bekeuring van collega meebetalen?
+23
blondje1313
Jeanette
loura
TukTuk
Sneeuwvlok
Rovine
Minx
mzcharlotte
Inge
Phileine
rapa nui
silly-one
CCC
Spring
Miss G
Kaboutertje
Puk
Monte
Mizz_S
teletascha
Arwyn
Pien
Vanilla Queen
27 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: bekeuring van collega meebetalen?
Ik zou ook niet meebetalen hoor. Vind het ook erg raar van je baas.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Woah, ik zou ook zeker niet meebetalen. Wat een rare baas heb jij.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
waar ga je de grens dan trekken volgende week rijd collega b 40 km te hard in de bebouwde kom met bedrijfsbus moeten jullie dan ook leuk met zijn allen betalen. En collega C die door rood rijd moet je dan ook betalen. Echt doe normaal jij veroorzaakt iets en de rest betaald....
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
het geeft mij toch wel mee zelfvertrouwen om jullie reacties te lezen, nu nog in de praktijk brengen! Dank!
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een onzin redenatie heeft je baas.Doordat je niet meebetaalt val je opeens buiten de groep? Nou ik denk eerlijk gezegd dat er wel meer collegas zijn die niet mee willen betalen maar dat eigenlijk niet durven te zeggen. Hoeveel zou je pp "moeten" betalen dan?
Gast- Gast
Tja, ik sluit me helemaal aan bij eerdere reacties, ik vind het belachelijk dat iedereen moet meebetalen aan die boete. Ik vind dat de collega in kwestie de boete moet betalen. En als de baas het zo sneu vindt, dan betaalt die de boete toch? Of in ieder geval een deel.
Ik ben benieuwd hoe je gesprek vandaag gaat. Succes er mee!
Ik ben benieuwd hoe je gesprek vandaag gaat. Succes er mee!
Gast- Gast
Wettelijk gezien mag zoiets volgens mij ook helemaal niet.
Bij mijn vorige werkgever moest je 2 euro in de pot doen als je je uren niet op tijd invulde. Nu had ik geen eigen account in dat programma, maar deelde er eentje met 10 man. Er kon maar 1 persoon tegelijk in, dus op vrijdagmiddag kwam ik er vaak niet tussen, dus was ik te laat.
Ik weigerde die boetes altijd te betalen, omdat zij mij niet de voorzieningen boden om die uren in te vullen. Daar heb ik ook nooit sancties voor gehad omdat ze gewoonweg geen poot om op te staan hebben.
Hoe het precies zit weet ik niet, maar misschien is het de moeite waard uit te zoeken. Al gooien ze het bij jou waarschijnlijk op "vrijwillige" basis.
Bij mijn vorige werkgever moest je 2 euro in de pot doen als je je uren niet op tijd invulde. Nu had ik geen eigen account in dat programma, maar deelde er eentje met 10 man. Er kon maar 1 persoon tegelijk in, dus op vrijdagmiddag kwam ik er vaak niet tussen, dus was ik te laat.
Ik weigerde die boetes altijd te betalen, omdat zij mij niet de voorzieningen boden om die uren in te vullen. Daar heb ik ook nooit sancties voor gehad omdat ze gewoonweg geen poot om op te staan hebben.
Hoe het precies zit weet ik niet, maar misschien is het de moeite waard uit te zoeken. Al gooien ze het bij jou waarschijnlijk op "vrijwillige" basis.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb ooit zoiets soortgelijks meegemaakt. Ik was met m'n commissie een weekend weg. Een commissielid moest 's ochtend heel vroeg weggebracht worden, een ander meisje ( een meisje waarvan iedereen wist dat ze te hard reed ) bracht hem weg. Het was op zondagochtend, niemand op de weg dus, dus er werd 80 gereden waar je 50 mocht etc. een paar weken later het resultaat: 2 boetes in totaal 300 euro. Allemaal zijn we arme studenten, maar toen begonnen mensen ook gelijk over meebetalen. Want 'iemand moest hem toch wegbrengen en het is chill dat zij het gedaan heeft, 300 euro is heel veel geld dat heeft ze niet etc. Uiteindelijk mocht iedereen zelf weten of hij/zij mee wou betalen, en het werd een bedrag van 7,50 geloof ik, dus het was alleen een bijdrage. Ik ben dus wel bezweken onder de groepsdruk, omdat ik niet voor zo'n klein bedrag de zeikerd wou zijn.
Als ik jou was zou ik niet mee betalen
Als ik jou was zou ik niet mee betalen
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Het zou bij mij uitkomen op een euro of 15. Ik ben geen schriep ofzo, en het gaat me niet eens werkelijk echt om het geld, maar voor mij is dat toch een behoorlijk bedrag aangezien ik het ook allemaal maar in m'n eentje moet doen met me toch al niet zo'n fantastische inkomen. Ik ben altijd al blij als ik iets geld over hou, dus daarom heb ik er aan die kant toch ook moeite mee. Maar dat wordt niet begrepen want m'n baas zei gisteren al dat ik dan maar een keertje gehaktballen moest eten ipv biefstuk (ik lust niet eens biefstuk haha). Mijn punt is echt het principe: Dat ik meer waardering zou krijgen als ik mijn loyaliteit zou tonen. Ik ga zo naar mijn werk toe, ben benieuwd.
Vanilla Queen- Prater
Vanilla Queen schreef:Het zou bij mij uitkomen op een euro of 15. Ik ben geen schriep ofzo, en het gaat me niet eens werkelijk echt om het geld, maar voor mij is dat toch een behoorlijk bedrag aangezien ik het ook allemaal maar in m'n eentje moet doen met me toch al niet zo'n fantastische inkomen. Ik ben altijd al blij als ik iets geld over hou, dus daarom heb ik er aan die kant toch ook moeite mee. Maar dat wordt niet begrepen want m'n baas zei gisteren al dat ik dan maar een keertje gehaktballen moest eten ipv biefstuk (ik lust niet eens biefstuk haha). Mijn punt is echt het principe: Dat ik meer waardering zou krijgen als ik mijn loyaliteit zou tonen. Ik ga zo naar mijn werk toe, ben benieuwd.
Als je die waardering op die manier moet verkrijgen, dan zou je dat toch niet eens wíllen?
Ik heb de andere posts niet gelezen, maar ik zou dus echt niet mee betalen, het is de fout van je collega, moet die persoon daar maar niet parkeren. Ik vind 15 euro ook veel geld, zeker voor iets wat je zelf niet gedaan hebt!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Vanilla Queen schreef:Het zou bij mij uitkomen op een euro of 15. Ik ben geen schriep ofzo, en het gaat me niet eens werkelijk echt om het geld, maar voor mij is dat toch een behoorlijk bedrag aangezien ik het ook allemaal maar in m'n eentje moet doen met me toch al niet zo'n fantastische inkomen. Ik ben altijd al blij als ik iets geld over hou, dus daarom heb ik er aan die kant toch ook moeite mee. Maar dat wordt niet begrepen want m'n baas zei gisteren al dat ik dan maar een keertje gehaktballen moest eten ipv biefstuk (ik lust niet eens biefstuk haha). Mijn punt is echt het principe: Dat ik meer waardering zou krijgen als ik mijn loyaliteit zou tonen. Ik ga zo naar mijn werk toe, ben benieuwd.
Als je die waardering op die manier moet verkrijgen, dan zou je dat toch niet eens wíllen?
Ik heb de andere posts niet gelezen, maar ik zou dus echt niet mee betalen, het is de fout van je collega, moet die persoon daar maar niet parkeren. Ik vind 15 euro ook veel geld, zeker voor iets wat je zelf niet gedaan hebt!
Nee daarom wil ik ook niet. Dat je überhaupt kan denken dat je meer gewaardeerd word als je meebetaald, uit dat ei ben ik niet gekomen.
Vanilla Queen- Prater
Ik hou ook niet meebetalen.
Ik vraag me af of jou baas dan ook zo loyaal is en zijn gedeelte betaald.
Ik vraag me af of jou baas dan ook zo loyaal is en zijn gedeelte betaald.
Gast- Gast
Ik heb laatst ook een dikke boete gehad toen ik voor mijn werk ergens naar toe ging. Mijn collega zat naast me in de auto, we waren iets vergeten en hadden dus extra haast om te checken of we zonder dat voorwerp konden gaan werken en ik besloot dus even flink door te rijden en zag daardoor niet altijd even goed hoe hard ik mocht.
Dikke boete gekregen, mijn collega vond het ook heel lullig want we hadden allebei het idee gehad om ons te haasten, maar het komt niet bij me op om geld op te gaan halen. Mijn collega gaat nog wel even kijken of het bedrijf wellicht kan betalen, maar ik kan janken wat ik wil - waar IK te hard rij, krijg IK een boete. Ik zou mezelf echt een enorm jankende sloeber vinden als ik mijn collega's zou laten betalen, ook al zouden ze dat zelf willen. Dat doe je toch niet? Jouw fout, jouw verantwoording.
En wat een stomme baas heb je als hij teambilding wil doen, betaalt ie lekker die boete zelf en dan kan jouw collega een rondje geven van het geld dat ie anders kwijt was.
Gast- Gast
Mja het ligt misschien ook aan de band die je hebt met je collegas. Ik zou denk ik wel mee betalen. Als iedereen een klein bedragje betaald dan valt het wel mee toch? Iedereen kan een fout maken of een verkeerde beslissing. Ik zou het ook prettig vinden als mijn collegas zouden willen mee betalen. Maarja wij kunnen als collegas allemaal goed met elkaar overweg. Ik denk als die band anders zou zijn ik waarschijnlijk ook niet zo mee betalen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou ook niet mee betalen, wat een onzin zeg! En sorry dat ik het zeg, maar waar hebben ze die baas van jou op gegraven? Zo ga je toch niet met personeel om en dan dat jou nog verwijten ook. Echt ongelofelijk!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Wat onzettend laag van je baas dat hij het zo speelt.
Het is toch puur de fout van de collega, en als hij het zielig voor hem/haar vindt laat hem lekker zelf betalen en niet proberen de rest er onder groepsdruk voor op te laten draaien!
Het is toch puur de fout van de collega, en als hij het zielig voor hem/haar vindt laat hem lekker zelf betalen en niet proberen de rest er onder groepsdruk voor op te laten draaien!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zou ook niet meebetalen hoor. alsof iedereen er geld voor heeft.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Nou ik zou ook niet meebetalen, zeker niet omdat hij wist dat hij daar niet mocht parkeren.
Ik heb dat ook een keer gehad met mijn zus. Die ging ook ergens parkeren waar het niet mocht, toen heb ik ook gezegd als je een bekeuring krijgt is die voor jou want je weet dat je hier niet mag staan en we kwamen terug en ja hoor hij zet onder de wisser.
Aan de andere kant heb ik hem ook wel eens gedeeld toen ik hem kreeg. We waren met 3 auto's naar het opening van het strandseizoen en we hadden geen van allen gezien dat we ergens niet mochten staan, er stonden al heel veel auto's en toen hadden we er allemaal één bij terugkomst, deze hebben we met z'n allen betaald.
Ik heb dat ook een keer gehad met mijn zus. Die ging ook ergens parkeren waar het niet mocht, toen heb ik ook gezegd als je een bekeuring krijgt is die voor jou want je weet dat je hier niet mag staan en we kwamen terug en ja hoor hij zet onder de wisser.
Aan de andere kant heb ik hem ook wel eens gedeeld toen ik hem kreeg. We waren met 3 auto's naar het opening van het strandseizoen en we hadden geen van allen gezien dat we ergens niet mochten staan, er stonden al heel veel auto's en toen hadden we er allemaal één bij terugkomst, deze hebben we met z'n allen betaald.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Wat een belachelijke situatie en al helemaal dat je op gesprek moet komen. Laat hem er maar een gespreksverslag van maken ook, eens kijken of hij die onzin ook zwart op wit wil stellen...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik zou daar zeer zeker niet voor betalen. Hadden ze de auto maar gewoon goed neer moeten zetten. Dat is toch niet jouw probleem?
Gast- Gast
Ik zou ook ZEKER niet meebetalen en ik zou even laten weten dat ik zulke acties niet op prijs stel omdat iedereen dan onder druk gezet wordt om geen nee te zeggen. Goed dat je dat toch hebt gedaan! Het heeft mijns inziens ook niks met coulance te maken.
Gast- Gast
Vanilla Queen schreef:Het zou bij mij uitkomen op een euro of 15. Ik ben geen schriep ofzo, en het gaat me niet eens werkelijk echt om het geld, maar voor mij is dat toch een behoorlijk bedrag aangezien ik het ook allemaal maar in m'n eentje moet doen met me toch al niet zo'n fantastische inkomen. Ik ben altijd al blij als ik iets geld over hou, dus daarom heb ik er aan die kant toch ook moeite mee. Maar dat wordt niet begrepen want m'n baas zei gisteren al dat ik dan maar een keertje gehaktballen moest eten ipv biefstuk (ik lust niet eens biefstuk haha). Mijn punt is echt het principe: Dat ik meer waardering zou krijgen als ik mijn loyaliteit zou tonen. Ik ga zo naar mijn werk toe, ben benieuwd.
Ik zou dan bijna ontploffen denk ik, ten eerste ook al zou het zo zijn dat je elke dag biefstuk zou eten, nu moet jij dus genoegen gaan nemen met "minder" qua eten omdat je collega zo nodig te hard moest rijden? Wat een onzin en het lef van hem..
Gast- Gast
Als je nou samen ergens rijd als collega's en je rijd bijv te hard en je krijgt dan een bekeuring zeg ik ik betaal mee, maar niet met dit soort acties!
Geef je groot gelijk dat je Nee hebt gezegd! (misschien had ik dat wel niet gedurft?!) Zijn er nog meer mensen die nee hebben gezegd?
Geef je groot gelijk dat je Nee hebt gezegd! (misschien had ik dat wel niet gedurft?!) Zijn er nog meer mensen die nee hebben gezegd?
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Als je nou samen ergens rijd als collega's en je rijd bijv te hard en je krijgt dan een bekeuring zeg ik ik betaal mee, maar niet met dit soort acties!
Waarom zou je dan wél betalen? De bestuurder is verantwoordelijk voor zijn acties. Als jíj je gordel niet zou dragen, dan betaal je het wel zelf, omdat het een actie is waar jíj verantwoordelijk voor ben. Ik zal niemand ooit vragen om te hard te rijden, dus een boete is op eigen rekening.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
zegmaar_ schreef:Anniej_S schreef:Als je nou samen ergens rijd als collega's en je rijd bijv te hard en je krijgt dan een bekeuring zeg ik ik betaal mee, maar niet met dit soort acties!
Waarom zou je dan wél betalen? De bestuurder is verantwoordelijk voor zijn acties. Als jíj je gordel niet zou dragen, dan betaal je het wel zelf, omdat het een actie is waar jíj verantwoordelijk voor ben. Ik zal niemand ooit vragen om te hard te rijden, dus een boete is op eigen rekening.
Ik denk dat ik de goedheid zelf ben dan, sam sam..ik zit dan bij hem/haar in de auto ondanks dat hij/zij rijd....
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bekeuring 8 maanden later binnen?
» O&N en meebetalen?
» Meebetalen cadeau schoonouders?
» Collega's
» collega's
» O&N en meebetalen?
» Meebetalen cadeau schoonouders?
» Collega's
» collega's