Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

+7
nillis
lente
Jasmine
Mida4you
Filoria
slaatje
Sweet33
11 plaatsers

Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Sweet33 ma 21 jan 2013 - 21:44

Ik ben nu inmiddels zes weken zwanger, maar ik kan er nog geen moment van genieten. Ik heb het gevoel dat het niet goed zit ofzo. Er zijn weinig tot geen klachten en dan denk ik al snel, dat er wellicht iets niet goed is gegaan tijdens deze zwangerschap. In het najaar had ik al een mk gehad, dus die onzekerheid en negatieve gedachten zullen daar ook wel uit voort vloeien.... Maar kan een zwangerschap echt totaal anders zijn dan bijv de andere één of twee daarvoor? Gelukkig mag ik as vrijdag al voor een eerste echo naar de vk toe, hopelijk is er dan iets van een kloppend hartje te zien..Very Happy
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Mida4you ma 21 jan 2013 - 21:50

Heel herkenbaar! Ik heb in november een mk gehad. 28 december hebben we weer positief getest en ook ik mocht eerder langskomen bij de vk voor een echo ( dat was vorige week dinsdag ) toen kwamen we er op uit dat ik ongeveer 6 weken zwanger zou zijn. We zagen gelukkig een vruchtje en een kloppend hartje. Maar die onzekerheid blijft er heel erg bij mij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet van kan genieten. 6 febr hebben we onze 1e echte afspraak. Succes as vrijdag!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  slaatje ma 21 jan 2013 - 21:51

Oh jee, wat vervelend meis. Denk dat veel meiden hier die onzekerheid wel begrijpen. Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap bijna geen kwaaltjes gehad en dit is ook per persoon verschillend. Het kan echt hoor, maar gelukkig heb je vrijdal al een echo. Helaas kun je denk ik niet zo heel veel meer dan afwachten. Zal in ieder geval voor je duimen dat alles goed is. Laat je nog wel weten hier hoe het gegaan is?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Filoria ma 21 jan 2013 - 21:54

Mida, je hebt toch een vrij vroege miskraam gehad? Een echo met een kloppend hartje is een heel goed teken meid, ga maar gauw genieten hug
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Mida4you ma 21 jan 2013 - 22:21

Filoria schreef:Mida, je hebt toch een vrij vroege miskraam gehad? Een echo met een kloppend hartje is een heel goed teken meid, ga maar gauw genieten hug

Ik heb een mk gehad met ongeveer 7 weken maar toen leefde het vruchtje al niet meer. Ik hoop dat ik er ook snel van kan genieten!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Jasmine ma 21 jan 2013 - 22:28

Heel herkenbaar helaas.

Hoewel ik de 12 weken voorbij ben, ben ik voor mijn gevoel de kritieke fase nog niet voorbij. Ik heb immers al eens eerder met 15 weken nog gehoord dat het niet goed zat. Tot nu toe heb ik in principe een perfecte zwangerschap. Ik heb al 4 super goede echo's gehad. Het kindje is ontzettend beweeglijk. Heb weinig klachten, of tenminste ik heb ze wel, maar in lichte mate. Ben wel wat misselijk geweest, maar lang niet zo erg als bij mijn eerste (goede) zwangerschap. Wel wat gevoelige borsten, maar niet het gevoel dat ze uit mijn beha knallen enz. Kortom: niks te klagen. Echt genieten kan ik toch nog niet altijd. De momenten komen wel meer en meer, maar 100% gerust ben ik niet. Ik hoop dat dat na de volgende controle eindelijk echt komt en ik echt kan genieten.

Een derde kindje komt er hier nl. niet, dus ik wil gewoon genieten van deze zwangerschap. Als het goed is, is het wel de laatste.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  lente ma 21 jan 2013 - 22:50

Herkenbaar... was in het begin ook erg onzeker, durfde niet zo goed te geloven dat ik zwanger was. Na een vroege echo met 6 weken een kloppend hartje gezien en toen durfde ik er al meer aan te denken en blij te zijn. Moet zeggen dat het ook anders 'voelde', kan niet precies uitleggen wat, maar had vanaf toen het gevoel dat het goed zou gaan (en dat is het ook gegaan gelukkig). Succes vrijdag!
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  nillis di 22 jan 2013 - 0:10

Hier aan de ene kant positief, maar aan de andere kant ook zo onzeker. ik wil vrijdag de gyn bellen voor een afspraak. Wil ook wel graag een echo
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  mzcharlotte di 22 jan 2013 - 0:21

Ik kopieer even mijn post van gisterenavond uit het zwanger zijn topic. Ik herken me precies in wat je zegt.

Mijn stemming gaat momenteel met pieken en diepe dalen. Zaterdag herbeleefde ik heel de periode van de miskraam, het verdriet, de leegte, de versplinterde visie van de toekomst. Het was echt even intens. Vandaaruit vloeit de angst voor het heden. Zondag voelde ik me prima, lekker aan het opruimen geweest. Vandaag ook super gewerkt. Ik ben op de bank gaan zitten en voel me ineens weer superneerslachtig. Ik kan wel huilen, maar toch weer niet. Ik kán nog niet aan de toekomst denken, ik durf het gewoon niet, ik ben veel en veels te bang. Als ik naar de WC ga, klopt mijn hart in mijn keel als ik het wc-papiertje in mijn hand heb (zo begon het laatste keer, met een veeg bloed). Ik kan niet wachten tot over twee weken. Ik hoop dan wat meer rust in mijn donder te krijgen. Ons kindje is zo gewenst.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Twellie di 22 jan 2013 - 0:44

Heel herkenbaar, ik ben er zelfs de volledige zwangerschap van mijn tweede dochter in blijven hangen waardoor ik er niet van genoten heb en mezelf een enorme rotperiode heb bezorgd.

Je bent nu nog heel pril zwanger, hopelijk gaan de weken voor je gevoel snel voorbij en groeit je vertrouwen ook met de tijd. Zoek desnoods lekker veel afleiding, zodat je niet alleen aan je zwangerschap denkt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Annemie di 22 jan 2013 - 0:59

Ik vind het heel herkenbaar, al heb ik nooit een mk gehad, maar door die verhalen hier ben ik ook erg onzeker, pas als ik een echo heb gehad durf ik blij te zijn,maar dat duurt nog zo'n 2 a 3 weken tot die tijd ben ik erg onzeker, ook al hang ik de hele dagen boven de wc en slaap ik veel door de moeheid.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Twellie di 22 jan 2013 - 1:08

Echt weer zo dramatisch misselijk Annemie? Kun je nog functioneren erdoor?

Hoe misselijker, hoe meer kans dat het goed zit met de zwangerschap. Dat is dan nog wel het voordeel ervan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Annemie di 22 jan 2013 - 1:11

@twellie, ja het is wel ietsje minder als bij de eerste, maar ik heb het er wel weer mee gehad. Ik ga alleen echt van huis als het moet, voor de rest zit ik veel thuis :-( hopelijk gaat het binnenkort beter.
Ja die misselijkheid is idd misschien wel een goed teken laughcry
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Sweet33 di 22 jan 2013 - 1:17

Twellie; Is dat echt een feit, hoe misseljker, hoe meer de kans dat het goed zit? Ik weet wel dat het een "goed" teken is. Maar er zijn ook plenty mensen die amper misselijk , of helemaal niet zijn en toch ook een voldragen zwangerschap hebben....
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  mzcharlotte di 22 jan 2013 - 1:21

Het lijkt me niet dat als je misselijk(er) bent, dat je dan een 'gezonde(re)' zwangerschap hebt. Ik ben helemaal niet misselijk, heb ook niet overgegeven ofzo. Het varieert per persoon denk ik.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Filoria di 22 jan 2013 - 1:22

Die misselijkheid komt van de hormonen, en veel hormonen aanmaken is een goed teken natuurlijk. Maar het zegt niet alles. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me prima, bij de tweede was ik erg veel misselijk.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Twellie di 22 jan 2013 - 2:55

Sweet33 schreef:Twellie; Is dat echt een feit, hoe misseljker, hoe meer de kans dat het goed zit? Ik weet wel dat het een "goed" teken is. Maar er zijn ook plenty mensen die amper misselijk , of helemaal niet zijn en toch ook een voldragen zwangerschap hebben....

Ja klopt en er zijn ook plenty mensen die een pakje per dag roken en tachtig worden Wink. Misselijkheid is een goed teken omdat statistisch gezien minder vrouwen die heel misselijk zijn een miskraam krijgen.

Afwezigheid van misselijkheid is zeker geen slecht teken! Want ook bij die vrouwen gaan veruit de meeste zwangerschappen natuurlijk gewoon goed. Ik wilde je niet extra onzeker maken. Jij bent ook nog zo pril zwanger dat er sowieso nog weinig kwaaltjes zullen zijn. Ik heb tijdens de zwangerschappen van mijn dochters echt heel veel gespuugd maar dat was beiden pas na de zes weken heel erg.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Sweet33 di 22 jan 2013 - 3:13

Ja de kans is groot dat er nog van alles qua kwaaltjes op mijn pad komt hoor. Maar ik ben vanuit mijn vorige zwangerschappen dit al wel heel vroeg gewend. Je blijft dan vanuit daar constant vergelijken...Maar goed elke zwangerschap is anders...Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... 394967
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Teddyaapje di 22 jan 2013 - 4:23

Dit topic had door mij geopend kunnen zijn. Ik ben deze zwangerschap ook zo ontzettend onzeker. Heb al 2 goede echo's gehad en dat neemt de onzekerheid wel wat weg, maar nog steeds zit ik voor mn gevoel een beetje in de ontkenningsfase. Kan gewoon niet geloven dat we van de zomer een tweede kindje zullen krijgen. Ik kijk echt uit naar het moment dat ik het kindje ga voelen, dan wordt t vast wat echter. Ben deze keer ook wel bang voor de 20w echo. Tijdens mn eerste zwangerschap was t echt ernaar uitkijken omdat we t geslacht zo graag wilde weten, maar de afgelopen 2 jaar is het in onze directe omgeving 2x voorgekomen dat ze er tijdens de 20w echo achter kwamen dat de kindjes zwaar gehandicapt waren en zijn beide zwangerschappen afgebroken...dit soort dingen drukken je wel even met je neus op de feiten en zorgen er in mijn geval voor dat ik een stuk onbezorgder in deze zwangerschap sta.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap... Empty Re: Onzekerheid Mk versus nieuwe zwangerschap...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum