Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babyboom

+48
Lies
M@niek
Jasmine
Jade
Sylvana
Clapperdie
Toet
Flower_L
Filoria
Parisienne
love
SuperGrover
Bruintje Beer
Shy
SleepingBeauty
Amber-
Tsjip
Julia
MissD
Fearie
Verde
Engeltje23
Klompemeiske
shadow
ingrid82
blauwwitrood
Bolleke
SarahKey
Beachgirl
Ugly Betty
Kqip
Lavendel
nina
Huppekee
Lejow
ixis
CCC
Arwyn
Pien
studiebol
Inge
L!ND@
Happydobby
Angela_1986
Susan
Mamasapje
Didi
Coccinelle
52 plaatsers

Pagina 6 van 15 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:55

Ik heb het gisteren ook voor de eerste keer gezien. Vind het goed dat er zoiets als de PGD bestaat. Als je toch een kindje wilt maar een erfelijke ziekte hebt waar het kindje ontzettend veel last van gaat hebben of zelfd vroegtijdig kan overlijden snap ik dat je hiervoor kiest.

Wat ik niet snap er was ook een stel met een kindje die een ernstige spierziekte heeft en daar vroegtijdig aan zal overlijden. Op het einde zeggen ze wel dat het een ziekte en iets is wat je maar eenmalig mee wil maken (een kindje verliezen) maar ze is nu weer zwanger en de kans is groot dat dat kindje het ook heeft. Dus dan kiezen ze er wel bewust voor :S vond het beetje raar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:12

Ik vind het goed dat ze op deze manier laten zien welke opties er ook mogelijk zijn. Sommige stellen weten niet eens wat IUI of PGD is, en het is goed om te realiseren dat er andere stellen zijn die deze opties wel nodig hebben of gebruik van kunnen maken.

Overigens zou een serie met alleen maar 'standaard' verhalen een stuk minder interessant zijn natuurlijk. En er zitten wel genoeg stellen bij waar het zwanger worden appeltje eitje was, maar die worden gewoon wat minder uitgelicht. Maar zoals Ricky en Genevieve zijn, behalve dat ze ze jong zijn, ook een vrij 'normaal' stel die zonder al te veel problemen zwanger zijn geraakt en een kindje hebben gekregen.

Overigens ben ik 't helemaal eens met James wat betreft PGD. Vond jij zeker wel interessant om te zien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:20

Ik ga het vanavond even terug kijken! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Bolleke do 9 jun 2011 - 0:03

Ik veroordeel ook niemand op zijn keuzes, en ik ben blij voor de mensen die er van gebruik "willen" maken, dat het bestaat. Maar ik denk dat het mij een stapje te ver zou zijn. Dat sie vrouw inderdaad te vroeg in de overgang kan komen klopt inderdaad daar had ik niet meer bij stil gestaan.
En dat het een en al ellende is, vind ik niet. Er zijn meer zwangerschappen met complicaties, dan zwangerschappen die vlekkeloos verlopen, ik denk dat de meeste mensen zich daarin vergissen, dus ik vind het goed dat ze deze dingen allemaal laten zien.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:42

Lily schreef:Ik heb het gisteren ook voor de eerste keer gezien. Vind het goed dat er zoiets als de PGD bestaat. Als je toch een kindje wilt maar een erfelijke ziekte hebt waar het kindje ontzettend veel last van gaat hebben of zelfd vroegtijdig kan overlijden snap ik dat je hiervoor kiest.

Wat ik niet snap er was ook een stel met een kindje die een ernstige spierziekte heeft en daar vroegtijdig aan zal overlijden. Op het einde zeggen ze wel dat het een ziekte en iets is wat je maar eenmalig mee wil maken (een kindje verliezen) maar ze is nu weer zwanger en de kans is groot dat dat kindje het ook heeft. Dus dan kiezen ze er wel bewust voor :S vond het beetje raar

Die mensen krijgen ook een vlokkentest om te kijken of hun kindje gezond is en zo niet laten ze de zwangerschap afbreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:52

aah dat had ik niet meegekregen. Maar hun zouden dan toch ook voor die PGD kunnen kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:57

kruimelje schreef:Ik veroordeel ook niemand op zijn keuzes, en ik ben blij voor de mensen die er van gebruik "willen" maken, dat het bestaat. Maar ik denk dat het mij een stapje te ver zou zijn. Dat sie vrouw inderdaad te vroeg in de overgang kan komen klopt inderdaad daar had ik niet meer bij stil gestaan.
En dat het een en al ellende is, vind ik niet. Er zijn meer zwangerschappen met complicaties, dan zwangerschappen die vlekkeloos verlopen, ik denk dat de meeste mensen zich daarin vergissen, dus ik vind het goed dat ze deze dingen allemaal laten zien.

Ik denk dat het een verschil is hoe lang je er al over nadenkt. Ik kan me voorstellen dat je als buitenstaander misschien denkt dat je nooit zal doen. Maar het is anders als je zelf in de situatie zit, omdat je alle mogelijkheden al 20 keer hebt bedacht en voor de meeste mensen is dit traject de 'minst' schadelijke.

Weet je, als je wordt geboren met een dragerschap van een ziekte dan weet je al heel je leven dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend gaat zijn. Het brengt heel veel emoties met zich mee, omdat het niet simpelweg de beredenering is "oh ik ben erfelijk belast, dus ik neem maar geen kinderen". Jij als persoon kan er namelijk niks aan doen dat je erfelijk belast bent. En waarom zouden mensen die het geluk hebben (wat het is gewoon puur geluk) niet erfelijk belast te zijn wel zo kinderen mogen krijgen maar jij niet? Een optie als Pgd is dan zo fijn. Dat zeggen de mensen die het ondergaan en die ik ken allemaal. Op zo'n manier kan je enigzins normaal leven.

En laten we eerlijk zijn: als dit jouw enige kans zou zijn om een gezond kind op de wereld te brengen, zou je het dan daadwerkelijk laten? Ik denk dat heel weinig mensen die voor de keuze komen te staan het zouden laten. Het maakt voor je toekomstige kind namelijk niks uit. Die is niet minder gezond dan het kind van een ander. IVF kinderen zijn sowieso niet minder gezond, daar is onderzoek naar gedaan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Bolleke do 9 jun 2011 - 1:05

James, ik hoop niet dat je je aangevallen voelt want dat is absoluut niet wat ik wil. Ik denk dat jij het heel goed verwoord, en ik hoef daar gelukkig niet over na te denken, en misschien als ik in die situatie zat dat ik het ook zou doen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 1:08

kruimelje schreef:James, ik hoop niet dat je je aangevallen voelt want dat is absoluut niet wat ik wil. Ik denk dat jij het heel goed verwoord, en ik hoef daar gelukkig niet over na te denken, en misschien als ik in die situatie zat dat ik het ook zou doen.

Ik voel me ook niet aangevallen, wilde alleen even uitleggen hoe het is voor iemand die in die situatie zit snap je? smile Ik merk dat mensen heel snel zeggen dat ze het niet zouden doen. Maar ze beseffen vaak niet wat er allemaal aan vooraf gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 4:11

Eens met James. Het is niet alsof ze zomaar voor PGD kiezen, of voor de lol om de 'beste genen' er uit te halen. Daar gaat natuurlijk een lang proces aan vooraf, en is een moeilijke keuze. En voor sommigen gewoon dé manier om te zorgen dat kinderen krijgen, zonder de stress en schuldgevoel van een kindje met erfelijke ziekte op de wereld te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Susan do 9 jun 2011 - 4:20

Het lijkt mij sowieso onzin dat er nieuwe ziektes ontstaan door PGD. Er worden gezonde embryo's teruggeplaatst, dat is niet anders dan bij gewoon IVF. Dat er bij PGD ook wat embryo's zijn die niet gezond zijn en dus niet teruggeplaatst worden heeft natuurlijk geen enkele invloed op het al dan niet ontstaan van nieuwe ziektes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 4:24

Susan schreef:Het lijkt mij sowieso onzin dat er nieuwe ziektes ontstaan door PGD. Er worden gezonde embryo's teruggeplaatst, dat is niet anders dan bij gewoon IVF. Dat er bij PGD ook wat embryo's zijn die niet gezond zijn en dus niet teruggeplaatst worden heeft natuurlijk geen enkele invloed op het al dan niet ontstaan van nieuwe ziektes.

Nee precies, het is gewoon moderne evolutie.

Vroeger (of bij normale bevruchting) zouden zwakke embryo's misschien afsterven, nu hebben we de techniek om dit van te voren al te bepalen.

Ik ben er niet voor dat dit bij iedereen gebeurd, maar in het geval van erfelijke ziektes uitsluiten, vind ik dat een hele goede ontwikkeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 4:27

Pfft ik heb weer flink zitten janken zeg, vooral bij het gezin van wie de moeder was overleden. Had eigenlijk nog wel graag gehoord wat er nou precies aan de hand was, blijft nogal vaag zo. Wat betreft de kinderen zit het geloof ik zo: de eerste twee zijn geadopteerd/pleegkinderen. Daarna raakte ze zwanger van een eigen kind dat een dag na de geboorte overleed. Vervolgens werd ze weer zwanger en beviel ze van een gezond dochtertje. En was ze daarna weer zwanger toen ze overleed. Dus vandaar drie kinderen aan tafel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Lejow do 9 jun 2011 - 4:41

Nee, ze is wel bevallen voor ze overleed, tussen die twee kindjes zit 13mnd!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 4:42

Lejow schreef:Nee, ze is wel bevallen voor ze overleed, tussen die twee kindjes zit 13mnd!
Ohja. Dan snap ik het ook niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 4:44

Die jongste twee zijn van hunzelf, daar zit 13 maanden tussen. En daarna is ze overleden. Ik heb het toevallig net zitten kijken en moest echt heel erg huilen Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  L!ND@ do 9 jun 2011 - 5:26

Moet je even lezen op de site, tussen de blogs staat het hele verhaal. Echt verschrikkelijk!
http://babyboom.ncrv.nl/blogs/ons-verhaal-6
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  nina do 9 jun 2011 - 5:44

L!ND@ schreef:Moet je even lezen op de site, tussen de blogs staat het hele verhaal. Echt verschrikkelijk!
http://babyboom.ncrv.nl/blogs/ons-verhaal-6
Brrr.. verschrikkelijk! Sad
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 5:54

Ik ben trouwens benieuwd wat er na de bevalling met het zoontje van Sandra gebeurd. Het zag er nog al eng uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  ingrid82 do 9 jun 2011 - 6:04

blauwwitrood schreef:
James schreef:Ik vind het juist heel goed dat ze veel aandacht besteden aan mensen die niet zo makkelijk zwanger raken. Dat is tegenwoordig gewoon de realiteit.

Ik vind het overigens wel heel fijn dat pgd een optie is tegenwoordig. Nou heb ik nog een vrij redelijke kans op een gezond kindje, maar mensen die ik ken die hetzelfde doen zijn bijvoorbeeld drager van de ziekte van Huntington en die ziekte is 50 procent overdraagbaar. Als je al vanaf jongs af aan weet dat je drager bent maar wel heel graag moeder wilt worden, dan is een traject als dit gewoon een godsgeschenk.

+1

+1
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
Woonplaats : boxtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Arwyn do 9 jun 2011 - 6:30

Pff, echt vreselijk dat Vivian is overleden, dat had ik echt niet aan zien komen. Daar zit je dan alleen met een kleine van bijna 2, bijna 3 en 5.. Knap dat hij dat zo goed aan kan.

Voor dat stel met die PGD behandeling, hoop ik echt dat het lukt. Embryoselectie voor persoonlijk voorkeuren (blauwe ogen, blond haar) vind ik echt niet kunnen, maar als het is om te voorkomen dat je kindje een ernstige ziekte krijgt, snap ik dat ouders dit graag willen proberen.

Ben ook benieuwd wat er met het kindje van Sandra is gebeurd!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  L!ND@ do 9 jun 2011 - 6:54

Ostara schreef:Ik ben trouwens benieuwd wat er na de bevalling met het zoontje van Sandra gebeurd. Het zag er nog al eng uit.
+1 Ze zijn in ieder geval met beademing bezig...(herken ik van de geboorte van mijn meiske)
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 10:09

Ik vind het overigens wel een "eng" idee dat ze een cel weghalen uit de bevruchte eicellen, want wat haal je daarmee weg vraag ik me dan af? Want die cellen zijn er niet voor niets en worden in het lichaam ook niet eruit gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Susan do 9 jun 2011 - 10:11

Arwyn schreef:Voor dat stel met die PGD behandeling, hoop ik echt dat het lukt. Embryoselectie voor persoonlijk voorkeuren (blauwe ogen, blond haar) vind ik echt niet kunnen, maar als het is om te voorkomen dat je kindje een ernstige ziekte krijgt, snap ik dat ouders dit graag willen proberen.

Het lijkt mij ook niet dat dat gebeurt, ik vraag me af of dat überhaupt mogelijk is.


Laatst aangepast door Susan op do 9 jun 2011 - 10:12; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 10:11

Weetjewel schreef:Ik vind het overigens wel een "eng" idee dat ze een cel weghalen uit de bevruchte eicellen, want wat haal je daarmee weg vraag ik me dan af? Want die cellen zijn er niet voor niets en worden in het lichaam ook niet eruit gehaald.

Dat maakt niks uit Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyboom - Pagina 6 Empty Re: Babyboom

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 15 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum