Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten?

+7
TukTuk
Lenthe
Mizz_S
Blond
Dennenappel
Susan
Roza
11 plaatsers

Ga naar beneden

Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten? Empty Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten?

Bericht  Roza zo 15 apr 2012 - 7:31

Steeds meer mensen hoor ik er over dat ze er op letten of er sls (siliconen) of parabenen (conserveringsmiddelen) in hun verzorgingsproducten zitten. Doe jij dit ook? En waar let je op? En waarom? Of koop je gewoon wat je fijn vindt?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten? Empty Re: Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten?

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:43

Nee let ik nooit op eigenlijk.

Gast
Gast

Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten? Empty Re: Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten?

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:44

Ja! Maar dat komt omdat ik overal allergisch voor ben. Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten? 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:46

Nee, heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken. Ben ik een beetje te lui voor Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:47

Ja, op parabenen, omdat ik daar allergisch voor ben. Vaak zie ik het wel in één oogopslag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dennenappel zo 15 apr 2012 - 8:14

Nee, ik heb geen flauw idee wat er in zit.

Wat is er verkeerd aan deze stoffen?
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Roza zo 15 apr 2012 - 8:22

Maura schreef:Ja! Maar dat komt omdat ik overal allergisch voor ben. Let jij op de ingrediënten in jouw verzorgingsproducten? 394967

Waar ben je allemaal allergisch voor Maura?

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Roza zo 15 apr 2012 - 8:26

Susan schreef:Ja, op parabenen, omdat ik daar allergisch voor ben. Vaak zie ik het wel in één oogopslag.

Ik ben ook allergisch voor parabenen. Welke merken verzorgingsproducten gebruik jij? En qua make-up? Ik kan maar geen merk vinden waar ik 100% tevreden over ben. Gelukkig beginnen steeds meer merken parabenen weg te laten in hun producten!

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond zo 15 apr 2012 - 8:30

Nee, nooit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mizz_S zo 15 apr 2012 - 8:33

Ja, bij shampoo.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 8:40

Nee, nog nooit gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 8:45

Roza schreef:
Susan schreef:Ja, op parabenen, omdat ik daar allergisch voor ben. Vaak zie ik het wel in één oogopslag.

Ik ben ook allergisch voor parabenen. Welke merken verzorgingsproducten gebruik jij? En qua make-up? Ik kan maar geen merk vinden waar ik 100% tevreden over ben. Gelukkig beginnen steeds meer merken parabenen weg te laten in hun producten!

Ik vind La Roche-Posay erg fijn, vooral de Nutritic 5%. Ik heb ook wel eens de dagcrème uit de Toleriane-lijn gebruikt, die vond ik niet zo erg fijn, wel de foundation daarvan.

Qua make-up is het bij mij gewoon een kwestie van uitproberen, want vaak staat het er niet echt duidelijk op. Gelukkig reageer ik meestal niet zo sterk op oogmake-up.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lenthe zo 15 apr 2012 - 8:54

Ja, ik kijk of er geen parfum in zit. Ik kan alleen tegen ongeparfumeerde producten
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 8:55

Nee, alleen met shampoo probeer ik er op te letten omdat dat wel echt een verschil maakt. Gelukkig verkopen ze hier in België goed betaalbare shampoo waar geen siliconen en parabenen in zitten, helaas hebben ze die in NL niet.
Merk het gelijk als ik met een andere shampoo was, dan wordt mijn haar net touw.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Truttebol zo 15 apr 2012 - 9:21

Ik moet helaas ook wel opletten.. Ben allergisch voor propylene glycol en dat zit in veel cosmetica helaas
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Bericht  Ella zo 15 apr 2012 - 20:17

Nee let ik eigenlijk nooit op.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Rush zo 15 apr 2012 - 20:33

Ja, of een geen aloë vera in zit, want daar kan ik niet tegen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 21:00

Nee eigenlijk niet.

Ik heb het 1x gedaan. Toen kocht ik die carrot shampoo zonder parabenen.. Wat een klote shampoo is dat. Ik kreeg er echt goor haar van :P

Verder kan ik mijzelf echt gek maken en als ik dan bijv. een pukkeltje krijg ofzo denken ooohh dat komt vast daardoor dat kan ik dus nooit meer gebruiken. En dat wil ik niet.. want dan ben ik zo alleen nog maar bezig met producten afstrepen. (terwijl het waarschijnlijk gewoon hormonen ofzo zijn haha).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 21:44

Ik let er nooit op. Als mijn haar/huid er goed door voelt en het ook nog lekker ruikt ben ik blij.

Die say yes to carrots shampoo is inderdaad echt niet te doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 21:46

Ik gebruik clinique, omdat ik veel andere dingen niet kan verdragen. Ook gebruik ik Syoss zonder siliconen.

Gast
Gast

Bericht  TNMN ma 16 apr 2012 - 0:03

Ja, ik koop geen shampoo, conditioner, douchegel, facewash, moisturiser of bodylotion met SLS, SLES, minerale olie, parabenen en/of siliconen. Ik probeer ook alcohol te vermijden, zeker in shampoo, moisturiser en facewash. Ook probeer ik make-up te kopen zonder siliconen, minerale olie of alcohol, maar dat is erg lastig!

Ik heb mezelf goed ingelezen over ingredienten in verzorgingsproducten, weet er dus ook het 1 en ander over. Daarom wil ik het graag vermijden. Ik krijg trouwens een onzuivere huid van facewash/moisturiser met minerale olie, SLS en parabenen dus dat wilt ik kost wat kost voorkomen. Ook zorgen deze ingrediënten voor een droge huid/haar, waar ik last van heb, daarom heb ik ook de keuze gemaakt andere producten te kopen waar deze ingrediënten niet in zitten.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: