Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Krenterige vriendin

+18
TGR
Phileine
RYW
Sterre
Janelie
Tania
BJA
luisa
Melis_je
Pien
sonly
Polly
Arwyn
Susan
Inge
Atelier Madame
Verde
Monte
22 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Krenterige vriendin - Pagina 3 Empty Re: Krenterige vriendin

Bericht  Atelier Madame di 17 mei 2011 - 23:20

maar hoe is het nou afgelopen? Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan di 17 mei 2011 - 23:25

Die vriendin komt toch vanavond pas eten?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:25

Atelier Madame schreef:maar hoe is het nou afgelopen? Very Happy
tonight is the night Laughing

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 17 mei 2011 - 23:43

Noa schreef:
Atelier Madame schreef:maar hoe is het nou afgelopen? Very Happy
tonight is the night Laughing
ooh oke! bounce
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  CCC wo 18 mei 2011 - 1:13

Ik had ook zo'n vriendin... Hier altijd welkom, mee-eten, mee drinken, alle gastvrijheid ed. Vraag ik of zij 1x naar een workshop wilt rijden, omdat ik niet kon rijden nog... Meteen een probleem... Mevrouw had heel veel paracetamol en ibuprofen geslikt die week omdat ze verkouden was. Dus ik dacht, nou als ik voor een workshop 3.5 uur met OV moet reizen ipv 40 min. met de auto... Ga ik wel niet hoor.. Ga niet op mijn zaterdagochtend om 7 uur opstaan om daar optijd te kunnen zijn... Allemaal moeilijk, moeilijk totdat het hoge woord eruit kwam: het kost allemaal geld... benzine, parkeergeld.

Tja die workshop was opeens verplaatst... Had daar ook niet op gerekend. Erge van het hele verhaal, als ze het gewoon had gevraagd had ik best mee willen betalen. Ging me daar helemaal niet om... Ondertussen heeft ze een aantal keer op vrijdag/ zaterdag voor het stappen even wat drank flessen leeg gedronken... die ook niet goedkoop waren... Maar goed, alles zo gelaten... Maar vind het debiel dat mensen zoiets doen... Ik heb ook de vriendschap ook verbroken, en niet alleen om dit dingetje hoor. Er waren 10.000 andere dingen die ik niet zo fijn vond aan haar als vriendin...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 2:20

chococupcake schreef:Ik had ook zo'n vriendin... Hier altijd welkom, mee-eten, mee drinken, alle gastvrijheid ed. Vraag ik of zij 1x naar een workshop wilt rijden, omdat ik niet kon rijden nog... Meteen een probleem... Mevrouw had heel veel paracetamol en ibuprofen geslikt die week omdat ze verkouden was. Dus ik dacht, nou als ik voor een workshop 3.5 uur met OV moet reizen ipv 40 min. met de auto... Ga ik wel niet hoor.. Ga niet op mijn zaterdagochtend om 7 uur opstaan om daar optijd te kunnen zijn... Allemaal moeilijk, moeilijk totdat het hoge woord eruit kwam: het kost allemaal geld... benzine, parkeergeld.

Tja die workshop was opeens verplaatst... Had daar ook niet op gerekend. Erge van het hele verhaal, als ze het gewoon had gevraagd had ik best mee willen betalen. Ging me daar helemaal niet om... Ondertussen heeft ze een aantal keer op vrijdag/ zaterdag voor het stappen even wat drank flessen leeg gedronken... die ook niet goedkoop waren... Maar goed, alles zo gelaten... Maar vind het debiel dat mensen zoiets doen... Ik heb ook de vriendschap ook verbroken, en niet alleen om dit dingetje hoor. Er waren 10.000 andere dingen die ik niet zo fijn vond aan haar als vriendin...
Tja... ik vind het ook lastig, als ze vanavond echt niet goed reageert dan ga ik wel bekijken wat er verder mee moet...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 3:42

Succes met de sushi vanavond!

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 18 mei 2011 - 3:46

Noa: Ja zoals ik al zei, bij mij waren het meerdere dingen incl. claimen binnen de vriendschap... Elke keer drama omdat ik mijn vriend aandacht gaf en haar links liet liggen ed. En daar kwam dit gebeuren ook nog even bij, toen ben ik even een paar maanden heel goed gaan nadenken wat een vriendschap voor mij inhoud. Afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt, en heb zoveel rust gevonden. Eindelijk geen drama meer in mijn leven. Ik hoop voor jou dat ze goed reageert! Je gaat sushi maken zag ik! smile Lekker hoor!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 20:10

En, pakte ze het goed op?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 23:27

Nou ze vond de sushi héél lekker Very Happy

Op een bepaald moment heb ik het ter sprake gebracht en ze begon zich eerst te verdedigen. Ze zei dat ze echt even geen geld had etc. Dus ik noemde een paar mogelijke manieren waarop ze het ook had kunnen aanpakken (van tevoren aangeven, dan had ik bv ook iets kunnen meenemen ofzo, of ze had bij mij kunnen eten en dan de volgende keer wanneer ze geld had, weer een x bij haar) Toen zei ze dat ze er niet op die manier over had nagedacht. Dat ze wel dacht dat ik het geen probleem zou vinden omdat 5 euro voor mij niet veel geld is.

Nouja, daar kwam een heel gesprek door op gang en ik heb nog wel even aangestipt dat in mijn tuin ook echt geen geldbomen groeien. Vervolgens zei ze: nu heb ik geen zin meer in sushi, want je hebt er vet veel werk aan gehad en het kost vet veel geld... en ze vroeg of ik een bijdrage wilde of in elk geval die 5 euro terug wilde hebben.

Toen heb ik natuurlijk gezegd dat ze niet zo gek moest doen etc. dat het allemaal goed is, maar dat het me erom ging dat ze mijn kijk op de zaak begreep. Nou dat deed ze, en ze schaamde zich voor haar gedrag. Ze nodigde me aan t einde van t etentje ook uit om als ze haar salaris binnen had uit eten te gaan en dat zij dan zou betalen.

Dat hoeft niet eens voor mij, maar ik vind het wel lief dat ze het allemaal aanbied en wat mij betreft is het nu gewoon weer goed hug

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 23:29

Noa schreef:Nou ze vond de sushi héél lekker Very Happy

Op een bepaald moment heb ik het ter sprake gebracht en ze begon zich eerst te verdedigen. Ze zei dat ze echt even geen geld had etc. Dus ik noemde een paar mogelijke manieren waarop ze het ook had kunnen aanpakken (van tevoren aangeven, dan had ik bv ook iets kunnen meenemen ofzo, of ze had bij mij kunnen eten en dan de volgende keer wanneer ze geld had, weer een x bij haar) Toen zei ze dat ze er niet op die manier over had nagedacht. Dat ze wel dacht dat ik het geen probleem zou vinden omdat 5 euro voor mij niet veel geld is.

Nouja, daar kwam een heel gesprek door op gang en ik heb nog wel even aangestipt dat in mijn tuin ook echt geen geldbomen groeien. Vervolgens zei ze: nu heb ik geen zin meer in sushi, want je hebt er vet veel werk aan gehad en het kost vet veel geld... en ze vroeg of ik een bijdrage wilde of in elk geval die 5 euro terug wilde hebben.

Toen heb ik natuurlijk gezegd dat ze niet zo gek moest doen etc. dat het allemaal goed is, maar dat het me erom ging dat ze mijn kijk op de zaak begreep. Nou dat deed ze, en ze schaamde zich voor haar gedrag. Ze nodigde me aan t einde van t etentje ook uit om als ze haar salaris binnen had uit eten te gaan en dat zij dan zou betalen.

Dat hoeft niet eens voor mij, maar ik vind het wel lief dat ze het allemaal aanbied en wat mij betreft is het nu gewoon weer goed hug

Ik vind het een rare vriendschap. Niet echt gelijkwaardig (dan doel ik niet eens op het feit dat zij minder geld heeft dan jij)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Verde wo 18 mei 2011 - 23:30

Fijn dat het weer goed zit tussen jullie! En dat jullie er op een gewone manier over konden praten, dat zegt wat over jullie vriendschap smile
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 23:48

TGR schreef:

Ik vind het een rare vriendschap. Niet echt gelijkwaardig (dan doel ik niet eens op het feit dat zij minder geld heeft dan jij)
verklaar je nader...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 23:50

Fijn dat ze het zo op heeft gepakt! Ik kan me wel een beetje voorstellen dat ze zich begon te verdedigen, dat kwam waarschijnlijk voort uit schaamte. Fijn dat jullie er gewoon over hebben kunnen praten!

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 18 mei 2011 - 23:55

Noa schreef:
TGR schreef:

verklaar je nader...

Je komt door je verhaal in deze vriendschap over als de belerende wijzere vriendin en dat ervaar ik niet als gelijkwaardigheid.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 0:12

Oh? Nou nee hoor. Ik kan beter koken dat wel en in dit specifieke geval vind ik dat ik best iets mag zeggen over haar actie. Maar onze vriendschap draait verder niet om wie beter/slimmer of wijzer is. We hebben gewoon altijd veel lol samen en kunnen goed over filosofische vraagstukken/literatuur/actualiteiten praten, dusse van een kloof tussen ons is geen sprake.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 19 mei 2011 - 0:23

Ik vind dat je het goed hebt op gepakt hebt en fijn dat ze er goed mee om ging.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 0:42

Storm schreef:Fijn dat ze het zo op heeft gepakt! Ik kan me wel een beetje voorstellen dat ze zich begon te verdedigen, dat kwam waarschijnlijk voort uit schaamte. Fijn dat jullie er gewoon over hebben kunnen praten!

Helemaal mee eens. Ik kan me voorstellen dat ze eerst zich ging verdedigen, lijkt me vrij logische reactie. Maar uiteindelijk hebben jullie er nog wel goed over gepraat. Wel raar dat zij er zo vanuit gaat dat voor jou 5 euro niet veel is. Ik vind het goed van je dat je het hebt aangekaard, want nu weet zij jouw kijk er op ook, en dan is het veel gelijkwaardiger en eerlijk, en hoef jij je er niet over op te vreten aan irritaties.

Gast
Gast

Bericht  NoorA do 19 mei 2011 - 0:49

Noa schreef:Oh? Nou nee hoor. Ik kan beter koken dat wel en in dit specifieke geval vind ik dat ik best iets mag zeggen over haar actie. Maar onze vriendschap draait verder niet om wie beter/slimmer of wijzer is. We hebben gewoon altijd veel lol samen en kunnen goed over filosofische vraagstukken/literatuur/actualiteiten praten, dusse van een kloof tussen ons is geen sprake.

Hier moest ik wel even om lachen Laughing. Verder eens met Marin.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Atelier Madame do 19 mei 2011 - 1:12

Ik vind het een mooie uitkomst van het verhaal! Hopelijk blijft het niet langer tussen jullie instaan smile

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Suus do 19 mei 2011 - 1:22

Fijn dat ze zo reageerde en het nu weer goed is smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 1:55

Noa schreef:Toen zei ze dat ze er niet op die manier over had nagedacht. Dat ze wel dacht dat ik het geen probleem zou vinden omdat 5 euro voor mij niet veel geld is.

Fijn dat jullie er over hebben gepraat, toch vind ik de zin van hierboven een beetje raar.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 4:30

Birgit schreef:
Noa schreef:Toen zei ze dat ze er niet op die manier over had nagedacht. Dat ze wel dacht dat ik het geen probleem zou vinden omdat 5 euro voor mij niet veel geld is.

Fijn dat jullie er over hebben gepraat, toch vind ik de zin van hierboven een beetje raar.
Ja vind ik ook wel een rare zin. Maar begrijp best dat iemand met wat meer geld, minder moeite heeft om 5 euro te missen dan iemand met minder geld.

Wel fijn dat jullie eruit zijn smile Kan je toch weer prettig met elkaar verder.

Gast
Gast

Bericht  Janelie do 19 mei 2011 - 4:45

Fijn dat je het erover gehad hebt. Ik vind ook dat zij het goed opgepakt heeft. Dat ze zich eerst verdedigde is wel een menselijke reactie, gelukkig zette ze haar ego (terecht) even aan de kant. Een etentje op haar kosten gaat ook wel een beetje ver, maar geeft wel aan dat je ze je als vriendin waardeert.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 4:51

Dolcis_ schreef:
Birgit schreef:

Ja vind ik ook wel een rare zin. Maar begrijp best dat iemand met wat meer geld, minder moeite heeft om 5 euro te missen dan iemand met minder geld.

Natuurlijk, maar het blijft wel een rare aanname. Ook al heeft een vriendin meer geld, ik zou niet zo snel voor haar willen beslissen of aannemen dat ze het dan makkelijker uitgeeft.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: