Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik weet nog steeds niet wat ik wil

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  ShallY ma 14 maa 2011 - 8:44

En dat komt misschien wel omdat ik me nu niet helemaal op mijn plek voel bij mijn nieuwe werk. Maar telkens denk ik 'is dit het wel' wil ik wel blijven werken in de kinderopvang. Ik ben nu 2 jaar aan het werk nadat ik geslaagd ben voor SPH en heb tot nu toe alleen nog maar invalwerk gedaan. Ik heb nog steeds geen vast werk gevonden. Mijn huidige baan is ook maar een tijdelijk contract.

Ik vind het wel erg leuk hoor, het werken op een kinderdagverblijf maar ik wil eigenlijk weer iets nieuws gaan leren. Het lijkt me erg leuk om, zodra ik 3 jaar in de kinderopvang werk, te gaan leren voor management in de kinderopvang. Maar ja, moet ik eerst maar eens een baan gaan vinden waar ik de mogelijkheid krijg om ook 1 dag deze opleiding te kunnen gaan volgen.

Eigenlijk best erg hoor..toen ik klaar was op de middelbare school ben ik SPW-4 gaan doen omdat ik graag met kinderen wilde gaan werken. Toen ik hiermee klaar was vond ik mezelf te jong om al te gaan werken en ben ik SPH gaan studeren en nu ben ik sinds 2 jaar hiermee klaar en heb nog steeds niks naar mijn zin gevonden. Ik heb ook nooit geweten wat ik later wilde gaan doen, wat ik wilde worden en dat heb ik nog steeds niet.


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  Arwyn ma 14 maa 2011 - 8:57

Ik snap je wel hoor..
Na het VWO heb ik de Pabo gedaan, omdat ik dat sinds groep 6 al in mijn hoofd had. Daarna vond ik mezelf nog te jong om aan het werk te gaan en ben ik met een nieuwe studie begonnen. Die kan ik nu alleen niet meer betalen door alle leuke nieuwe wetten, waardoor ik alleen mijn P kan halen. Ik werk nu in een kledingwinkel, maar dat is ook niet echt iets wat ik mezelf nog 40 jaar zie doen! Maar ja, wat ik dan wel moet doen.. Ik weet het gewoon niet zo goed! Ik kom er ook niet echt uit wat ik wel wil.. Wel de sociale kant, ik zie mezelf niet op een bureau zitten, het contact met mensen/kinderen vind ik juist leuk, maar of ik nou echt juf wil zijn..
Weet alleen ook niet zo goed hoe je er achter moet komen wat je wel wil! Als jij er achter bent, wil je het mij dan zeggen? Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  ShallY ma 14 maa 2011 - 9:03

Arwyn schreef:Ik snap je wel hoor..
Na het VWO heb ik de Pabo gedaan, omdat ik dat sinds groep 6 al in mijn hoofd had. Daarna vond ik mezelf nog te jong om aan het werk te gaan en ben ik met een nieuwe studie begonnen. Die kan ik nu alleen niet meer betalen door alle leuke nieuwe wetten, waardoor ik alleen mijn P kan halen. Ik werk nu in een kledingwinkel, maar dat is ook niet echt iets wat ik mezelf nog 40 jaar zie doen! Maar ja, wat ik dan wel moet doen.. Ik weet het gewoon niet zo goed! Ik kom er ook niet echt uit wat ik wel wil.. Wel de sociale kant, ik zie mezelf niet op een bureau zitten, het contact met mensen/kinderen vind ik juist leuk, maar of ik nou echt juf wil zijn..
Weet alleen ook niet zo goed hoe je er achter moet komen wat je wel wil! Als jij er achter bent, wil je het mij dan zeggen? Wink

haha is goed!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  loura ma 14 maa 2011 - 9:21

Hmm ik weet niet wat ik wil.. Ik heb 3 totaal verschillende opleidingen gedaan.. Ik werk nu in een totaal andere ricthing dan waarin ik diplomas heb.. Ik dacht altijd dat het vanzelf wel kwam.. Dat ik op een gegeven moment wel weet wat ik wil maar ik weet het nog niet. Ik ben 27 en ik ben bang dat ik er nooit achter kom. Ik doe altijd maar vanalles wat smile Ik heb er nu wel vrede mee. Het had me heerlijk geleken om gewoon van jongs af aan te weten wat je wilt en daar voor gaat. Daar ben ik nog wel jaloers op dat soort mensen smile

Ik weet ook dus geen manier hoe je er wel achter zou kunnen komen Wink
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  Blond ma 14 maa 2011 - 20:52

Best herkenbaar. Ik ben direct na de Havo naar de Pabo gegaan, en heb die ook keurig afgemaakt. Maar toen was ik 21 en juf. En ik wilde nog helemaal niet voor de klas (net als Arwyn vond ik mezelf ook te jong). Nu doe ik een Master aan de Universiteit, en loop ik bijna fulltime stage. Onderzoek doen vind ik leuk, maar daar kan ik mezelf niet mijn hele leven mee bedruipen.
Een manangment baan lijkt me ook heel leuk, maar daar heb ik weer niet de opleiding voor. Ik hoop dat ik via mijn toekomstige baan uiteindelijk toch in die managment functie kan rollen.
Uiteindelijk gaat het niet alleen om je diploma, maar rol je vaak in banen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  Atelier Madame do 17 maa 2011 - 22:16

OOOOOH zo verschrikkelijk bekend. Na het vwo gelijk gaan studeren aan de universiteit. Bachelor had ik bijna binnen toen ik pfeiffer kreeg, scriptie liep daardoor een half jaar uit. Lekker een half jaar gewerkt en gereisd smile.
Nu bezig met mn master, en of ik het leuk vind? Ach het gaat, maar mijn hart ligt niet in deze sector. Dus als ik klaar ben (wss rond kerst dit jaar) hoop ik nog een medische opleiding te kunnen gaan doen, op het HBO. Omdat ik nu een studie zonder gezondheidszorgachtergrond heb mag ik daar nog een tweede diploma in behalen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  Arwyn vr 18 maa 2011 - 0:16

Volgens mij.. had ik gewoon SPH moeten doen in plaats van de Pabo!
Maar ja, helaas te laat daar achter gekomen he.. Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  ShallY vr 18 maa 2011 - 5:44

Arwyn schreef:Volgens mij.. had ik gewoon SPH moeten doen in plaats van de Pabo!
Maar ja, helaas te laat daar achter gekomen he.. Wink

Hoezo, kan altijd toch nog?! Bedoel, je bent nooit te 'oud' om te leren.
En wat zou je willen gaan doen met je SPH?!

Je krijgt misschien wel vrijstelling voor vakken want je had toch wel je P?!
Probeer je iets te vinden voor werken en leren!
Ik heb dus mijn SPH wel maar heb nog bijna helemaal niet in dit vakgebied gewerkt. Heb wel 2 maanden bij gehandicapten gewerkt maar dat vond ik heel zwaar en niet leuk dus ben daarna de kinderopvang in gegaan. Mag ook nergens op gesprek komen omdat ik geen ervaring heb.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 9:15

Oh, troost je. Ik ben er net pas achter wat ik graag wil. Ben nu bezig met mijn 3e opleiding, hoop deze toch wel af te maken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet nog steeds niet wat ik wil Empty Re: Ik weet nog steeds niet wat ik wil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum