Ook even heel trots .....
+33
love
Zora
loesje
mzcharlotte
Lejow
Liadan
Pien11
bo
Merai
Nana
Lady4
Happydobby
Minx
Dora
Tania
Ambivalence
Sjaantje
Bruintje Beer
Limburg85
Try
Parisienne
mirrie
meisjesmama
PapillonRose
Mikki
Mamsie
missmarm
Susan
LotteK
Meeko
LindaK
Koffieleut
Pien
37 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ook even heel trots .....
Lady4, dank je ! Ook het stukje verdelen van de aandacht tussen beide begint nu meer vorm te krijgen. We merken wel dat S.enna op sommmige gebieden wel onzekerder is geworden, zo ook op school. Daarom hebben we vandaag besloten dat we haar nog 1 jaar laten kleuteren. ( Ze is pas 5,5 maar ze mocht al naar groep 3) Met moederdag zijn we voor de eerste keer in 10 maanden weer iets als gezin gaan doen en dat is echt goed gegaan dus we gaan nu voortaan vaker met z'n vieren een dagje weg.
Fairytaile, ze is nu 13,5 maand.
Fairytaile, ze is nu 13,5 maand.
Gast- Gast
Het korte-termijngeheugen is echt héél kort hè, dat gaat niet over weken of maanden, maar over seconden, de tijdsduur waarin je even een telefoonnummer onthoudt om het snel te kunnen draaien, of als je een intelligentietest doet en vragen moet beantwoorden over zo'n afbeelding waar je 20 seconden naar hebt moeten kijken. Dingen die je even moet vasthouden om ze direct te kunnen gebruiken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Daar heb je een punt om over na te denken. In alle medische brieven die ik van M.ara hier heb liggen spreken de artsen steeds over haar korte termijn geheugen. Maar als ik nadenk over wat jij net typt lijkt dat niet te kloppen. Het zijn meer de grotere dingen die M.ara kijkt te vergeten zoals het omrollen/zitten. Woordjes kan ze bijvoorbeeld weer goed onthouden en die gebruikt ze ook bewust, ze zegt bijvoorbeeld steeds 'poes' als ze onze poes ziet. Of ze bestudeerd mijn vader en dan zegt ze ineens 'oppa', dat doet ze dan echt bewust. Mijn ouders zijn net terug van 1 weekje vakantie en ze herkende ze echt goed. Mijn moeder en M.ara hebben bijvoorbeeld sinds een tijdje een spelletje dat ze 'grommen' naar elkaar omdat ze dan een leeuw naspelen. Het eerste wat ze deed toen ze mijn moeder na een week weer zag was dat geluid maken.
Gast- Gast
Voor zover ik me kan herinneren gaan nieuwe dingen wel altijd via je korte-termijngeheugen en worden daarna of opgeslagen in je lange-termijngeheugen, of vergeten. Maar goed, het is al wel een tijd geleden dat ik dat heb geleerd, misschien dat James daar bijvoorbeeld meer over weet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Klopt, informatie in het korte termijn geheugen wordt maar voor een heel beperkte tijdsduur opgeslagen en de omvang van dit geheugen is ook heel beperkt, er wordt gedacht dat er maar zeven gedachtes tegelijk in kunnen worden vastgehouden. Het geheugen waarin opgeslagen wordt hoe (motorische) handelingen uitgevoerd moeten worden heet volgens mij het procedurele geheugen, dat is onderdeel van het lange termijn geheugen.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Bedankt allemaal, lief ! Ik weet zeker dat ze vrijdag op het revalidatie centrum wel even zullen opkijken. Binnen 2 weken is ze gaan kruipen/overal een optrekken/uit een tuitbeker gaan drinken i.p.v een flesje/ en gaat ze van alles napraten zoals poes/ja/nee/opa/daaag o ja en ze zwaait nu ook als je haar in bed legt zegt ze heel duidelijk 'daaag daag' en dan zwaait ze met 1 handje. ( Ja ik zit weer helemaal terug om mijn roze wolk )
Lekker genieten van je roze wolk!
Jij/jullie hebben hem verdiend!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Heerlijk zo'n goed nieuws bericht over jullie meisje! Geniet maar lekker van jullie prachtgezin!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
geniet maar van dit nieuwtje hebben jullie wel verdiend! super dat het zo goed gaat met M.ara .
bo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10
Wat fijn zeg!
Pien11- Fluisteraar
- Aantal berichten : 10
Punten : 12
Registratiedatum : 17-05-11
Wat een goed nieuws! Geniet er maar lekker van!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Even up Sinds deze week kruipt M.ara echt overal heen, ze klimt op de vaatwasser, ze trekt zich echt overal aan op, niets is meer veilig. Ook heeft ze deze week een paar keer overgestapt van de salon tafel naar de bank Wij zijn nog trotser
Gast- Gast
Woehoe!!! Super goed zeg!!!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Goed hé Ze staat hier nu de hele tijd aan tafel te spelen. Ze zegt nu ook veel meer woordjes o.a. poes/paard/bah/papa/mama/(s)enna/kijke/aaaaai/miauw. Ze gebruikt deze woordjes echt bewust en ze gebruikt ze ook op het juiste moment. Als ze een paard ziet zegt ze bewust 'aiaaai paardje', zo zegt ze 'bah' als ik haar neusje poets, of ze zegt 'oowoow' als ze iets op de grond laat vallen. Dat klinkt misschien niet zo heel bijzonder maar voor ons is het dat wel, gezien het maar de vraag was of ze uperhaubt contact met ons zou kunnen maken.
Gast- Gast
Wat een fijn nieuws weer! wat doet M.ara het goed he! Ze gaat met sprongen vooruit!
Gast- Gast
Mama_van2, gebaseerd op jullie eerdere berichtgevingen, had zélfs ik als onwetende buitenstaander dit soort nieuwtjes niet verwacht. Wat fijn voor jou/jullie dat je een onzekere periode wat meer achter jullie kunnen laten door zó veel positief nieuws en vooral het contact met M.ara, hetgeen jullie misschien niet helemaal hadden verwacht, maar zó veel betekent binnen een gezin. Ik weet niet of het gepast is, maar ik zou jullie graag feliciteren met deze dosis aan ontwikkeling!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Wat goed zeg! Ik kan me voorstellen dat je erg trots op haar bent!
Gast- Gast
Wow M.ara wat ga je goed met je ontwikkeling zeg!
Je bent R. voor en laat dat ook maar zo houden meis!
Laat iedereen maar versteld staan!
Je bent R. voor en laat dat ook maar zo houden meis!
Laat iedereen maar versteld staan!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Paard zegt zelfs H. nog niet hoor
Helemaal geweldig Mama van 2!
Dat moe teen heerlijk gevoel zijn!
Helemaal geweldig Mama van 2!
Dat moe teen heerlijk gevoel zijn!
Gast- Gast
Ohhhh wat super !!!!! je trotsheid straalt van het bericht af !
En wat kan ze al veel woordjes ! S kan dat nog niet.... die zegt alleen bah, papa en mama.
Voor de rest roept hij UUUHHHHH en wijst alles aan !
En wat kan ze al veel woordjes ! S kan dat nog niet.... die zegt alleen bah, papa en mama.
Voor de rest roept hij UUUHHHHH en wijst alles aan !
Gast- Gast
Wat super goed! Hier word ook nog maar heeel weinig gezegd hoor, en ook al helemaal geen paard!!
Gast- Gast
Wat super goed van m.ara zeg! Hopelijk zet ze deze ontwikkeling zo door!
Gast- Gast
Dat is echt super goed joh en zeker wel bijzonder!! Dit kan mijn zoontje van ruim anderhalf jaar nog niet hoorMama_van2 schreef:Goed hé Ze staat hier nu de hele tijd aan tafel te spelen. Ze zegt nu ook veel meer woordjes o.a. poes/paard/bah/papa/mama/(s)enna/kijke/aaaaai/miauw. Ze gebruikt deze woordjes echt bewust en ze gebruikt ze ook op het juiste moment. Als ze een paard ziet zegt ze bewust 'aiaaai paardje', zo zegt ze 'bah' als ik haar neusje poets, of ze zegt 'oowoow' als ze iets op de grond laat vallen. Dat klinkt misschien niet zo heel bijzonder maar voor ons is het dat wel, gezien het maar de vraag was of ze uperhaubt contact met ons zou kunnen maken.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: