Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

O&N en meebetalen?

+19
Inge
Muurvlindertje
Arwyn
VeryCherry
boekenwurm83
Rumble
Rovine
Lady4
Esperanza
minoessepoes
Ibbeltje
Liz
JD
Raindrop
TukTuk
Supertalentje
Alias
PluDan
Atelier Madame
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

O&N en meebetalen?  Empty O&N en meebetalen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 10:52

Gisteravond heb ik mijn boodschappen voor O&N in huis gehaald. Stokbrood, smeersels, hapjes, chips en drinken. Gisteravond vertelde ik een vriend, welke ook bij mij was met Kerst, over mijn boodschappen en het eerste wat hij zei was:"Zal ik ook nog iets halen? Want met Kerst ben ik ook al bij jou geweest op jouw kosten". Hartstikke lief van hem, en momenteel heb ik het niet zo gigantisch breed, dus zijn aanbod was meer dan welkom. Maar ik kan het op de één of andere manier niet aannemen, wil het dan zelf doen (soort trots ofzo?). En na wat discusseren waren we erover uit dat hij het bier zou halen. Van de C1000, zo zei ik, want daar is het in de aanbieding. O&N en meebetalen?  394967

Vanmiddag zei Shy (girl87) tegen mij dat ze mij best wat geld wilde geven, wilde meebetalen, en wederom vind ik het moeilijk om te aanvaarden en zei dat we daar in het weekend wel 'ruzie' over gingen maken. En nu heb ik besloten dat ze haar eigen Oliebollen mag halen (Blegh, vieze dingen), maar voor de rest 'kan ik het best allemaal zelf'.

Zijn jullie ook zo eigenwijs om hulp te aanvaarden? Of sta je er juist op, dat anderen meehelpen met 'iets' meenemen of te betalen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

O&N en meebetalen?  Empty Re: O&N en meebetalen?

Bericht  Atelier Madame wo 28 dec 2011 - 10:55

Ik laat mensen allemaal wat meenemen, wij zorgen voor drank en fris. Zo worden de kosten ook gedrukt smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 10:55

Ik vind het niet meer dan normaal om de kosten te delen op dit soort gelegenheden en helemaal in de situatie waarin je nu zit.
Wat zou jij doen als het andersom was en zou jij het fijn vinden als de ander jouw wens om bij te dragen niet accepteert en je geld niet aanneemt?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 10:58

Smikkell, dan zou ik teleurgesteld zijn als ik niet iets mee mag nemen. Of mag bijdragen aan de kosten. Maar ik ben van huis uit gewend dat als je iemand uitnodigd, dat je er zelf voor zorgt dat je genoeg te eten en te drinken in huis hebt en dat je het terzijnertijd wel bij hen komt 'opvreten en drinken'. En ook komt dat er misschien nooit van, gewoon de goedkeuring dat dit ooit gaat gebeuren, is een mooie gedachte.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 10:59

Maura schreef:Smikkell, dan zou ik teleurgesteld zijn als ik niet iets mee mag nemen. Of mag bijdragen aan de kosten. Maar ik ben van huis uit gewend dat als je iemand uitnodigd, dat je er zelf voor zorgt dat je genoeg te eten en te drinken in huis hebt en dat je het terzijnertijd wel bij hen komt 'opvreten en drinken'. En ook komt dat er misschien nooit van, gewoon de goedkeuring dat dit ooit gaat gebeuren, is een mooie gedachte.

En sinds wanneer ben jij het eens met hoe het vroeger bij jullie thuis ging? Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:00

Smikkell schreef:
Maura schreef:Smikkell, dan zou ik teleurgesteld zijn als ik niet iets mee mag nemen. Of mag bijdragen aan de kosten. Maar ik ben van huis uit gewend dat als je iemand uitnodigd, dat je er zelf voor zorgt dat je genoeg te eten en te drinken in huis hebt en dat je het terzijnertijd wel bij hen komt 'opvreten en drinken'. En ook komt dat er misschien nooit van, gewoon de goedkeuring dat dit ooit gaat gebeuren, is een mooie gedachte.

En sinds wanneer ben jij het eens met hoe het vroeger bij jullie thuis ging? Rolling Eyes

Haha, touche. :P Maar dat vond ik altijd wel een mooie gedachte. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:02

Dat je er nu, nu je zelf amper geld hebt, even vanaf stapt, zegt niet dat je er voor altijd vanaf stapt.
Voor deze keer neem je het geld aan en daarna zie je wel weer verder!

Gast
Gast

Bericht  PluDan wo 28 dec 2011 - 11:05

Wij gaan met oud en nieuw naar vrienden, maar nemen allemaal wat mee zodat degene naar wie we toe gaan niet alles hoeven te betalen en dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.
Dus ik zou het gewoon aannemen, zeker als hun het aanbieden en jij het niet zo breed hebt momenteel.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Alias wo 28 dec 2011 - 11:06

Ik snap je wel hoor. Ik vind ook dat ik dan zelf voor alles 'moet' zorgen en dat gasten niets mee hoeven nemen. Al accepteer ik het aanbod van gasten ook wel hoor als ze graag iets mee willen nemen, maar het hoeft absoluut niet. Andersom bied ik meestal ook wel aan iets mee te nemen, zeker op byzondere gelegenheden. En als dat zo vice versa gaat is dat toch ook prima en zo kun je de kosten inderdaad toch wat drukken.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:07

Smikkell, je hebt ook wel gelijk hoor. Maar heb dit topic niet per definitie geopend om mezelf ervan te overtuigen dat het 'wel goed zit'. Meer om te zien of anderen net zo als ik zijn of toch meer voor de American Party gaan.

Gast
Gast

Bericht  PluDan wo 28 dec 2011 - 11:09

Ik begrijp jouw gedachten gang wel hoor Maura, maar andersom zou ik me ook wel heel bezwaard voelen als mijn vriendin alles zou betalen en wij daar de hele avond maar zitten te eten en te drinken zeg maar.
Als we gewoon een keer een avondje op visite gaan dan vind ik het toch nog wel weer ietsjes anders.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:20

Het ligt aan de situatie. Met een verjaardag of visite vind ik uiteraard niet dat de ander hoeft bij te dragen met hapjes, drankjes of geld. Maar bij Kerst, O&N of een meeting vind ik het niet meer dan normaal. Zeker bij leeftijdsgenoten en mensen waarvan ik weet dat ze het niet breed hebben. Als ik, alleen, bij gezinnen kom zal ik niet zo snel aanbieden mee te betalen, maar vind ik het wel fijn om iets mee te hebben als bedankje bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje wo 28 dec 2011 - 11:33

Ik zou een ander niet vragen zelf iets mee te nemen en ook niet accepteren als ze zelf dingen willen meenemen, mensen zijn toch te gast? Ik vind, dat als ik een O&N bij mij thuis niet kan betalen, ik het dan ook niet bij mij moet houden. Mocht er heel onverwachts iets gebeurd zijn waardoor het financieel lastig wordt dan zou ik boodschappen bij de Lidl doen en/of 1 iemand de situatie uitleggen en vragen wat dingen mee te nemen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:36

Dat ik het geld niet heb, betekent niet dat ik dan maar nooit iets moet organiseren. Zou me juist bezwaard voelen als ik altijd maar bij een ander zat. Ik weet dat mijn omgeving het geen probleem vindt om zelf iets mee te nemen of bij te dragen. Ik heb er nooit echt om hoeven vragen. Het gaat vanzelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:42

Laten we die discussie gelijk even staken, want het gaat hier niet om het niet hebben van geld, maar om het niet breed hebben. Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Daarnaast ben ik het wel met Smikkell eens, maar dan moet het vooraf wel duidelijk zijn, dat er wordt verwacht dat iedereen iets meebrengt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:44

Maura schreef:Laten we die discussie gelijk even staken, want het gaat hier niet om het niet hebben van geld, maar om het niet breed hebben. Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Daarnaast ben ik het wel met Smikkell eens, maar dan moet het vooraf wel duidelijk zijn, dat er wordt verwacht dat iedereen iets meebrengt.
Maar Shy biedt het toch aan?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 28 dec 2011 - 11:47

Ik zou niet uit mezelf vragen of mensen wat mee nemen, maar het wel fijn vinden als mensen het aanbieden.
Zo ben ik maandag gaan gourmetten bij een vriendin, ze had nog 2 vrienden uitgenodigd en iedereen had wat mee genomen en dat was echt heel gezellig, juist omdat iedereen met verschillende dingen aan kwam zetten, en zo was het voor iedereen leuk, en hoefde die vriendin niet alles te betalen. Ging eigenlijk ook heel spontaan, had ook totaal niet het idee dat het van ons verwacht werd zeg maar.
Maar ik vind het niet meer dan normaal om bij zo iets dan gewoon ook wat mee te nemen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Raindrop wo 28 dec 2011 - 11:50

Ik snap wel dat je het moeilijk vind om het te aanvaarden maar eigenlijk is het ook wel meer dan logisch dat ze iets meenemen. Dat is toch ook veel eerlijker.
En zeker als je het op het moment niet zo breed hebt is het helemaal fijn! Dus gewoon aannemen! smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:51

Echt, ik ben zo zat van mijn internet op dit moment. Hij haperd en valt weg. :P (Ik heb ook eens wat te klagen over mijn internet, haha)

Shy en mijn vriend bieden het inderdaad aan, Smikkell. Maar het gaat hier niet om het niet hebben van geld, maar gewoon te weinig hebben. Dat vind ik een heel verschil. Daarnaast vind ik het een heel verschil of mensen wel of niet iets mogen organiseren of ze wel of geen geld hebben. Het ging over mijn eigenwijsheid, door het niet willen aannemen van gunsten. Dat lijkt me iets anders dan de post voor je, waarin werd gesteld dat je niets mag organiseren als je geen geld hebt. Want juist als je geen geld hebt is het leuk als een ander wil bijdragen.

Nu wordt het mijn aangeboden en ik ben eigenwijs genoeg om het af te slaan. Dat zit in het bloed, dat eigenwijs zijn. Maar ik wil geen discussie over geen geld hebben en dus ook geen gezellige dingen mogen doen. Want dat vind ik allereerst onzin en ten tweede buiten deze topic vallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:54

Als je ergens te weinig geld voor hebt, dan gaat het toch ook om geld dat er niet is?
Als jij het bedrag kan missen zonder verder in de problemen te komen en je neemt liever geen hulp of geld aan, dan moet je het niet doen. Dan neem je alle kosten op je en geef je aan dat je geen vergoeding wilt hebben.

Verder zie ik geen discussie.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 11:56

Ik geef geen geld meer uit dat er simpelweg niet is. Ik kan het betalen. Al kan ik het beter betalen als anderen bijdragen. Want de kosten voor het samenzijn, zijn niet gering. En ik moet na O&N even kijken hoe ik het ga redden. Ik heb het er alleen voor over en ik heb het geld nu nog + dat al mijn vaste lasten worden betaald.

Gast
Gast

Bericht  JD wo 28 dec 2011 - 11:58

Wij vierden vorig jaar oud en nieuw bij ons thuis met vrienden. er kwam ongeveer 15 man, dus alleen al aan bier hadden we een dikke bon, laat staan de rest. Iedereen heeft toen 5 euro gelapt. Is nog niet veel, maar het dekt wel een deel van je supermarktbonnetje:)

Overigens hadden we deze zomer ook een BBQ georganiseerd bij ons thuis. De rest woont op een flatje, dus bij hun thuis was het geen optie, en ook al was het ons idee, iedereen lapte even wat geld voor de boodschappen.
Dat is bij ons in de vriendengroep heel normaal, of je nou geld hebt of niet...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Liz wo 28 dec 2011 - 12:06

Supertalentje schreef:Ik zou een ander niet vragen zelf iets mee te nemen en ook niet accepteren als ze zelf dingen willen meenemen, mensen zijn toch te gast? Ik vind, dat als ik een O&N bij mij thuis niet kan betalen, ik het dan ook niet bij mij moet houden. Mocht er heel onverwachts iets gebeurd zijn waardoor het financieel lastig wordt dan zou ik boodschappen bij de Lidl doen en/of 1 iemand de situatie uitleggen en vragen wat dingen mee te nemen.

Wat een onzin, sommige mensen hebben het nou eenmaal niet zo breed dat ze dat kunnen betalen. Bij ons is het zo dat iemand de boodschappen doen en we dan splitten/of iedereen neemt iets mee. Omdat ik het meest centraal woon is het bijna altijd bij mij, zou het niet fijn vinden als ik altijd de rekening moet betalen.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Supertalentje wo 28 dec 2011 - 12:30

Liz schreef:
Supertalentje schreef:Ik zou een ander niet vragen zelf iets mee te nemen en ook niet accepteren als ze zelf dingen willen meenemen, mensen zijn toch te gast? Ik vind, dat als ik een O&N bij mij thuis niet kan betalen, ik het dan ook niet bij mij moet houden. Mocht er heel onverwachts iets gebeurd zijn waardoor het financieel lastig wordt dan zou ik boodschappen bij de Lidl doen en/of 1 iemand de situatie uitleggen en vragen wat dingen mee te nemen.

Wat een onzin, sommige mensen hebben het nou eenmaal niet zo breed dat ze dat kunnen betalen. Bij ons is het zo dat iemand de boodschappen doen en we dan splitten/of iedereen neemt iets mee. Omdat ik het meest centraal woon is het bijna altijd bij mij, zou het niet fijn vinden als ik altijd de rekening moet betalen.

Hoezo wat een onzin? Ik vind het zelf niet prettig om mensen te moeten vragen iets mee te nemen of geld te vragen en ik zou het ook niet aannemen als het wordt aangeboden. Als ik onverhoopt dus tijdelijk weinig inkomsten zou hebben of een dure maand verwacht, dan bied ik die maand niet aan een feestje bij mij te houden, daar kan ik toch voor kiezen? Als ik dan toch dat feestje wil geven dan zit ik ook zelf wel op de blaren, ik snap heel goed dat het lastig is dingen aan te nemen. Het is anders als je vantevoren afspreekt dat iedereen iets meeneemt of als je vaak bij 1 persoon zit.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Ibbeltje wo 28 dec 2011 - 12:35

Supertalentje schreef:
Liz schreef:

Hoezo wat een onzin? Ik vind het zelf niet prettig om mensen te moeten vragen iets mee te nemen of geld te vragen en ik zou het ook niet aannemen als het wordt aangeboden. Als ik onverhoopt dus tijdelijk weinig inkomsten zou hebben of een dure maand verwacht, dan bied ik die maand niet aan een feestje bij mij te houden, daar kan ik toch voor kiezen? Als ik dan toch dat feestje wil geven dan zit ik ook zelf wel op de blaren, ik snap heel goed dat het lastig is dingen aan te nemen. Het is anders als je vantevoren afspreekt dat iedereen iets meeneemt of als je vaak bij 1 persoon zit.

Dat kan toch juist leuk zijn allemaal lekkere hapjes van iedereen ? Doen we ook met de Eindhoven meiden, ik vind dat erg gezellig altijd. (oow dat is trouwens niet met oud en nieuw maar maakt verder niks uit naar mijn idee).
Ik vind dat dat best kant dus.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: