Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is er iets te doen tegen afscheiding?

+7
Flip Fluitketel
PapillonRose
Pien
chipa
Chelle
Happydobby
Floor
11 plaatsers

Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 4:54

Beetje genante vraag misschien, maar heb echt heel veel last van afscheiding... Is dat normaal?

Is er iets tegen te doen? Iemand tips?

Voel me niet echt fris hierdoor, zeker niet nu het ook warm is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 5:00

Dat is zeker normaal. Ik had het de 1e zwangerschap en de afelopen zwangerschap ook (toch meisjes??haha)
Ik voelde me ook niet echt fris, het bleef lopen en vooral de ochtend als ik opstond. Bij controles moest ik altijd urine inleveren en zat er gewoon afscheiding bij in, vond ik heel vervelend, maar dat zullen ze ook wel vaker tegenkomen.

Ik gebruikte maar gewoon de grootste inlegkruisjes van Alldays, normaal gebruik ik liever geen inlegkruisjes, maar anders bleef ik aan het verschonen.

Er is verder weinig aan te doen denk ik. Ik ben er nu wel weer vanaf, alleen nu dus nog vloeien, andere nadeel, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 5:04

Vooral als ik aan het werk ben heb ik er heel veel last van, omdat je dan actiever ben.
En ja, bij controle bij de gyn voel ik me helemaal vies...
Zeg er dan bewust al niks over, voor het geval 'dat ze dan even willen kijken'.

Inlegkruisjes wordt het alleen maar erger van voor mijn idee, dat voelt ook zo zweterig met die warmte.

Al valt het op witte inlegkruisjes al minder op als op zwart ondergoed haha...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 5:07

Ik had het in mijn tweede zwangerschap ook (ook een meisje :P ) en toen heb ik wel inlegkruisjes gebruikt, maar ik kreeg daar vrij snel een schimmelinfectie van. Dus dat zou ik niet aanraden zelf. Maar het is wel normaal, ook al is het vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 5:08

ProudMama schreef:Vooral als ik aan het werk ben heb ik er heel veel last van, omdat je dan actiever ben.
En ja, bij controle bij de gyn voel ik me helemaal vies...
Zeg er dan bewust al niks over, voor het geval 'dat ze dan even willen kijken'.

Inlegkruisjes wordt het alleen maar erger van voor mijn idee, dat voelt ook zo zweterig met die warmte.

Al valt het op witte inlegkruisjes al minder op als op zwart ondergoed haha...

Ik kon echt niet zonder helaas. Dan was ik echt binnen 5 minuten drijfnat, en ja, ook mn kleren als ik gezeten had, dus nee, dat ging niet. Alleen 's nachts had ik zonder, maar dan had ik het zelfs nog in mn bed zitten, hoe onsmakelijk! Bah! Ben blij dat ik daar in ieder geval af ben Als ik 'smorgens ging douchen liep het er gewoon uit... Neutral !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Floor vr 22 apr 2011 - 5:09

Ik heb het ook heel erg. Ik heb verder geen idee wat je er tegen kunt doen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Happydobby vr 22 apr 2011 - 5:32

Ik gebruik nu ook inlegkruisjes, normaal nooit. Verder zou je je vaker kunnen opfrissen met van die doekjes van lactacyd.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 6:20

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:Vooral als ik aan het werk ben heb ik er heel veel last van, omdat je dan actiever ben.
En ja, bij controle bij de gyn voel ik me helemaal vies...
Zeg er dan bewust al niks over, voor het geval 'dat ze dan even willen kijken'.

Inlegkruisjes wordt het alleen maar erger van voor mijn idee, dat voelt ook zo zweterig met die warmte.

Al valt het op witte inlegkruisjes al minder op als op zwart ondergoed haha...

Ik kon echt niet zonder helaas. Dan was ik echt binnen 5 minuten drijfnat, en ja, ook mn kleren als ik gezeten had, dus nee, dat ging niet. Alleen 's nachts had ik zonder, maar dan had ik het zelfs nog in mn bed zitten, hoe onsmakelijk! Bah! Ben blij dat ik daar in ieder geval af ben Als ik 'smorgens ging douchen liep het er gewoon uit... Neutral !

Dit is misschien een hele domme vraag, maar je bent toch dmv een keizersnede bevallen? Vloei je dan ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Chelle vr 22 apr 2011 - 6:24

Helaas niks tegen te doen inderdaad ;-)
Je krijgt het er gratis en voor niks bij! haha!!

Ik gebruik inlegkruisjes, maar dan wel goeie (Alldays) want die ademen en trekt snel in waardoor het gewoon droog blijft.
En gewoon even wat vaker naar de wc gaan om het te verschonen en even te vegen.

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 6:28

@ Fauve: het is de wond van de placenta die bloedt, dus het maakt niet uit hoe de baby ter wereld is gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  chipa vr 22 apr 2011 - 6:31

Ik had het al heel vroeg in mijn zwangerschap en nu nog steeds. Loopt er soms gewoon uit, jak!
Ik gebruik geen inlegkruisjes ivm het broei effect, maar wel stuk toiletpapier op elkaar gevouwen. Ook niet fantastisch, maar anders lek ik gewoon door tot op mn broek. Een van de geneugten van de zwangerschap zullen we maar zeggen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 6:31

Twellie schreef:@ Fauve: het is de wond van de placenta die bloedt, dus het maakt niet uit hoe de baby ter wereld is gekomen.

Oh vandaar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Pien vr 22 apr 2011 - 6:41

Ook ik heb er heel erg last van.... ook zwanger van een meisje!! Voor mij scheelt het dat ik veel thuis ben dus trek geregeld een schone slip aan. Draag overigens nu bewust katoen, daar is het wel Wat minder door geworden....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 6:43

Ik ben echt blij dat ik daar totaal geen last van heb gehad!

Maar inlegkruisjes lijkt mij, zeker met dit weer, vooral heel broeierig en ook ervoor zorgen dat het nog erger wordt.
Vriendin van mij heeft er ook veel last van. Zij heeft gewoon een grote lap katoenen stof gekocht. Die heeft ze op maat geknipt en vouwt die 1 keer dubbel en legt die in haar hipster, zodat ze die alleen steeds hoeft te verschonen en niet tig keer per dag nieuw ondergoed aan hoeft te trekken. Is ook niet zo broeierig. Verder helpt voor haar een vaginale douche goed, maar dan alleen met water en geen ander middel erin. Dan blijft ze een paar uur "schoon".
Dat doe ik sowieso altijd dagelijks en heb ook vrijwel nooit afscheiding, dus haar gezegd dat eens te proberen en dat sloeg goed aan. Misschien dat zo'n waterdouche de moeite waard is om te proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  PapillonRose vr 22 apr 2011 - 7:06

Helaas erg herkenbaar, had er vorig jaar ook erg veel last van en met name in de zomer. Heel veel kun je er denk ik niet aan doen helaas. Ik verschoonde maar zo vaak mogelijk mijn ondergoed en gebruikte soms inlegkruisjes. Niet altijd, want ik was bang dat het te broeierig zou worden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Flip Fluitketel vr 22 apr 2011 - 7:32

Ik had er tijdens mijn zwangerschap ook erg veel last van afscheiding. Ik gebruikte toen het echt niet meer ging inlegkruisjes, maar dit heb ik wel zolang mogelijk uitgesteld. En verder wisselde ik regelmatig van ondergoed. Zou het dan toch echt zoveel meer zijn als je een meisje verwacht......
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 8:12

Tuurlijk niet, dat slaat toch nergens op nerd

Ligt gewoon aan je lichaam, de een heeft meer afscheiding dan de ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 8:17

FoolishSam schreef:Tuurlijk niet, dat slaat toch nergens op nerd

Ligt gewoon aan je lichaam, de een heeft meer afscheiding dan de ander.

Slaat ook nergens op, maar hier was het bij de 2e dus niet aanwezig. Toeval natuurlijk, maar vond het wel grappig.

@ Fauve, wat al gezegd is klopt idd. Vloeien is wel veel minder dan bij een normale bevallin merk ik. Tenminste, de 1e dagen had ik bijna niks, en nu ik weer in beweging ben is het wel even wat meer, maar dat zal ook steeds minder worden. Volgens mij is het zo dat ze bij een keizersnee de boel wel meer schoonmaken zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Thunder vr 22 apr 2011 - 23:44

Hier bij de 2de ook heel erg last van gehad, ik kreeg een zoon.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Fearie za 23 apr 2011 - 10:22

Heb er ook last van, voel me er erg ongemakkelijk bij. Zeker de laatste paar dagen met dat warme weer. Wissel vaak van ondergoed, hoop dat het snel overgaat haha :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  nillis wo 27 apr 2011 - 20:22

Ik heb er juist zonder zwangerschap heel veel last van en gebruik wel inlegkruisjes. Het eigen merk van de DA heeft luchtdoorlatende en die vind ik erg prettig.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  snoezel wo 27 apr 2011 - 21:50

Ik had er ook veel last van, en was afgelopen zomer (met +30graden) zwanger... Had zo'n hekel aan die inlegkruisjes, blegh. Zweterig, vies.. Dus ik hield het ook altijd bij een dubbelgevouwen wc-papiertje die ik elke keer kon vervangen en regelmatig nieuw ondergoed aan..
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er iets te doen tegen afscheiding? Empty Re: Is er iets te doen tegen afscheiding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum