Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin

2 plaatsers

Ga naar beneden

Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin Empty Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 22:34

Ehm ja, ik wist even geen betere titel te bedenken...

Afgezien van wat losse vrienden en kennissen door heel NL heb ik 2 goede vriendinnen. Met z'n drieën waren we heel hecht tijdens onze studie. Nu werk ik sinds een aantal maanden als collega van een van die vriendinnen, en de tijd daarvoor ging ik ook al wat meer om met die vriendin (A :p). Vriendin B studeert nog, heeft sinds kort een vriend, en heeft een heel ander leven dan wij hebben. We zien elkaar ook niet zo veel meer, zeker in vergelijking met een jaar geleden.

De vriend van A werkt ook bij ons, en sinds een tijdje hebben mijn vriend en A's vriend ook meer contact. Nu heeft A's vriend een ontzettend goedkope vakantie weten te fixen voor mei volgend jaar, en ons daarvoor uitgenodigd. We hoeven alleen de tickets te betalen, en dan kunnen we met zijn vieren (ik en mijn vriend, A en haar vriend) een week in de zon ontstressen. Wij willen heel graag en hebben dan ook ja gezegd.

Nu zitten A en ik een beetje in dubio hoe we dat moeten doen met vriendin B. Eigenlijk willen we haar niet uitnodigen omdat we dan met 3 stelletjes zitten, en dan wordt het echt zo'n gezellige stelletjesvakantie. Wij kennen haar nieuwe vriend nog niet heel goed, maar hij valt er behoorlijk buiten. Is gewoon niet zo interessant... Ons idee van die vakantie is gewoon om de hele week te relaxen, weinig te socializen :p en met name gewoon uit te rusten. Nu weten we uberhaupt niet eens of zij mee zouden willen gaan als we ze wel uitnodigen maar goed.

Pfff, god het klinkt echt als een heel kinderachtig dilemma dit, maar hoe moeten we dit aanpakken? Moeten we het alsnog vragen aan B? Aankondigen? Doen alsof er niets aan de hand is?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin Empty Re: Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 22:58

Tja, ze zal zich hoe dan ook wel gepasseerd voelen. Dat is niet leuk, dus ik kan me voorstellen dat je daar wel mee zit hoe je dat het beste kan brengen.

Je bent haar natuurlijk niets verplicht en het is je eigen vrije keuze om weg te gaan..

Ik zou het denk ik gewoon melden. Niet om toestemming vragen, dat hoeft niet natuurlijk, maar het ook niet angstvallig geheim houden. Maar ik weet niet of ik echt open kaart zou spelen over de reden dat jullie haar liever niet mee willen hebben (ivm haar vriend). Ik zou het gewoon melden dat jullie dit gaan doen en dan hopen dat ze het accepteert en niet moeilijk gaat doen. Mocht ze wel met lastige vragen komen, kan je altijd nog open kaart spelen.
Wil je wel eerst boeken en het dan pas vertellen? Dan kan ze er weinig tegenin brengen natuurlijk.

Gast
Gast

Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin Empty Re: Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 23:13

Nou het liefst vertellen we het gewoon zonder al te veel poespas. Er zit ook helemaal niet zo veel achter. Het ging allemaal wat snel, en bedachten pas later dat het misschien heel lullig zou kunnen overkomen. Het kan ook best dat ze het helemaal niet erg vindt, maar volgens mij is het either way wel lullig. Pfff, het lijkt net of ik weer op de middelbare school zit!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:19

Hahaha ja stom is dat.

Ach je moet maar denken, op zich ben je je er dus al bewust genoeg van dat je dit netjes wilt af handelen. Ik zou er inderdaad geen hele poespas om heen bedenken, maar gewoon zeggen zoals het is, maar niet direct voluit de volledige reden zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 23:21

Thanks voor de tips! Maar even kijken hoe we het aanpakken nu!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:22

Dit soort dingen blijven lastig, hoe oud je ook bent. Ik zou het ook niet vertellen met al te veel poespas, en er ook geen big deal van maken tegen over haar. Volgens mij wordt het dan juist een probleem. Ik zou het gewoon een keer luchtig vertellen en dan kijken hoe ze reageert. Dan kun je het alsnog toelichten. Lastig hoor, ik weet zelf ook nooit zo goed wat ik met dit soort dingen moet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:25

Ik vind het eigenlijk best wel onaardig. Ik ga binnenkort ook met een vriendin samen naar Londen, maar wij zitten in een vriendengroep van zes en iedereen weet ook dat wij elkaar al veel langer kennen en veel beter bevriend zijn dan de rest. Het is ook niet zo dat er dus één iemand buiten valt, we gaan gewoon een keer iets met z'n tweeën doen. Dat doet de rest ook weleens.

Wanneer je een groepje hebt van drie, dan lijkt het nou eenmaal snel of je derde buitensluit wanneer je iets met z'n tweeën doet. Dat wil niet zeggen dat je dat nooit mag doen, maar ik vind bewust een hele vakantie iemand niet meenemen, omdat je geen zin hebt in een stelletjesvakantie (die heb je met twee stellen naar mijn mening ook) en omdat je haar vriend nog niet goed kent, best onaardig. Wie weet is die nieuwe vriend wel hartstikke leuk.

Daarnaast vind ik het ook vreemd dat jullie bijna een oordeel over haar hebben, omdat ze nog zo'n ander leven heeft. Dat maakt haar toch geen minder of ander persoon? Ik snap dat jullie elkaar meer zien, maar ik zou dit persoonlijk nooit op deze manier kunnen doen. Zeker niet omdat het niet zo is dat je haar nooit meer spreekt, alleen minder. Ja eh.. ze kan moeilijk bij jullie gaan werken om jullie wat vaker te spreken, toch?

Gast
Gast

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 23:36

We hebben helemaal geen oordeel hoor June. Ik probeer daar eigenlijk meer mee te illustreren dat het niet zo gek is dat A en ik meer naar elkaar toe trekken. B's leven en dat van ons is wat lastiger te combineren op het moment, en dat komt dus omdat we verschillende levens hebben nu.

Zij doen trouwens ook vaak genoeg dingen samen, en zijn ook vaker zonder mij op vakantie geweest, waar ik dan weer totaal geen probleem mee heb. 3 is gewoon echt een heel vervelend aantal Sad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Jeanette vr 17 dec 2010 - 23:39

Als A ook vaker met B is weg geweest, hoort het toch geen probleem te zijn? Gewoon eerlijk vertellen en je kunt in het vervolg toch wat leuks met zijn drieen gaan doen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:40

Zora schreef:We hebben helemaal geen oordeel hoor June. Ik probeer daar eigenlijk meer mee te illustreren dat het niet zo gek is dat A en ik meer naar elkaar toe trekken. B's leven en dat van ons is wat lastiger te combineren op het moment, en dat komt dus omdat we verschillende levens hebben nu.

Zij doen trouwens ook vaak genoeg dingen samen, en zijn ook vaker zonder mij op vakantie geweest, waar ik dan weer totaal geen probleem mee heb. 3 is gewoon echt een heel vervelend aantal Sad

Dan vind ik het wel een heel ander verhaal. Als je normaal ook niet altijd dingen met z'n drieën doet en zij zijn ook weleens samen op vakantie geweest, dan zie ik het probleem niet zo. Ik denk in dat geval dat ik wel vast zou boeken en zou zeggen dat het een buitenkansje was en dat jullie ook gauw weer iets leuks met z'n drieën moeten gaan doen!

Gast
Gast

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 23:42

Dat is wel een goede aanpak idd June. Thanks voor het meedenken!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: