Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je vliezen laten breken?

+9
Aoi
Slakje
Happydobby
Pompoen
Aagje!
Puggle
CCC
Susan
Pussycat
13 plaatsers

Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Je vliezen laten breken?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 21:52

Mocht ik ontsluiting hebben dan willen ze deze week mijn vliezen breken zodat de bevalling nog uit zichzelf kan beginnen.
Dit omdat ik liever niet ingeleid wil worden en thuis wil bevallen.
Maar ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet denken...

Heeft iemand dit eens laten doen? En kreeg je daarna wel snel weeen of moest je alsnog naar het ziekenhuis?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Susan zo 12 mei 2013 - 22:02

Mijn vliezen zijn wel gebroken, maar toen had ik al bijna 9 centimeter ontsluiting, dus dat is niet helemaal te vergelijken. Ik weet wel dat de weeën toen opeens een stuk heftiger werden en dat ik die laatste centimeter er bijna meteen bij had. Tegelijk kan ik me ook wel voorstellen dat je twijfelt, want bij mijn eerste bevalling begon het met gebroken vliezen en toen kwamen de weeën juist niet op gang, gebroken vliezen zijn geen garantie dat het daarna snel gaat. Daarbij is er natuurlijk wel infectiegevaar als je vliezen gebroken zijn en moet je in veel gevallen ook binnen de zoveel uur bevallen, anders moet je alsnog naar het ziekenhuis en krijg je alsnog weeënopwekkers (wat bij mij dus is gebeurd omdat het niet snel genoeg ging).

Ik geloof dat ik in zo'n geval toch liever zou kiezen om meteen ingeleid te worden, als afwachten geen optie meer is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  CCC zo 12 mei 2013 - 22:04

Hier zijn mijn vliezen met 7 cm gebroken, ook niet te vergelijken dus. De weeën werden hier nog wel een stuk heftiger door en zat daarna al snel op 10 cm ontsluiting.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Puggle zo 12 mei 2013 - 22:09

Ik had gewoon controle en bleek toen 3 cm te hebben. Niks aan de hand verder. Ben toen gebleven en ze hebben toen mijn vliezen gebroken. Na een uur begonnen er wat kraampjes te komen. Nog een uur later heb ik een infuus erbij gekregen. Toen ging het snel.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 22:09

Jammer ik zou inderdaad graag verhalen lezen waarbij de vliezen werden gebroken op 1 of 2 cm.

Susan dat zijn inderdaad mijn redenen waarom ik nog twijfel. Dan zit je met gebroken vliezen, maar alsnog geen weeen dan moet ik alsnog aan het infuus na een dag afwachten. Je vliezen laten breken? 1270000679

Afwachten is nog wel even een optie want de ctg's en echo's zijn tot nu toe nog prima. Maar ja ik moet straks wel kiezen want dit is een rot week om uitgerekend te zijn. (op een zondag en die maandag erna pinksteren en ze laten je dus niet doorlopen met 42+2 geloof ik) Tenminste volgens mij willen ze niet langer wachten tot vrijdag.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 22:10

Puggle schreef:Ik had gewoon controle en bleek toen 3 cm te hebben. Niks aan de hand verder. Ben toen gebleven en ze hebben toen mijn vliezen gebroken. Na een uur begonnen er wat kraampjes te komen. Nog een uur later heb ik een infuus erbij gekregen. Toen ging het snel.

Waarom een uur later al aan het infuus? Je was op controle in ziekenhuis neem ik aan als ik dit zo lees?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Puggle zo 12 mei 2013 - 22:13

Ja 2 uur vliezen gebroken en rond 4 uur het infuus. De krampen namen niet toe en ze vonden dat het allemaal niet te lang moest duren.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Aagje! zo 12 mei 2013 - 22:15

Mijn vliezen zijn gebroken met 1 cm. Lag wel in het ziekenhuis en werd gelijk aangesloten op het infuus. 2 uur en kwartier later had ik 10cm smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Susan zo 12 mei 2013 - 22:19

Het was bij mij ook zo dat omdat ik langdurig gebroken vliezen had gehad en Ezra en ik allebei koorts hadden bij de geboorte, we ter observatie in het ziekenhuis moesten blijven. Hartstikke goed natuurlijk dat ze dat voor de zekerheid doen, maar wel weer een reden waarom ik niet zelf zou kiezen voor vliezen breken als de bevalling nog niet op gang is. Bij 9 centimeter vond ik dat niet echt een risico, toen was het wel duidelijk dat de bevalling niet lang meer zou duren, maar ook als een bevalling eenmaal begonnen is kun je nog wel heel lang bezig zijn.

Al met al zou ik er niet voor kiezen, omdat ik denk dat je dan juist meer kans hebt dat ze moeten ingrijpen en ze alsnog moeten inleiden. Dan zou ik dat liever hebben met gebroken vliezen zodat de baby zo lang mogelijk beschermd en lekker in het water zit en er ook wat minder druk achter zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Pompoen zo 12 mei 2013 - 22:23

Pussycat schreef:Mocht ik ontsluiting hebben dan willen ze deze week mijn vliezen breken zodat de bevalling nog uit zichzelf kan beginnen.
Dit omdat ik liever niet ingeleid wil worden en thuis wil bevallen.
Maar ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet denken...

Heeft iemand dit eens laten doen? En kreeg je daarna wel snel weeen of moest je alsnog naar het ziekenhuis?

Ik werd wel ingeleid en had door het inleiden 2/3 cm ontsluiting. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken. De bevalling kwam daardoor wel op gang, alleen niet genoeg. Maar goed, ik beviel met 35 weken en moest ook echt die dag bevallen omdat ik ziek was.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Happydobby zo 12 mei 2013 - 22:31

Ik zou het niet doen, gebroken vliezen als je geen weeën hebt hoeven geen weeën te geven.

Ik had na 17 uur onregelmatige weeën 4 cm. de vk rade aan om de vliezen te breken zodat het sneller zou gaan: resultaat 3 uur later nog steeds 4 cm maar wel een flinke weeënstorm. laughcry

Nee hoor, ik zou bij een tweede nooit meer mijn vliezen laten breken. Pas bij 10 cm en geen cm eerder.

Kan je niet gewoon gestript worden?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 22:39

Happydobby 1 week geleden heeft ze geprobeerd te strippen, maar toen had ik dus nog geen ontsluiting.

Ze wil het morgen nog eens proberen. Daarna ben ik donderdag pas weer aan de beurt en ze stelde dus voor om als de baby er dan nog niet is mijn vliezen te breken. (mocht ik ontsluiting hebben gekregen door het strippen?) Mocht er donderdag niks komen dan word ik of diezelfde dag dus of de dag erna waarschijnlijk ingeleid.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 22:58

Ze hebben mijn vliezen gebroken bij 5 cm ontsluiting, ik kreeg meteen een weeënstorm. 2u40 later was Louise er.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Aoi zo 12 mei 2013 - 23:05

Mijn vliezen zijn gebroken zonder weeen (doorgeprikt door vk dus), maar met wel al 4 cm ontsluiting (derde kindje). Na een half uur kwamen de weeen zelf op gang en weer ruim een uur later is mijn zoon geboren. Ik ben thuis bevallen, ze hebben ook mijn vliezen thuis gebroken en zijn er steeds bijgebleven.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 23:07

Aoi schreef:Mijn vliezen zijn gebroken zonder weeen (doorgeprikt door vk dus), maar met wel al 4 cm ontsluiting (derde kindje). Na een half uur kwamen de weeen zelf op gang en weer ruim een uur later is mijn zoon geboren. Ik ben thuis bevallen, ze hebben ook mijn vliezen thuis gebroken en zijn er steeds bijgebleven.

Dat klinkt wel heel fijn. Hoever was jij toen zwanger?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Aoi zo 12 mei 2013 - 23:09

39 weken en 4 dagen was ik toen.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Dille zo 12 mei 2013 - 23:10

Mijn vliezen zijn beide keren gebroken door de verloskundige met een cm of 3-4. Dus wel pas toen ik zelf al wel doorhad dat de bevalling begonnen was. De weeën werden vanaf een half uur daarna flink heftiger. Beide keren een weeënstorm gehad, maar ik weet niet of er een verband is met het breken van de vliezen. Beide keren een vlotte bevalling van een paar uurtjes.

Ik denk eigenlijk niet dat ik het zou doen als mijn lijf niet zelf al aangaf dat het aan het bevallen was. Voelt wat onnatuurlijk. Maar in hoogzwangere toestand denk je daar misschien heel anders over na, dan ben je het gewoon zat smile
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 23:19

Nou ja zat... tja we willen ons tweede kindje wel graag ontmoeten ja.
Ik zie vooral heel erg op tegen een bevalling in het ziekenhuis. Ik weet wel dat je daar heus wel veilig bent enzo, maar ik heb de grootste moeite om me daar te ontspannen. Misschien is het anders als ik eenmaal bezig zou zijn hoor, maar dat weet ik niet.

Wat betreft een weeenstorm dat zegt denk ik niks. Want ik had om 7:30 2 cm ontsluiting en het kon nog wel heel erg lang gaan duren volgens de vk. Maar rond 10:30 lag onze dochter al in mijn armen.

Aan de ene kant lijkt het me ook erg onnatuurlijk en ben ik bang dat de weeen niet gaan komen. Aan de andere kant denk ik weer tja dan ben je bijna 42 weken dan is je lijf er toch wel eens klaar voor? Dat het misschien net het zetje geeft? Moeilijk hoor...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Thunder zo 12 mei 2013 - 23:22

Na 26 uur weeen zijn mijn vliezen gebroken op 4 cm. Een kleine 2 uur later is mijn jongste thuis geboren. Mijn bevalling was toen al ruim op gang natuurlijk, ik denk niet dat ik er voor gekozen had in jouw geval. Al snap ik zeker wel dat je er over nadenkt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Aoi zo 12 mei 2013 - 23:27

Wat heb je te verliezen als je anders sowieso ingeleid gaat worden die dag?

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Happydobby zo 12 mei 2013 - 23:27

Maar als je geen ontsluiting hebt kunnen ze niet strippen, maar dan kunnen je vliezen toch ook niet gebroken worden.
Verder hoop ik voor je dat je snel je kindje kan ontmoeten smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  joyce0606 zo 12 mei 2013 - 23:30

Bij K hebben ze mijn vliezen gebroken met 2cm (daar liep ik wel al mee rond, maar toch nog 2x hormonen gehad) daarna infuus gekregen en 9 uur later was K er.

Bij L hebben ze mijm vliezen gebroken met krappe 2cm (na 2x hormonen) en 1.5 uur later was L er. (Ik heb dus geen infuus gehad, nadat mijn vliezen gebroken waren kwam ik in een weeën storm)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Pussycat zo 12 mei 2013 - 23:39

Happydobby schreef:Maar als je geen ontsluiting hebt kunnen ze niet strippen, maar dan kunnen je vliezen toch ook niet gebroken worden.
Verder hoop ik voor je dat je snel je kindje kan ontmoeten Je vliezen laten breken? 561177

Nee maar wie weet door het rommelen komt er toch iets ontsluiting nog in die 2 dagen? Je weet het nooit natuurlijk.
Ik hoop gewoon dat of het strippen gaat helpen of ze spontaan komt.

Aoi Ik roep maar wat hoor? Ik weet niet hoe ze het precies willen gaan doen. Ik gok dit omdat ik heb vernomen dat ziekenhuizen je niet in het weekend gaan inleiden dus dan vast ook niet op pinkstermaandag? Dus dan zou het uiterlijk vrijdag zijn? En donderdag wilde ze eventueel mijn vliezen breken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Sun88 ma 13 mei 2013 - 0:01

Bij mij zijn ze gebroken op 1cm maar had al 8u weeën, moest aan het infuus voor de opwekkers om de weeën sterker te maken. Bevalling was dus al wel begonnen uit zichzelf.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Aoi ma 13 mei 2013 - 0:05

Pussycat schreef:
Aoi Ik roep maar wat hoor? Ik weet niet hoe ze het precies willen gaan doen. Ik gok dit omdat ik heb vernomen dat ziekenhuizen je niet in het weekend gaan inleiden dus dan vast ook niet op pinkstermaandag? Dus dan zou het uiterlijk vrijdag zijn? En donderdag wilde ze eventueel mijn vliezen breken.

oh zo, ik dacht dat je dat al wist, dat je dan ingeleid zou gaan worden. Ik zou het goed met de VK doorspreken.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je vliezen laten breken? Empty Re: Je vliezen laten breken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum