Krenterige vriendin
+18
TGR
Phileine
RYW
Sterre
Janelie
Tania
BJA
luisa
Melis_je
Pien
sonly
Polly
Arwyn
Susan
Inge
Atelier Madame
Verde
Monte
22 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Krenterige vriendin
Regelmatig ga ik een hapje eten met een vriendin. Meestal komt zij bij mij, omdat ik het leuk vindt om te koken en zij daar niet zo van houdt. Ik pak vaak helemaal uit, laatst asperges gemaakt met lekker botersausje, goede beenham, eitje, krieltjes. Of ik doe eens mosselen, of een curry met veel verse kruiden erdoor heen, flesje wijn erbij etc. Opzich dus wel dure etentjes, maargoed, het is mijn hobby en ik geniet er enorm van om voor mensen te koken. En die vriendin vindt het ook altijd helemaal geweldig, net alsof ze in een restaurant eet, zegt ze altijd.
Nu was ik laatst een keer bij haar, omdat dat beter uitkwam en zij had een pasta gemaakt, gewoon heel simpel, niet eens een ui ofzo erdoor. Het was best vies, maarja, dat boeit mij niet zoveel, het gaat om de gezelligheid. Maar nu komt het.... Na het eten zei ze: "Ik wil wel graag een bijdrage van 5 euro voor het eten en het drinken enzo, want ik zit echt superkrap bij kas".... Ik was dus helemaal flabbergasted!! Vond het echt zo krenterig van haar... Snap niet hoe je zoiets kan vragen aan iemand waarbij je zelf vaak eet...
Wat denken jullie? Ik heb haar wel betaald, maar wil er eigenlijk nog wel iets over zeggen de volgende keer, wil niet over me heen laten lopen, alleen hoe pak je zoiets subtiel aan?
Nu was ik laatst een keer bij haar, omdat dat beter uitkwam en zij had een pasta gemaakt, gewoon heel simpel, niet eens een ui ofzo erdoor. Het was best vies, maarja, dat boeit mij niet zoveel, het gaat om de gezelligheid. Maar nu komt het.... Na het eten zei ze: "Ik wil wel graag een bijdrage van 5 euro voor het eten en het drinken enzo, want ik zit echt superkrap bij kas".... Ik was dus helemaal flabbergasted!! Vond het echt zo krenterig van haar... Snap niet hoe je zoiets kan vragen aan iemand waarbij je zelf vaak eet...
Wat denken jullie? Ik heb haar wel betaald, maar wil er eigenlijk nog wel iets over zeggen de volgende keer, wil niet over me heen laten lopen, alleen hoe pak je zoiets subtiel aan?
Gast- Gast
Re: Krenterige vriendin
Oe, dat is inderdaad wel krenterig van haar. En als ze krap bij kas zit, kan dat wel, maar dan moet ze het van tevoren aangeven, vind ik. Dan kun jij besluiten wat je wilt.
Mezelf kennende zou ik net als jij te perplex staan om er tegenin te gaan, maar zou ik het ook weer een te klein issue vinden (of iig denken dat zij dat vindt) om er dan nog over te beginnen. Dit soort dingen gaan bij mij wel altijd wroeten en pussen, zeg maar.
Mezelf kennende zou ik net als jij te perplex staan om er tegenin te gaan, maar zou ik het ook weer een te klein issue vinden (of iig denken dat zij dat vindt) om er dan nog over te beginnen. Dit soort dingen gaan bij mij wel altijd wroeten en pussen, zeg maar.
Gast- Gast
Nouja, wel eerlijk dat ze zegt dat ze krap bij kas zit.
Maar zelf zou ik ook zoiets zeggen als ; 'Dan mag je mij nog flink wat betalen voor al mijn etentjes!'
Ik zou er wel wat van zeggen, doe wat je hart je ingeeft zou ik zeggen.
Maar zelf zou ik ook zoiets zeggen als ; 'Dan mag je mij nog flink wat betalen voor al mijn etentjes!'
Ik zou er wel wat van zeggen, doe wat je hart je ingeeft zou ik zeggen.
Gast- Gast
Ik zou haar de volgende keer droog brood voor zetten en dan nog even zeggen dat je wel een bijdrage verwacht. Of dat je 50 wilt hebben voor alle dure etentjes die jij hebt gegeven. Nee echt ik vind het zeer raar van haar en zou er zeker nog wat van zeggen. Als ik jouw verhaal moet horen dan eten jullie bijna nooit bij haar. Nou wat is dan 5 euro? dat kan ze toch wel een keer betalen, jij betaald elke keer voor haar.
Zeer vaag
Zeer vaag
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Poeh dan zou ik op zo'n moment ook wel even met m'n mond open staan... Zeker gezien het feit dat jij altijd heel uitgebreid en luxe kookt als zij bij jou komt eten!
Ik zou het zeker aangeven dat het een onaangename verrassing was zo ná het eten. Ze had op z'n minst van tevoren kunnen zeggen: "Joh ik zit nogal krap bij kas, dus ik vind het gezellig dat je komt/er bent, maar zou je me een beetje kunnen helpen met een bijdrage? Volgende maand als ik weer geld heb zal ik bij een etentje bij jou ook de helft bijdragen."
Maar eerlijk gezegd kan ik me persoonlijk niet voorstellen dat een (denk ik?) karige pasta en misschien een flesje wijn van 3 euro (neem aan dat ze goedkope had als ze krap bij kas zit) haar 10 euro heeft gekost! Ervan uitgaande dat ze jou de helft wilde toeberekenen...
En ik heb er geen ervaring mee, maar is 5 euro echt zo veel dat je in grote problemen komt?
Maar om je vraag nog concreter te beantwoorden: Ik zou haar uitleggen wat jouw verwachtingen zijn bij de etentjes (een gezellige avond hebben, begrijp ik) en dat je door dit voorval een nare smaak hebt overgehouden. Vraag haar hoe zij denkt te reageren als jij in het vervolg een bijdrage zou vragen.
Natuurlijk hoeft niet alles eerlijk, maar de verhoudingen zijn zo scheef en ik zou proberen er samen over te praten hoe het voor allebei weer goed voelt.
Ik zou het zeker aangeven dat het een onaangename verrassing was zo ná het eten. Ze had op z'n minst van tevoren kunnen zeggen: "Joh ik zit nogal krap bij kas, dus ik vind het gezellig dat je komt/er bent, maar zou je me een beetje kunnen helpen met een bijdrage? Volgende maand als ik weer geld heb zal ik bij een etentje bij jou ook de helft bijdragen."
Maar eerlijk gezegd kan ik me persoonlijk niet voorstellen dat een (denk ik?) karige pasta en misschien een flesje wijn van 3 euro (neem aan dat ze goedkope had als ze krap bij kas zit) haar 10 euro heeft gekost! Ervan uitgaande dat ze jou de helft wilde toeberekenen...
En ik heb er geen ervaring mee, maar is 5 euro echt zo veel dat je in grote problemen komt?
Maar om je vraag nog concreter te beantwoorden: Ik zou haar uitleggen wat jouw verwachtingen zijn bij de etentjes (een gezellige avond hebben, begrijp ik) en dat je door dit voorval een nare smaak hebt overgehouden. Vraag haar hoe zij denkt te reageren als jij in het vervolg een bijdrage zou vragen.
Natuurlijk hoeft niet alles eerlijk, maar de verhoudingen zijn zo scheef en ik zou proberen er samen over te praten hoe het voor allebei weer goed voelt.
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Ik vind het dan wel een dure karige pasta aangezien ik voor 10 euro echt heeel uitgebreid en lekker kan koken voor 2 mensen!
Maar inderdaad, het is geen leuke verrassing als jij altijd zo je best doet en zij dan ineens wel een bijdrage vraagt. Ik zou de volgende keer dat ze bij jou eet het er is over hebben. Probleem is als zij krap bij kas zit en jij voor bijv 10 euro pp aan eten maakt, zij het mss helemaal niet kan betalen..
Ik vraag vriendinnen trouwens bijna nooit om een bijdrage, alleen wanneer het echt om veel geld gaat als er bijv ook veel drank bi jzit.
Maar inderdaad, het is geen leuke verrassing als jij altijd zo je best doet en zij dan ineens wel een bijdrage vraagt. Ik zou de volgende keer dat ze bij jou eet het er is over hebben. Probleem is als zij krap bij kas zit en jij voor bijv 10 euro pp aan eten maakt, zij het mss helemaal niet kan betalen..
Ik vraag vriendinnen trouwens bijna nooit om een bijdrage, alleen wanneer het echt om veel geld gaat als er bijv ook veel drank bi jzit.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik zou me echt kapot schamen om na het eten een bijdrage te vragen, hoe krap ik ook bij kas mag zitten.
Gast- Gast
Snap dat echt niet... zij moet toch ook denken "noa vraagt ook nooit geld daarna"
Maar voor die maaltijd + drinken 5,- pp vind ik ook een behoorlijk bedrag... wat je opnoemt, kan toch nooit ongeveer 10,- geweest zijn :o Daar kan je heel wat lekkerders voor koken :p met verse ingrediënten en een zelfgemaakte saus etc :p
Maar voor die maaltijd + drinken 5,- pp vind ik ook een behoorlijk bedrag... wat je opnoemt, kan toch nooit ongeveer 10,- geweest zijn :o Daar kan je heel wat lekkerders voor koken :p met verse ingrediënten en een zelfgemaakte saus etc :p
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik zou echt moeten lachen denk ik..
Hoe haalt iemand het in der hoofd om zoiets te vragen. Denken die mensen niet aan wat zij allemaal hebben gekregen. Echt heel raar! Sowieso als ik iemand uitnodig zou ik nooit om geld vragen.
(meestal beslissen we met een groepje wat we gaan doen, en als het dan bij iemand thuis is delen we de kosten wel.. Maar dan komt het niet vanuit 1 persoon die iets wilt vieren).
Hoe haalt iemand het in der hoofd om zoiets te vragen. Denken die mensen niet aan wat zij allemaal hebben gekregen. Echt heel raar! Sowieso als ik iemand uitnodig zou ik nooit om geld vragen.
(meestal beslissen we met een groepje wat we gaan doen, en als het dan bij iemand thuis is delen we de kosten wel.. Maar dan komt het niet vanuit 1 persoon die iets wilt vieren).
Gast- Gast
Ik zou het deze keer denk ik laten gaan, misschien had ze wel net een financiële tegenvaller gehad en komt ze echt niet uit of zo. Als ze nog een keer een bijdrage vraagt zou ik er wel iets over zeggen. Niet over het feit dat ze minder uitpakt, maar wel dat het raar is om over en weer bij elkaar te gaan eten en dan te verwachten dat je vriendin meebetaalt terwijl je dat zelf omgekeerd nooit doet of zelfs maar aanbiedt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou eerst denken dat het een grapje was denk ik!
5,- pp voor spaghetti zonder groente is echt ontzettend overdreven, dat kost pp echt niet meer dan 1,-
Vooral als ik vaak degene ben die kookt, zou ik daar echt niet voor gaan betalen en anders inderdaad vragen hoe het dan zit met al die avonden die ik gekookt heb en waar ik nooit wat voor gevraagd heb.
Ik zou het zelf ook nooit vragen. Als ik echt zo krap zou zitten, zou ik gewoon voorstellen het etentje even te verschuiven tot ik weer geld heb.
5,- pp voor spaghetti zonder groente is echt ontzettend overdreven, dat kost pp echt niet meer dan 1,-
Vooral als ik vaak degene ben die kookt, zou ik daar echt niet voor gaan betalen en anders inderdaad vragen hoe het dan zit met al die avonden die ik gekookt heb en waar ik nooit wat voor gevraagd heb.
Ik zou het zelf ook nooit vragen. Als ik echt zo krap zou zitten, zou ik gewoon voorstellen het etentje even te verschuiven tot ik weer geld heb.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Van zo'n opmerking zouden mijn nekharen recht overeind gaan staan ...
Ik snap eigenlijk niet dat ze dat durft te vragen. Het lijkt nu net of ze eten bij jou vanzelfsprekend vindt.
Ik snap eigenlijk niet dat ze dat durft te vragen. Het lijkt nu net of ze eten bij jou vanzelfsprekend vindt.
Gast- Gast
Nou zeg, wat belachelijk. Ik zou ook verbaasd staan te kijken als één van mijn vriendinnen dat zou doen! Ik kan me voorstellen dat je toch maar hebt betaald, maar ik zou dit toch zéker in mijn achterhoofd houden.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Wat een bizar verhaal dit!
Ik zou mn vriendin laten weten dat als ze geen geld had me ook niet had uit moeten nodigen, maar ervoor betalen zou ik alleen doen als zij de helft van de etentjes die ze bij mij heeft gehad terugbetaald.
Wat een onzin zeg!
Ik zou mn vriendin laten weten dat als ze geen geld had me ook niet had uit moeten nodigen, maar ervoor betalen zou ik alleen doen als zij de helft van de etentjes die ze bij mij heeft gehad terugbetaald.
Wat een onzin zeg!
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:
Het gaat denk ik helemaal niet om die 5 of 10 euro, maar om het principe.
Ik vind het ook raar, ik had het misschien wel betaald, maar vervolgens diegene niet meer uitgenodigd om bij mij te komen eten. Ik vraag wel eens mensen te eten omdat ik het veel leuker koken vind voor 2 personen dan voor mezelf alleen en het ook gewoon gezellig is, maar dan zou ik geen bijdrage vragen en al helemaal niet achteraf! Hoe krap bij kas ik ook zit.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Ze had trouwens toch ook gewoon voor zichzelf moeten koken als jij niet komt eten? Als je een of andere simpele pasta maakt is het echt niet opeens twee keer zo duur als je voor twee personen moet koken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ik had niet betaald... zou denk ik gelijk daarmee mijn punt goed duidelijk kunnen maken! als je nagaat ben je met asperges eten al minstens 3 euro p.p. kwijt, tel daar de halve beenham bij, half flesje wijn en je zit al boven de 5 euro... een volgende keer als zij zou komen eten zou ik denk ik vantevoren ook aangeven dat je het prima vind maar dat je dan wel de kosten deelt.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:ik had niet betaald... zou denk ik gelijk daarmee mijn punt goed duidelijk kunnen maken!
+1
En wat Susan zegt: ze had toch moeten koken ...
Anders had ze het deel wat over was misschien in de diepvries gegooid ofzo.
Sorry, ik kan er gewoon niet over uit.
Gast- Gast
Oh, wat asociaal. Ik hou sowieso niet van dat tot op de cent uitrekenen, maar hier heeft ze ook nog winst op gemaakt. Zoiets kan je niet subtiel bespreken (tenzij je de bonnetjes van jouw etentjes nog hebt), dus ik zou het duidelijk doen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik sluit me aan bij de rest, vind het behoorlijk asociaal en ze heeft je ook nog eens afgezet.
Verder, ik doe ook nooit een ui door mijn pasta (tenzij ik pasta bolognese eet)
Verder, ik doe ook nooit een ui door mijn pasta (tenzij ik pasta bolognese eet)
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Als ze krap bij kas zit, en ze had jou niet uitgenodigd, wat zou ze dan eten?
Dat vraag ik me wel af. Vind het nogal brutaal om dit te vragen.
Ze had eerst bij zichzelf moeten bedenken of ze het uberhaupt wel kon betalen.
Waarschijnlijk niet als ze zo'n klein bedrag van 5 euro aan je vraagt.
Misschien kan je het er eens later met haar over hebben?
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik zou het niet eens durfen vragen. Als iemand bij je komt eten dan hoeft dat toch helemaal niet zoveel te kosten, vooral niet als je een karig bordje pasta krijgt. Niks mis mee, maar dan ga je toch geen 5 euro vragen.
Voor nu zou ik het zo laten omdat ik het niet belangrijk genoeg zou vinden om een discussie over te voeren. Maar als het nog een keer zou gebeuren zou ik wel uitleggen waarom ik het nogal raar vind.
Voor nu zou ik het zo laten omdat ik het niet belangrijk genoeg zou vinden om een discussie over te voeren. Maar als het nog een keer zou gebeuren zou ik wel uitleggen waarom ik het nogal raar vind.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
BJA schreef:Als ze krap bij kas zit, en ze had jou niet uitgenodigd, wat zou ze dan eten?
Hier sluit ik me bij aan. Ga je er nog een keer met haar over praten?
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Ah bah, inderdaad een hele krentigere vriendin! Jij hebt nog nooit een rooie cent gevraagd voor jouw etentjes en zij verwacht dat je even 5 euro bij gaat dokken voor een simpel gerechtje...ik ben wel benieuwd wat je nou gezegd hebt.
Gast- Gast
Dat zij niet zo uitpakt als jij met koken, daar kan ik nog in komen. Zeker als koken minder je hobby is of je krapper bij kas zit. Maar je mee laten betalen gaat veel te ver... ongelooflijk! Ik zou er denk ik ook wat van zeggen, want de volgende keer als jij een leuk etentje wil organiseren voor haar zal je wel drie keer nadenken over hoeveel geld en moeite je er in zal steken. Dat is zonde!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin
» Een top - vriendin
» Vriendin
» Is dit een vriendin?
» Lastige vriendin
» Een top - vriendin