Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Abortus bij verkeerde vrouw.

+20
Suus
Jezzie
SuperGrover
Prosecco
Joli86
SleepingBeauty
Jerry
Lotus
SnowWhite
Laquisia
Susan
Wennes
Toet
Jeanette
Koffieleut
Oasis
Parisienne
Lejow
Sweety
Inge
24 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Abortus bij verkeerde vrouw. - Pagina 3 Empty Re: Abortus bij verkeerde vrouw.

Bericht  Prosecco zo 15 mei 2011 - 9:35

Er staat toch dat de stagiaire niet naar de namen van de vrouwen gevraagd heeft? Nou sorry, maar dan vind ik het echt 100% haar verantwoordelijkheid dat er nu een kindje dood is van een vrouw die waarschijnlijk dol graag kinderen wilde.
Dan vind ik niet dat zo'n onverantwoordelijk kind het recht heeft op een diploma in de zorg waar zij elke dag met dit soort verantwoordelijkheden te maken krijgt.
Ik kan echt met de beste wil van de wereld geen empathie opbrengen voor zo iemand.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  RYW zo 15 mei 2011 - 19:19

Prosecco schreef:Er staat toch dat de stagiaire niet naar de namen van de vrouwen gevraagd heeft? Nou sorry, maar dan vind ik het echt 100% haar verantwoordelijkheid dat er nu een kindje dood is van een vrouw die waarschijnlijk dol graag kinderen wilde.
Dan vind ik niet dat zo'n onverantwoordelijk kind het recht heeft op een diploma in de zorg waar zij elke dag met dit soort verantwoordelijkheden te maken krijgt.
Ik kan echt met de beste wil van de wereld geen empathie opbrengen voor zo iemand.

Zij is aan het leren, en daarom kan en mag zij niet voor vol aangezien worden en de verantwoordelijkheid krijgen. Tuurlijk had ze naar die namen moeten vragen, maar er hoort dan een begeleider bij te staan die ingrijpt als er iets mis gaat. Het is is ern ziekenhuis, daar gaat het soms op leven en dood, fouten hebben grote consequenties en dan vind ik het ziekenhuis erg nalatig dat er niet is ingegrepen door iemand die daadwerkelijk bevoegd is. Ik vind dit ook een bijzonder koude, harde, ondoordachte reactie.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 19:25

Bovendien gebeuren zulke dingen niet alleen bij stagiaires hoor. Er zijn wel meer mensen in de zorg die keurig hun diploma hebben gehaald, maar toch onverantwoordelijke mensen zijn (of gewoon een fout maken, natuurlijk). Deze fout heeft natuurlijk wel verschrikkelijke gevolgen, maar het blijft een fout, ze heeft het niet bewust gedaan. De verwachting van een wereld waarin geen fouten worden gemaakt door (afgestudeerde of niet afgestudeerde) medici is een utopie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 20:56

RYW schreef:
Prosecco schreef:Er staat toch dat de stagiaire niet naar de namen van de vrouwen gevraagd heeft? Nou sorry, maar dan vind ik het echt 100% haar verantwoordelijkheid dat er nu een kindje dood is van een vrouw die waarschijnlijk dol graag kinderen wilde.

Zij is aan het leren, en daarom kan en mag zij niet voor vol aangezien worden en de verantwoordelijkheid krijgen. Tuurlijk had ze naar die namen moeten vragen, maar er hoort dan een begeleider bij te staan die ingrijpt als er iets mis gaat. Het is is ern ziekenhuis, daar gaat het soms op leven en dood, fouten hebben grote consequenties en dan vind ik het ziekenhuis erg nalatig dat er niet is ingegrepen door iemand die daadwerkelijk bevoegd is. Ik vind dit ook een bijzonder koude, harde, ondoordachte reactie.

+1

En dan vraag ik me ook nog eens af welke jaars stagiaire ze is geweest dan. Want het is ook nog een heel verschil tussen een 1e jaars of 4e jaars b.v. (of ik heb erover heen gelezen ???)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 20:56

Nonnevot schreef:
RYW schreef:

+1

En dan vraag ik me ook nog eens af welke jaars stagiaire ze is geweest dan. Want het is ook nog een heel verschil tussen een 1e jaars of 4e jaars b.v. (of ik heb erover heen gelezen ???)
Ook +1

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:15

Tijdens mijn stages liep er ook niet iemand de hele dag mee om te kijken of je wel de goede pillen uitzette/ gaf. Ze kijken een paar keer mee, daarna zetten ze een krabbeltje en doe je het zelf.
Dus om nou de begeleidster de 'schuld' te geven... Als je bijna afgestudeert ben mag je er toch vanuit gaan dat ze wel iets zelfstandig kunnen!

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly zo 15 mei 2011 - 22:39

oef echt vreselijk! wat een nare tijd voor alle betrokkenen.
Thja wie verandwoordelijk is, de stagaire....de mentor, het ziekenhuis....het blijft vreselijk.
Die stagaire zal dit ook de rest van de leven blijven berouwen.

Er worden steeds meer fouten gemaakt in het ziekenhuis of lijkt mij dit zo. tuurlijk fouten worden gemaakt, maar het blijft zuur.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:43

ProudMama schreef:Tijdens mijn stages liep er ook niet iemand de hele dag mee om te kijken of je wel de goede pillen uitzette/ gaf. Ze kijken een paar keer mee, daarna zetten ze een krabbeltje en doe je het zelf.
Dus om nou de begeleidster de 'schuld' te geven... Als je bijna afgestudeert ben mag je er toch vanuit gaan dat ze wel iets zelfstandig kunnen!

Waar lees je dat want ik kan dat niet terug vinden. Ik vind het toch niet goed van het ziekenhuis zelf dat ze zo snel een stagiaire dat laten doen zonder even een controle uit te voeren. Oke ik ben het met je eens dat wanneer dat ze bijna afgestudeerd zou zijn, dat dat dan niet mag gebeuren. Maar hoe dan ook blijft de eindverantwoording ten alle tijde bij de begeleider van haar.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat zij zelf er niks schuld aan is. Ze had zelf ook goed moeten controleren !

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover ma 16 mei 2011 - 6:05

Eigenlijk gaat het er niet om wat jij vindt, het is wettelijk zo geregeld dat iemand die stage loopt geen 100% verantwoordelijkheid heeft. Routine, zoals vragen naar de namen, dat is ook iets dat je moet leren. Je kunt niet vanaf dag 1 alles, want dan zou stage onnodig zijn. En inderdaad, ook al heeft iemand 20 jaar z'n diploma, dan nog kan iemand iets vergeten. Maak jij nooit fouten dan?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 6:09

Nonnevot schreef:
ProudMama schreef:Tijdens mijn stages liep er ook niet iemand de hele dag mee om te kijken of je wel de goede pillen uitzette/ gaf. Ze kijken een paar keer mee, daarna zetten ze een krabbeltje en doe je het zelf.

Waar lees je dat want ik kan dat niet terug vinden. Ik vind het toch niet goed van het ziekenhuis zelf dat ze zo snel een stagiaire dat laten doen zonder even een controle uit te voeren. Oke ik ben het met je eens dat wanneer dat ze bijna afgestudeerd zou zijn, dat dat dan niet mag gebeuren. Maar hoe dan ook blijft de eindverantwoording ten alle tijde bij de begeleider van haar.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat zij zelf er niks schuld aan is. Ze had zelf ook goed moeten controleren !
O, ik ben lekker helder aan het formuleren geweest. Ik bedoel dat je pas zelfstandig pillen uitzet als je eind 3e/ 4e jaars bent, bijna aan het eind. Anders mag je het niet doen, of alleen als iemand anders het voor je aftekend omdat je als 1e of 2e jaars die verantwoording niet kan en mag nemen.
Daarom ga ik er vanuit dat deze stagaire bijna klaar was.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: