Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedzeil ivm breken vliezen

+12
Teddyaapje
Flip Fluitketel
Susan
Makamba
Bruintje Beer
nic_nac
Annie24
Leah
Fiwen
Liadan
Parisienne
Kat1980
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Kat1980 do 9 dec 2010 - 20:37

Wanneer hebben jullie het bedzeil neergelegd die je matras moet beschermen als je vliezen breken?

Ik heb in mijn kraampakket wel een bedzeil zitten, maar die is maar geschikt voor een 1 persoonsbed. Ben bang dat dan nog alles er naast loopt als mijn vliezen breken. Wat is jullie ervaring hiermee of hebben jullie gewoon een grotere gekocht (en zo ja, waar dan)?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Parisienne do 9 dec 2010 - 20:44

Ik had het bedzeil al met 32 weken op mijn bed liggen, dit omdat ik een grotere kans had op een vroegtijdige bevalling. Ik had overigens niet alleen een bedzeiltje.. bij de Action hebben ze waterdichte hoeslaken voor om je matras. Deze had ik toen gekocht en om mijn matras gedaan als onderhoeslaken, daarop het bedzeiltje en daaroverheen mijn gewone hoeslaken. Het bedzeiltje had ik overigens overdwars op het bed liggen, zo kon ik hem aan beide kanten instoppen. Mijn vriend lag er dus ook op. Ik lag er dan vanaf mijn knieën tot halverwege mijn rug op.

Ik ben ingeleid, dus ik kan je niet vertellen of het helemaal 100% waterdicht was op deze manier, maar ik ga uit van wel!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Liadan do 9 dec 2010 - 20:53

Ik had een waterdichte molton van de Hema op mijn bed liggen. Mijn vliezen zijn gebroken toen ik in bed lag, maar omdat ik gelijk naast mijn bed sprong is er maar een beetje in bed terecht gekomen. Het heeft alles wel goed tegengehouden. Er is niks op mijn matras terecht gekomen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Fiwen do 9 dec 2010 - 20:58

Ik heb vanaf 34 weken een dik badlaken aan mijn kant onder het hoeslaken gelegt. Ik werd knettergek van dat plastic geval, ik kon er niet op slapen van het zweet alles was nat steeds. Nou moet ik zeggen dat het toen ook rond de 25/30 graden was (juli/augustus dit jaar).
Ik ben er maar vanuit gegaan dat ik er echt wel wakker van zou worden als mijn vliezen zouden breken en dat die handdoek dan wel voldoende zou zijn en dan zou ik het daarna wel erop leggen. En daarbij begint maar bij 5% van de vrouwen de bevalling met het breken van de vliezen dus ik durfde dat risico wel te nemen.
Waterdicht hoeslaken lijkt me prettiger trouwens dan dat plastic zeiltje, en dan een groot badlaken erop tegen het zweten. Is alles ook meteen goed beschermd als je thuis zou bevallen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Leah do 9 dec 2010 - 21:02

Ik had het bedzeil uit het kraampakket met 37 weken op het bed. Ik heb hem toen overdrwars neergelegd. Dat heeft alles toen goed tegen gehouden. Heb je geen molton in de kast liggen? Dan zou je die misschien nog over het bedzeil heen kunnen leggen en daarover een hoeslaken? Molton neemt wat vocht op, zodat niet alles op het zeiltje komt.

Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:11

Er zaten bij mij in het kraampakket naast een bedzeil ook van die onderleggers.
Die heb ik in bed gelegd in plaats van dat zeiltje. Zo'n onderlegger neemt vocht op, een zeiltje niet.
Uiteindelijk heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken en die had er ook zo'n onderlegger onder gelegd. Dat ging prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Annie24 do 9 dec 2010 - 21:14

Ik heb nu nog niets op bed liggen, maar ga binnenkort ook de hoes halen van de Hema of Action (daar verkopen ze ook die 'incontinentie hoezen') Je leest heel vaak dat die plastic dingen uit het pakket ervoor zorgen dat je gaat zweten óf ze kraken teveel óf ze verschuiven elke keer. Daarom ga ik dus maar zo'n incontinentie hoes aanschaffen.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  nic_nac do 9 dec 2010 - 21:23

Ik zat al een poos te denken of zoiets nodig is maar ik lees dat de meeste het hier wel doen dus ik ga ook maar eens op zoek naar een zeiltje ofzo....

nic_nac
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 24
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Bruintje Beer do 9 dec 2010 - 21:41

Ik had het erop liggen met ongeveer 32 weken.
Maar ik had een 1 persoonsmatras. Had wel een waterdicht molton. Die kan je zoals al gezegd bij de Action of hema kopen voor 2 persoons
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Makamba do 9 dec 2010 - 21:43

Ik heb bij de kwantum een matrasbeschermer gekocht omdat ik het niet aandurfde met het bedzeil dat in het kraampakket zat. Uiteindelijk zijn mijn vliezen niet in bed gebroken, maar ik was wel een stuk geruster doordat ik die matrasbeschermer had.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:46

Ik had het bedzeiltje van het kraampakket eronder, maar het was maar goed dat mijn vliezen beneden braken en niet in bed. Er kwam wel zo'n golf water uit, dat we het matras weg hadden kunnen gooien..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Susan do 9 dec 2010 - 22:10

Ik heb geen bedzeiltje gebruikt, wel een molton, ik denk vanaf 37 weken of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Flip Fluitketel do 9 dec 2010 - 22:16

Ik had ongeveer met 35wkn een matrasbeschermer op bed liggen. Had een waterdicht molton gekocht bij de Hema. Weet alleen niet of hij geholpen heeft, want ze hebben m'n vliezen in het zkh gebroken en ik had biijna geen vruchtwater meer. Maar ik had er geen last van als ik op bed lag.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 22:19


Ik heb dat ding nooit gebruikt bij deze zwangerschap. Ik gokte erop dat het deze keer weer zou beginnen met weeën. En inderdaad zijn bij allebei de bevallingen mijn vliezen pas gebroken toen ik al meer dan 5 cm ontsluiting had. (En dat is maar goed ook denk ik, anders zou het nóg sneller zijn gegaan).

Nu hebben wij ook wel een oud matras, met een nieuwe had ik het risico waarschijnlijk niet genomen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Susan do 9 dec 2010 - 22:30

Minneke schreef:
(En dat is maar goed ook denk ik, anders zou het nóg sneller zijn gegaan).
Dat weet je natuurlijk nooit zeker, mijn tweede bevalling ging een stuk sneller en ongecompliceerder dan de eerste, terwijl het bij de eerste begon met gebroken vliezen en bij de tweede de vliezen door de verloskundige zijn gebroken met 9 centimeter. Als je bevalling was begonnen met gebroken vliezen had je gewoon een andere bevalling gehad dan nu, het is ook niet dat je de garantie hebt dat die dan ook snel was gegaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 22:32

Susan schreef:
Minneke schreef:
(En dat is maar goed ook denk ik, anders zou het nóg sneller zijn gegaan).
Dat weet je natuurlijk nooit zeker, mijn tweede bevalling ging een stuk sneller en ongecompliceerder dan de eerste, terwijl het bij de eerste begon met gebroken vliezen en bij de tweede de vliezen door de verloskundige zijn gebroken met 9 centimeter. Als je bevalling was begonnen met gebroken vliezen had je gewoon een andere bevalling gehad dan nu, het is ook niet dat je de garantie hebt dat die dan ook snel was gegaan.

Nee, dat weet je nooit. Maar de verloskundigen hebben in beide gevallen aangegeven dat ze de vliezen niet wílden breken omdat het zo snel ging. Ze waren bang dat het dan té hard zou gaan. Vandaar mijn opmerking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 22:36

.


Laatst aangepast door Arden op wo 2 maa 2011 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Teddyaapje do 9 dec 2010 - 22:51

Volgens mij was ik 37w toen ik het eronder heb gelegd, heb er wel een badhanddoek overgelegd en ik had zo'n waterdicht hoeslaken gehaald bij de action. Die vind ik nu nog fijn ivm spugen van T en bv die ik vaak in bed geef.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  ekjir@M do 9 dec 2010 - 23:07

Ik had ´m met 35 weken in bed vast geplakt omdat ik bang was dat ie zou schuiven en daarover een badhandoek voor het zweten en diezelde middag braken spontaan m´n vliezen naast het bed toen ik op wilde staan van m´n middagtukkie

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  duckie vr 10 dec 2010 - 0:44

ik heb met 35 weken een waterdichte matrasbeschermer erop gedaan zon 2 persoons hoeslaken achtig ding, dat raaden ze me bij de intake van de kraamzorg aan om zoeits te kopen want die zeiltjes in het kraampakket gaat vaak schuiven en zweten enzo.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Kat1980 vr 10 dec 2010 - 0:59

Overdwars neerleggen is inderdaad een goede optie. Maar wat ik van veel van jullie begrijp is dat die dingen dus lekker gaan schuiven en dat je gaat zweten. Zit ik ook niet echt op te wachten…

Ik heb ook nog wel een molton liggen, zo’n speciale met incontinentie-hoes (ook wel 1 persoons). Die wilde ik eerst voor mijn zoontje z’n bed gebruiken ivm doorlekken, spugen of straks als hij zindelijk moet worden. Maar heb ik toch niet gebruikt, gebruik voor hem nu een gewone molton. Ook heb ik nu op mijn bed een matrasbeschermer liggen, dus dat houdt natuurlijk ook wel vanalles tegen. En er zitten inderdaad van die onderleggers in mijn kraampakket. Ik weet dat de vorige keer in het ziekenhuis zo’n onderlegger onder me lag toen mijn vliezen braken. Maar goed, wil dit keer niet weer te vroeg bevallen (en dus in het ziekenhuis). We gaan voor een thuisbevalling!

Maar goed, mocht het toch misgaan… Weer een goede reden om een beter matras aan te schaffen :P
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:18

Ik heb het zeil nog steeds niet op bed liggen. De vorige keer was ik ook snel genoeg uit bed om het vruchtwater in de wc te lozen Wink
Denk wel dat ik vandaag of morgen zo'n onderlegger onder het hoeslaken doe voor het geval dat....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:20

Arden schreef:
Minneke schreef:
Susan schreef:
Minneke schreef:
(En dat is maar goed ook denk ik, anders zou het nóg sneller zijn gegaan).
Dat weet je natuurlijk nooit zeker, mijn tweede bevalling ging een stuk sneller en ongecompliceerder dan de eerste, terwijl het bij de eerste begon met gebroken vliezen en bij de tweede de vliezen door de verloskundige zijn gebroken met 9 centimeter. Als je bevalling was begonnen met gebroken vliezen had je gewoon een andere bevalling gehad dan nu, het is ook niet dat je de garantie hebt dat die dan ook snel was gegaan.

Nee, dat weet je nooit. Maar de verloskundigen hebben in beide gevallen aangegeven dat ze de vliezen niet wílden breken omdat het zo snel ging. Ze waren bang dat het dan té hard zou gaan. Vandaar mijn opmerking.

Je weet het idd nooit, maar hier was dat wel zo. Bij de eerste zijn mijn vliezen gebroken met 10 cm en dat duurde veel langer. Bij de tweede begon het met gebroken vliezen, toen een half uur niks, toen weeen en toen was ze er, precies 1 uur nadat mijn vliezen waren gebroken. In bed, waar ik een bedzeiltje had liggen om even ontopic te blijven Wink Er kwam bij mij niet heel veel uit, en het zeiltje was voldoende.

Mijn eerste bevalling begon ook met gebroken vliezen. Het heeft uiteindelijk nog 30 uur geduurd voordat Q.uinten geboren werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:25

Ik had ook het bedzeiltje uit het kraampakket dwars om mijn matras gedaan, maar wat een ellendig ding zeg! Heb hem na 2 nachten er direct weer onderuit gehaald. Kraken, zweten, glijden, verschuiven.. zelfs de kat is toen hij op het dekbed zat van het bed gegleden waardoor en nu 2 grote winkelhaken in mijn dekbedovertrek zitten. Ik heb toen bij Hema een waterdichte moltonhoes gehaald en die is ideaal. Hij ligt er nu nog onder.. merk er niks van. Mijn vliezen zijn trouwens in het ziekenhuis gebroken dus weet niet of zo'n zeiltje of molton echt waterdicht is. Trouwens.. het moltonzeiltje in het wiegje is wel waterdicht! smile Oja, had hem er zo rond de 37/38 weken ondergedaan.

ps, die onderleggers uit het kraampakket vind ik juist wel weer fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  sheila123 vr 10 dec 2010 - 1:28

Ik had em met zo'n 36/37 weken op mijn bed gelegd. Geen idee of het zou hebben geholpen want mijn vliezen braken voordat ik onder de douche wilde stappen,dus had gelukkig geen rommel.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedzeil ivm breken vliezen Empty Re: Bedzeil ivm breken vliezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum