omdat ik net een stap de goede richting op aan het maken ben.

Dat is ook waar ik zo bang voor ben, dat het verder escaleert. En dan zover, dat ik uiteindelijk de schuld zou gaan krijgen (hoe weet ik niet, maar alles valt te verdraaien) van dit alles. En als er iets niet is, dan is dat het wel!

Weet niet wat er zou gaan gebeuren, aangezien we ook nog eens 2 verschillende leidinggevenden hebben.. Ook al zou dat niet uit mogen maken, er zit wel weer een extra ruis op de lijn. Wil nou ook weer niet dat dingen uit z´n verband gerukt worden.

Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 8:20

Angela_1986 schreef:
Jerry schreef:
Angela_1986 schreef:Ik denk niet dat 'n leidinggevende er dan voor gaat zorgen dat hij Zwoesj haar nummer niet meer heeft. Ik denk dat hij er hooguit op aangesproken gaat worden dat hij die telefoon niet moet gebruiken voor privézaken en zich professioneel moet gedragen.

Als jij je er prettig bij voelt om naar de arbo-arts te stappen dan moet je dat gewoon doen hoor!

En als je het zelf wilt oplossen met hem dan zou ik hem nog één keer heel duidelijk zeggen dat je hier zeker geen interesse in hebt en niet wilt dat hij nog contact met je opneemt. Daarna zou ik hem dan negeren.

Dat denk ik ook niet. Ik hoop toch dat haar leidinggevende de desbetreffende persoon er op zal aanspreken dat dit ábsoluut níet kan! Ik kan me niet voorstellen dat er geen consequenties voor deze man zijn als Zwoesj 't bij haar leidinggevende vertelt...

Als Zwoesj precies vertelt wat er aan de hand is tegen haar leidinggevende dan mag ik inderdaad hopen dat hij/zij direct aan die collega duidelijk maakt dat dit niet kan en niet wenselijk is binnen het bedrijf. Maar als zij zoals Antibes oppert alleen zegt dat hij de werktelefoon voor privézaken gebruikt dan denk ik niet dat een leidinggevende veel meer zal doen dan zeggen dat dat niet de bedoeling is.

Dat zal uiteraar wel per bedrijf verschillen. Een vriendin van me werd lastig gevallen op haar zakentelefoon door een collega (niet zo expliciet gelukkig) die eigenlijk niet zoveel met haar te maken had. En zij heeft toen aangegeven dat hij het niet bij zakelijk contact kon houden en zij heeft toen een ander nummer gekregen waarvan hij niet op de hoogte was. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Zwoesj wo 18 mei 2011 - 8:22

Over die mobiele telefoon, zo werkt het bij ons inderdaad niet. Iedereen binnen het bedrijf van de verschillende ploegen moeten elkaars nummers hebben om dingen na te kunnen vragen, of te kunnen laten oplossen als het fout gaat. Een ander nummer nemen en niet aan hem geven is dus helaas geen optie
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Antibes wo 18 mei 2011 - 8:26

Dat is naar, dan vrees ik dat je het echt met een leidinggevende moet bespreken. Wat Guattari ook al aangeeft, als je niets doet/hem negeert, kan het alsnog escaleren. Voor hetzelfde geld heeft hij zo'n bord voor zijn kop dat hij denkt dat je het dan vast niet zo erg vindt.

Of wellicht vindt hij het juist wel een extra leuk spelletje..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  luisa wo 18 mei 2011 - 8:42

Ik snap wel dat je bang bent dat het ook nadelig kan uitpakken voor jou, maar vind eigenlijk dat je het echt moet melden. Deze man gaat echt veel te ver, hij insinueert niet iets maar zegt gewoon letterlijk wat hij me je wil doen. Die sms-jes zijn zo duidelijk, dat kan hij echt niet in jouw schoenen schuiven hoor.

Als je het nu gaat negeren, tja misschien ben jij er dan wel vanaf (of hij gaat door, dat kan ook), maar dan wordt hij hier nooit op aangesproken en zijn er geen consequenties voor hem. Lekker makkelijk voor hem, dan kan hij een volgende keer weer dergelijke sms-jes aan jou of iemand anders sturen, of misschien denkt hij zelfs nog een stapje verder te kunnen gaan.
Je zegt zelf al dat collega's je waarschuwden voor hem, hij heeft dus niet zo'n goede naam. Enig idee waar dit vandaan komt, is er al eerder wat met hem voorgevallen?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Jordana wo 18 mei 2011 - 8:47

Kan je hem niet duidelijk maken dat je hier absoluut niet van gediend bent en ook niet meer dat zo smsje van hem wilt krijgen..

(moet eerlijk bekennen heb niet alles gelezen)
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Zwoesj wo 18 mei 2011 - 8:53

Hij heeft na het beeindigen van een relatie met een collega hele slechte dingen over haar gezegd, en wat ik ervan begrepen heb haar nieuwe vriend bedreigd.
Maar goed, daar zeg ik wel bij, ons bedrijf is net de roddelkrant waarin verhalen enorm opgeblazen worden. Weet dus ook niet in hoeverre dat bij deze het geval is.

Heb hem gesmst dat hij gestoort is, dat hij een vriendin heeft en daar zijn seksuele fantasien bij moet waarmaken, en mij met rust moet laten. Hopelijk is dat enigszins duidelijk, en anders maar eens dreigen dat ik inderdaad hogerop stap en dit aankaart
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Lady4 wo 18 mei 2011 - 8:56

Zo, die spoort echt niet!

Ik zou in ieder geval zijn smsjes bewaren, mocht je het nodig hebben als een soort van bewijsmateriaal. En ik denk dat je toch echt óf hem goed duidelijk moet maken dat je hier niet van gediend bent óf naar je leidinggevende stappen. En misschien wel allebei..

Bleegh, ik word er echt een beetje naar van. Dat de angst voor de gevolgen (bij veel vrouwen die sexueel geintimideerd worden) er voor zorgt dat dit gedrag geaccepteerd wordt. Vind het zo'n misselijkmakend machtspelletje.

Succes ermee Zwoesj en doe er alsjeblieft wat mee!!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 8:58

SMS'jes bewaren kan hij ook niks verdraaien. En het direct tegen je leidinggevende zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 9:06

Zeker aan je leidinggevende melden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 9:22

James schreef:Zeker aan je leidinggevende melden!

Zeker, dit zijn gewoon zieke smsjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  ladycat wo 18 mei 2011 - 9:30

Ik adviseer je dit voorval sowieso aan je leidinggevende te vertellen. Ik snap dat je het beangstigend vind omdat het onduidelijk is waar hij toe in staat is, maar het is wel de bedoeling dat je met plezier naar je werk gaat. Bovendien is je leidinggevende daarvoor om dit soort problemen op te lossen.

Bewaar alles wat je van hem ontvangt (emails & sms), dan sta je in ieder geval sterk.

Succes!
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Woonplaats : Tilburg!

Terug naar boven Ga naar beneden

Seksuele intimidatie Empty Re: Seksuele intimidatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum