Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"iets" doen met je miskraam?

+7
LotteK
CCC
LMCurious
Rouge
Bruintje Beer
Parisienne
vlinder19
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Amber- ma 16 mei 2011 - 22:46

Jolie2 schreef:Realiseer me nu dat ik (of we) er een ander topic van maken. Als je wil Amber en anderen kunnen we ook een algemeen zwanger worden na miskramen of miskramen topic openen. Sorry TO voor topic vervuiling, ik hoop dat je een mooi symbool vindt voor je miskramen.

Interessant die studie. Raak inderdaad heel snel zwanger steeds.
Bij mij noemen ze het ook stomme pech.
Ik schrijf zelf ook mee in het topic voor een kindje 2011. Maar meeschrijven in een topic over zwanger worden na een miskraam wil ik wel. Kan misschien ook voor meerderen van het forum een steun zijn.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 23:01

amber22 schreef:
Jolie2 schreef:Realiseer me nu dat ik (of we) er een ander topic van maken. Als je wil Amber en anderen kunnen we ook een algemeen zwanger worden na miskramen of miskramen topic openen. Sorry TO voor topic vervuiling, ik hoop dat je een mooi symbool vindt voor je miskramen.

Interessant die studie. Raak inderdaad heel snel zwanger steeds.
Bij mij noemen ze het ook stomme pech.
Ik schrijf zelf ook mee in het topic voor een kindje 2011. Maar meeschrijven in een topic over zwanger worden na een miskraam wil ik wel. Kan misschien ook voor meerderen van het forum een steun zijn.

Ik word ook heel snel zwanger. Ik houd alleen wel pauzes tussen mijn miskramen, van een maand of 3 en daarna is het meestal in 1, 2 a 3 rondes weer raak. Moeten we even kijken of er animo voor is, dan kan een topic waarin geschreven wordt over miskramen wel fijn zijn. Zwanger worden is bij mij nu best beladen en niet meer positief spannend en onbevangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 23:43

Inderdaad sorry van de topicvervuiling! Ik heb zelf ook het idee dat heel snel zwanger worden samenhangt met miskramen krijgen. Van mijn dochter duurde het heel lang voordat ik zwanger was. Daarna werd ik zwanger in ronde een en ronde drie en dat ging beiden mis. Op internet lees je ontzettend veel verhalen over herhaalde miskramen, maar het valt me wel op dat onder die vrouwen bijna iedereen ook weer snel zwanger raakt. Ik denk zelf dat er dan misschien iets mis is met het selectiemechanisme dat beoordeelt of een embryo goed is of niet. Ik denk dat het bij andere vrouwen in een veel eerder stadium misgaat, voordat er een positieve test komt en dus voordat het echt gezien wordt als zwangerschap. Is verder totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik heb zo'n gevoel dat het zo iets is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Amber- ma 16 mei 2011 - 23:58

Twellie schreef:Inderdaad sorry van de topicvervuiling! Ik heb zelf ook het idee dat heel snel zwanger worden samenhangt met miskramen krijgen. Van mijn dochter duurde het heel lang voordat ik zwanger was. Daarna werd ik zwanger in ronde een en ronde drie en dat ging beiden mis. Op internet lees je ontzettend veel verhalen over herhaalde miskramen, maar het valt me wel op dat onder die vrouwen bijna iedereen ook weer snel zwanger raakt. Ik denk zelf dat er dan misschien iets mis is met het selectiemechanisme dat beoordeelt of een embryo goed is of niet. Ik denk dat het bij andere vrouwen in een veel eerder stadium misgaat, voordat er een positieve test komt en dus voordat het echt gezien wordt als zwangerschap. Is verder totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik heb zo'n gevoel dat het zo iets is.

Zou inderdaad heel goed kunnen, heb hier ook weleens over nagedacht. Maarja wat doe je eraan.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:07

amber22 schreef:
Twellie schreef:Inderdaad sorry van de topicvervuiling! Ik heb zelf ook het idee dat heel snel zwanger worden samenhangt met miskramen krijgen. Van mijn dochter duurde het heel lang voordat ik zwanger was. Daarna werd ik zwanger in ronde een en ronde drie en dat ging beiden mis. Op internet lees je ontzettend veel verhalen over herhaalde miskramen, maar het valt me wel op dat onder die vrouwen bijna iedereen ook weer snel zwanger raakt. Ik denk zelf dat er dan misschien iets mis is met het selectiemechanisme dat beoordeelt of een embryo goed is of niet. Ik denk dat het bij andere vrouwen in een veel eerder stadium misgaat, voordat er een positieve test komt en dus voordat het echt gezien wordt als zwangerschap. Is verder totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik heb zo'n gevoel dat het zo iets is.

Zou inderdaad heel goed kunnen, heb hier ook weleens over nagedacht. Maarja wat doe je eraan.

Niks dus helaas, behalve doorzetten en manier vinden om om te gaan met de pijn die het doet. Maar in de zin van voorkomen denk ik dat er weinig / niks aan te doen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:11

amber22 schreef:
Twellie schreef:Inderdaad sorry van de topicvervuiling! Ik heb zelf ook het idee dat heel snel zwanger worden samenhangt met miskramen krijgen. Van mijn dochter duurde het heel lang voordat ik zwanger was. Daarna werd ik zwanger in ronde een en ronde drie en dat ging beiden mis. Op internet lees je ontzettend veel verhalen over herhaalde miskramen, maar het valt me wel op dat onder die vrouwen bijna iedereen ook weer snel zwanger raakt. Ik denk zelf dat er dan misschien iets mis is met het selectiemechanisme dat beoordeelt of een embryo goed is of niet. Ik denk dat het bij andere vrouwen in een veel eerder stadium misgaat, voordat er een positieve test komt en dus voordat het echt gezien wordt als zwangerschap. Is verder totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik heb zo'n gevoel dat het zo iets is.

Zou inderdaad heel goed kunnen, heb hier ook weleens over nagedacht. Maarja wat doe je eraan.

Ik heb dat idee zelf ook weleens gehad. De MEERstudie onderzoekt ook het verband tussen snel zwanger worden en herhaalde miskramen. Al gaan zij uit van heel toegankelijk baarmoederslijmvlies, zodat alles innestelt en hierom de slechte bevruchtingen later, na de innesteling alsnog afgestoten moeten worden.

Als dat zo is, dan moeten we toch gaan voor de aanhouder wint. Maar omdat je niet zeker weet dat het hieraan ligt, word ik toch weer onzeker en denk ik dat het misschien ook aan al die andere dingen ligt waarnaar onderzoek wordt gedaan. Zoals stollingsproblemen, auto-immuunziekten etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Amber- di 17 mei 2011 - 0:17

Jolie2 schreef:
amber22 schreef:
Twellie schreef:Inderdaad sorry van de topicvervuiling! Ik heb zelf ook het idee dat heel snel zwanger worden samenhangt met miskramen krijgen. Van mijn dochter duurde het heel lang voordat ik zwanger was. Daarna werd ik zwanger in ronde een en ronde drie en dat ging beiden mis. Op internet lees je ontzettend veel verhalen over herhaalde miskramen, maar het valt me wel op dat onder die vrouwen bijna iedereen ook weer snel zwanger raakt. Ik denk zelf dat er dan misschien iets mis is met het selectiemechanisme dat beoordeelt of een embryo goed is of niet. Ik denk dat het bij andere vrouwen in een veel eerder stadium misgaat, voordat er een positieve test komt en dus voordat het echt gezien wordt als zwangerschap. Is verder totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik heb zo'n gevoel dat het zo iets is.

Zou inderdaad heel goed kunnen, heb hier ook weleens over nagedacht. Maarja wat doe je eraan.

Ik heb dat idee zelf ook weleens gehad. De MEERstudie onderzoekt ook het verband tussen snel zwanger worden en herhaalde miskramen. Al gaan zij uit van heel toegankelijk baarmoederslijmvlies, zodat alles innestelt en hierom de slechte bevruchtingen later, na de innesteling alsnog afgestoten moeten worden.

Als dat zo is, dan moeten we toch gaan voor de aanhouder wint. Maar omdat je niet zeker weet dat het hieraan ligt, word ik toch weer onzeker en denk ik dat het misschien ook aan al die andere dingen ligt waarnaar onderzoek wordt gedaan. Zoals stollingsproblemen, auto-immuunziekten etc.

ja precies, mijn gevoel zegt dan ook gewoon rustig aan doorgaan en dan moet het toch een keer goed gaan.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  vlinder19 di 17 mei 2011 - 0:39

Jolie2 schreef:Realiseer me nu dat ik (of we) er een ander topic van maken. Als je wil Amber en anderen kunnen we ook een algemeen zwanger worden na miskramen of miskramen topic openen. Sorry TO voor topic vervuiling, ik hoop dat je een mooi symbool vindt voor je miskramen.

Vind ik niet erg joh! Lekker door kletsen hoor!
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  vlinder19 di 17 mei 2011 - 0:43

chococupcake schreef:Ik heb die drang ook steeds meer... Ik ga een bedeltje voor aan mijn armband kopen, tevens een mooie afsluiting... Is nu alweer bijna een jaar geleden... En soms heb ik het er nog wel heel moeilijk mee.

Wat bedoelde je precies met dat je de miskraam heel lang in je lichaam hebt gehad?

Daar bedoel ik dit mee:

https://yescafe.actieforum.com/t7850-medisch-raadseleven-mn-verhaal-doen
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Clapperdie di 17 mei 2011 - 0:48

LotteK schreef:Ik heb voor de zwangerschap van S. 4 miskramen gehad en voor de zwangerschap van J. ook weer 1. Hoe erg ik het op die momenten ook vond, ik heb daar daarna nooit moeite mee gehad, natuurlijk wel die eerste week/weken na de miskraam, maar daarna niet meer.
Ik vond het erg moeilijk om telkens weer opnieuw zo'n teleurstelling te verwerken en weer je toekomstbeeld aan te passen, maar ik heb nooit lang stil gestaan bij het verlies van een kindje. Ik voel het ook niet als dat ik al 5 kindjes verloren heb, helemaal niet zelfs, vind het ook gek omdat te zeggen.
Misschien ben ik erg nuchter, ik weet niet hoe het komt, maar ik heb niet die gevoelens over de miskramen zoals ik dat bij vele anderen wel lees. Ik heb dus ook niet de behoefte om hier een herinnering van bij me te dragen. Natuurlijk denk ik er wel eens aan, maar voel hier ook absoluut geen pijn meer aan.
Heel veel sterkte voor alle meiden die hier (nog) wel meezitten.

Ik heb het zelfde. Ik heb dan "maar" 1 miskraam gehad. 2 weken was ik even uit mn doen (vooral lichamelijk) maar verder ben ik er niet meer zo heel erg mee bezig. Jammer maar helaas is meer mijn gedachte hierover en hup door naar de volgende ronde.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:57

vlinder19 schreef:
Jolie2 schreef:Realiseer me nu dat ik (of we) er een ander topic van maken. Als je wil Amber en anderen kunnen we ook een algemeen zwanger worden na miskramen of miskramen topic openen. Sorry TO voor topic vervuiling, ik hoop dat je een mooi symbool vindt voor je miskramen.

Vind ik niet erg joh! Lekker door kletsen hoor!

Gelukkig vind je het niet erg. Heftig wat je hebt meegemaakt, kan me voorstellen dat het veel impact heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Bruintje Beer di 17 mei 2011 - 1:36

De 2e miskraam heeft hier minder erin gehakt dan de 1e miskraam.
Omdat ik al 2x een goede echo heb gehad met 9 weken en 12 weken en ben ik met 15 weken gewoon bevallen in het ziekenhuis dmv opwekkingspilletjes.

Mochten wij na de 2e nog een miskraam hebben gekregen hadden wij het ook laten onderzoeken.

Ik raak ook vrij makkelijk zwanger. 4x in3 jaar tijd met bijna 2 gezonde kindjes. Dus het kan ook goed gaan.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 3:19

Ik heb één miskraam gehad voordat ik zwanger raakte van T. Ik was 7/8 weken zwanger toen ik de miskraam kreeg. Ik had niets tastbaars van de zwangersachap, waarop ik besloot een sieraad te zoeken welke symbool staat voor mijn eerste zwangerschap en kindje. Uiteindelijk kwam ik uit op deze bedel:

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Article7449110


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  joyce0606 di 17 mei 2011 - 3:37

ik heb van mijn zus een lief armbandje gekregen met een nijntje kopje eraan. het is van een steensoort. iets kleins, maar wel een heel lief gebaar. en voor mij is dit ook wel genoeg. ik heb een grote tattoo van een ster boven aan me rug, maar dit staat eigenlijk voor alle dierbare die ik verloren heb in mijn leven.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"iets" doen met je miskraam? - Pagina 2 Empty Re: "iets" doen met je miskraam?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum