Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan ik hier iets aan doen?

+3
June
Harrison
Elliot
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Gast vr 9 aug 2013 - 2:52

Ik krijg net van een vriendin te horen dat ze via graftombe.nl een foto heeft opgevraagd van het graf van mijn zoon. Op die foto staat dus zijn graf maar op zijn graf staat ok een foto van hem. Die kan elke vreemde nu gewoon opvragen. 
Mogen ze dit zomaar doen? En is het heel raar als ik hier iets van zeg? Het is een openbare begraafplaats maar zomaar foto's op internet plaatsen vind ik toch wel vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Elliot vr 9 aug 2013 - 2:55

Huh wat bizar! Ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik heb even op die site gekeken maar alle gegevens van mijn vader, opa's en oma en oom staan er ook op. Ik kan (gelukkig) geen foto's aanklikken.

Edit; er staan wel foto nummers bij, maar ik zie geen foto's.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Gast vr 9 aug 2013 - 3:00

Als ik het goed begrijp moet je je registreren en dan kun je foto's opvragen. Krijg je ze in je email.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Harrison vr 9 aug 2013 - 3:01

Wat bizar?! Staat er ook echt een foto van hem? Of staat er een foto van hem op zijn grafsteen? Als het dat eerste is, dat mag niet zomaar! Dat laatste weet ik niet, ik denk eigenlijk dat dat ook niet zomaar mag. 
Wat moet je nou met zo'n site? Snap ik echt niks van.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Elliot vr 9 aug 2013 - 3:02

Wat een raar iets. Ik weet niet of je er iets aan kunt doen, je zou eens contact op kunnen nemen met de redactie van de site.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  June vr 9 aug 2013 - 3:03

Wat bizar, Yvonne. Dat lijkt me ook geen prettig idee. Ik weet niet of het mag, maar ik zou sowieso mailen dat je er niet van gediend bent.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Gast vr 9 aug 2013 - 3:05

Er staat een foto op zijn grafsteen. Die hadden ze dan net zo goed even aan de kant kunnen zetten voor de foto. Iedereen die over de begraafplaats loopt kan dat zien natuurlijk maar zomaar iets op internet zetten vind ik raar.
Had net al een E-mail gestuurd. Kreeg dit terug:


 Goedemiddag

Er is geen foto te zien op onze site.
Foto's kunnen alleen aangevraagd worden.


Vriendelijke groet, Willem

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Elliot vr 9 aug 2013 - 3:06

Harrison schreef:Wat bizar?! Staat er ook echt een foto van hem? Of staat er een foto van hem op zijn grafsteen? Als het dat eerste is, dat mag niet zomaar! Dat laatste weet ik niet, ik denk eigenlijk dat dat ook niet zomaar mag. 
Wat moet je nou met zo'n site? Snap ik echt niks van.
 Ik kan me ergens wel voorstellen dat het in bepaalde situaties handig kan zijn. Bijvoorbeeld, mijn oma is op haar 25e vanuit Groningen naar Aalsmeer verhuisd. Inmiddels is ze 87. Toen zij jong was is er een zusje van haar overleden die dus in Groningen ergens begraven ligt. Stel dat mijn oma nu wilde weten of haar graf er nog is, dan zou ze dat via deze site kunnen checken, zonder helemaal naar Groningen te hoeven. Al snap ik dan weer niet precies wat de toegevoegde waarde is van een foto.. En ze zou natuurlijk ook gewoon de begraafplaats op kunnen bellen, die kunnen dat ook wel nagaan.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Harrison vr 9 aug 2013 - 3:10

Elliot schreef:
Harrison schreef:Wat bizar?! Staat er ook echt een foto van hem? Of staat er een foto van hem op zijn grafsteen? Als het dat eerste is, dat mag niet zomaar! Dat laatste weet ik niet, ik denk eigenlijk dat dat ook niet zomaar mag. 
Wat moet je nou met zo'n site? Snap ik echt niks van.
 Ik kan me ergens wel voorstellen dat het in bepaalde situaties handig kan zijn. Bijvoorbeeld, mijn oma is op haar 25e vanuit Groningen naar Aalsmeer verhuisd. Inmiddels is ze 87. Toen zij jong was is er een zusje van haar overleden die dus in Groningen ergens begraven ligt. Stel dat mijn oma nu wilde weten of haar graf er nog is, dan zou ze dat via deze site kunnen checken, zonder helemaal naar Groningen te hoeven. Al snap ik dan weer niet precies wat de toegevoegde waarde is van een foto.. En ze zou natuurlijk ook gewoon de begraafplaats op kunnen bellen, die kunnen dat ook wel nagaan.
 Ja precies en meestal "huur" je zo'n stuk grond toch voor zoveel jaar? Dus dan wordt er contact met de nabestaanden opgenomen als het geruimd wordt. En anders kun je toch inderdaad met de begraafplaats bellen.. Nouja ik vind het een beetje luguber en een inbreuk op je privacy. Al is dat het juridisch gezien niet helemaal maar ik vind het wel echt gek.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Elliot vr 9 aug 2013 - 3:11

Ja je betaalt inderdaad grafrechten. Volgens mij eerst voor 20 jaar en daarna kun je dat verlengen. Dat weet ik toevallig, mijn vader was vorig jaar 20 jaar dood dus toen moesten we zijn grafrechten verlengen. Dat is nog eens hartstikke duur ook!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Exogenesis vr 9 aug 2013 - 3:13

Wow, ik wist niet dat dit bestond! Ik begrijp wel dat je het geen fijn idee vindt.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Nyx vr 9 aug 2013 - 3:16

Wat een vreemde site. De gegevens van mijn opa en oma staan er ook op. Vreemd hoor.

Maar kun je misschien contact met ze opnemen? Snap namelijk dat het niet fijn is dat zoiets kan worden opgevraagd.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Harrison vr 9 aug 2013 - 3:17

Wat een domme reactie trouwens van Willem. Beetje inlevingsvermogen of iets wat er op lijkt zou wel op zijn plek zijn.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Gast vr 9 aug 2013 - 3:21

Goedemiddag

Maak er verder geen probleem van.
Heb de naam verwijderd.


Vriendelijke groet, Willem




Nou dat is dan nog snel opgelost.  Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  June vr 9 aug 2013 - 3:23

yvonne schreef:Goedemiddag

Maak er verder geen probleem van.
Heb de naam verwijderd.


Vriendelijke groet, Willem




Nou dat is dan nog snel opgelost.  Yes
Je mag hem mijn gegevens wel mailen. Dan krijgt hij een spoedcursus communicatie en Nederlands. Mijn hemel, hoe kortaf wil je zijn?

Fijn dat het is opgelost, maar ik vind Willem wel een beetje bijzonder.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  _Poppy_ vr 9 aug 2013 - 3:23

Heeeel bizar dit. Ik ben er nu wel achtergekomen waar een oudoom van me begraven ligt, dat vind ik dan wel weer bijzonder. Ik snap opzich het idee achter een online archief wel, inderdaad om genealogische redenen (dat wordt op de site iig aangehaald) of om het zoeken te vergemakkelijken als je niet weet waar je moet zoeken. Maar trek dan daar dan ook de grens, niet dat je ook nog foto's van een graf kan opvragen. Locatie lijkt me voldoende, dan kun je zelf het graf bezoeken mocht je daar behoefte aan hebben. 

Al is het natuurlijk wel zo dat een graf openbaar is, en alles wat je op dat graf zet ook. Ik denk dus dat je om die redenen ook niet echt een poot hebt om op te staan. Iedereen die daar langsloopt kan de foto van je kind zien, de stap met internet is dan iets wat daar enigzins in het verlengde van ligt denk ik.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Verde vr 9 aug 2013 - 3:25

Wat een bizarre website zeg. Ik snap wel dat een lijst met namen en data erg handig is voor naslagwerk voor mensen die daar onderzoek naar doen bijvoorbeeld. Maar foto's vind ik dan weer onnodig. Ook al moet je je eerst nog registreren en kan je ze dan opvragen. Ik snap de meerwaarde niet van foto's van grafstenen...
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets aan doen? Empty Re: Kan ik hier iets aan doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum