Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+12
Try
Chocolate Cookie
May
Minx
Suus
Sjaantje
Jordana
SleepingBeauty
Burn
Lotus
Zwoesj
ExpressoB
16 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 36 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Minx zo 15 mei 2011 - 10:15

Ik heb nog wel een vriend van mij in de aanbieding. Echt een schat van een jongen die er van overtuigd is nooit een vriendin te krijgen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:16

Fairytale schreef:
Angel Blue Eyes schreef:
Fairytale schreef:
ben het wel mee eens hoor. Kies of voor latijn of voor nederlands. Ik vind het namelijk ook zwaar irritant als het weer vertaald word.

Nederlands is voor mensen zonder kennis van het Latijn misschien wel het meest aantrekkelijk. Althans, ik merk van mezelf dat een programma aantrekkelijk is op het moment dat ik compleet begrijp wat er wordt gezegd. En dat zal voor vele mensen het geval zijn. Latijn en voor in medische termen is toch een bepaald jargon. Leuk voor in de collegezalen, maar niet voor zondagavond 21.30u.

klopt alleen heb je dan bij bepaalde dingen wel weer een probleem. Maar ik zou ook zeggen pak gewoon het nederlands en kan het niet anders dan maar latijn. Al moet ik soms wel lachen om de nederlandse namen van spieren. Die worden soms ineens veel langer.

Ja, dat snap ik dan weer. Jij weet wat de juiste benamingen zijn. Het zou ook wel gek zijn als je met iemand staat te praten, wie toevallig Peter R. heeft gezien, slim probeert te doen en een Nederlandse, veel te lange, benaming eruit gooit. Mocht het een man zijn, dan wellicht een afknapper, haha. smile

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj zo 15 mei 2011 - 10:16

Ik snap wat je bedoeld ABE, maar zo heeft iedereen zijn 'tekortkomingen'. Ik vind niet dat je iemand op basis van reuma af kunt wijzen zonder dat je diegene uberhaupt ooit ontmoet hebt. Het is ook niet zo dat Sjaan niets kan, maar het is allemaal wat lastiger. En ik vind het ontzettend erg (net als jij) dat iemand alleen daarop al afknapt. Leer iemand kennen, voordat je je mening klaar hebt.

En ook dit is geen aanval naar jou toe he smile
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  May zo 15 mei 2011 - 10:17

Fairytale schreef:Ik heb nog wel een vriend van mij in de aanbieding. Echt een schat van een jongen die er van overtuigd is nooit een vriendin te krijgen.

Oehh klinkt goed Very Happy Vertel meer!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:17

Angel Blue Eyes schreef:
Sjaantje schreef:
Angel Blue Eyes schreef:Wat is Reuma dan?
Reuma is een verzamelnaam van ruim 150 aandoeningen aan het bewegingsapparaat.
Ik heb Reumatoide Arthritis (je kent latijnse benamingen, toch? Wink ) wat betekent dat ik gewrichtsontstekingen heb. Aan mijn botjes dus. Mijn spieren zijn dus op zich nog wel goed, maar doordat de gewrichten schade hebben, heeft dat ook weer gevolgen voor alle ander weefsels, waaronder dus de spieren.

Snappie t nog?

Ja, ik snap hem. Ik ken mijn Latijns. :P Nee, iemand op het werk heeft last van scheefgroeiingen. Dat is toch het Arthritis?

Dan weet je ook het verschil tussen arthritis en fibromyalgie?

En ja, gewrichten kunnen scheefgroeien, of gewoon niet meer volledig bewegen doordat je gewrichten afgebrokkeld zijn, of de verschillende delen van je gewricht groeien aan elkaar vast, enz.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:20

Zwoesj schreef:Ik snap wat je bedoeld ABE, maar zo heeft iedereen zijn 'tekortkomingen'. Ik vind niet dat je iemand op basis van reuma af kunt wijzen zonder dat je diegene uberhaupt ooit ontmoet hebt. Het is ook niet zo dat Sjaan niets kan, maar het is allemaal wat lastiger. En ik vind het ontzettend erg (net als jij) dat iemand alleen daarop al afknapt. Leer iemand kennen, voordat je je mening klaar hebt.

Zelf zit ik zo in elkaar. Ik ben niet dol op iemand met een geestesziekte. Iedereen is op een bepaald vlak niet goed bij zijn hoofd. *Kijkt naar zichzelf* Maar ik heb de jongen in kwestie de kans gegeven om te laten zien wie hij is en wellicht had ik op hem kunnen vallen. Maar dat kan niet, omdat ik niet val op mensen die labieler zijn dan ikzelf.

En Reuma is iets wat fysiek valt op te merken aan iemand, maar dat zegt niet de persoon in kwestie compleet bij het afgehandelde kan worden gezet. Geef het een kans. Kijk naar het innerlijk. Ga eens verder dan je eigen angsten. En leer dat het juist een hele fijne en mooie relatie kan zijn.

Maar ik val nu in herhaling volgens mij. :P

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj zo 15 mei 2011 - 10:21

Oftewel we denken er weer helemaal hetzelfde over! Amen! Very Happy
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:22

Zwoesj schreef:Ik snap wat je bedoeld ABE, maar zo heeft iedereen zijn 'tekortkomingen'. Ik vind niet dat je iemand op basis van reuma af kunt wijzen zonder dat je diegene uberhaupt ooit ontmoet hebt. Het is ook niet zo dat Sjaan niets kan, maar het is allemaal wat lastiger. En ik vind het ontzettend erg (net als jij) dat iemand alleen daarop al afknapt. Leer iemand kennen, voordat je je mening klaar hebt.

Nou ja, ik snap ook heus wel dat het lastiger is om een relatie te hebben met iemand die deels in een rolstoel zit, dan met iemand die alles kan. Denk alleen al praktisch aan bijvoorbeeld uitstapjes of vakantie. Ik kan niet alles. Ik kan niet overal komen. Daar moet je rekening mee houden.
Aan de andere kant: iedere gek heeft z'n gebrek. Is het niet lichamelijk dan is het wel psychisch (zonder iemand te willen kwetsen, uiteraard!) En inderdaad, geef iemand een kans voordat je bepaalt dat je niet met hem/haar overweg kunt.

Ik ben ook door mijn ex gekwetst: jarenlang heeft hij gezegd dat hij goed met mijn beperkingen kon leven, hij heeft mij zelfs tegenover zijn vader verdedigd toen hij onze relatie afkeurde vanwege mijn handicap. En na 5 jaar (waarvan 3 jaar samengewoond) maakte hij het uit met de woorden: 'tja, ik ben erachter gekomen dat ik toch niet zo goed met je beperkingen overweg kan'. Nu weet ik dat dat gelul is, want hij maakte het uit omdat ie met een slet een ander er vandoor wilde, maar het is wél gezegd en ik hoor het hem nog steeds zeggen. Deuk in mijn ego!!!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:23

Sjaantje schreef:
Angel Blue Eyes schreef:
Sjaantje schreef:
Angel Blue Eyes schreef:Wat is Reuma dan?
Reuma is een verzamelnaam van ruim 150 aandoeningen aan het bewegingsapparaat.
Ik heb Reumatoide Arthritis (je kent latijnse benamingen, toch? Wink ) wat betekent dat ik gewrichtsontstekingen heb. Aan mijn botjes dus. Mijn spieren zijn dus op zich nog wel goed, maar doordat de gewrichten schade hebben, heeft dat ook weer gevolgen voor alle ander weefsels, waaronder dus de spieren.

Snappie t nog?

Ja, ik snap hem. Ik ken mijn Latijns. :P Nee, iemand op het werk heeft last van scheefgroeiingen. Dat is toch het Arthritis?

Dan weet je ook het verschil tussen arthritis en fibromyalgie?

En ja, gewrichten kunnen scheefgroeien, of gewoon niet meer volledig bewegen doordat je gewrichten afgebrokkeld zijn, of de verschillende delen van je gewricht groeien aan elkaar vast, enz.

Ja.... Maar ergens kunnen ze ook weer gelijk aan elkaar staan.

Mijn moeder heeft Fybro en dit houdt voor haar in dat ze na een dag inspanning last heeft van alle spieren en scheef loopt van de pijn. Er zijn echter ook mensen met Fybro die last hebben van Arthritis. En de man die ik kende met Fybro had dus echt scheefgroeiingen, maar viel, volgens hem, allemaal onder Fybro.

Maar ik zit niet op school he. :P Zo slim ben ik gewoon niet. En dit lijkt wel een kruisverhoor. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:24

Zwoesj schreef:Oftewel we denken er weer helemaal hetzelfde over! Amen! Very Happy

Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:24

Angel Blue Eyes schreef:Zelf zit ik zo in elkaar. Ik ben niet dol op iemand met een geestesziekte. Iedereen is op een bepaald vlak niet goed bij zijn hoofd. *Kijkt naar zichzelf* Maar ik heb de jongen in kwestie de kans gegeven om te laten zien wie hij is en wellicht had ik op hem kunnen vallen. Maar dat kan niet, omdat ik niet val op mensen die labieler zijn dan ikzelf.

En dát is het verschil! De paiq-mannen geven mij die kans niet, zelfs niet de kans om meteen uit te leggen dat ik ondanks mijn beperkingen mijn leven goed op de rit heb. Als iemand mij die kans geeft en dán erachter komt dat we niet bij elkaar passen... so be it, dat gebeurt ook in een dating-periode van 'gewone' mensen.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  May zo 15 mei 2011 - 10:24

Sjaan ik had al eens eerder wat over je ex gelezen, maar echt wat een eikel van een vent was dat!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:24

Ik vind het ook vervelend voor je, Sjaan. Zeker als je merkt dat je qua gespekken en inhoud dus wel wat te bieden hebt. Alleen zit met een lichaam dat niet meewerkt. Wel snap ik dat het voor de mensen met wie je date lastig kan zijn. Ze hebben een bepaald toekomstbeeld, en dan kunnen ze je nog zo leuk, aardig of slim vinden, jouw beperking wordt ook hun beperking en niet iedereen kan en wil daarmee omgaan. Maar dat deel snap jij zelf denk heel goed.

Ik vind wel dat ze iets netter kunnen zijn in het aangeven hiervan. Smoesjes en zomaar niets meer laten horen is niet netjes. En ook al zien ze het niet meer zitten om met je te daten, jullie hadden blijkbaar wel raakvlakken en leuke gesprekken en die kan je ook daarna (wanneer de verwachtingen anders zijn) nog voortzetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:26

Sjaantje schreef:
Angel Blue Eyes schreef:Zelf zit ik zo in elkaar. Ik ben niet dol op iemand met een geestesziekte. Iedereen is op een bepaald vlak niet goed bij zijn hoofd. *Kijkt naar zichzelf* Maar ik heb de jongen in kwestie de kans gegeven om te laten zien wie hij is en wellicht had ik op hem kunnen vallen. Maar dat kan niet, omdat ik niet val op mensen die labieler zijn dan ikzelf.

En dát is het verschil! De paiq-mannen geven mij die kans niet, zelfs niet de kans om meteen uit te leggen dat ik ondanks mijn beperkingen mijn leven goed op de rit heb. Als iemand mij die kans geeft en dán erachter komt dat we niet bij elkaar passen... so be it, dat gebeurt ook in een dating-periode van 'gewone' mensen.

Misschien moet ik het dan toch met Reva eens zijn. Vertel eerst alles over jezelf en alles wat je onderneemt (want dat is nogal wat) en als het ooit zover komt; Owja, maar ik heb Reuma. Volgens mij kan een man dan niet meer om je heen. Zoals ik al zei, je bent levendiger dan ik ben. Wat jij allemaal onderneemt, doet, diep respect. En daar moet een man ook respect voor hebben. Dat kan niet anders.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB zo 15 mei 2011 - 10:26

saaie zondag-tv avond

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:26

Angel Blue Eyes schreef:Ja.... Maar ergens kunnen ze ook weer gelijk aan elkaar staan.

Mijn moeder heeft Fybro en dit houdt voor haar in dat ze na een dag inspanning last heeft van alle spieren en scheef loopt van de pijn. Er zijn echter ook mensen met Fybro die last hebben van Arthritis. En de man die ik kende met Fybro had dus echt scheefgroeiingen, maar viel, volgens hem, allemaal onder Fybro.

Maar ik zit niet op school he. :P Zo slim ben ik gewoon niet. En dit lijkt wel een kruisverhoor. :P

Nee, een examen latijn :P
arthritis: arthr- = gewricht / -itis = ontsteking
fibromyalgie: fibro- = weefsel / -my- = spier / -algie = pijn

Het zijn twee ziektes die beide onder de noemer reuma vallen. Bij arthritis zit het in de botjes, bij fibro in de weefsels. Maar er zijn wel overeenkomsten ja!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:28

Sjaantje schreef:
Angel Blue Eyes schreef:Ja.... Maar ergens kunnen ze ook weer gelijk aan elkaar staan.

Het zijn twee ziektes die beide onder de noemer reuma vallen. Bij arthritis zit het in de botjes, bij fibro in de weefsels. Maar er zijn wel overeenkomsten ja!

Duidelijk. Ik zeg nooit meer dat ik weet wat een hemotoom in het normaal Nederlands is. :P Maar bedankt voor de les! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:29

Sjaantje schreef:

Zelf heb ik toch wel moeite om Fibro als reuma te benoemen.

Edit: als in: ik heb een reumatische aandoening.

Laatst aangepast door Smikkell op zo 15 mei 2011 - 10:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:29

Ik ben het ook met Reva eens.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:30

May schreef:Sjaan ik had al eens eerder wat over je ex gelezen, maar echt wat een eikel van een vent was dat!

Uhuh! En dan nog plaats ik hier eigenlijk bijna niets van hem. De meeste rottigheid ken je nog niet eens...

Wellicht dat ik toch eens een keer (nee niet nu want dan wordt het weer zo laat *gaap*) weer op paiq ga kijken dan jullie tactiek ga proberen. Het voelt zo raar om dingen achter te houden. Da's toch iets anders dan 'nog niet vertellen' in mijn ogen. Maar misschien werkt het. Hopelijk werkt het.

Ik ben nu 4 jaar single na een relatie van 5 jaar. Dat was tevens de allereerste relatie die ik ooit heb gehad, want daarvoor had ik ook al geen succes bij de mannen.

En daarnaast, als ik écht geen leuk persoon was.... dan hadden jullie toch ook niet met me willen kletsen??? angel
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:31

Sjaan, je bent leuk, maar ze kijken gewoon over je heen door je rolstoel :P

Pff, ik ben ook alweer een tijd vrijgezel zeg als ik er zo over nadenk.. scratch

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj zo 15 mei 2011 - 10:31

Je bent een heel leuk persoon Sjaan! Daar moet je nooit aan twijfelen! Beloof me dat!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:32

Angel Blue Eyes schreef:Duidelijk. Ik zeg nooit meer dat ik weet wat een hemotoom in het normaal Nederlands is. :P Maar bedankt voor de les! Very Happy

Haha ja ik ben af en toe best bitchy Twisted Evil
En het is hemAtoom :P

Smikkell, waarom vind je het moeilijk om fibro als reuma te bestempelen? Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar wil het toch graag van je horen.

Reva: raar dat je het met Reva eens bent :P
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 10:32

Sjaantje schreef:
En daarnaast, als ik écht geen leuk persoon was.... dan hadden jullie toch ook niet met me willen kletsen??? angel
Wij vinden je zielig..

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:33

Ja ik weet wel dat ik leuk ben angel

Nee zonder gein, door al die negatieve ervaringen ga ik daar wel eens aan twijfelen. Ben toch al zo'n onzeker persoontje Sad Dus vind het fijn dat ik hier daar eens lekker over kan miepen en dat jullie me weer weten op te beuren Very Happy

Smikkell... ik vind jou minstens net zo zielig...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud