Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lastige vriendin

+3
piene1983
silly-one
Niekske
7 plaatsers

Ga naar beneden

Lastige vriendin Empty Lastige vriendin

Bericht  Niekske ma 21 nov 2011 - 2:16

Het lijkt een beetje op het probleem van toetje, maar ik maak toch even een eigen topic aan.

Ik heb een vriendinnengroep van totaal 9 meiden. We zijn in deze formatie al zo'n 12 jaar bevriend, maar onderling kennen sommige elkaar al vanaf de luiers zeg maar. We hebben ontzettend veel samen meegemaakt en hoewel onze levens wel een beetje uit elkaar lopen, mbt werk, trouwen, kinderen enzo, hebben we nog steeds een hele goede band met zijn allen. We zien elkaar vrij regelmatig, maar omdat we allemaal in andere steden wonen, kunnen we natuurlijk niet altijd overal bij zijn. Dus we houden elkaar ook via mail enzo op de hoogte van elkaars dingen. Eén van die meiden is echter een lastig geval om het zo maar te zeggen. Het lijkt alsof het haar allemaal niks interesseert wat iedereen doet, wat wij samen afspreken enzo... ze reageert zelden op mails en is heel slecht bereikbaar als iemand iets van haar nodig heeft. Je kan ook niet van haar op aan. Als iemand geld voorschiet voor een cadeau bijvoorbeeld, kun je weken op haar bijdrage wachten. En als we een weekendje weggaan, meldt ze de dag voor het weekend dat ze zaterdagmiddag al naar huis moet voor het één of ander, terwijl er wel dingen voor haar gereserveerd zijn (hotel, eten etc). De rest van de groep reageert heel verschillend op haar. Een paar meiden zijn min of meer klaar met haar. Als ze geen geld overmaakt voor een cadeau, wordt ze ook niet meegerekend. Laat ze niet op tijd weten of ze ergens mee naartoe gaat, wordt er niet voor haar gereserveerd. Zij steken gewoon geen energie meer in haar. Is ze erbij, prima. Is er niet, ook prima. Met één van ons heeft ze nog wel regelmatig contact en de overgebleven meiden (waaronder ik) weten niet zo goed wat we ermee willen. We balen van haar houding en proberen nog steeds altijd rekening met haar te houden, maar het zorgt voor een hoop frustraties. Ze 'hoort' bij onze groep en dus hebben we het gevoel dat we toch altijd rekening met haar 'moeten' houden, maar andersom houdt ze geen rekening met ons. Ik vraag me af of ze het eigenlijk nog wel leuk vindt met ons, maar ze wil (voor de ene keer als ze kan en een keer op tijd dr mail leest) wel meedoen met ons. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het liefste zou ik zien dat ze wat meer betrokkenheid toont, zoals alle andere meiden. Ik kan me moeilijk aansluiten bij de meiden die haar negeren zeg maar, dat voelt gewoon niet netjes voor mijzelf. Het zou me wel wat frustraties schelen denk ik... maar ik ben gewoon enorm gek op mijn vriendinnen, ze zijn bijna als familie voor me en zij past er gewoon niet echt meer tussen. Wat zouden jullie doen?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lastige vriendin Empty Re: Lastige vriendin

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 2:19

Weten jullie ook waarom ze laat reageert op dingen? Heeft ze een heel druk leven? Misschien kunnen jullie er met z'n allen eens over praten in plaats van dit te doen, waar jij het al niet mee eens bent.

Of misschien kan je zelf even contact met haar opnemen en er over praten.

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 21 nov 2011 - 2:25

Ik herken het wel een beetje. In de vriendengroep van de Pabo hebben we ook zo iemand zitten en tot op vorige maand haar altijd gevraagd voor activiteiten etc. Het laatste jaar is ze niet meer geweest ook al meldde ze zich wel af.
Ik was de enige die haar nog een beetje erbij betrok. Maar ik ben nu ook klaar met haar. Waarom? Ze laat niks meer horen, op mailtje o.i.d. reageert ze ook niet meer. En we hebben heel veel energie in haar gestoken toen ze het nodig had en toen wij ( of iemand) die voor haar klaar stonden het nodig had was ze er niet voor ons.
Op een gegeven moment zal je merken dat iedereen er beetje bij beetje klaar mee zal zijn. Was bij ons ook zo en nu hebben we als groep besloten haar niet meer uit te nodigen. Ze heeft onze nummers etc. Dus als ze wil kan ze ons bereiken.

Hoe lullig het ook is, op een gegeven moment is het over en dan kan je er wel energie in blijven steken, maar als je niks terug krijgt is het heel vermoeiend.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  piene1983 ma 21 nov 2011 - 2:27

Vriendschappen kunnen veranderen gedurende de jaren. Wellicht heeft de vriendin in kwestie op dit moment minder behoefte aan een vriendschap zoals jullie die hebben. Aan de andere kant speelt er wellicht iets anders waar ze veel mee bezig is waardoor de energie om een vriendschap te onderhouden ontbreekt. Geef het niet te snel op als dat niet is waar je achter staat, misschien een keertje individueel contact opnemen om te vragen wat haar bezig houdt? Het hoeft niet direct een afrekenend gesprek te zijn maar gewoon een informatief gesprek zodat je weet wat de ander aan het hoofd heeft? Levert dat niks op, dan is er geen man overboord en is er een veranderende vriendschap in het spel. Niet erg, kan gebeuren. Wie weet komen jullie elkaar over een jaar weer tegen en is het weer prima.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Ella ma 21 nov 2011 - 3:22

Ik zou er persoonlijk eerst eens met haar over praten. En dan vooral dingen zeggen waar jezelf tegenaan loopt. En niet dat je vanuit de groep praat. Wie weet wat eruit het gesprek komt en kunnen jullie ermee verder
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Susan ma 21 nov 2011 - 3:33

Ik zou ook geen rekening meer met haar houden, omdat je je er ten eerste op die manier het minste aan hoeft te storen en omdat het ten tweede gewoon de logische consequenties zijn van haar eigen gedrag. Ik bedoel, ze kan best gewoon mee blijven doen met de groep, maar je doet mee of je doet niet mee en meedoen betekent je eigen verantwoordelijkheid nemen, net als iedereen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TGR ma 21 nov 2011 - 8:57

Susan schreef:Ik zou ook geen rekening meer met haar houden, omdat je je er ten eerste op die manier het minste aan hoeft te storen en omdat het ten tweede gewoon de logische consequenties zijn van haar eigen gedrag. Ik bedoel, ze kan best gewoon mee blijven doen met de groep, maar je doet mee of je doet niet mee en meedoen betekent je eigen verantwoordelijkheid nemen, net als iedereen.
precies. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Mijn vriendinnengroep bestaat uit zes meiden en 1 drukt constant haar snor. Ieder jaar gaan we minimaal 1 keer per jaar weg met zijn allen. Dit jaar. Gaat ze niet mee, heeft gezamenlijk Sinterklaas vieren afgezegd en meer kleine dingen. Waarschijnlijk gaan we haar na een tijdje gewoon niet meer vragen. Haar keuze, ze initieert namelijk zelf nooit iets, behalve haar verjaardagsfeestje.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Caresses ma 21 nov 2011 - 9:03

Yvette schreef:Ik zou er persoonlijk eerst eens met haar over praten. En dan vooral dingen zeggen waar jezelf tegenaan loopt. En niet dat je vanuit de groep praat. Wie weet wat eruit het gesprek komt en kunnen jullie ermee verder

+1 (tenzij je geen behoefte hebt om daar energie in te steken). Maar anders zou ik dus een gesprek met haar aangaan en er zo achter komen waar haar gedrag vandaan komt en of ze zelf de behoefte heeft om dit te veranderen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ella za 26 nov 2011 - 11:43

En heb je nog iets gedaan?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 12:34

Het lijkt erop dat zij niet zoveel behoefte meest heeft aan vriendschap met de hele groep. Ik zou dan ook niet echt mee rekening met haar houden. Als ze iets met jullie wil moet ze zelf die stap maar nemen.

Gast
Gast

Bericht  Niekske zo 27 nov 2011 - 9:33

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ben bezig met een mail naar haar, waarin ik aangeef graag eens met haar te willen praten. Ik heb geen idee of ze zal begrijpen waar die vraag vandaan zal komen, dus ik wil in die mail toch een beetje uitleggen hoe ik me voel bij de situatie. Ik vind het erg moeilijk om die mail op de juiste manier te schrijven. Ik wil niet beschuldigend ofzo overkomen, dus ik probeer het heel erg vanuit mezelf te schrijven zeg maar.

Het zou misschien inderdaad wel makkelijker zijn om, net als een paar anderen, geen rekening meer met haar te houden. Maar ik wil toch eerst proberen om eens een goed gesprek met haar aan te gaan. Ik wil graag weten hoe zij de vriendschap ziet, wat zij nog van onze groep vindt enzo. Ik ga er komende week nog eens goed voor zitten en dan laat ik de mail even keuren door één van de andere meiden denk ik, of dat ie subtiel genoeg is smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud