Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwager heeft iets tegen mij.

+3
Pien
Sweety
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 21:35

Elke keer weer als hij gedronken of drugs heeft gebruikt begint mijn zwager op mij te zeiken, ik kan dan niks goed doen, zeggen of wat dan ook. Afgelopen zaterdag was het weer zo ver.
Hij heeft kinderzeer van het kind van zijn vriendin/scharrel, nu was hij en dat kindje bij zijn ouders, maar onze kids waren er ook dus ik vond het niet zo heel prettig omdat het gewoon gigantisch besmettelijk is en Mas zijn huidje is al zo slecht.
Dus ik maakte zaterdagavond een geintje naar hem, nou als Massie het krijgt dan hebben we ruzie en dat zei ik met een lach en een zoen (uiteraard op zijn andere wang waar het niet zat) dus puur als geintje. Maar meneer sloeg weer helemaal om en begon tegen me tekeer te gaan. Daardoor kregen mijn vriend en ik ook ruzie, omdat hij vindt dat het nooit normaal kan gaan tussen ons. En dat klopt ook.
Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan en hem lekker in de stront laten zakken (zwager dus). Uiteindelijk hebben wij ook gehoord dat hij met zijn straal bezopen en drugs hoofd nog de auto in is gestapt. En mijn schoonmoeder zei tegen mijn vriend, hij heeft daar in de buurt geslapen he? Uh nee, hij is gewoon naar huis gereden met een auto van een vriend. Dus mijn zwager was nu helemaal over de zeik gegaan tegen mijn vriend. Dat het niet aan hem was om dat tegen zijn moeder te zeggen, maar mijn vriend heeft ook gezegd, ik ga niet meer voor je liegen of dingen verzwijgen, je bent verdomme 30 jaar en nog is je leven een puinhoop.
Uiteindelijk kwam het hoge woord tegen mijn vriend eruit, hij heeft iets tegen mij, ten eerste vindt hij dat ik mijn vriends leven heb afgepakt, zoals sommige wel weten was dat niet zo geweldig met een hoop drank en drugs enzo.
En ten tweede vindt hij dat ik te snel een mening heb over anderen en dan zou dan gaan om zijn vrienden met hetzelfde leven, veel drank, drugs, politie gezeur, dronken in de auto stappen, vreemdgaan enz. Ik heb daar ook gewoon niks mee en zal ik ook nooit wat mee hebben en ik ben daarin gewoon recht voor zijn raap. Ik vind het kansloos en zielig, meer kan ik niet van maken. En volgens hem moet ik dat maar voor me houden.
Nu hadden mijn vriend en ik het hier gisteravond ook over, dat hij denkt dat het voor hem te confrontrerend is om met zijn neus op de feiten gedrukt te worden. Omdat ik echt mijn mond niet hou als hij weer met drank op achter het stuur stapt, of drugs gebruikt bij een vrijgezellenfeest.
Ik weet niet hoe ik hier nu verder mee moet, gewoon maar negeren, maar ja dat wordt wat lastig omdat hij ook regelmatig bij mijn schoonouders is.
Iemand een idee? We hebben morgen een bruiloft, maar ik ga er niet heen omdat ik ook met de kinderen zit en ik geen zin heb om mijn zwager weer dronken en met drugs op tegen te komen. (Ja echt, daar zal ook weer een hoop drugs gebruikt gaan worden)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 21:39

Ik zou dnek ik om de goede vrede te bewaren voortaan maar mijn mening voor me houden. Als het goed is wéét hij inmiddels jouw mening, het heeft dus geen toegevoegde waarde meer dat steeds te benadrukken, en ik denk dat het verder aan hem zelf is om in te gaan zien dat het leven wat hij leidt, niet helemaal jofel is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Tania do 12 mei 2011 - 21:40

Ik zou proberen gewoon normaal tegen hem te doen en dat rare gedrag te negeren als hij bij je schoonouders is. En verder zou het contact voor mij wel klaar zijn met zo iemand. Ik zou ook niet willen dat hij nog bij me thuis zou komen ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 21:45

Ik zou hem gewoon neutraal benaderen. Als hij echt dronken en onder de drugs in de auto stapt zou ik wél zijn sleutels innemen ofzo, als ik erbij was, dán heeft je mening zeggen zin, want dan brengt hij andere mensen in gevaar. Maar verder heeft het niet zoveel zin om elke keer je mening te geven als hij iets vertelt of als er iets speelt wat niet strookt met jouw normen en waarden, dat weet hij inmiddels al, hij doet er niets mee en het dóet er ook niet echt toe wat je ervan vindt. Pas als hij dingen doet die gevaarlijk zijn (in de auto stappen met drank op) dán moet je ingrijpen en dán doet je mening ertoe. Eerder niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 21:46

Maple schreef:Ik zou dnek ik om de goede vrede te bewaren voortaan maar mijn mening voor me houden. Als het goed is wéét hij inmiddels jouw mening, het heeft dus geen toegevoegde waarde meer dat steeds te benadrukken, en ik denk dat het verder aan hem zelf is om in te gaan zien dat het leven wat hij leidt, niet helemaal jofel is.

Nou ja een paar maanden geleden was hij gepakt op met drank op, toen begon hij zelf, ja en ik heb er van geleerd en ik doe het nooit meer.
Ik ben zelf gewoon klaar met hem en ik denk ook dat dit iets is wat nooit meer goedkomt.
En het is gewoon lastig omdat het toch familie is, je komt elkaar hoe dan ook tegen, ik kan moeilijk tegen hem zeggen je mag niet op de verjaardag van de kinderen komen, verjaardagen van zijn ouders, kerst, Sinterklaas noem maar op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 21:50

Persephone schreef:Ik zou hem gewoon neutraal benaderen. Als hij echt dronken en onder de drugs in de auto stapt zou ik wél zijn sleutels innemen ofzo, als ik erbij was, dán heeft je mening zeggen zin, want dan brengt hij andere mensen in gevaar. Maar verder heeft het niet zoveel zin om elke keer je mening te geven als hij iets vertelt of als er iets speelt wat niet strookt met jouw normen en waarden, dat weet hij inmiddels al, hij doet er niets mee en het dóet er ook niet echt toe wat je ervan vindt. Pas als hij dingen doet die gevaarlijk zijn (in de auto stappen met drank op) dán moet je ingrijpen en dán doet je mening ertoe. Eerder niet.

Auto sleutels afpakken, nou ik denk dat ik dan een knal voor mijn bek krijg van hem, dat hoef ik echt niet te proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 21:50

Weetjewel schreef:
Persephone schreef:Ik zou hem gewoon neutraal benaderen. Als hij echt dronken en onder de drugs in de auto stapt zou ik wél zijn sleutels innemen ofzo, als ik erbij was, dán heeft je mening zeggen zin, want dan brengt hij andere mensen in gevaar. Maar verder heeft het niet zoveel zin om elke keer je mening te geven als hij iets vertelt of als er iets speelt wat niet strookt met jouw normen en waarden, dat weet hij inmiddels al, hij doet er niets mee en het dóet er ook niet echt toe wat je ervan vindt. Pas als hij dingen doet die gevaarlijk zijn (in de auto stappen met drank op) dán moet je ingrijpen en dán doet je mening ertoe. Eerder niet.

Auto sleutels afpakken, nou ik denk dat ik dan een knal voor mijn bek krijg van hem, dat hoef ik echt niet te proberen.
Politie bellen?

Dat zou ik dan weer wél doen. Dat hij zichzelf te pletter rijdt: moet hij zelf weten, maar er rijden meer mensen op de weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Sweety do 12 mei 2011 - 22:42

Persephone schreef:
Weetjewel schreef:
Persephone schreef:Ik zou hem gewoon neutraal benaderen. Als hij echt dronken en onder de drugs in de auto stapt zou ik wél zijn sleutels innemen ofzo, als ik erbij was, dán heeft je mening zeggen zin, want dan brengt hij andere mensen in gevaar. Maar verder heeft het niet zoveel zin om elke keer je mening te geven als hij iets vertelt of als er iets speelt wat niet strookt met jouw normen en waarden, dat weet hij inmiddels al, hij doet er niets mee en het dóet er ook niet echt toe wat je ervan vindt. Pas als hij dingen doet die gevaarlijk zijn (in de auto stappen met drank op) dán moet je ingrijpen en dán doet je mening ertoe. Eerder niet.

Auto sleutels afpakken, nou ik denk dat ik dan een knal voor mijn bek krijg van hem, dat hoef ik echt niet te proberen.
Politie bellen?

Dat zou ik dan weer wél doen. Dat hij zichzelf te pletter rijdt: moet hij zelf weten, maar er rijden meer mensen op de weg.
Als hij echt met veel drank en drugs achter het stuur de weg op gaat dan zou ik ook gaan bellen als niemand zijn sleutels afpakt.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Pien do 12 mei 2011 - 22:43

het is net of ik mijn verhaal lees... behalve dat mijn zwager dan geen vriendin/ vrouw/ kids heeft...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Sterre do 12 mei 2011 - 23:12

Het klinkt een beetje alsof jij zijn 'geweten' bent, en hij zich daarom zo tegen je afzet. Misschien uit jaloezie dat zijn broer z'n leven nu wel beter op orde heeft mede dankzij jou?

Blijft kut dat hij het zo uit, lijkt me heel naar voor jou en je vriend. Ik zou zo ook niet weten hoe je daar het beste mee om kunt gaan. Misschien proberen zo aardig en normaal mogelijk te blijven doen tegen hem? Dan ziet hij dat z'n gedrag in elk geval geen effect heeft en krijgt hij niet de bevestiging dat je 'slecht' bent (wat hij klaarblijkelijk in z'n hoofd heeft gehaald).

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Susan do 12 mei 2011 - 23:15

Ik denk dat zijn broer een soort partner-in-crime was en dat is hij nu kwijt. Met z'n tweeën zo'n leven leiden met drank en drugs is nog een beetje ouwe-jongens-krentenbrood-broers-onder-elkaar. Nu in zijn eentje is het toch wel een beetje loser-achtig en steekt het nogal lullig af bij het leven van P dat inmiddels goed op orde is. Daar baalt hij waarschijnlijk van en daar moet hij toch iemand de schuld geven en dan bij voorkeur niet zichzelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 1:15

Nou per toeval kreeg ik net een sms van hem, dat het wat hem betreft klaar is en hij normaal wil doen. Toen heb ik ook terug gestuurd, ik denk dat we er nog wel over moeten praten, want in mijn geval is het niet zo hup klaar en we praten nergens meer over, want dan blijft het.
Dus nu wilde hij volgende week wel praten. Dus dat wachten we gewoon af dan.
Met P was het inderdaad hetzelfde liedje, alleen heb ik hem toen voor het blok gezet toen we samen waren, je kiest voor de drugs, de drank en lang leve de lol, of je kiest voor mij en Lise. En hij heeft heel bewust voor het laatste gekozen, hij heeft ook meerdere malen gezegd dat hij dat leven absoluut niet meer wil en hij ziet nu ook in dat het gewoon kansloos was. Coke tijdens een avondje pokeren bijvoorbeeld, en dan is het niet eens met mate gebruiken, nee net zo lang doorgaan tot je om valt.
Wij hebben eigenlijk alles goed voor elkaar, huis gekocht samen, 3 kids, ik ga straks weer 24 uur werken. Financieel gezien geen zooi. Hij zit in Amsterdam op een studentenkamer, hij heeft een gigantische schuld (mede door drugs en alcohol problemen, zijn baan wordt binnenkort stopgezet vanwege reorganisatie. Dus misschien dat er een stuk jaloezie meespeelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Janelie vr 13 mei 2011 - 1:35

Ik denk ook dat je zwager jaloers is en dan ben jij de makkelijkste persoon om zich tegen af te zetten. Niet eerlijk misschien en waarschijnlijk kan jij er zelf ook weinig aan doen. Hij is degene die zijn leven weer op orde moet krijgen, het enige wat jij daaraan bij kan dragen is niet haatdragend te zijn. Als ik dat zo lees zit hij ook in een rot situatie (die hij weliswaar zelf geschapen heeft) en heeft hij een behoorlijke weg te gaan om alles weer op de rails te krijgen. Eerst had hij zijn broer nog die in hetzelfde schuitje zat, maar door jou is hij daar nu alleen in.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  RYW vr 13 mei 2011 - 1:44

Fijn dat jullie gaan praten. Het is toch de broer van je vriend, uiteindelijk.

Ik ben het eens met Susan, ik vermoed ook dat hij het jou verwijt dat zijn broer niet meer dezelfde rare streken uithaalt. In het drank-drugs-auto-verhaal zou ik zeker ook de politie bellen. Als hij dronken maar huis rijdt na die bruiloft en kan hij net zo goed onschuldige voorbijgangers doodrijden en dat vind ik zeker een goeie reden om de politie te bellen. Ook eens met Persephone dus.

Hopelijk ga je uit dat gesprek, als het een beetje constructief is, al een hoop voldoening krijgen!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwager heeft iets tegen mij. Empty Re: Zwager heeft iets tegen mij.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum