bekeuring van collega meebetalen?
+23
blondje1313
Jeanette
loura
TukTuk
Sneeuwvlok
Rovine
Minx
mzcharlotte
Inge
Phileine
rapa nui
silly-one
CCC
Spring
Miss G
Kaboutertje
Puk
Monte
Mizz_S
teletascha
Arwyn
Pien
Vanilla Queen
27 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
bekeuring van collega meebetalen?
Wat vinden jullie...
Vandaag kwam onze baas aan zetten en hij vertelde dat onze bedrijfsbus verkeerd geparkeerd stond en daarvoor een boete is gekomen. De bus is door 1 persoon gebruikt en die gene wist dat de bus verkeerd geparkeerd stond maar ging er vanuit dat de bus snel weer in gebruik genomen zou worden door een andere collega, niet dus, de bus is te lang blijven staan. Reglement is dat de bekeuring voor de werknemer is en niet voor de baas. Nu vind de baas dat wij met z'n alle de boeten moeten meebetalen omdat het niet eerlijk zou zijn voor collega om de 'volle mep' te betalen en wij ook maar coulant moeten zijn. Daarna werd er per persoon gevraagd wie er mee wilde betalen. Eigenlijk werd je in een positie gebracht dat je geen nee kon zeggen. Maar toch heb ik nee gezegd. Het gaat mij niet om het geld maar om het principe. Als jij weet dat je fout parkeert kan je verwachten dat dat beboet wordt en dat is dan je eigen schuld en vooral slordig. Mijn baas zei toen tegen mij dat mijn loyaliteit zou groeien ten aan zien van mijn collega's als ik mee zou betalen en niet zo dwars moest doen. Ik verwacht ook niet dat mijn collega's een boete gaat meebetalen als ik met de bus door rood rij of te hard. Dat doe ik dan toch ook zelf?
En nu ben ik thuis en vraag ik me af he... ben ik dan echt zo'n zeikerd? Had ik net als de rest als een schaapje ja moeten zeggen? Later kwam nog een collega naar mij toe om te zeggen dat ze liever ook niet wilde betalen, maar het niet durfde te zeggen in de groep. Ook door de reactie van de baas tegen mij.
Ik ben benieuwd naar jullie idee hierover en wat jij zou doen...
Vandaag kwam onze baas aan zetten en hij vertelde dat onze bedrijfsbus verkeerd geparkeerd stond en daarvoor een boete is gekomen. De bus is door 1 persoon gebruikt en die gene wist dat de bus verkeerd geparkeerd stond maar ging er vanuit dat de bus snel weer in gebruik genomen zou worden door een andere collega, niet dus, de bus is te lang blijven staan. Reglement is dat de bekeuring voor de werknemer is en niet voor de baas. Nu vind de baas dat wij met z'n alle de boeten moeten meebetalen omdat het niet eerlijk zou zijn voor collega om de 'volle mep' te betalen en wij ook maar coulant moeten zijn. Daarna werd er per persoon gevraagd wie er mee wilde betalen. Eigenlijk werd je in een positie gebracht dat je geen nee kon zeggen. Maar toch heb ik nee gezegd. Het gaat mij niet om het geld maar om het principe. Als jij weet dat je fout parkeert kan je verwachten dat dat beboet wordt en dat is dan je eigen schuld en vooral slordig. Mijn baas zei toen tegen mij dat mijn loyaliteit zou groeien ten aan zien van mijn collega's als ik mee zou betalen en niet zo dwars moest doen. Ik verwacht ook niet dat mijn collega's een boete gaat meebetalen als ik met de bus door rood rij of te hard. Dat doe ik dan toch ook zelf?
En nu ben ik thuis en vraag ik me af he... ben ik dan echt zo'n zeikerd? Had ik net als de rest als een schaapje ja moeten zeggen? Later kwam nog een collega naar mij toe om te zeggen dat ze liever ook niet wilde betalen, maar het niet durfde te zeggen in de groep. Ook door de reactie van de baas tegen mij.
Ik ben benieuwd naar jullie idee hierover en wat jij zou doen...
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Re: bekeuring van collega meebetalen?
ik geef je groot gelijk, iets waar jij niet fout mee bent geweest hoef je ook niet voor op te draaien.. die collega parkeerd fout, naief om te denken dat een ander dat wel oplost!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou ook niet mee betalen omdat ik er nou eenmaal geen schuld aan heb.
Gast- Gast
Ik zou ook niet meebetalen.
Als ik degene ben die te hard rijd en daar een boete voor krijg, betaal ik die zelf. Als ik fout parkeer en dat weet, betaal ik de boete ook zelf.
Als ik degene ben die te hard rijd en daar een boete voor krijg, betaal ik die zelf. Als ik fout parkeer en dat weet, betaal ik de boete ook zelf.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Lastig, vindt het ook naar dat je baas je in zo'n moeilijke positie dwingt. Als het echt zo'n miscommunicatie was, dan zou hij eigenlijk ook wel kunnen zeggen dat het bedrijf bijv. de helft betaalt.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Ik zou ook niet mee betalen, wat een onzin!
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik zou wel meebetalen, maar alleen maar omdat ik in zo'n situatie dus echt geen nee zou durven zeggen. Maar ik zou er stevig van balen, want ik vind inderdaad ook dat die collega zelf maar voor z'n fouten moet betalen. Als hij weet dat hij daar niet mag staan en daar dan toch gaat staan, tja....
Gast- Gast
Ik vind dat je gelijk hebt, ik zou ook echt niet meebetalen.
Je collega is de fout in gegaan door ergens van uit te gaan wat niet zeker was, dus het is zijn fout, niet die van de rest van het bedrijf.
Je collega is de fout in gegaan door ergens van uit te gaan wat niet zeker was, dus het is zijn fout, niet die van de rest van het bedrijf.
Gast- Gast
Nou, inderdaad. Als er iemand Loyaal zou moeten zijn, dan is het 't bedrijf zelf.teletascha schreef:Lastig, vindt het ook naar dat je baas je in zo'n moeilijke positie dwingt. Als het echt zo'n miscommunicatie was, dan zou hij eigenlijk ook wel kunnen zeggen dat het bedrijf bijv. de helft betaalt.
Gast- Gast
Lastig. Ik ben van mening dat je het niet zou moeten betalen en vind het ook een rotstreek dat iedereen zo voor het blok wordt gezet. Toch is het lastig want als je niet zou betalen dan denk ik dat je baas en collega's dit niet leuk vinden. Ik zou dan bang zijn dat ik als slechte werknemer wordt gezien en mijn baas me daar later misschien op af rekent. Ik vind het een moeilijke keuze, maar neig naar niet betalen.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het ronduit schandalig van je baas EN van die collega die verkeerd geparkeerd stond. Ik zou het niet eens durven vragen aan mijn collega's.....echt belachelijk, en ik geef je helemaal gelijk!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Ik zou niet mee betalen, waarom ook?! Is toch niet jouw fout?
Wat zegt de collega in kwestie hierover? Als ik dat had gedaan zou ik er niet aan moeten denken dat mijn collega's dit voor mij oplossen. Ik zou me dan ongemakkelijk voelen..
Wat zegt de collega in kwestie hierover? Als ik dat had gedaan zou ik er niet aan moeten denken dat mijn collega's dit voor mij oplossen. Ik zou me dan ongemakkelijk voelen..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Nee, ik zou ook niet betalen. Ik vind die actie van je baas ook raar, en dan vraag ik mezelf af, waarom betaald hij niet mee? Dan hoeft het niet vanuit het bedrijf maar vanuit zijn prive portomonee, vraag me af of ie het doet!
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Je bent dus geen zeikerd!
Ik zou ook niet mee betalen hoor. Slaat nergens op, het is de fout van je collega.
De enige die zich nog eventueel lullig zou kunnen voelen is de collega die de bus over zou nemen.
Ik zou ook niet mee betalen hoor. Slaat nergens op, het is de fout van je collega.
De enige die zich nog eventueel lullig zou kunnen voelen is de collega die de bus over zou nemen.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
en ik begon dus te twijfelen dat ik zo'n zeikgeval was. Ik vind sowieso al heel erg dat mijn baas letterlijk zei dat ik vooral moest betalen om mijzelf beter in de groep te zetten (ik heb nog nooit zo'n bizarre gedachtegang meegemaakt) omdat ik op 2 dagen na niet in de ruimte werk waar de rest werkt en ik dus eigenlijk een beetje buiten de groep zou vallen en ik mezelf op deze manier toch wat 'goeds' kon brengen. pff. Ons team is niet zo stabiel, dus naar mijn idee zag hij deze boete als een soort van teambuilding van: "kijk eens hoe een samenhorigheid we hebben als we met z'n alle betalen" of iets anders belachelijks. Ik vind de collega die deze situatie heeft veroorzaakt een aardig persoon, maar ik heb gewoon niet de behoefte om mee te betalen wat mij dus niet in dank word afgenomen. De enige reden waarvoor ik mee zou betalen is om van dat gedoe af te zijn en niet om opeens loyaal gevonden te worden.
Vanilla Queen- Prater
ik vind die opmerking over dat mijn baas mee moet betalen wel heel gevat bedacht, zo ver was ik nog niet. Ik moet morgen ook nog eens op gesprek komen omdat ik zo 'dwars' hierover doe. Toestand.
Vanilla Queen- Prater
Wat erg zeg, dat je op gesprek moet komen. Ze kunnen je toch niet dwingen? Ik had ook écht niet mee betaald. Wat een onzin. Blijf je bij je standpunt of ga je toch betalen?
Gast- Gast
Brennuss schreef:Wat erg zeg, dat je op gesprek moet komen. Ze kunnen je toch niet dwingen? Ik had ook écht niet mee betaald. Wat een onzin. Blijf je bij je standpunt of ga je toch betalen?
Mijn 'probleem' is dus dat als ik niet meebetaal ik er dus voor zorg dat de rest van mijn collega's meer moeten betalen, dat is het enige lullige wat er aan zit eigenlijk ondanks dat ik geen musketiers type ben. kinderachtig, maar áls ik betaal aan de baas word het een zak met 1 en 2 centen, (breng maar lekker zelf naar de bank) gewoon puur om zijn beredenering over het feit dat ik moet betalen.
Vanilla Queen- Prater
Dit is gewoon even iemand manipuleren... Daar word je loyaler door... Pfff.. wat een gast, waar haalt hij het lef vandaan zoiets te vragen. De collega die verkeerd heeft geparkeerd, wist dit... en als je er vanuit gaat dat het die auto snel in gebruik word genomen, jou probleem. Ik zou nooit meebetalen, dan maar een zeikerd (hoe ze tegen jou aankijken, door je werkgever dan) ipv meebetalen... Het zou voor mij ook een principekwestie zijn...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik zal ook niet betalen. Haar fout en dat weet ze ook. Het is ook stom van haar gedacht dat een collega de bus wel snel zou meenemen. Daar kan je toch nooit vanuit gaan.
Ik vind het ook raar dat je hierom op gesprek moet komen, kom nou hij vraagt iets en jij zegt nee. Dat is zijn probleem en jou goed recht. Toch ook wel raar dat een collega ja zegt omdat ze geen nee durft te zeggen a.d.h.v. de reactie van de baas op jou. Beetje raar, want jij zegt eerlijk wat je denkt en daarvoor wordt je gewoon hard aangepakt.
Ik vind het ook raar dat je hierom op gesprek moet komen, kom nou hij vraagt iets en jij zegt nee. Dat is zijn probleem en jou goed recht. Toch ook wel raar dat een collega ja zegt omdat ze geen nee durft te zeggen a.d.h.v. de reactie van de baas op jou. Beetje raar, want jij zegt eerlijk wat je denkt en daarvoor wordt je gewoon hard aangepakt.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik zou ook Nee hebben gezegd en niet betalen maar heb dan ook een vaste aanstelling. Stel dat ik een tijdelijk contract heb wat ook nog verlengd zou moeten worden binnenkort en ik vind mijn werk verder wel leuk dan zou ik misschien daarom wel meebetaald hebben.
Maar vind het verder een idioot iets van je baas. Hoe hij zelfs maar op het idee is gekomen...
Maar vind het verder een idioot iets van je baas. Hoe hij zelfs maar op het idee is gekomen...
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Waar is de loyaliteit van je baas? Djeez, wat een vent haha..
Ik zou echt niet betalen.. Ga niet opdraaien voor andermans BEWUSTE fout..
Ik zou echt niet betalen.. Ga niet opdraaien voor andermans BEWUSTE fout..
Gast- Gast
Onbegrijpelijk zeg, dat jij op gesprek moet komen terwijl zij, in mijn ogen, onredelijk zijn Ik vind het lastig om voor mezelf op te komen, maar zou in dit geval ook geweigerd hebben. Je hebt geen enkele schuld en staat dus volledig in je recht om te weigeren.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Ik zou ook niet mee betalen! Misschien kan je baas 'm gewoon betalen en dan iedereen nog eens op het hart drukken dat de bus op die plaats echt niet geparkeerd mag worden..
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bekeuring 8 maanden later binnen?
» O&N en meebetalen?
» Meebetalen cadeau schoonouders?
» Collega..
» Collega's
» O&N en meebetalen?
» Meebetalen cadeau schoonouders?
» Collega..
» Collega's