Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

+6
ekjir@M
Roodkapje
M-G
Flower_L
Susan
Coco
10 plaatsers

Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Coco di 25 dec 2012 - 11:58

Daar mag je toch maar max 24 uur mee blijven ivm infectiegevaar?

Ik heb dat iig altijd begrepen maar las net in het topic van pc de reactie van ekjiram dat de gyn haar ook wilden laten doorlopen met gebroken vliezen. Nu is vorige week een kennis van ons ook opgenomen met gebroken vliezen en na 5 dagen is het kindje dus in de buik nog overleden en moest ze gaan bevallen.

En nu ben ik mij de hele week dus al aan het afvragen of het niet beter is dat een kindje dan meteen geboren wordt en veiliger is in een couveuse en continue bewaking. Ze kunnen tegenwoordig zoveel kindjes redden met een vroeggeboorte (ze was 31 weken). En maakt het eigenlijk nog verschil uit of je vruchtwater druppelt of met een plons eruit komt daarbij?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Susan di 25 dec 2012 - 12:03

Ik kende iemand van zwangerschapscursus die drie weken gebroken vliezen heeft gehad, haar vliezen braken met 34 weken en ze is dus bevallen met 37 weken. Volgens mij kun je heel lang gebroken vliezen hebben, zolang je lichaam maar voldoende vruchtwater aan blijft maken en ze je heel goed in de gaten kunnen houden. Als je al gewoon mag bevallen dan zullen ze je niet onnodig met gebroken vliezen laten lopen omdat de kans op infecties dan alleen maar toeneemt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Flower_L di 25 dec 2012 - 12:27

Mijn vliezen zijn do ochtend gebroken. 2x24u tijd gehad om spontaan te bevallen. Za ochtend ingeleid, 22:50 is j geboren.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  M-G di 25 dec 2012 - 12:36

Mijn vliezen braken op 5 december rond 5.00 uur als er ik in de nacht van 6 december niet spontaan zou bevallen dan moest ik mij om 9.00 uur melden in het ziekenhuis inderdaad in verband met infectiegevaar. Ze hebben mij toen om 11.30 ingeleid (als het druk was zou het de volgende dag worden en mochten ze me maximaal 72 uur laten lopen als het allemaal goed is met het kindje). Nu weet ik niet of er verschil zit in de zwangerschapsduur (ik was 40 + 6) maar hier is het standaard inleiden als je vliezen langer dan 24 uur gebroken zijn (als er dus geen drukte is in het ziekenhuis en dan wel vanaf 37 weken zwangerschap). Mijn verloskundige zei dat er iedere dag nieuw vruchtwater aan wordt gemaakt dus dat dat het probleem niet is maar dat de verbinding met de buitenlucht open ligt en er dus een grotere kans is op infecties en dat het bij een vroegere zwangerschapsduur (voor 37 weken) vaak een kwestie wordt van goed in de gaten houden en zolang het kindje het goed maakt ze nog niet in gaan leiden omdat het in de buik dan beter af is.
Ik durf niet te zeggen wat de maatstaffen zijn maar bij zo'n verhaal als bij je kennis zou je inderdaad denken was het niet beter als... Verschrikkelijk dat haar kindje overleden is.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Roodkapje di 25 dec 2012 - 12:44

Algemeen protocol is : gebroken vliezen voor de 37 weken zo lang mogelijk in de buik laten. Krijg je weeen na de 34 weken remmen ze niet meer. Krijg je ze voor de 34 weken krijg je weeenremmers en longrijping.

Bij O. heb ik 6 dagen met gebroken vliezen gelopen, bij J. 3 dagen. Bij O. is de bevalling spontaan begonnen, bij J. is begonnen op te wekken maar uiteindelijk na 1 tablet pauze ingelast en 's ochtends alsnog doorgezet.

Pas na de 37 geldt de regel "binnen 24 uur", daarvoor kan je weken met gebroken vliezen doorlopen, een mama's buik is echt de beste couveuse!


Laatst aangepast door Roodkapje op di 25 dec 2012 - 13:08; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 12:47

Bij C.iske braken mijn vliezen met 34+2 en hebben ze me ingeleid.
Bij J.anneman met 34+5 en wilden ze zolang mogelijk wachten .
Daar was dus niet echt een peil op te trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Susan di 25 dec 2012 - 13:00

Het is na 37 weken ook niet precies na 24 uur bevallen. Bij mij begon het met gebroken vliezen en de ontsluiting kwam niet goed op gang, ze hebben het toen 24 uur aangekeken en toen moest ik naar het ziekenhuis voor weeënopwekkers. De uiteindelijke geboorte was nog eens zo'n 12 uur later.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  ekjir@M di 25 dec 2012 - 19:32

Roodkapje schreef:Algemeen protocol is : gebroken vliezen voor de 37 weken zo lang mogelijk in de buik laten. Krijg je weeen na de 34 weken remmen ze niet meer. Krijg je ze voor de 34 weken krijg je weeenremmers en longrijping.

Bij O. heb ik 6 dagen met gebroken vliezen gelopen, bij J. 3 dagen. Bij O. is de bevalling spontaan begonnen, bij J. is begonnen op te wekken maar uiteindelijk na 1 tablet pauze ingelast en 's ochtends alsnog doorgezet.

Pas na de 37 geldt de regel "binnen 24 uur", daarvoor kan je weken met gebroken vliezen doorlopen, een mama's buik is echt de beste couveuse!

Dit dus. Ze waren twee jaar terug wel met een studie bezig om te kijken wat beter is tussen 34 en 37 weken. De moeder bedrust laten houden tot minimaal 37 weken met kans op infecties of eerder inleiden zodat er geen kans is op deze infecties maar het kind dus wel eerder geboren wordt.

Waar in me wel over verbaasde is dat vruchtwater steeds weer aangemaakt wordt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 20:10

Bij mijn jongste scheurden mijn vliezen met 36+2, ik verloor dus steeds kleine beetje vruchtwater. Ik ben toen direct opgenomen, en met 36+6 zou ik ingeleid worden, maar is hij uiteindelijk uit zichzelf gekomen toen ze de vliezen helemaal braken. Normaal doen ze dit pas met 37 weken, maar omdat het dan in het weekend zou vallen, is het een dag vervroegd. Wij moesten nog 3 dagen blijven, mijn kindje moest naar de kinderafdeling omdat hij redelijk zwaar was en zijn bloedsuikers niet goed waren, ook heeft hij nog antibiotica gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Fiwen di 25 dec 2012 - 20:44

Als je vliezen breken na 37 weken je 24 uur om bij de verloskundige te bevallen. Daarna val je onder controle van het ziekenhuis en krijg je (mits alle controles goed zijn) nog 48 uur de tijd om spontaan te bevallen en als het dan nog niet op gang is gaan ze inleiden.

Voor de 37 weken proberen ze over het algemeen zo lang mogelijk te rekken mits alle controles goed zijn natuurlijk.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Coco di 25 dec 2012 - 21:22

Binnen 24 uur bij verloskundige en anders het ziekenhuis. Dat was het ja. Opgehelderd. Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 21:26

Mijn vliezen waren gebroken bij 23 weken... en ik ben pas bij 32.2 bevallen :-)
I

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Twellie di 25 dec 2012 - 23:15

Ik heb langer dan twee dagen rondgelopen met gebroken vliezen. Dat bleek naderhand niet goed te zijn geweest want ik ben streptokokken-B-draagster en die bacterie had zich in die twee dagen ook verplaatst naar mijn dochter. Gelukkig is het allemaal goed gegaan maar voor mijn hopelijk volgende bevalling wil ik een duidelijk plan wat er gaat gebeuren als mijn vliezen eerst breken (en dan niet weer dagen zo laten en afwachten).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  hellowkitty wo 26 dec 2012 - 1:53

Mijn vliezen waren gebroken met 34+5 en toen wel opgenomen in het ziekenhuis i.v.m infecties. 3 dagen later was ons meisje er maar de gyn zei dat ze je gewoon mee door laten lopen als je geen infectie hebt en dan zou je dus steeds op controle moeten komen.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Gast wo 26 dec 2012 - 2:20

Je onderschat een vroeggeboorte. 31 weken is véél té vroeg en enorm risicovol. je kunt weken met gebroken vliezen rondlopen als het nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Coco wo 26 dec 2012 - 3:06

Ik onderschat het niet, ik weet heus wat een vroeggeboorte inhoudt, Euc. Daar heb ik mij echt wel heel goed in verdiept tijdens mij zwangerschap aangezien de verwachting was dat ik niet langer dan 27 weken zou rondlopen. Maar nu heeft het kindje het niet overleeft omdat ze te laat waren met het ontdekken van de infectie.

Sowieso zat ik fout met het bevallen binnen 24 uur dus dat verandert al een heleboel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  MamaDaan wo 26 dec 2012 - 3:25

Toen mijn vliezen braken en de bedoeling was de de kleine nog een aantal weken bleef zitten, moest ik direct beginnen met het slikken van anti-biotica om een infectie te voorkomen. Toen de kleine diezelfde dag nog kwam kon ik stoppen met de anti-biotica, en heeft de kleine ook geen anti-biotica gehad.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Roodkapje wo 26 dec 2012 - 18:13

Coco schreef:Ik onderschat het niet, ik weet heus wat een vroeggeboorte inhoudt, Euc. Daar heb ik mij echt wel heel goed in verdiept tijdens mij zwangerschap aangezien de verwachting was dat ik niet langer dan 27 weken zou rondlopen. Maar nu heeft het kindje het niet overleeft omdat ze te laat waren met het ontdekken van de infectie.

Sowieso zat ik fout met het bevallen binnen 24 uur dus dat verandert al een heleboel.



Ik ben voor preventief GBS testen op zwangere vrouwen. Dit kan een hoop leventjes redden. Ik hoorde van mijn behandelend gyn dat daar nu ook naar gestuurd wordt en het wordt al meer getest dan vroeger maar veel gyns en vk houden de boot af doordat vrouwen onzekerder worden / zijn als ze weten dat ze draagster zijn en dus heel de zwangerschap in relatieve onzekerheid zitten hierover terwijl dat in 99% van de gevallen niet nodig is.

De GBS had ook onze dochter al bereikt en in dat opzicht ben ik dan toch wel weer trots op mijn lijf dat het de geboorte na 3 dagen gebroken vliezen toch heeft doorgezet. Het had niet veel langer moeten duren want de placenta zat echt helemaal bomvol bacterien.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen? Empty Re: Gebroken vliezen is binnen 24 uur bevallen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum