Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

5 plaatsers

Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose vr 13 mei 2011 - 1:56

Sinds 4 maanden slik ik de Diane-pil. Twee maanden na de bevalling ben ik daarmee gestart, omdat ik tijdens de zwangerschap ontzettend last gekregen had van acné en het alleen maar erger werd in plaats van beter, ook na de bevalling.

Nu ziet het er al wat beter uit inmiddels, maar het is nog niet zoals het zijn moet. Eigenlijk zou ik dus het beste nog even door kunnen gaan met de pil.. Het is alleen dat ik constant last heb van doorbraakbloedingen (soms elke dag wel een heel klein beetje bloedverlies), daarbij buikpijn en ook heb ik meer hoofdpijn.

Ik ben die pil dus meer dan zat! Gisteren de laatste uit een strip geslikt en heb besloten te stoppen en te kijken wat er gebeurt.

De acné is alleen nog niet helemaal weg, er zit nog wel wat.. Dus nu ben ik op zoek naar verzorgingsproducten die goed zijn om te gebruiken wanneer je acné hebt. Ik verwacht geen wonderen, maar het zou fijn zijn als ik iets kan vinden waarmee het in elk geval niet erger wordt! Dus, iemand een goede tip wat producten betreft?

Er is zoveel keus en lang niet alles werkt, vandaar dat ik ervaringsdeskundigen zoek.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Benthe vr 13 mei 2011 - 2:01

Kun je ook niet een andere pil gebruiken? Ik kreeg van de Diane pil ook ontzettend veel bijwerkingen maar gebruik nu al weer jaren Yasmin en die bevalt erg goed.
Verder wat huidproducten betreft is het soms echt even uitproberen. Ik zelf ben erg tevreden over producten van Louis Widmer. Ik heb dan wel last van acne maar heb ook een hele gevoelige huid. Verder gebruik ik ook een creme van Ha-Ra (van het schoonmaakmiddel inderdaad), die hebben namelijk ook een huidlijn en dat vind ik zelf ook fijne producten. Verder kun je ook altijd eens een huidtherapeut bezoeken, die hebben wel hele goede adviezen en hebben ook verschillende behandelingen om je huid wat rustig te krijgen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Silver vr 13 mei 2011 - 2:03

In ieder geval moet je antwoord hebben op de vraag, wat voor huidtype ben jij? Ik heb ook altijd last gehad van acné ging toen ook aan de pil werd het wel wat minder, maar ik zweer dus bij de producten van yves rocher. Ik heb ook de standaard huismerken en dergelijke geprobeerd. Zoals het van de reclame gek wordende clerasil. Nou mijn pukkels gingen niet weg, en mijn huid werd er alleen maar schraal door.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose vr 13 mei 2011 - 2:05

Is Yasmin ook goed voor je huid dan? Dat wist ik niet! Die heb ik voor de zwangerschap jaren geslikt (niet speciifiek voor acné).. Gek dat de HA me dan nu ineens Diane heeft gegeven.

Heb vroeger ook een periode erge acné gehad en ben toen bij de dermatoloog onder behandeling geweest. Heb daar toen wel medicijnen gekregen die goed hielpen, maar dat was zo'n paardenmiddel met erge bijwerkingen dat ik dat nooit meer neem!

Bedankt voor de productentips, ik zal er eens naar kijken Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Benthe vr 13 mei 2011 - 2:10

Ja, Yazmin staat niet echt om bekend, maar het helpt zeker. Ik ken meerdere die deze pil gebruiken tegen acné en mijn huisarts heeft deze geadviseerd nadat ik graag van de Diane afwilde i.v.m de bijwerkingen. Roaccutane heb ik zelf nooit gebruikt (dat zal dat middel van je huidarts zijn) omdat ik dat een te heftig medicijn vind. De lange termijn effecten zijn nauwelijks bekend en vooral het feit dat je niet zwanger mag worden tijdens en vlak na medicijngebruik staat me erg tegen. (niet dat ik per direct zwanger wil worden, maar het zal je maar gebeuren).
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Silver vr 13 mei 2011 - 2:12

Maar in je ""pubertijd" heb je ook gewoon veel meer last van acné dan nu. Dus als je alleen de pil zou slikken voor de acné zou ik als ik jou was die overweging wel goed willen nemen.
Ik ben nu een maand geleden bijna gestopt met de yasmin, en ben toen ook begonnen omdat ik én acné had, én gewoon minder onregelmatig ongesteld wou zijn. En ook elk huidtype is anders, en reageert weer op een andere manier.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose vr 13 mei 2011 - 2:13

Ja, het was Roaccutane wat ik gebruikt heb! De dermatoloog zei wel dat het een paardenmiddel was, en ik moest een verklaring ondertekenen dat ik ervan op de hoogte gesteld was dat ik niet zwanger mocht worden daarmee.

Achteraf gezien had ik het nooit moeten nemen, het heeft wel geholpen maar wat een troep is dat! De huid van praktisch mijn hele lichaam werd ontzettend droog en ik heb maanden met droge, gebarsten en bloedende lippen gelopen. En ik moest steeds bloed worden geprikt omdat dat spul onder andere je cholesterol en leverwaardes kan verhogen. Het heeft wel goed geholpen, maar toch hoef ik het echt niet meer!

Ik zal de HA dan eens vragen of ik de Yasmin niet weer kan krijgen, dat ging vroeger prima.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Silver vr 13 mei 2011 - 2:16

Maar je wilt toch geen pil? i.v.m. de vele doorbraakbloedingen? Of wil je juist gewoon de yasmin weer? Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose vr 13 mei 2011 - 3:43

Ik wil in elk geval de Diane-pil niet ivm de doorbraakbloedingen. Geen idee of ik dat bij een andere pil ook weer krijg.. Vroeger jaren Yasmin gehad en dat ging goed. Wist alleen niet dat het ook wat voor je huid deed, anders had ik nu wel meteen weer om dezelfde gevraagd (toen had ik het alleen ivm anticonceptie).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Silver vr 13 mei 2011 - 3:57

Oké nou succes met het zoeken naar de goeie pil, of het goede huidproduct. Yasmin heeft mij ook erg geholpen, maar ik ben nu pil af. En gelukkig "nog" pukkelvrij. Very Happy
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose vr 13 mei 2011 - 4:14

Dankje! Als het even kan wil ik pilvrij en pukkelvrij zijn :P In elk geval maar even aan de HA vragen of ik van pil kan wisselen, of dat hij niet een goede suggestie heeft om het aan te pakken zonder pil. Ben benieuwd, heb het nu wel gehad met die acné!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 7:40

Pilvrij en pukkelvrij worden lukt bij mij door PCO het beste door zwanger te worden smile. Jij hebt ook PCO, toch?

Bij mij hangt het samen met een verstoorde suikerhuishouding, dus als ik zoveel mogelijk suiker en koolhydraten vermijd worden bij mij de effecten van PCO zoals de acne ook minder.

Verder vind ik de slakkenslijmgel van de Action erg fijn (en die is maar vijf euro of zo) en de scrub van Vichy, de lijn voor een vette huis. Zo'n groene tube is het, het is een scrub die elke dag gebruikt mag worden en de huid wordt er niet droog van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose za 14 mei 2011 - 10:15

Ja, ik heb ook PCO. Daardoor inderdaad ook vaak last van acné. Het gekke is alleen dat het voor de zwangerschap alweer een hele tijd goed ging, het is juist tot een enorme uitbarsting gekomen tijdens de zwangerschap Rolling Eyes

Ik denk dat ik eens voor de slakkenslijmgel ga kijken, de action zit hier tegenwoordig op loopafstand en heb al vaker goede verhalen erover gehoord dat het goed is voor de huid.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 10:25

Ik heb sinds mijn zwangerschap een flesje Inderm in huis voor heftige uitbraken. Is alleen verkrijgbaar via de huisarts, is een soort antibiotica voor je huid wat dus de ontstekingen remt.
Ik gebruik het niet dagelijks, dan wordt mijn huid veel te droog!

Louise Widmer heeft ook een hele goede lijn tegen acne, verkopen ze bij DA. Niet heel duur ook (zoals Clinique enz)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose za 14 mei 2011 - 20:50

Hmm, dat ga ik eens aan de HA vragen dan! Ga er van de week toch al heen om te overleggen wat ik nu het beste kan doen (misschien toch een andere pil) en dan vraag ik er gelijk even naar.

En Louis Widmer ben ik ook al via google tegengekomen, en ook in dit topic al tips erover. Lijkt me in elk geval de moeite van het proberen waard Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Blond za 14 mei 2011 - 21:53

Ik heb ook een moeilijke huid, maar ik zweer bij Biotherm. Ik gebruik de Aquasource lotion om mijn gezicht schoon te maken, en de dag/nachtcreme van Biopur.

En als ik een dikke pukkel heb dan smeer ik een paar dagen met Benozyl Perioxide.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 23:16

Ik heb altijd last van doorbraakbloedingen gehad met de pil en door de femodeen werd dit echt een stuk minder. Er zit ook (correct me if i'm wrong) een anti androgene werking in. Dus dat het gunstig werkt op acne. Van alle pillen die ik heb gehad (microgynon, yasmin en femodeen) was de femodeen echt het fijnste.

Verder heb ik nooit acne gehad maar wel een periode dat mijn huis onrustig was. Toen gebruik ik altijd het 3 stappen plan van clinique (alleen stap 1&2) dit vond ik echt heel goed en prettig werken. Ze hebben ze voor 4 verschillende huidtypes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 23:32

Ik heb ook last van een moeilijke huid. Inmiddels ben ik terug bij de Diane 35 en nu begint mijn huid echt op te knappen (zó blij om!!), maar ik snap dat je dat niet meer wilt.

Voor mij werken al die middelen die de huid uitdrogen niet. Dan gaat mijn huid alleen nog maar harder werken om het vocht niveau weer op peil te krijgen, wat resulteert in meer acné. Ik heb namelijk niet echt een vette huid, maar acné en tegelijk een héél gevoelige huid en eerder droog dan vet. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar voor mij helpt daarom heel goed: tea tree (in olie, gel, schuim etc verkrijgbaar), dat is echt fijn spul. Verkrijgbaar bij de tuinen en ook wel bij sommige kruidvatten/etos etc. Verder is de Etos dagcreme me goed bevallen voor de gevoelige huid. Klinkt heel raar, dat zo'n goedkoop huismerk middel werkt, maar ik las die tip hier op het forum en het werkt voor mij wel!

Ik heb echt alles geprobeerd, maar voor mij werkt toch 2x zorgvuldig (maar niet boenen) wassen per dag met lauwwarm water en tea tree washgel het beste, en daarna smeren en als make up van Dr. Vogel of Vichy, speciaal dus make up voor een moeilijke huid gebruiken, die de poriën minder verstopt.

Oja, en stress zoveel mogelijkvermijden! Dat is voor mij ook echt een trigger....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  PapillonRose za 14 mei 2011 - 23:51

Ja, mijn huid knapt ook erg op van de Diane! Daarom vind ik het zo vervelend dat ik steeds doorbraakbloedingen heb, anders was ik er graag nog even mee door gegaan. Maar heb van de week wel een afspraak staan bij de HA hiervoor, dus wie weet kan ik wel een andere pil krijgen die ook helpt. Of nog even doorgaan met Diane, maar dan niet meer doorslikken.. Ik slik 'm nu steeds 2 maanden achterelkaar door, kon vroeger zonder problemen met doorbraakbloedingen. Maar nu misschien niet meer?

En anders zie ik hier aardig wat tips staan waar ik mee aan de slag kan Very Happy

Tea Tree producten heb ik in het verleden weleens gehad, wat stinkt dat spul zeg :P Maar ik was er wel tevreden over, alleen was mijn huid toen niet zo onrustig als nu (was toen alleen snel vet). Maar wie weet kan het nu ook wel wat doen. Moeilijk, een onrustige huid en zoveel producten om uit te kiezen (ook wel handig, dan moet er vast wel iets helpen).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  papilon zo 15 mei 2011 - 3:24

het klinkt heel raar maar ik heb wel eens gehoord dat pure aloe vera helpt... ik gebruik dit zelf ook maar heb zoiezo niet veel last van acne... maar je hebt bij tuincentra's aloe vera planten, daar kun je dan een blad afsnijden en die door de helft snijden, je gebruikt dan de binnenkant, je kunt het elke nacht als een masker op je gezicht brengen en er de volgende dag af spoelen, het schijnt echt enorm goed te helpen bij acne... en het kost je bijna niks Very Happy als je meer wilt weten hoor ik het wel... maar tip kijk eens op youtube voor makig a face mask, zit er vast een filmpje met uitleg tussen... kun je niks vinden zoek ik een link voor je op..

succes
papilon
papilon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 62
Registratiedatum : 15-05-11
Woonplaats : uden

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 4:41

Ik vond Garnier Pure (die hele lijn dan van verzorging tot reiniging) erg fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht Empty Re: Stoppen met pil tegen acné, nu verzorgingsproducten gezocht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum