Dagcafé
+12
Try
Chocolate Cookie
May
Minx
Suus
Sjaantje
Jordana
SleepingBeauty
Burn
Lotus
Zwoesj
ExpressoB
16 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Dagcafé
Smikkell schreef:
Edit: als in: ik heb een reumatische aandoening.
Zelf zie ik het ook niet als een Reumatische aandoening. Ik zie het als een paar spieren die dienst weigeren na een dag inspanning. Een daadwerkelijke tekortkoming van het lichaam, maar zou nooit zeggen dat het iets met Reuma te maken heeft. Ook al is het zeer pijnlijk en als ik mijn moeder zie kloten, zeer zielig.
Het is een ziekte die jaren de noemer "Tussen de oren" heeft gekregen. En dat vind ik weer jammer. Het is dan weliswaar geen ziekte als Reuma, maar geloof van harte dat het mensen pijn doet als je zegt dat het maar tussen de oren zit. Omdat ze fysiek namelijk genoeg pijn ervaren.
Gast- Gast
Sjaantje schreef:Angel Blue Eyes schreef:Duidelijk. Ik zeg nooit meer dat ik weet wat een hemotoom in het normaal Nederlands is. Maar bedankt voor de les!
Haha ja ik ben af en toe best bitchy
En het is hemAtoom
Fuck off! Je kon het toch lezen, is het niet?
Nu ben je niet meer zo leuk hoor!
Gast- Gast
Sjaan inderdaad gewoon nog een keer proberen inderdaad! En ook al gaat het tegen je natuur in om het niet meteen te zeggen, probeer het eens een keer. Wie weet levert het je wat op!
Ik heb dat ook wel eens hoor, dat ik zoiets heb ik ben bijna 23, nog nooit een relatie gehad, weinig mannelijke aandacht. Ben ik dan gewoon echt niet zo leuk? Maar als ik kijk hoe gesteld de mensen om mij heen op mij zijn, dan denk ik nee ik ben wel gewoon hartstikke leuk!
Ik heb dat ook wel eens hoor, dat ik zoiets heb ik ben bijna 23, nog nooit een relatie gehad, weinig mannelijke aandacht. Ben ik dan gewoon echt niet zo leuk? Maar als ik kijk hoe gesteld de mensen om mij heen op mij zijn, dan denk ik nee ik ben wel gewoon hartstikke leuk!
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Sjaantje schreef:
Nee, een examen latijn
arthritis: arthr- = gewricht / -itis = ontsteking
fibromyalgie: fibro- = weefsel / -my- = spier / -algie = pijn
Het zijn twee ziektes die beide onder de noemer reuma vallen. Bij arthritis zit het in de botjes, bij fibro in de weefsels. Maar er zijn wel overeenkomsten ja!
gewricht = articulatio
itis = is een achtervoegsel dat gebruikt word bij een ontsteking. bv artritis
Fibril = vezeltje --> weefsel
myo- = spier om aan te geven dat het in de spier zit bij de naam word musculus gebruikt.
algie --> pijn
Om het nog even wat ingewikkelder te maken allemaal stukjes van woorden dus.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Omdat ik bij reuma een veel 'erger' beeld heb dan waar ik last van heb. Ik vind dat ik mensen met reuma daarmee beledig, denk ik.Sjaantje schreef:
Smikkell, waarom vind je het moeilijk om fibro als reuma te bestempelen? Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar wil het toch graag van je horen.
Maar als ik heel eerlijk ben naar mezelf heb ik (en zeker de laatste tijd) wel heel erg veel last en pijn en word ik belemmerd in wat ik wil en doe. Mijn lichaam is onrustig en heb veel last van spiertrekkingen, pijn en stijfheid.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Je hebt ook homotoon.. Een monotone homo..
Nou, trusten!
Trusten!
Gast- Gast
May schreef:Fairytale schreef:Ik heb nog wel een vriend van mij in de aanbieding. Echt een schat van een jongen die er van overtuigd is nooit een vriendin te krijgen.
Oehh klinkt goed Vertel meer!
zit op dit moment voor werk in griekenland 29 jaar niet heel groot. weinig haar op zijn hoofd. woont nog thuis... hmm zo word het er niet veel beter op als ik dit zo neer zet. Nee daar moet je echt de persoon achter zien.
Minx- Lady Post-a-lot
Nou, hier ben ik het dan ook weer niet mee eens.Angel Blue Eyes schreef:Smikkell schreef:
Zelf zie ik het ook niet als een Reumatische aandoening. Ik zie het als een paar spieren die dienst weigeren na een dag inspanning. Een daadwerkelijke tekortkoming van het lichaam, maar zou nooit zeggen dat het iets met Reuma te maken heeft. Ook al is het zeer pijnlijk en als ik mijn moeder zie kloten, zeer zielig.
Het is een ziekte die jaren de noemer "Tussen de oren" heeft gekregen. En dat vind ik weer jammer. Het is dan weliswaar geen ziekte als Reuma, maar geloof van harte dat het mensen pijn doet als je zegt dat het maar tussen de oren zit. Omdat ze fysiek namelijk genoeg pijn ervaren.
Gast- Gast
Even goede vriendenSjaantje schreef:
Smikkell... ik vind jou minstens net zo zielig...
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nou, hier ben ik het dan ook weer niet mee eens.Angel Blue Eyes schreef:Ik zie het als een paar spieren die dienst weigeren na een dag inspanning.Smikkell schreef:
Hoe zie jij het?
Gast- Gast
Fairytale schreef:May schreef:Fairytale schreef:Ik heb nog wel een vriend van mij in de aanbieding. Echt een schat van een jongen die er van overtuigd is nooit een vriendin te krijgen.
Oehh klinkt goed Vertel meer!
zit op dit moment voor werk in griekenland 29 jaar niet heel groot. weinig haar op zijn hoofd. woont nog thuis... hmm zo word het er niet veel beter op als ik dit zo neer zet. Nee daar moet je echt de persoon achter zien.
Hahaha oke :-)
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
En homofoob_Donnaa schreef:Je hebt ook homotoon.. Een monotone homo..
Nou, trusten!
Gast- Gast
Ja dat dacht ik dus al, dat je dat bedoelde. Bij het woord 'reuma' denkt men ook meestal het eerst aan RA, dat wat ik heb dus. Misschien omdat het het duidelijkst zichtbaar is? Maar er zijn nog zo'n 150 aandoeningen die allemaal onder de noemer 'reuma' vallen, ik ken niet eens allemaal, lang niet allemaal. Ik weet er eigenlijk maar een paar. En ik heb ook geen idee wat de gemeenschappelijke factor is hoor, zo onderlegd ben ik niet.Smikkell schreef:Omdat ik bij reuma een veel 'erger' beeld heb dan waar ik last van heb. Ik vind dat ik mensen met reuma daarmee beledig, denk ik.Sjaantje schreef:
Smikkell, waarom vind je het moeilijk om fibro als reuma te bestempelen? Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar wil het toch graag van je horen.
Maar als ik heel eerlijk ben naar mezelf heb ik (en zeker de laatste tijd) wel heel erg veel last en pijn en word ik belemmerd in wat ik wil en doe. Mijn lichaam is onrustig en heb veel last van spiertrekkingen, pijn en stijfheid.
Maar heb alsjeblieft niet het idee dat je mij of wie dan ook daarmee beledigt hoor!
Fairytale: bedankt voor je uitgebreide uitleg
En ABE, ik ben wél leuk!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Smikkell schreef:Even goede vriendenSjaantje schreef:
Smikkell... ik vind jou minstens net zo zielig...
En Homo SapiensSmikkell schreef:En homofoob_Donnaa schreef:Je hebt ook homotoon.. Een monotone homo..
Nou, trusten!
Angel Blue Eyes schreef:Sjaantje schreef:
En ABE, ik ben wél leuk!
Je zal zo je momenten hebben.
Laat ABE lekker kletsen Sjaan, volgens mij heeft ze een spiegel voor dr neusje staan
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Zwoesj schreef:
Laat ABE lekker kletsen Sjaan, volgens mij heeft ze een spiegel voor dr neusje staan
Gast- Gast
Jeuk op het bolletje ABE?
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Een paar spieren -> heel veel meer spieren en andere dingen (ogen, suikerspiegel, vermoeidheid, slaapproblemen, jeuk enz) dan alleen een paar spieren.Angel Blue Eyes schreef:Smikkell schreef:Nou, hier ben ik het dan ook weer niet mee eens.Angel Blue Eyes schreef:Ik zie het als een paar spieren die dienst weigeren na een dag inspanning.Smikkell schreef:
Hoe zie jij het?
Na een dag inspanning -> Ook al bij het opstaan, ook na een dag niets doen, ook tijdens gewoon stil in bed of op de bank liggen.
Gast- Gast
Ach, ik paai ABE een keer met een lekkere pizza van V. en dan zijn we weer dikke vriendjes
@ sjaan volgens mij is de gemeenschappelijke factor dat het een auto-immuunziekte ziekte is waarbij er ontstekingen onstaan. Ik weet het ook niet 100% zeker. Alleen dat auto-immuunziekte weet ik zeker.
Minx- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Een paar spieren -> heel veel meer spieren en andere dingen (ogen, suikerspiegel, vermoeidheid, slaapproblemen, jeuk enz) dan alleen een paar spieren.Angel Blue Eyes schreef:Smikkell schreef:Nou, hier ben ik het dan ook weer niet mee eens.Angel Blue Eyes schreef:Ik zie het als een paar spieren die dienst weigeren na een dag inspanning.Smikkell schreef:
Hoe zie jij het?
Na een dag inspanning -> Ook al bij het opstaan, ook na een dag niets doen, ook tijdens gewoon stil in bed of op de bank liggen.
Daar heb je gelijk in.
Gast- Gast
Sjaantje schreef:Ach, ik paai ABE een keer met een lekkere pizza van V. en dan zijn we weer dikke vriendjes
En Zwoesj; Precies! Kom je krabben?
Gast- Gast
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Pagina 37 van 40
Permissies van dit forum: