Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ook even heel trots .....

+33
love
Zora
loesje
mzcharlotte
Lejow
Liadan
Pien11
bo
Merai
Nana
Lady4
Happydobby
Minx
Dora
Tania
Ambivalence
Sjaantje
Bruintje Beer
Limburg85
Try
Parisienne
mirrie
meisjesmama
PapillonRose
Mikki
Mamsie
missmarm
Susan
LotteK
Meeko
LindaK
Koffieleut
Pien
37 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Ook even heel trots ..... - Pagina 5 Empty Re: Ook even heel trots .....

Bericht  Susan za 4 jun 2011 - 8:40

Mama_van2 schreef:Bedankt meiden hug

Stoer hé dat ze iedereen zo versteld laat staan, ik kan niet wachten om haar over 3 weken bij de neuroloog op de grond te zetten en haar gezicht te zien als ze ziet dat M.ara kruipt. Dat had ze echt nooit verwacht. Zo hadden ze ook nooit verwacht dat M.ara aanval vrij zou worden en dat ze contact zou kunnen maken, nou geloof me, contact maken kan ze heel goed en aanstellen ook Very Happy

Ja, dat kan ik me voorstellen, dat zou mij ook echt heerlijk lijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 8:41

Ik had echt een mega glimlach op mijn gezicht toen ik het stukje van S.enna over M.ara las.
Geweldig!!

En ik kan jullie trots en geluk gewoon voelen uit je verhaal!
Pronk straks maar lekker bij die neuroloog met je meisje!!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:02

Hahaha ja S.enna is gewoon een lekkere schat. Ze staat erop om alleen met de bus naar de stad te gaan om schoenen voor M.ara te halen. Ze heeft zelfs al uitgekozen welke ze gaat kopen, ze heeft wel smaak moet ik zeggen Wink Ze zijn van shoes me.

Ik denk dat als Mara echt alleen kan lopen, dat ik met S.enna de bus pak en echt met haar naar de stad ga om van haar 'eigen geld' die schoentjes te gaan kopen. Als ik 5 euro met S.enna uit haar eigen spaarpotje pak heeft ze toch niet in de gaten dat het te weinig is. Ik laat haar dan zelf afrekenen bij de kassa zodat ze echt het gevoel heeft dat ze zelf die schoenen heeft gekocht, en dat M.ara die van 'grote zus' krijgt, zoals ze zichzelf graag noemt Laughing

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje za 4 jun 2011 - 9:05

Wat lief dat S. zo goed voor haar kleine zusje zorgt! En wat lief dat je dan ook echt met haar mee naar stad wilt om die schoenen te kopen. Ik denk wel dat het heel goed is voor S. om op die manier te merken dat ze toch ook heel belangrijk is voor haar zusje, ondanks dat er waarschijnlijk heel veel aandacht (terecht!) naar M. gaat.
En die foto's, echt super! Ben heel benieuwd naar de reactie van de neuroloog Very Happy

Dikke knuffel voor jou en je meiden, jullie zijn top!! hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:08

Ik zit jouw verhalen over de ontwikkeling van M. zo eens een aantal maanden te volgen, maar waarin loopt ze nou zo erg achter dan? Want ik zie motorisch gezien niet echt achterstand bij de kindjes die ik op m'n werk heb, puur als ik op jouw verhalen af ga en me bedenk wat 'mijn' kindjes op welke leeftijd gemiddeld kunnen. Nu ben ik geen arts verder hoor, maar ik ben me op m'n werk wel meer aan het verdiepen in de ontwikkeling van kinderen en wat baby's en dreumesen op welke leeftijd zo'n beetje zouden moeten kunnen/oefenen, en ik zie, als ik M.ara naast de schema's hou die ik op m'n werk heb liggen, niet zo extreem veel achterstand. Natuurlijk is ze later met dingen, maar dat is gezien haar situatie niet zo vreemd.
Ik realiseer me trouwens wel dat ik nu een gevaarlijke uitspraak doe als 'leek', hou je dus niet vast aan mijn woorden Wink

Maar wat goed dat ze kruipt. Goed zo, M.ara, laat die artsen maar lekker een poepie ruiken.

Gast
Gast

Bericht  kwak za 4 jun 2011 - 9:18

wauw zeg!
heb even alles gelezen en M. haar site bekeken.
wat geweldig zeg dat ze het zo fantastisch doet!
Logisch dat je ontzettend trots op d'r bent!'tis trouwens ook wel een erg mooi meisje.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:24

Heb je het hier gevolgd of op M.ara haar site ? Ik vind niet dat je gevaarlijke uitspraken doet, al hoop ik niet dat je mijn verhaal in twijfel trekt.

Nu, op dit moment loopt M.ara helemaal niet zoveel meer achter, ze handelt motorische zelfs leeftijd adequaat. Bedenk wel dat M.ara tot aan 13 maanden niet kon omrollen, ze had geen rompbalans en een erg matige spierspanning/spiertonus. Ze kon zich 1 minuut zittend houden en dan viel ze weer om, ze had een aangepaste kinderstoel met nek ondersteuning. Ook had ze tot aan 13 maanden geen balans in haar hoofd en vooral in haar nek spieren, ze gooide haar hoofdje snel achterover zoals pasgeboren baby's dat doen. Haar hoofd/nekje 'knakte' dan naar achteren.

Daarnaast was M.ara vrij 'vlak'', ze denkt sterk vertraagd waardoor informatie later of niet bij haar binnen komt. Hierdoor pikte ze nieuwe informatie matig op. Het is/was altijd maar de vraag in hoeverre de informatie door M.ara verwerkt en ingezet kan worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:29

Ah oke, nu is het iets duidelijker voor mij. Ik heb M.ara's site niet gevolgd, eigenlijk puur en alleen de verhalen hier op de site. En puur gebaseerd op de verhalen die ik hier las, lijkt het of ze redleijk gelijk opgaat met de kindjes op mijn groep. Met omrollen was ze idd dan laat, maar er stond mij bij dat ze dat met 7-8 maandne oid deed, dat heb ik dus blijkbaar verkeerd onthouden.

Ik trek overigens niet jou in twijfel hoor!! Ik begon eigenlijk eerder de artsen in twijfel te trekken Embarassed Maar nu je deze uitleg gegeven hebt is het voor mij iets helderder waar die achterstand dan precies zit.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle za 4 jun 2011 - 9:36

Wat goed. Die 1e foto is echt geweldig, ze kijkt zo trots! En ook jullie hebben alle reden om heel trots te zijn. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:39

Ik snap wat je bedoeld hoor. M.ara haar achterstand kwam van haar aanlegstoornis. Omdat ze 1/4 deel van haar rechter hersenen mist, is het maar de vraag wat er wel en wat er niet ontwikkeld is. Het beeld wat M.ara nu laat zien past niet bij de omvang van haar hersenafwijking, vandaar dat ze de artsen ook steeds versteld laat staan.

Ze heeft inderdaad rond de leeftijd van 8 maanden op haar buik gerold. Na een paar weken leek ze dit weer 'vergeten', dan kom je dus weer op het gebied van haar aanlegstoornis uit. Het zou kunnen dat ze dit kruipen en optrekken ook weer vergeet, maar mijn gevoel zegt van niet.

Ook heeft M.ara veel last gehad van de zenuwen van de aanleg fase van haar niet ontwikkeld onderliggend open ruggetje. De zenuwen zijn daar wel goed aangesloten maar ze zijn niet stevig genoeg in combinatie met haar spieren, op die ene plek. Ik denk dat ze daarom ook zo achter heeft gelopen in haar ontwikkeling.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 20:12

Oh mamavan2 ik hoop echt zo dat M.ara deze stijgende lijn zal voortzetten en ik zou ook die gezichten wel eens willen zien van de artsen als ze voor hun neus kruipt Very Happy geweldig, M.ara rocks (en jullie ook!)! cheers

Gaat ze vandaag ook mee naar Artis?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: