Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nog steeds in dubio, vernoemen of niet....

+13
snoezel
Mysterious
Burn
Liadan
Ilargi
Bruintje Beer
Smaragdje
girli
Parisienne
Susan
TGR
Dora
Pien
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

nog steeds in dubio, vernoemen of niet.... - Pagina 2 Empty Re: nog steeds in dubio, vernoemen of niet....

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:11

De één zal het ook belangrijker vinden wat familie erover zegt, dan de ander.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

nog steeds in dubio, vernoemen of niet.... - Pagina 2 Empty Re: nog steeds in dubio, vernoemen of niet....

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:19

Maar ik neem aan dat jij het toch ook niet leuk had gevonden als iemand van je familie het niet op prijs had gesteld, achteraf?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:25

Ik zou dat wel jammer gevonden hebben, maar ik zou mijn keuze daar niet vanaf laten hangen.
In het geval van Pien zullen haar ouders het dus waarschijnlijk niet zo fijn vinden, ok dat kan. Maar ik vind wel dat je ook andersom mag denken. Het gaat om de overleden zus van Pien en als zij dit nou heel fijn vindt? Ik hoop dan ook voor haar dat haar ouders niet alleen aan zichzelf denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:30

Zo lastig Pien! Ik vind inderdaad dat je naar je eigen gevoel moet luisteren en het is jouw (en die van je vriend) keuze. Maar ik kan me wel voorstellen dat je ouders het moeilijk vinden, en ik vind het wel zo sociaal om het met hen te overleggen inderdaad. Maar wat als zij pertinent zeggen dat ze het niet willen, te moeilijk vinden of niet fijn vinden? Doe je het dan ook echt niet, ook al wil je het zelf wel graag? Want dan stoot je ze eigenlijk alleen maar meer naar 't hoofd als je het wel doet, na het gevraagd te hebben. En als je het dan niet doet, doe je het eigenlijk voor hen, en niet voor jezelf.
Als je het doet zonder overleg, dan is het al zo, en valt er niet zo veel meer aan te veranderen. Dan hebben zij dat maar te accepteren van jou, het is jouw kind en jouw keuze.

Maar het blijft moeilijk. Ik vind dat je die naam sowieso moet geven want het heeft voor jou een belangrijke betekenis, maar ik weet niet goed wat ik je moet adviseren over overleg met je ouders ja of nee. Voor beide kanten valt wat te zeggen.

Laatst aangepast door Marin op ma 16 mei 2011 - 4:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 4:46

Ik denk hetzelfde als Marin.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Burn ma 16 mei 2011 - 4:50

Pien, als het voor jou goed voelt zal ik het gewoon doen! En anders toch even in overleg met je ouders! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:50

Ik zou het wel doen..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 5:52

Ik zou het ook doen. S. zijn tweede naam is van mijn vader en tegelijkertijd ook van mijn moeders vader. Mijn vader vond het ontzettend leuk dat ik hem naar hem heb vernoemd. Mijn vader is ook heel speciaal voor mij en dat zal jou zus ook wel voor jou zijn geweest en/of voor je ouders en zo leeft ze toch weer een beetje voort. Als S. een meisje was geweest had zij als tweede naam een gecombineerde naam gekregen van mijn moeder en mijn beide oma's.

Stel dat jij mijn dochter zou zijn en je zou je dochter vernoemen naar je overleden zusje zou ik dat echt ontzettend leuk en bijzonder vinden echt waar !

Gast
Gast

Bericht  Mysterious ma 16 mei 2011 - 6:17

Ik vind het heel mooi om te vernoemen. Ook richting je ouders zo van: we vergeten haar niet. Ik zou het doen als ik in jouw plaatst stond, maar het is jouw keuze.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  snoezel ma 16 mei 2011 - 6:17

Je moet doen wat voor jou goed voelt.

Mijn zus is 11 jaar geleden overleden op 21jarige leeftijd. Mijn dochter draagt als 2e naam haar naam: L.izzie E.sther. Mijn vader is een beetje zoals jouw vader, heeft het nog altijd geen plaats gegeven en wordt altijd erg emotioneel als het over mijn zus gaat. Hij moest huilen toen hij de naam van mijn dochtertje hoorde, maar vond het wel mooi. Het is toch een soort eerbetoon. Doe wat voor jou goed voelt...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 7:07

@ Snoezel, mooi dat je dat gedaan hebt hoor ! Hoe komt het dat je zus is overleden, was ze ziek, ongeluk? Ze zeggen niet voor niks dat het verliezen van kind het ergste is wat je kan overkomen. En ik snap best dat je ouders daar nog emotioneel over zijn hoor. Nogmaals het vernoemen van iemand vind ik een erg mooi idee

Gast
Gast

Bericht  Vonne ma 16 mei 2011 - 7:28

Pien,

Het is heel moeilijk beslissing om dit te gaan doen, omdat het ook erg emotioneel is bij vooral je vader..
Als je gevoel zegt ik wil het graag ... zou is zeggen DOEN!!
Bij twijfel even je moeder om advies vragen..

Persoonlijk vind ik het een hele mooie gedachte dat je haar wilt vernoemen..

Toen onze zoon werd geboren (19 juni) was kort ervoor (24 mei) mijn man zijn opa overleden,
wij hebben besloten zijn naam te gebruiken als 2e naam voor onze zoon. Mijn schoonmoeder
kreeg de tranen in haar ogen toen ze het hoorde hoe hij heette.. En ze heeft tegen mij toen
gezegd dat ze het zooooo mooi vond dat we dit hebben gedaan, dat we hem vernoemt hebben.. Zoooo mooi!!

Vonne
Vonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 14
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 9:50

Als iemand hun kind zou vernoemen naar mijn zoon dan zou ik dat toch heel moeilijk vinden. Ik heb er dan niks over te zeggen maar ik weet niet of ik dat wel zou waarderen.Daarom denk ik dat je het misschien het beste kunt vragen hoe ze daar tegenover staan en dan kun je daarna nog altijd je eigen beslissing nemen.

En die opmerking van TGR.. Mad Mad

Gast
Gast

Bericht  LMCurious ma 16 mei 2011 - 22:06

Misschien zie ik eht verkeerd hoor, maar je vader wil het nu al niet over haar hebben omdat eht te pijnlijk is. Dus als je het gaat overleggen confronteer je hem er sowieso ook al mee. Als je je kindje vernoemt naar je zus zien ze dat op de kaart en horen ze het als je het verteld (wat ik overigens nooit gedaan heb...mijn schoonvader zag de vernoeming pas toen hij het kaartje zag, maar goed die was dan nog wel in leven dus is natuurlijk al anders). Maar verder noem je je kind eigenlijk nooit bij de 2e naam, en op brieven etc staat alleen een initiaal. Dus ik kan me niet voorstellen dat het geven van die 2e naam elke keer weer confronterend is voor hem. Als hij wel iemand is die dat verband steeds blijft leggen, en je overlegt het eerst, en je besluit het niet te doen, dan denk ik dat hij alsnog weer aan je zus denkt bij het zien van je kindje, want dan weet hij dat je haar eigenlijk had willen vernoemen.

Dus conclusie, gewoon doen als jullie dat graag willen!!! En wellicht helpt het je vader zelfs wel bij de verwerking. Want hij kan volgens mij wel een duwtje in de goede richting gebruiken als het zoooooo gvoelig ligt na al die jaren dat jij hierover twijfelt. Persoonlijk vind ik hiermee het cirkeltje weer rond.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien ma 16 mei 2011 - 22:15

Ik heb besloten het aan mijn moeder voor te leggen, haar ga ik vertellen dat we graag willen vernoemen... dan kijk ik zonder te zeggen naar wie, hoe ze daarop reageerd.
al weet ik denk ik wel hoe mijn moeder erover denkt, die vind dat een eigen keuze!
vervolgens als ik dan zeg dat het naar M. is, denk ik dat zij het even moeilijk krijgt maar het wel een mooi gebaar vind, als ik haar dan uitleg dat ik niet weet hoe papa daar tegenover staat, zal zij me wel uit de brand kunnen helpen...

allemaal heel erg bedankt voor het meedenken, jullie zullen er over max 9 weken achter komen of onze dochter 1 of 2 namen heeft... Wink

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 22:19

Ik ben benieuwd ! Ik heb trouwens wel een sterk vermoeden wat haar eerste naam is.
Volgens mij is dat dezelfde naam die wij in gedachte hadden/hebben voor een dochter Wink

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 16 mei 2011 - 22:21

Razz_ schreef:Ik ben benieuwd ! Ik heb trouwens wel een sterk vermoeden wat haar eerste naam is.
Volgens mij is dat dezelfde naam die wij in gedachte hadden/hebben voor een dochter Wink
hahaha.. ben benieuwd! het is een naam die in ieder geval wel vaker op dit forum voorkomt! erg grappig want wij hebben deze naam al zo'n 3 a 4 jaar in ons hoofd en je hoorde hem vrijwel nooit! je mag me wel pmen ander hoor...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 22:22

Ik wil je best pm-en hoor maar of ik dan antwoord krijg Wink Maargoed de eerste letter is denk ik al genoeg

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 22:23

Ik denk ook wel te weten hoe jullie dochter gaat heten Very Happy volgens mij is het een naam die ook op ons lijstje stond.

Over het vernoemen, ik denk dat het een goed idee is om het aan je moeder voor te leggen om te kijken wat zij ervan vind, succes.

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 16 mei 2011 - 22:25

Mama_van2 schreef:Ik denk ook wel te weten hoe jullie dochter gaat heten Very Happy volgens mij is het een naam die ook op ons lijstje stond.
dat klopt volgens mij wel jaa!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 22:26

Pien schreef:
Mama_van2 schreef:Ik denk ook wel te weten hoe jullie dochter gaat heten Very Happy volgens mij is het een naam die ook op ons lijstje stond.

Ben benieuwd over een aantal week of ik het goed had maar ik denk het wel Very Happy

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx ma 16 mei 2011 - 22:27

yvonne schreef:Als iemand hun kind zou vernoemen naar mijn zoon dan zou ik dat toch heel moeilijk vinden. Ik heb er dan niks over te zeggen maar ik weet niet of ik dat wel zou waarderen.Daarom denk ik dat je het misschien het beste kunt vragen hoe ze daar tegenover staan en dan kun je daarna nog altijd je eigen beslissing nemen.

Maar hoe zou jij het vinden als je 2e zoontje zijn eigen kind later gaat vernoemen naar zijn grote broer dan??
Wat het is niet zomaar iemand, ze vernoemd naar haar eigen zus..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien ma 16 mei 2011 - 22:28

Mama_van2 schreef:
Pien schreef:
Ben benieuwd over een aantal week of ik het goed had maar ik denk het wel Very Happy

ik denk het ook, dat je het goed hebt... Very Happy
voor ons is het overigens wel een hele speciale naam!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 22:31

He jammer ! Ik heb het iig mis Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 22:34

Als het is wat ik denk is het ook een hele mooie naam. Misschien voor een derde meisje Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: