Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

+4
Zora
girli
TukTuk
Melis_je
8 plaatsers

Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Melis_je vr 8 apr 2011 - 20:39

Het is gestolen op straat, je kunt niets bewijzen en het staat op marktplaats. Wat doe je dan? De waarde is 100 euro en het staat binnen.

Ik kan wel wat tips gebruiken Cry
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 20:41

Sowieso melding maken bij Marktplaats. Alleen daar heb je het artikel nog niet mee terug, natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  TukTuk vr 8 apr 2011 - 20:42

Naar de politie er mee?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Melis_je vr 8 apr 2011 - 20:47

De politie kan er niets mee, want er is geen bewijs dat het überhaupt gestolen is, laat staan door die persoon. Het staat niet op foto's oid dus op geen enkele manier is aan te tonen dat het niet van die ander is (ja, die ander heeft geen kassabon).
Stel dat ik marktplaats inlicht, blokkeren ze de advertentie dan? Want dan is het ook niet meer terug te kopen en misschien zijn we dan verder van huis. Het staat er heel goedkoop op (een helingprijs).

Het is van een goede vriend en ik ben gaan zoeken op marktplaats.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  girli vr 8 apr 2011 - 20:52

Wat voor artikel is het?

Misschien kan je als potentiele koper gaan kijken en dan letten op krasjes etc. of het echt die van jullie is.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Zora vr 8 apr 2011 - 20:56

Melis_je schreef:Het is gestolen op straat, je kunt niets bewijzen en het staat op marktplaats. Wat doe je dan? De waarde is 100 euro en het staat binnen.

Ik kan wel wat tips gebruiken Cry

Haha Laughing

Ik zou contact opnemen met de adverteerder en gewoon zeggen dat je weet dat het gestolen is. Beetje bluffen, kijken wat er gebeurt.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  girli vr 8 apr 2011 - 21:02

Maar ze moet toch eerst zeker weten dat het hetzelfde artikel is? Ik weet niet om wat het gaat, maar er is best een grote kans dat er meerdere artikelen daarvan zijn. Als mijn zwarte oma-fiets gejat zou worden, betekent het niet dat die gelijk op Marktplaats staat, daar staan er zat op, maar weet ik ook niet zomaar of dat de mijne is.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  mzcharlotte vr 8 apr 2011 - 21:09

Ik zou het product eerst veilig stellen als het je vriend echt waard is (ik bedoel bijvoorbeeld emotionele binding met het product of als het een datahouder is ofzo) en nadien melding maken van de verkoper en met de verkoper in (mail)gesprek gaan.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 21:14

Oeh das n lastige situatie!
Ik denk dat ik de verkoper zou mailen met wat vragen over het artikel om erachter te komen of het echt om jouw (of in dit geval van je vriend) ding gaat.
Dan toch overkopen, en later melding maken bij mp.
Maar is er geen aangifte gedaan van diefstal? Want dan zou je, als je weet of het echt jouw ding is de politie in kunnen schakelen, het is natuurlijk heling wat diegene doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 21:15

Pff, dit is heel moeilijk!

Ik zou een mail sturen naar de adverteerder en kijken hoe hij/zij erop reageert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  girli vr 8 apr 2011 - 21:17

Als je iets koopt wat gestolen is, ben je toch ook strafbaar?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Melis_je vr 8 apr 2011 - 21:28

Die ander googlet misschien ook, dus ik zeg liever niet wat het is. Maar stel dat het een zwarte omafiets met roze trappers en één kapotte spaak is en die staat op de juiste datum in de juiste plaats, dan weet je het wel zeker. Maar het is niet aan te tonen. Stel dat hij het wil terugkopen, dan is dat strafbaar maar ook niet aan te tonen.

Ik denk dat de politie hier gewoon niets mee kan. Er is om die reden geen aangifte gedaan, ze hebben het al druk zat met dingen die wel opgelost kunnen worden. 100 euro is niet belangrijk genoeg om vingerafdrukken te bekijken, toch? Of zouden jullie altijd naar de politie gaan?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Susan vr 8 apr 2011 - 21:30

girli schreef:Als je iets koopt wat gestolen is, ben je toch ook strafbaar?

Als de vriend van Melis_je het koopt dan koopt hij iets terug wat van zichzelf is, dus dan lijkt het me niet dat je strafbaar bent. Alle andere Marktplaatsgebruikers weten sowieso niet dat het gestolen is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 21:35

Melis_je schreef:Ik denk dat de politie hier gewoon niets mee kan. Er is om die reden geen aangifte gedaan, ze hebben het al druk zat met dingen die wel opgelost kunnen worden. 100 euro is niet belangrijk genoeg om vingerafdrukken te bekijken, toch? Of zouden jullie altijd naar de politie gaan?
Sja, als iedereen zo zou denken, krijgt de politie het misschien vanzelf een keer rustig.

Het is iets waarmee je naar de politie zou kunnen gaan, dit is wel degelijk werk voor de politie. Of ze er tijd voor hebben, misschien niet, maar dat weet je pas als de anagifte daadwerkelijk gedaan is. Wat heb je te verliezen? Dat 'ding' is je vriend toch al kwijt. Door naar de politie te gaan is er nog een kleine kans dat hij het terugkrijgt, en is er een kans dat de verkoper gestraft wordt. Door passief te blijven zitten, is die kans er sowieso niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  TukTuk vr 8 apr 2011 - 21:40

Maple schreef:
Melis_je schreef:Ik denk dat de politie hier gewoon niets mee kan. Er is om die reden geen aangifte gedaan, ze hebben het al druk zat met dingen die wel opgelost kunnen worden. 100 euro is niet belangrijk genoeg om vingerafdrukken te bekijken, toch? Of zouden jullie altijd naar de politie gaan?
Sja, als iedereen zo zou denken, krijgt de politie het misschien vanzelf een keer rustig.

Het is iets waarmee je naar de politie zou kunnen gaan, dit is wel degelijk werk voor de politie. Of ze er tijd voor hebben, misschien niet, maar dat weet je pas als de anagifte daadwerkelijk gedaan is. Wat heb je te verliezen? Dat 'ding' is je vriend toch al kwijt. Door naar de politie te gaan is er nog een kleine kans dat hij het terugkrijgt, en is er een kans dat de verkoper gestraft wordt. Door passief te blijven zitten, is die kans er sowieso niet.
+1
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Melis_je vr 8 apr 2011 - 21:41

Daar heb je helemaal gelijk in, Maple. Het is een overweging. Wat hij te verliezen heeft, is de kans om het terug te kopen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Susan vr 8 apr 2011 - 21:43

Maple schreef:
Sja, als iedereen zo zou denken, krijgt de politie het misschien vanzelf een keer rustig.

Het is iets waarmee je naar de politie zou kunnen gaan, dit is wel degelijk werk voor de politie. Of ze er tijd voor hebben, misschien niet, maar dat weet je pas als de anagifte daadwerkelijk gedaan is. Wat heb je te verliezen? Dat 'ding' is je vriend toch al kwijt. Door naar de politie te gaan is er nog een kleine kans dat hij het terugkrijgt, en is er een kans dat de verkoper gestraft wordt. Door passief te blijven zitten, is die kans er sowieso niet.

Ik denk dat het alternatief is dat ze het 'gewoon' terugkopen omdat die vriend het dan zeker terug heeft, als je aangifte gaat doen moet je dat nog maar afwachten. Het zou dan kunnen dat de politie er niks mee kan wegens gebrek aan bewijs en dat die verkoper het artikel voor de zekerheid maar wel van Marktplaats afhaalt. Als het heel veel emotionele waarde heeft kan ik me wel voorstellen dat je eieren voor je geld kiest en betaalt om het terug te krijgen, als je op die manier gewoon zekerheid hebt dat het terugkomt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  TGR vr 8 apr 2011 - 21:57

De fiets van een vriendin van me was pas geleden gestolen. Vervolgens zag ze haar fiets op MP staan. Heeft toen de politie ingeschakeld en die zouden met haar meegaan als ze de "koop" zou aangaan. Ze moest alleen wel kunnen aantonen dat het inderdaad haar fiets was (reservesleuteltje bijv.)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 0:05

Je zal even moeten nagaan in hoeverre 3:86 BW hier opgaat. Klinkt als bezitter te kwader trouw en dus wordt de eigenaar beschermd en kan je de roerende zaak opeisen. Vraag me alleen af of dit het waard is voor die 100 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Jerry za 9 apr 2011 - 8:51

Zeggen dat je 't wilt kopen en wil komen ophalen. Dan een stoere grote man meenemen en zeggen dat 't gejat is en dat je 't weer mee terug gaat nemen omdat 't van jou is (in dit geval van 'n vriend) en dat je anders de politie in gaat schakelen... (met een beetje geluk heeft de verkoper niet zoveel verstand van regels/wetten/wat hij wel en niet kan maken/bewijzen)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 10:17

Jerry schreef:Zeggen dat je 't wilt kopen en wil komen ophalen. Dan een stoere grote man meenemen en zeggen dat 't gejat is en dat je 't weer mee terug gaat nemen omdat 't van jou is (in dit geval van 'n vriend) en dat je anders de politie in gaat schakelen... (met een beetje geluk heeft de verkoper niet zoveel verstand van regels/wetten/wat hij wel en niet kan maken/bewijzen)

Dat zou ik ook doen. Misschien wat risicovol, maar uiteindelijk zijn het wel jouw spullen (of van die vriend in dit geval).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 10:56

Megara schreef:
Jerry schreef:Zeggen dat je 't wilt kopen en wil komen ophalen. Dan een stoere grote man meenemen en zeggen dat 't gejat is en dat je 't weer mee terug gaat nemen omdat 't van jou is (in dit geval van 'n vriend) en dat je anders de politie in gaat schakelen... (met een beetje geluk heeft de verkoper niet zoveel verstand van regels/wetten/wat hij wel en niet kan maken/bewijzen)

Dat zou ik ook doen. Misschien wat risicovol, maar uiteindelijk zijn het wel jouw spullen (of van die vriend in dit geval).

Ja dat zou ik ook doen. Ik zou de man van mijn moeder meenemen, dat is een grote, brede, bruine meneer Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je komt iets tegen wat van je gestolen is... Empty Re: Je komt iets tegen wat van je gestolen is...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum