Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babyboom

+48
Lies
M@niek
Jasmine
Jade
Sylvana
Clapperdie
Toet
Flower_L
Filoria
Parisienne
love
SuperGrover
Bruintje Beer
Shy
SleepingBeauty
Amber-
Tsjip
Julia
MissD
Fearie
Verde
Engeltje23
Klompemeiske
shadow
ingrid82
blauwwitrood
Bolleke
SarahKey
Beachgirl
Ugly Betty
Kqip
Lavendel
nina
Huppekee
Lejow
ixis
CCC
Arwyn
Pien
studiebol
Inge
L!ND@
Happydobby
Angela_1986
Susan
Mamasapje
Didi
Coccinelle
52 plaatsers

Pagina 5 van 15 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Happydobby wo 8 jun 2011 - 8:27

Ik ga toch kijken of dat stel met ivf/pgb zwanger is.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Lejow wo 8 jun 2011 - 8:30

Happydobby schreef:Ik ga toch kijken of dat stel met ivf/pgb zwanger is.

Heb ik ook gedaan hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 8:45

Lejow schreef:
Happydobby schreef:Ik ga toch kijken of dat stel met ivf/pgb zwanger is.

Heb ik ook gedaan hehe

Zet het eens even als spoiler in dit topic dan. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Lejow wo 8 jun 2011 - 9:08

Spoiler:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 9:34

Thanks Lejow!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 10:01

ook heftig dat verhaal van die vader en 3 kids...alleen begrijp ik 1 ding niet.

Ze hadden 2 pleegkinderen en wilden nog een kindje van henzelf.
1ste overleden
2de meisje
3de jongen

maar toch spreken ze maar over 3 kids. Gregory en die 2 kleintjes.

Maar pfffff...wat een verhaal weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 10:41

Ik ben zo benieuwd hoe het nu met Joyce en Oscar gaat.. gezien ze dus al ik oktober/november zwanger zijn geraakt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  SarahKey wo 8 jun 2011 - 17:54

Jade: daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Had al op hun blog gekeken op babyboom.nl maar staat verder nog niets! Hoop en gun het ze zo.

Ja erg hoor van Vivian. Zat echt geschokt voor de tv. Zo sneu, 3 kleine kindjes zonder moeder nu. Hart verscheurend.

Ik vind het dit seizoen wel veel leed hoor. Je zou zelf niet zwanger meer durven te worden. Van mij mag het allemaal wel iets minder leed. Tuurlijk kan het gebeuren dat je kindje in de buik overlijd. Maar om hier nu elke aflevering bij stil te gaan staan vind ik best veel eigenlijk.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Inge wo 8 jun 2011 - 19:34

Jade hier is de blog van Joyce en Oscar; http://babyboom.ncrv.nl/blogger/joyce-en-oscar

Las op de twitter van Diana en Jeroen dat Denise (oud babyboom) haar vliezen gebroken zijn terwijl het nog niet de tijd is om te bevallen. http://babyboom.ncrv.nl/blogs/update-denise-en-peter
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Bolleke wo 8 jun 2011 - 20:06

Ik vind dat stel dat nu weer zo snel zwanger is via ivf een beetje raar. Alsof ze meteen van de ene baby overgaan naar de andere. Ze doen ook heel luchtig over deze zwangerschap, vind ik.
En ik denk niet dat ik aan embryo selectie zou doen, maar dat is natuurlijk al een discussie. Ik vind het wel goed dat er stil gestaan word dat een zwangerschap heel makkelijk mis kan gaan, of moeizaam. Mensen denken vaak dat het vanzelfsprekend is een gezond kindje te krijgen maar er kan zoveel mis gaan.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Inge wo 8 jun 2011 - 20:31

Vind ik eigenlijk helemaal niet. Vind ook dat ze heel mooi over hun overleden kindje praten en ook continue benoemen dat hun oudste overleden kindje grote zus wordt.
Volgens mij zijn ze juist hartstikke angstig deze zwangerschap en bang dat het weer fout kan gaan. Als je hun blog ook leest zie je ook een blog waarin ze beschrijven bang te zijn dat het mis gaat.
Ik vind het goed dat er embryo selectie is. Als je een ziekte hebt en de kans op een kindje met die ziekte aanwezig is, zou ik zeker voor embryo selectie gaan. Als je kinderwens nou eenmaal groot is en de mogelijkheid is er.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Bolleke wo 8 jun 2011 - 21:20

Ja ik weet niet, heb die blog ook niet gelezen. Is net hoe het op mij overkomt. Maar lijkt mij logisch dat je angstig in deze zwangerschap staat.
Ik denk dat ik een ziek kindje ook zou accepteren, als ik zo'n sterke kinderwens heb. Ligt natuurlijk gevoelig en je kunt niet zeggen wat je in zo'n situatie zou doen maar voor mij voelt het heel onnatuurlijk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Inge wo 8 jun 2011 - 21:39

Maar het is dan wel kiezen voor een kindje met een ziekte waar het kindje aan dood kan gaan / veel pijn door zal hebben / veel operaties moet ondergaan etc.
Ik zou dat een kindje niet aan willen doen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Happydobby wo 8 jun 2011 - 21:56

ivax schreef:ook heftig dat verhaal van die vader en 3 kids...alleen begrijp ik 1 ding niet.

Ze hadden 2 pleegkinderen en wilden nog een kindje van henzelf.
1ste overleden
2de meisje
3de jongen

maar toch spreken ze maar over 3 kids. Gregory en die 2 kleintjes.


Ja dat viel me ook al op.

Wel alle stellen hebben ellende zeg, ik durf die van volgende week niet te kijken haha.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Bolleke wo 8 jun 2011 - 21:58

Inge schreef:Maar het is dan wel kiezen voor een kindje met een ziekte waar het kindje aan dood kan gaan / veel pijn door zal hebben / veel operaties moet ondergaan etc.
Ik zou dat een kindje niet aan willen doen

Klopt maar ik denk dat ik dan de afweging zou maken om kinderloos te blijven. Natuurlijk zou ik niet bewust kiezen voor een kindje met zo'n erge ziekte dat hij eraan zou kunnen overlijden of ernstig beperkt zou zijn, maar ik denk dat ik ook de boel niet bewust zou gaan manipuleren. Ik denk dat er op die manier alleen maar ziektes bij komen in de toekomst.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:02

kruimelje schreef:Ik vind dat stel dat nu weer zo snel zwanger is via ivf een beetje raar. Alsof ze meteen van de ene baby overgaan naar de andere. Ze doen ook heel luchtig over deze zwangerschap, vind ik.
En ik denk niet dat ik aan embryo selectie zou doen, maar dat is natuurlijk al een discussie. Ik vind het wel goed dat er stil gestaan word dat een zwangerschap heel makkelijk mis kan gaan, of moeizaam. Mensen denken vaak dat het vanzelfsprekend is een gezond kindje te krijgen maar er kan zoveel mis gaan.

Zij komt waarschijnlijk ook in de vervroegde overgang. Ik begrijp wel dat je gewoon weer door wilt helemaal als je weet dat het een tikkende klok is.

Ik vind het trouwens ook erg mooi hoe ze over hun overleden dochtertje praten. Wat Inge ook al zei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Inge wo 8 jun 2011 - 22:07

Owja dat was de hoofdreden idd omdat zij vervroegd in de overgang kan komen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  SarahKey wo 8 jun 2011 - 22:17

Ik vind het helemaal niet snel. Dat kindje zal nooit worden vergeten, ze praten er zo mooi over. En ivf is een erg lange weg en je hebt nooit de zekerheid dat het meteen lukt (en of het uberhaupt lukt).

Ik snap hun keuze wel om geen tijd te verliezen ook omdat ze vervroegd in de overgang kan raken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  blauwwitrood wo 8 jun 2011 - 22:17

Pleegkinderen kunnen ook weer teruggaan naar hun eigen gezien of een ander gezin, dus missch is dat de reden?

Jade schreef:Ik ben zo benieuwd hoe het nu met Joyce en Oscar gaat.. gezien ze dus al ik oktober/november zwanger zijn geraakt..

Voor wie het wil weten volgt hierna in het wit hoe het gaat: Joyce is nu 37 weken zwanger! Ook Annemieke (PGD) is nu bijna 30 weken.

blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:27

Ik vind het juist heel goed dat ze veel aandacht besteden aan mensen die niet zo makkelijk zwanger raken. Dat is tegenwoordig gewoon de realiteit.

Ik vind het overigens wel heel fijn dat pgd een optie is tegenwoordig. Nou heb ik nog een vrij redelijke kans op een gezond kindje, maar mensen die ik ken die hetzelfde doen zijn bijvoorbeeld drager van de ziekte van Huntington en die ziekte is 50 procent overdraagbaar. Als je al vanaf jongs af aan weet dat je drager bent maar wel heel graag moeder wilt worden, dan is een traject als dit gewoon een godsgeschenk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  blauwwitrood wo 8 jun 2011 - 22:28

James schreef:Ik vind het juist heel goed dat ze veel aandacht besteden aan mensen die niet zo makkelijk zwanger raken. Dat is tegenwoordig gewoon de realiteit.

Ik vind het overigens wel heel fijn dat pgd een optie is tegenwoordig. Nou heb ik nog een vrij redelijke kans op een gezond kindje, maar mensen die ik ken die hetzelfde doen zijn bijvoorbeeld drager van de ziekte van Huntington en die ziekte is 50 procent overdraagbaar. Als je al vanaf jongs af aan weet dat je drager bent maar wel heel graag moeder wilt worden, dan is een traject als dit gewoon een godsgeschenk.

+1
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  SarahKey wo 8 jun 2011 - 22:37

Ik vind het ook goed dat ze zulke stellen laten zien. Kan ik me heel goed in verplaatsen. Wij zijn ook al 4 jaar verder ondertussen.

Maar zoveel dood, leed en verdriet vind ik iets teveel. Zo lijkt het alsof er geen 1 zwangerschap normaal en blij kan verlopen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:40

SarahKey schreef:Ik vind het ook goed dat ze zulke stellen laten zien. Kan ik me heel goed in verplaatsen. Wij zijn ook al 4 jaar verder ondertussen.

Maar zoveel dood, leed en verdriet vind ik iets teveel. Zo lijkt het alsof er geen 1 zwangerschap normaal en blij kan verlopen.

Eens. Ik zag toevallig gister 1 aflevering en ik zag eigenlijk alleen maar ellende....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:45

Oh, ik vond het op zich wel meevallen eigenlijk. Tenminste, wat ik van de eerste afleveringen nu heb gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:55

kruimelje schreef:
Inge schreef:Maar het is dan wel kiezen voor een kindje met een ziekte waar het kindje aan dood kan gaan / veel pijn door zal hebben / veel operaties moet ondergaan etc.
Ik zou dat een kindje niet aan willen doen

Klopt maar ik denk dat ik dan de afweging zou maken om kinderloos te blijven. Natuurlijk zou ik niet bewust kiezen voor een kindje met zo'n erge ziekte dat hij eraan zou kunnen overlijden of ernstig beperkt zou zijn, maar ik denk dat ik ook de boel niet bewust zou gaan manipuleren. Ik denk dat er op die manier alleen maar ziektes bij komen in de toekomst.

Juist niet. Want je selecteert een gezond embryo die geen erfelijke ziekte door kan geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 5 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 15 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum