Meebetalen cadeau schoonouders?
+6
Aziraphale
Arwyn
Caresses
Rush
TukTuk
Gizmo
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Meebetalen cadeau schoonouders?
Zoals mn ticker al zegt heb ik nog niet zo lang een relatie. Vanavond ga ik uiteten met mn vriend en schoonouders omdat ze zoveel jaar zijn getrouwd. Dat is meteen ook de eerste ontmoeting.. Nou wil mn vriend ze een cadeautje geven (logisch) maar hij wil een saunabon geven voor 2 personen. Dit is toch snel al 50-60 euro. Ik wil wel graag meebetalen aan een cadeautje maar dit vind ik wel veel teveel voor mensen die ik nog nooit heb gezien, plus ik heb het geld gewoon niet. Wat zouden jullie doen?
(Hoop dat plaatsen van dit topic goed is gegaan, heb heel raar beeld op mn mobiel..)
(Hoop dat plaatsen van dit topic goed is gegaan, heb heel raar beeld op mn mobiel..)
Gast- Gast
Re: Meebetalen cadeau schoonouders?
Dat is inderdaad een flink bedrag dan.
Kan je niet voorstellen dat je wel een deel wilt meebetalen, maar niet de helft?
Kan je niet voorstellen dat je wel een deel wilt meebetalen, maar niet de helft?
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Wat verwacht jou vriend? Ik zou zelf 15 euro inleggen bijvoorbeeld, en dat hij dan de rest betaald. Heeft hij geen broers of zussen met wie jullie het cadeau samen kunnen delen? Overigs vraag ik me af of je met 50 euro toekomt.. misschien alleen de entree..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ja tis 60 euro lees ik net, entree en een hydrojet massage. Hij heeft geen broers en zussen..
Gast- Gast
Amazzonia schreef:Ja tis 60 euro lees ik net, entree en een hydrojet massage. Hij heeft geen broers en zussen..
Voor 2 personen dan? Dan zou ik idd iets van 10/15 euro mee betalen (net wat je kan missen, als dat niks is, kan dat natuurlijk ook). Je vriend moet dat maar snappen en anders een cadeau bedenken wat financieel wel voor jou haalbaar is.
Wat zou hij uitgegeven hebben als hij geen relatie had?
TukTuk- Ratel
Ik zou het vast willen, maar als je het geld niet hebt, houdt het op!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
AngelNyn schreef:[..] iets van 10/15 euro mee betalen (net wat je kan missen, als dat niks is, kan dat natuurlijk ook). Je vriend moet dat maar snappen en anders een cadeau bedenken wat financieel wel voor jou haalbaar is.
Mee eens
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
AngelNyn schreef:Amazzonia schreef:Ja tis 60 euro lees ik net, entree en een hydrojet massage. Hij heeft geen broers en zussen..
Voor 2 personen dan? Dan zou ik idd iets van 10/15 euro mee betalen (net wat je kan missen, als dat niks is, kan dat natuurlijk ook). Je vriend moet dat maar snappen en anders een cadeau bedenken wat financieel wel voor jou haalbaar is.
Dan had hij dit ook gekocht denk ik, hij heeft genoeg geld opzich..
Gast- Gast
Amazzonia schreef:AngelNyn schreef:Amazzonia schreef:Ja tis 60 euro lees ik net, entree en een hydrojet massage. Hij heeft geen broers en zussen..
Dan had hij dit ook gekocht denk ik, hij heeft genoeg geld opzich..
En verwacht hij van jou dan kwa bijdrage? Ik neem aan dat hij weet dat je niet zo veel te besteden hebt nu?
TukTuk- Ratel
Betaald hij het toch zelf en dan haal jij een mooie bos bloemen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zou 15,- à 20,- inleggen.
Gelijk helemaal niet mee willen doen vind ik ook weer zo wat, maar de helft meebetalen als je het geld nu niet hebt, vind ik ook weer niet nodig.
Aan een mooie bos bloemen ben je ook zo dit bedrag kwijt, dus dan kun je net zo goed meebetalen toch?
Denk dat je er wel een goede eerste indruk mee maakt trouwens, als jullie het samen geven!
Gelijk helemaal niet mee willen doen vind ik ook weer zo wat, maar de helft meebetalen als je het geld nu niet hebt, vind ik ook weer niet nodig.
Aan een mooie bos bloemen ben je ook zo dit bedrag kwijt, dus dan kun je net zo goed meebetalen toch?
Denk dat je er wel een goede eerste indruk mee maakt trouwens, als jullie het samen geven!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Rush schreef:Betaalt hij het toch zelf en dan haal jij een mooie bos bloemen.
Dit zou ik ook doen
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Rush schreef:Betaalt hij het toch zelf en dan haal jij een mooie bos bloemen.
Dit zou ik ook doen
Ja, dat zou ik ook doen. Een grote mooie bos wordt door iedereen wel gewaardeerd. Leuk kaartje eraan, klaar!
Gast- Gast
De eerste keer heb ik niet meebetaald, ik heb mijn schoonouders ontmoet toen ze een feest gaven omdat ze 25 jaar getrouwd waren (dus voordat ze gingen scheiden). Heb toen een bos bloemen en een fles wijn gegeven. Het was toen nog maar net aan tussen mijn vriend en mij, ik denk anderhalve maand. Sinds wij elkaars ouders hebben leren kennen betalen we eigenlijk alle kado's samen, of om en om, het is net hoe het uit komt.
Gast- Gast
Ik zou in dit geval ook een bos bloemen of een fles wijn oid geven ook omdat je dit dan ook echt zelf kunt geven Vind ik bij de 1e ontmoeting wel net zo'n attent en leuk gebaar.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Omdat je ze nog niet kent, vind ik bloemen geschikter dan samen een cadeau geven. Maar je kunt ook afspreken dat jij de cadeaus voor jouw familie doet en hij voor de zijne, dan heb je het in één keer geregeld qua bijdragen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Uiteindelijk hebben we samen een bos bloemen gegeven, vonden ze erg leuk! En het was erg gezellig gelukkig
Gast- Gast
Fijn dat het uiteindelijk toch is gelukt en dat het gezellig was.
Gast- Gast
exactly my thoughts!!Rush schreef:Betaald hij het toch zelf en dan haal jij een mooie bos bloemen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Gelukkig dat het gezellig was! Ik vind de bos bloemen ook het beste idee!
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» cadeau schoonouders als onze baby is geboren..
» O&N en meebetalen?
» bekeuring van collega meebetalen?
» Ouders of schoonouders?
» Schoonouders kerstkaart.
» O&N en meebetalen?
» bekeuring van collega meebetalen?
» Ouders of schoonouders?
» Schoonouders kerstkaart.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: