Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

seksuele intimidatie

+8
Carra
Tania
TukTuk
Sjaantje
Shisha
Admin
Jeanette
Susan
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 21:48

Na lang twijfelen ben ik gisteren toch maar naar mijn leidinggevende gestapt, omdat mijn grens was bereikt. Ik word al weken seksueel geïntimideerd op mijn werk door een collega die in een transition-period zit en dus een aantal maanden bij ons op de vestiging werkt. Doordat ik ook een getuige heb, wordt het heel serieus genomen en hoor ik vandaag wat er gaat gebeuren. Mijn baas en degenen die hier nu mee aan de slag zijn gegaan, zijn woedend en ik voel me eigenlijk alleen maar rot. Werk vandaag thuis, maar denk continu: "Wat nou als hij ontslag krijgt" of "wat nou als hij alleen een waarschuwing krijgt en ik nog 1,5 maand met hem in een gebouw moet zitten?" Geen enkele uitkomst geeft me voldoening/opgelucht gevoel, want ik twijfel nu of ik er verstandig aan heb gedaan het te melden. De mindset die ik heb klopt niet; ik voel me namelijk schuldig en verantwoordelijk voor de eventuele consequenties die het voor de desbetreffende collega zal hebben, terwijl ik ergens heel goed begrijp hoe zo'n mindfuck-spelletje werkt. Vandaag werk ik thuis, omdat ik hem niet wil zien en hij me niet met rust laat. Het is superfijn dat mijn werkgever het zo serieus neemt, maar ik voel me ook een enorme aansteller dat ik het voor die 1,5 maand niet gelaten heb voor wat het is. Ik hou er absoluut niet van om op deze manier in the picture te staan. Het schuldgevoel dat ik het wellicht zelf heb uitgelokt knaagt aan me, terwijl ik weet dat dit niet zo is.

Geen idee wat ik met dit topic wil bereiken, concentratie voor werk is gewoon even ver te zoeken.


Laatst aangepast door Guattari op wo 7 sep 2011 - 21:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 21:52

Waarom zou je dat in vredesnaam nog anderhalve maand uit moeten zitten, dat is toch onzin?

Als het voor hem consequenties heeft dan heeft hij het daar zelf naar gemaakt, hoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 21:55

Susan schreef:Waarom zou je dat in vredesnaam nog anderhalve maand uit moeten zitten, dat is toch onzin?

Als het voor hem consequenties heeft dan heeft hij het daar zelf naar gemaakt, hoor.

Rationeel weet ik ook dat het onzin is, maar 't voelt alleen zo rot dat diegene nu op het matje wordt geroepen doordat ik er melding van heb gemaakt. De twijfel of hij het niet gewoon als grapjes heeft bedoeld worden steeds groter, omdat hij het niet bij andere vrouwen deed en hij me niet heeft aangeraakt. Ik weet het, 't slaat nergens op, maar 't is gewoon een heel raar spelletje in m'n hoofd nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 21:55

Ga je alsjeblieft niet schuldig voelen. Het is heel goed dat je dit gemeld hebt. Ook al werkt deze man maar 1,5 maand bij jullie, wat hij doet is echt fout.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 21:56

Ik vind het heel moedig van je dat je naar je leidinggevende bent gegaan en het niet hebt gelaten voor wat het is. Die jongen is over jouw grens gegaan, iets wat hij nooit had mogen doen. Hij heeft zichzelf in deze positie gezet, niet jij. Voel je ook absoluut niet verantwoordelijk als hij straks misschien ontslagen wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 21:59

Je zegt dat als hij een waarschuwing krijgt dat je dan nog 1,5 mnd met hem moet werken. Gaat hij daarna weg of jij?
Ik wil je iig veel sterkte wensen en je hebt er goed aan gedaan door het te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 21:59

Guattari schreef:
Susan schreef:Waarom zou je dat in vredesnaam nog anderhalve maand uit moeten zitten, dat is toch onzin?

Als het voor hem consequenties heeft dan heeft hij het daar zelf naar gemaakt, hoor.

Rationeel weet ik ook dat het onzin is, maar 't voelt alleen zo rot dat diegene nu op het matje wordt geroepen doordat ik er melding van heb gemaakt. De twijfel of hij het niet gewoon als grapjes heeft bedoeld worden steeds groter, omdat hij het niet bij andere vrouwen deed en hij me niet heeft aangeraakt. Ik weet het, 't slaat nergens op, maar 't is gewoon een heel raar spelletje in m'n hoofd nu.

Grapjes of niet het hoort niet wat hij doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 22:01

Ontslag krijgen vind ik vrij heftige maatregel, maar ik zou er eerlijk gezegd ook niet aan moeten denken dat hij mag blijven tot eind okt. Mijn werkgever heeft aan zijn werkgever het dringende verzoek ingediend hem te ontslaan of minimaal terug te laten gaan voor de laatste periode naar zijn eigen werkgever in het buitenland, omdat ze bang waren dat hij me niet met rust zou laten en hij steeds verder zal gaan met nare pesterijen. Gistermiddag begon dat al, opeens stond 'ie achter me en hoewel ik niet snel bang ben, voelde ik me wel bedreigd en angstig. Mijn werkgever heeft het zelfs gehad over aangifte doen, wat ik absoluut niet wil. Het enige wat ik wil, is dat het stopt en hem zo min mogelijk zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Jeanette wo 7 sep 2011 - 22:02

Het is alleen maar goed dat je dit hebt aan gegeven. Daar moet je niet aan twijfelen hoor! En wie weet was het in die 1,5 nog veel erger geworden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 22:02

Caribbeanlover schreef:Je zegt dat als hij een waarschuwing krijgt dat je dan nog 1,5 mnd met hem moet werken. Gaat hij daarna weg of jij?
Ik wil je iig veel sterkte wensen en je hebt er goed aan gedaan door het te zeggen.

Zijn project loopt tot eind okt. en dan zou hij dus weggaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Admin wo 7 sep 2011 - 22:03

*


Laatst aangepast door Admin op wo 7 sep 2011 - 22:28; in totaal 2 keer bewerkt
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Shisha wo 7 sep 2011 - 22:04

Als jij je geïntimideerd voelt dan is het intimidatie, grapjes of geen grapjes. Hij gaat bij jou de grens over en ik vind het juist goed dat je dat hebt aangekaart.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Sjaantje wo 7 sep 2011 - 22:04

Hij wordt niet op het matje geroepen omdat jij er melding van hebt gemaakt, maar omdat hij te ver is gegaan! En ik denk dat hij wel in de gaten had dat hij het bij jou' makkelijk' kon doen, want anders had hij het óók bij anderen gedaan. En als dit zijn manier van grapjes maken geweest zou zijn, had hij het óók bij anderen gedaan. Feit is dat ieders grens ergens anders ligt, en zodra jouw grens bereikt is, hoort de ander dat te respecteren. Dat heeft hij niet gedaan en daarom wordt hij op het matje geroepen, niet omdat jij er melding van hebt gemaakt!

hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Sjaantje wo 7 sep 2011 - 22:06

Admin, voor jou ook een hug , wat naar om te lezen! Je wordt dus niet serieus genomen?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 22:06

Jeetje Admin, wat ontzettend rot voor je dat het zo wordt omgedraaid dat jij met de nek wordt aangekeken. Dat is echt de omgekeerde wereld. Ik vind het heel naar voor je. Zou je alsjeblieft wel mijn tekst willen weghalen, want ik wil liever niet dat wordt gequote.

Ik wens jou veel sterkte, het klinkt een stuk heftiger bij jou.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Admin wo 7 sep 2011 - 22:23

Sorry, ik heb het weggehaald en zet er hier liever ook niet te veel over neer. Maar mocht je willen PM'en dan weet je me te vinden. Ik zit overigens ook nog op een andere afdeling waar ze me wel serieus nemen, dat scheelt iets. Jij ook sterkte.
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 22:43

Lieve Admin,

Ik ga later reageren op je PM. Het is in principe gewoon een werkdag voor mij, en ik stress al heel erg voor de uitkomst en ik vind dat ik nu gewoon even aan het werk moet, zodat ik gedachten kan verzetten, hoop ik. Je hoort nog van me. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 0:26

Uitkomst: op staande voet ontslagen een uur geleden. Hij moest per direct het pand verlaten, mocht niet zelf meer z'n spullen pakken, moet vandaag zijn appartement nog verlaten en of hij dan daadwerkelijk vandaag of toch pas zijn geplande vlucht van morgen neemt, moet hij zelf weten. Dat ticket moet hij ook terugbetalen, want zijn werkgever vergoedt het normaal gesproken eens per 3 wk, en zijn baas uit het buitenland is gisteravond dus op het vliegtuig nr NL gestapt, zodat hij het ontslag kon uitspreken naar deze inmiddels ex-collega toe. Ik ben godsgruwelijk blij dat ik vandaag thuis mocht werken, want het schijnt chaos te zijn nu daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Admin do 8 sep 2011 - 0:29

Fijn om te lezen dat dit soort zaken wel serieus genomen kunnen worden. Blijf je nog wel thuis werken tot je weet dat hij weg is?
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Sjaantje do 8 sep 2011 - 0:34

Guat, wat heftig hug Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je vandaag thuis werkt! Dit is niet niks maar hou jezelf voor dat het niet aan jou ligt, hij heeft dit echt allemaal aan zichzelf te danken.
En wat fijn om te lezen dat het zo serieus wordt opgepakt, ik hoor wel eens andere verhalen...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 0:38

Hij moest echt per direct het pand verlaten, dus mocht zelf niet eens meer zijn spullen pakken. Afscheid nemen van collega's eveneens niet aan de orde geweest, maar dat was ook niet iets geweest waar hij op zat te wachten, denk ik. Hij is in stilte vertrokken en de afdeling waar hij werkte is ingelicht dat hij niet langer meer een collega is. Iedereen is in rep en roer, en vooral blij dat 'ie weg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Sjaantje do 8 sep 2011 - 0:45

Meer mensen hadden dus 'problemen' met hem? Of is dat een voorbarige conclusie van mij?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  TukTuk do 8 sep 2011 - 0:46

Ik vind het echt heel knap van je dat je een melding hebt gemaakt! Wie weet viel hij nog wel meer vrouwen lastig, zonder dat je het in de gaten had?
En heel fijn dat er zo goed opgetreden wordt door jou werkgever, hopelijk doet dit jou ook inzien dat jij niks verkeerds hebt gedaan en het de juiste keuze was om de melding te maken! Als het toch meer een grapje was geweest oid, dan hadden ze echt niet zo gehandeld. Wie weet is er in het buitenland op zijn vorige werkplek ook wel eens een melding van gemaakt en heeft hij toen een 2de kans gekregen oid? En ook al ben jij de enige bij wie hij dit gedaan heeft, hij is te ver gegaan en moet daar nu de consequenties van dragen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 0:47

Goed dat je een melding hebt gemaakt, en al helemaal dat ze je 100% serieus nemen, en dat dit dus de consequentie is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 0:55

Sjaantje schreef:Meer mensen hadden dus 'problemen' met hem? Of is dat een voorbarige conclusie van mij?

Hij lag al niet lekker in het team vanwege z'n grote mond (denigrerend zijn naar anderen), maar dit gedrag kwam puur voort uit jaloezie naar een collega met wie ik buiten werktijd wel afspreek. We hebben officieel niets met elkaar, maar zijn wel meer dan louter collega's en vinden elkaar heel leuk en lief. Op de werkvloer merkt niemand er iets van en duiden we onze band puur professioneel, maar de ontslagen collega wilde heel vaak met me afspreken en dat deed ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

seksuele intimidatie Empty Re: seksuele intimidatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum