Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliezen breken

+32
sheila123
Flower_L
hellowkitty
Stuiterbal
PapillonRose
Fiwen
Viva
Sanne
Slakje
Supertalentje
Ezzer
Didi
Happydobby
Clapperdie
PiP
Muppetje
Thunder
Tania
Floor
MamaDaan
Lejow
Printje
Shy
MissD
Linda
SarahKey
Novalee
_Lana_
Jazzlyn
Liadan
Makamba
Puggle
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Vliezen breken

Bericht  Puggle za 2 jun 2012 - 22:22


Voor de gene waarbij eerst de vliezen zijn gebroken. Waar gebeurde dit? Ik zit steeds te denken wat als ik in de supermarkt loop, of wat als ik op de bank zit/lig is mijn bank dan verpest? Omdat je wel hoort dat je matras er bijv nogal van kan lijden.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 22:26

Mijn vliezen zijn gebroken door de vk in haar praktijk! Ik heb wel een waterdichte matrasbeschermer gekocht en de bank goed afgedekt met vuilniszakken en daar een deken overheen gedaan. Het kraakte wel wat, maar alles is beter dan vruchtwater in je bank hebben zitten.

De kans dat je vliezen breken in supermarkt is natuurlijk aanwezig, maar niet zo heel groot denk ik. Heb al vaker gehoord dat je meestal gaat bevallen als je lichaam eraan toe is (goed uitgerust). Grote kans dat ze dus niet breken in de supermarkt of in een winkel.

Ik lees hier ook wel eens dat meiden een soort van voorgevoel hebben of signalen krijgen en daardoor niet meer van huis gaan, waardoor het dus ook alsnog thuis gebeurd.


Laatst aangepast door Makamba op za 2 jun 2012 - 22:27; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Liadan za 2 jun 2012 - 22:27

Toen ik in bed lag, voelde ik ze knappen. Ik ben uit bed gesprongen en toen stroomde het er pas uit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Jazzlyn za 2 jun 2012 - 22:30

Na een nacht slapen ben ik smorgens naar de badkamer gelopen en ging ik op het toilet zitten om mijn sokken aan te doen, toen braken mijn vliezen
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  _Lana_ za 2 jun 2012 - 22:33

Liadan schreef:Toen ik in bed lag, voelde ik ze knappen. Ik ben uit bed gesprongen en toen stroomde het er pas uit.

Dit had ik ook. Ik was in een hele diepe slaap en ineens sprong ik naast mijn bed.
Er is uiteindelijk geen druppel op het matras gekomen.
Zo bizar hoe mijn reactievermogen was in mijn slaap.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Novalee za 2 jun 2012 - 22:33

Ik was daar tijdens de zwangerschap ook erg bang voor, vooral omdat je het op moet kunnen vangen (of in elk geval de kleur kunnen checken). Ik heb dit toen aangegeven bij de verloskundige en zij zei dat maar een klein percentage van de bevallingen met het breken van de vliezen begint. Ik weet het aantal niet meer precies maar je zou het eens bij je verloskundige na kunnen vragen om je iets gerust te stellen?

Tijdens de bevalling braken mijn vliezen spontaan op het moment dat de verloskundige ze wilden breken. Ik had toen al ruim ontsluiting, volgens mij al 9 cm.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  SarahKey za 2 jun 2012 - 22:35

Ik was daar ook bang voor in mijn zwangerschap. Naja bang, meer van goh zal je gebeuren sta je daar of daar...
Mijn man had met 35 weken zwangerschap allemaal hoezen op bed gelegd.
Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken voordat ik mocht gaan persen. Dus voor niets me zo druk gemaakt Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Linda za 2 jun 2012 - 22:35

Ik had 4 cm ontsluiting toen de vk mijn vliezen brak. Dat zou ik een volgende keer echt niet nog een keer willen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 22:37

Linda schreef:Ik had 4 cm ontsluiting toen de vk mijn vliezen brak. Dat zou ik een volgende keer echt niet nog een keer willen!

Mag ik vragen waarom niet? Ik had 3 cm ontsluiting toen ze mijn vliezen brak. Niet lang daarna begonnen de weeen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  MissD za 2 jun 2012 - 22:38

Jazzlyn schreef:Na een nacht slapen ben ik smorgens naar de badkamer gelopen en ging ik op het toilet zitten om mijn sokken aan te doen, toen braken mijn vliezen

Hier hetzelfde.

Had trouwens wel in de auto een vuilniszak met daarop een handdoek liggen, voor het geval dat. En verder gewoon zo'n matrasbeschermer in bed.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Shy za 2 jun 2012 - 22:41

Ik was naar het toilet geweest, wilde mijn onderbroek weer aan doen maar dat heb ik toch maar gelaten haha. Was in de badkamer gelukkig, lagen wel 6 handdoeken op de grond toen de verloskundige kwam Laughing
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Printje za 2 jun 2012 - 22:42

Ze hebben mijn vliezen pas gebroken bij volledige ontsluiting.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Lejow za 2 jun 2012 - 22:45

Bij mij knalden ze tijdens een perswee. Zuster kon nog net op tijd wegspringen, en gyn had gelukkig al een tactische plaats ingenomen haha.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Puggle za 2 jun 2012 - 23:05

ja ik weet ook wel dat de kans niet groot is dat het in de supermarkt oid gebeurt, maar zit van alles te denken Wink ik geloof dat 5% begint met gebroken vliezen. dat is niet erg veel idd.

in mijn kraamdoos zat een zeiltje voor het matras. een heel dun roze ding. er zaten er 2 van 90x200 in. hadden jullie ook zulk zeil? ik had me er een heel beeld bij ingesteld dat het echt een heel zeil was, maar het is zo dun enz. mijn vriendin had wel wat anders, maar die had ook een andere zorgverzekering.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  MamaDaan za 2 jun 2012 - 23:06

Mijn vliezen braken 's nachts in bed bij 35 weken, voeldde telkens als ik me omdraaide nattigheid, na een uur ofzo besefte ik pas dat het weleens vruchtwater kon zijn! Daarna kwamen pas rustig de weeen op gang.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Floor za 2 jun 2012 - 23:29

Mijn vliezen zijn door de vk gebroken bij 6 cm ontsluiting. Ik had al persweeen een paar uur en zo hoopte ze dat de bevalling sneller zou doorzetten omdat ik al een paar uur op 6 cm zat maar het hielp niks, ik zat tegen het plafond van de persweeen en de ontsluiting bleef uren het zelfde.
Verder had ik thuis wel een hoes om het matras heen gedaan maar die heb ik niet nodig gehad (ik heb hem nog wel een tijd laten zitten toen ik thuis was uit het ziekenhuis ivm het vloeien)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 23:33

mijn vliezen zijn gebroken toen ik net een half uurtje weëen had. Met het breken van de vliezen wisten we zeker dat de bevalling begonnen was. We waren net naar beneden gegaan toen ze braken. Ik zat op de bank en kon net op tijd opspringen. Ik had héééél veel vruchtwater, ik stond binnen een paar seconden in een plas vruchtwater Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Tania za 2 jun 2012 - 23:38

Stel dat het gebeurd, dan kun je het opgeven bij je verzekering.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 23:38

Mijn vliezen braken in bed, ik had net geplast en toen ik dacht dat ik nog een keer moest plassen kwam ik omhoog en voelde ik het lopen. Mijn vriend wakker gemaakt en die heeft snel een handdoek gepakt, er is niks in bed gekomen. Bij de eerste en derde zijn de vliezen doorgeprikt, bij de eerste kwam het er echt in een golf uit en bij de derde een stuk geleidelijker, toen verloor ik steeds golfjes maar niet zo veel dat alles nat was daarna ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Puggle za 2 jun 2012 - 23:39

Hadden jullie een speciale molton voor het bed gekocht? En die dan onder je hoeslakens gedaan of gewoon bovenop?

En had je iets op de bank liggen rejoy? Lijkt me nu ook zo wat om mijn bank ook te gaan onderdekken.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Puggle za 2 jun 2012 - 23:40

Tania schreef:Stel dat het gebeurd, dan kun je het opgeven bij je verzekering.

Als het op de bank ofzo gebeurt bedoel je?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 23:40

Puggle schreef:Hadden jullie een speciale molton voor het bed gekocht? En die dan onder je hoeslakens gedaan of gewoon bovenop?

En had je iets op de bank liggen rejoy? Lijkt me nu ook zo wat om mijn bank ook te gaan onderdekken.

nee, ik had niks op de bank liggen, was dus maar goed dat ik op tijd op kon springen, ik voelde het echt knappen en 3 seconden later begon het te stromen zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Puggle za 2 jun 2012 - 23:41

Rejoy. schreef:
Puggle schreef:Hadden jullie een speciale molton voor het bed gekocht? En die dan onder je hoeslakens gedaan of gewoon bovenop?

En had je iets op de bank liggen rejoy? Lijkt me nu ook zo wat om mijn bank ook te gaan onderdekken.

nee, ik had niks op de bank liggen, was dus maar goed dat ik op tijd op kon springen, ik voelde het echt knappen en 3 seconden later begon het te stromen zeg maar.

Oké dat klinkt erg spannend Laughing
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 23:49

Puggle schreef:Hadden jullie een speciale molton voor het bed gekocht? En die dan onder je hoeslakens gedaan of gewoon bovenop?

En had je iets op de bank liggen rejoy? Lijkt me nu ook zo wat om mijn bank ook te gaan onderdekken.

Ik had bij de eerste en tweede gewoon dat zeiltje erin liggen wat je krijgt in je kraampakket. Bij de derde had ik een ziekenhuismat, die had mijn moeder nog liggen. Heel fijn want die zweten lang niet zo erg maar zijn wel lang en breed en er kan flink wat in.
En wij hebben ook een stoffen bank maar niks erop liggen. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat dat wel goed zou gaan Laughing heb wel een matje meegenomen als ik ergens anders ging slapen, mijn dochter lag bijv een keer in ons bed en toen ben ik in haar bed gaan liggen om te slapen maar dat vond ik toch niet zo fijn zonder bescherming.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Thunder za 2 jun 2012 - 23:50

De eerste keer braken ze spontaan en had heel mijn bed nat. Ons matras heeft het gered, maar er zit wel een vlek in. De tweede keer zijn ze door de vk gebroken en zij heeft dat netjes opgevangen in een matje, deze keer werd dus mijn matras bespaard. Beide keren kreeg ik overigens bijna gelijk persweeën na het breken van de vliezen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliezen breken Empty Re: Vliezen breken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum