KPN vs. Ziggo vs. Tele2
+7
Sjaantje
mosio
JD
Zwerver
Caroow
Serena
Bliss
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
KPN vs. Ziggo vs. Tele2
Hoe zijn de ervaringen m.b.t. internet en (digitale) televisie?
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: KPN vs. Ziggo vs. Tele2
Wij hebben Ziggo, nog nooit problemen mee gehad.. KPN hadden we alleen maar shit mee, dus toen zijn we naar Ziggo gegaan..
Gast- Gast
Neem KPN hier in de stad, géén tele2 iig. Die hadden wij (vriend werkt er) maar er zijn hier in DH problemen met het ontvangst waardoor bij ons het geluid & beeld (zeer) regelmatig uitvalt en we dus tv zitten te kijken zonder geluid, en dat is ronduit kut. Ziggo is heel duur doordat je het kastje moet kopen voor 100 euro, en daarom zijn we nu overgestapt op KPN vanaf aankomende dinsdag. Alles in 1 pakket, hele goede service, ze begeleiden je heel erg goed & hoe het beeld en geluid is, dat weet ik alleen nog even niet.
Gast- Gast
Ik heb Ziggo internet en tv (geen digitale maar ik krijg elke week wel brieven van ze of ik dat graag zou willen haha). Nooit problemen mee eigenlijk. Ik betaal voor dat pakket geloof ik 35 euro per maand. Ik heb geen ervaring met KPN, ik vind groen alleen zo'n lelijke kleur .
Gast- Gast
Ik zit ook aan KPN te denken, idd omdat dat iets goedkoper is dan Ziggo. Ik wil alleen internet en tv, dus geen telefoon. Ben benieuwd naar meer ervaringen!
Bliss- Lady Post-a-lot
De tv reageert traag bij KPN ( met de afstandsbediening dan) en je hebt minder in het pakket dan bij Ziggo geloof ik... Verder heb ik niet echt ervaring met Ziggo..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dus ook KPN besteld, maar echt alleen nog maar gezeik mee gehad, echt waar. En nu nog steeds geen internet en tv....Het duurde al 6 weken voordat we het pakket uiteindelijk kregen, toen bleek er geen signaal te zijn en moest er per se een monteur langskomen waarvoor we ook nog moesten betalen...Uiteindelijk na een klacht ingediend te hebben, hoefden we niet te betalen voor de monteur. Monteur is net geweest en nu zijn ze weeeeer iets vergeten te checken bij KPN, namelijk dat er uberhaupt geen aansluiting zou zijn en dat die nog getrokken moet worden!??!?! En de vorige bewoners hadden wel gewoon alles via Ziggo...En volgens de huurbaas zou er ook een aansluiting moeten zijn, maar KPN kan niks vinden.
Voordat dit allemaal geregeld is hebben wij ruim 2 maanden zonder internet en digitv gezeten. Mazzel is dat de kabel nooit afgesloten is, dus dat hebben we dan weer wel...Maar echt nooooooit meer KPN voor mij.
Voordat dit allemaal geregeld is hebben wij ruim 2 maanden zonder internet en digitv gezeten. Mazzel is dat de kabel nooit afgesloten is, dus dat hebben we dan weer wel...Maar echt nooooooit meer KPN voor mij.
Gast- Gast
Wij zijn overgestapt van Ziggo naar KPN omdat Ziggo zoveel storingen heeft hier maar ik vraag me af, waarom doe je voor die 5 euro per maand extra geen telefonie? Dat scheelt je veel beltegoed op je mobiel hoor.Bliss schreef:Ik zit ook aan KPN te denken, idd omdat dat iets goedkoper is dan Ziggo. Ik wil alleen internet en tv, dus geen telefoon. Ben benieuwd naar meer ervaringen!
Gast- Gast
Serena schreef:De tv reageert traag bij KPN ( met de afstandsbediening dan) en je hebt minder in het pakket dan bij Ziggo geloof ik... Verder heb ik niet echt ervaring met Ziggo..
Pakketten zijn hetzelfde, dat heb ik expres uitgezocht. KPN heeft mogelijk nog meer juist.
Gast- Gast
Wij hebben nu dezelfde zenders als toen we Ziggo hadden.Serena schreef:De tv reageert traag bij KPN ( met de afstandsbediening dan) en je hebt minder in het pakket dan bij Ziggo geloof ik... Verder heb ik niet echt ervaring met Ziggo..
Gast- Gast
Ja het is nu ook weer veranderd... maar een tijd geleden was het dus wel zo. Nja qua zenders maakt het dus niet meer uit
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Ik heb hele slechte ervaringen met KPN. Toen we overstapten naar een alles in 1 pakket (we hadden al internet en digitenne van KPN) begon het al. Beloofde kortingen werden niet gegeven en we kregen een nieuw modem dat steeds niet werkte. Het duurde zo lang om alle problemen op te lossen, dat we bijna een maand zonder internet hebben gezeten. Daarnaast hadden we ook een dikke telefoonrekening, omdat we steeds naar de klantenservice belde. Hier werden we steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Het schoot echt niet op! Iedere medewerker zei weer wat anders. Het heeft heel lang geduurd voordat eindelijk alles het deed. We hebben heel vaak gehad dat we het modem opnieuw moeten opstarten, omdat de televisie is vast gelopen. Dit duurt dan bijna een half uur voor alles het weer doet. Daarnaast is het hele systeem van digitale televisie tergend langzaam. Het duurt eeuwen voor je de menu’s door bent en overschakelen naar een andere zender duurt hartstikke lang. Ik heb gezien hoe digitale televisie van Tele2 werkt en dat is vele malen sneller. Ook kun je veel meer programma’s bekijken via uitzending gemist, wat er volgens mij standaard bij zit.
Mijn tip: neem geen KPN!
Mijn tip: neem geen KPN!
Gast- Gast
Purple schreef:Wij zijn overgestapt van Ziggo naar KPN omdat Ziggo zoveel storingen heeft hier maar ik vraag me af, waarom doe je voor die 5 euro per maand extra geen telefonie? Dat scheelt je veel beltegoed op je mobiel hoor.Bliss schreef:Ik zit ook aan KPN te denken, idd omdat dat iets goedkoper is dan Ziggo. Ik wil alleen internet en tv, dus geen telefoon. Ben benieuwd naar meer ervaringen!
Ik had dit toendertijd niet gekozen omdat mijn belkosten betaald werden door mijn werkgever. Dan is die 5 euro dus nutteloos en weggegooid geld. Maar voor nu is het wellicht wel een idee. Maar goed, dan moet ik ook nog een telefoon gaan kopen... Mss toch eens in verdiepen. Heb al zo lang geen huistelefoon meer gehad... Zeker een jaar of 6 niet meer en toen had mijn ex het allemaal geregeld. Ik heb sinds dit jaar mijn allereerste telefoonabonnement afgesloten haha .
Gast- Gast
Jullie hebben het voorrecht dat digitale televisie van KPN/Tele2 daar wel werkt. Zou hetzelfde topic worden geopend door iemand in een dorp of hier in het noorden, dan zou ik sowieso televisie van Ziggo aanraden.
Zelf heb ik internet/telefonie van Online. En net als Purple zegt, waarom geen alles in één pakket. Het scheelt ontzettend veel kosten op telefonie, wanneer je gewoon van vast naar vast belt. Ik heb een mobiel voor vrienden en familie en vaste telefonie voor bedrijven en instanties.
Zelf heb ik internet/telefonie van Online. En net als Purple zegt, waarom geen alles in één pakket. Het scheelt ontzettend veel kosten op telefonie, wanneer je gewoon van vast naar vast belt. Ik heb een mobiel voor vrienden en familie en vaste telefonie voor bedrijven en instanties.
Gast- Gast
Wij hebben internet en tv van kpn. Echt nog nooit problemen mee gehad. En het was erg makkelijk te installeren.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hebben Ziggo. TV+ internet.
Wij hebben nooit ergens problemen mee.
Wij hebben nooit ergens problemen mee.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Wij zijn toevallig vorige week overgestapt van KPN naar Ziggo, pakket met digitale tv+internet+telefoon.
tot nu toe is Ziggo in 1 woord een drama!
We hebben in 1 week tijd al 3 avonden zonder internet gezeten, ontvangst tv is erg slecht.
Daarnaast vind ik de digitale tv vele malen minder dan dat van KPN....
Zo kun je bij KPN 2 verschillende series tegelijkertijd opnemen, bij Ziggo kan dat niet, slechts 1 ding tegelijk.
De harde schijfruimte van KPN is véle malen groter....bij KPN stonden er op een gegeven moment 60 films in, en nog iets van 40 andere opnames. Bij Ziggo staan er nu na 1 week 10 films op en iets van 5 opnames, en de harde schijf geeft nu al aan voor 76% vol te zijn....
Daarnaast is de service van ziggo erg slecht. Vorige week is onze digitale tv aangesloten door een monteur, nu is er storing, en als we het opgelost willen hebben moet er een monteur langskomen, en daar moeten we verdorie weer voorrijkosten voor betalen....omdat die *** het dus vorige week niet goed heeft aangesloten... en sja, dat weigeren we dus.
Vriendlief hangt nu al een halfuur aan de telefoon en wordt van het kastje naar de muur gestuurd...dus wij gaan waarschijnlijk weer terug naar KPN:)
tot nu toe is Ziggo in 1 woord een drama!
We hebben in 1 week tijd al 3 avonden zonder internet gezeten, ontvangst tv is erg slecht.
Daarnaast vind ik de digitale tv vele malen minder dan dat van KPN....
Zo kun je bij KPN 2 verschillende series tegelijkertijd opnemen, bij Ziggo kan dat niet, slechts 1 ding tegelijk.
De harde schijfruimte van KPN is véle malen groter....bij KPN stonden er op een gegeven moment 60 films in, en nog iets van 40 andere opnames. Bij Ziggo staan er nu na 1 week 10 films op en iets van 5 opnames, en de harde schijf geeft nu al aan voor 76% vol te zijn....
Daarnaast is de service van ziggo erg slecht. Vorige week is onze digitale tv aangesloten door een monteur, nu is er storing, en als we het opgelost willen hebben moet er een monteur langskomen, en daar moeten we verdorie weer voorrijkosten voor betalen....omdat die *** het dus vorige week niet goed heeft aangesloten... en sja, dat weigeren we dus.
Vriendlief hangt nu al een halfuur aan de telefoon en wordt van het kastje naar de muur gestuurd...dus wij gaan waarschijnlijk weer terug naar KPN:)
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wij hebben ziggo alles in 1 en dat bevalt prima. Heb geen ervaring met de andere bedrijven.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
*Marietje* schreef:
Nu had ik mezelf nog zo beloofd om niet te reageren. Maar ik doe het toch.
Wanneer je overgaat op alles-in-één basis, dan moet je het product zelf installeren. Wanneer jou dat niet lukt, kun je service+ inschakelen. Deze berekenen 30 euro (volgens mij) voor de eerste 45 minuten (kun je zien als voorrijkosten). Wanneer je deze monteur weer in de arm neemt, dan kost dit opnieuw 30 euro voor de eerste 45 minuten.
Bij alles-in-één plus en extra gaat bovenstaand niet op. Daar wordt het namelijk gratis geinstalleerd. En worden er ook geen voorrijkosten berekend.
Gast- Gast
ABE je hebt gelijk, ik heb het niet goed gezegd en had het woordje "weer" weg moeten laten.
Bij de installatie van vorige week hoefden we inderdaad geen voorrijkosten te betalen.. .maar inderdaad het geld voor de monteur. Maar mijn vriend is zelf heel erg handig met alles wat een snoertje en een stekker heeft, dus hij had het met liefde vorige week zelf willen installeren, maar deze keuze hadden wij niet, er kwam hoe dan ook een monteur mee.
Maar toch vind ik het geen service als je een nieuwe klant heb, die al de hele week met internetstoringen en slechte tv ontvangst zit, voorrijkosten gaat laten betalen om het te laten maken....vind ik niet netjes.
o en vriendlief heeft uiteindelijk om precies te zijn 1 uur en 7 minuten aan de telefoon gehangen, en het zinnetje "ik verbind u even door" om precies te zijn 6x te horen gekregen....poeh.
Bij de installatie van vorige week hoefden we inderdaad geen voorrijkosten te betalen.. .maar inderdaad het geld voor de monteur. Maar mijn vriend is zelf heel erg handig met alles wat een snoertje en een stekker heeft, dus hij had het met liefde vorige week zelf willen installeren, maar deze keuze hadden wij niet, er kwam hoe dan ook een monteur mee.
Maar toch vind ik het geen service als je een nieuwe klant heb, die al de hele week met internetstoringen en slechte tv ontvangst zit, voorrijkosten gaat laten betalen om het te laten maken....vind ik niet netjes.
o en vriendlief heeft uiteindelijk om precies te zijn 1 uur en 7 minuten aan de telefoon gehangen, en het zinnetje "ik verbind u even door" om precies te zijn 6x te horen gekregen....poeh.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Ik vind de service van ziggo juist goed....
Zelfs een keer over twitter. Ik had slechte verbinding en had dat gewitterd onder #ziggo. Toen kreeg ik meteen ene prive berichtje van Ziggo Webcare met de vraag waar ik woonde, zo konden zij meteen kijken wat eventueel de oorzaak was. Super netjes.
Zelfs een keer over twitter. Ik had slechte verbinding en had dat gewitterd onder #ziggo. Toen kreeg ik meteen ene prive berichtje van Ziggo Webcare met de vraag waar ik woonde, zo konden zij meteen kijken wat eventueel de oorzaak was. Super netjes.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Marietje -
Is het analoge signaal wel goed? Want mensen gooien het al snel op het digitale beeld en ja, dat gaat de klant geld kosten. Vooral als er met een extern callcenter wordt gesproken. En die kans is heel erg groot.
Controleer a.u.b. het analoge signaal. En als je hulp nodig hebt bij iets, ik wil ook nog best wel helpen. Het is nutteloos om een monteur te laten komen in sommige gevallen. En daar dan ook nog eens voor te betalen....Maar dat heb ik niet gezegd natuurlijk.
Is het analoge signaal wel goed? Want mensen gooien het al snel op het digitale beeld en ja, dat gaat de klant geld kosten. Vooral als er met een extern callcenter wordt gesproken. En die kans is heel erg groot.
Controleer a.u.b. het analoge signaal. En als je hulp nodig hebt bij iets, ik wil ook nog best wel helpen. Het is nutteloos om een monteur te laten komen in sommige gevallen. En daar dan ook nog eens voor te betalen....
Gast- Gast
Hmm, dat zijn nogal verschillende verhalen, daar schiet ik niks mee op natuurlijk Haha nee hoor, bedankt voor de reacties! Ik ga me er nog even in verdiepen, maar denk dat ik dan maar gewoon voor de goedkoopste ga ofzo. En zo'n huistelefoon, tja... Ik bel helemaal niet veel en ben bang dat ik dan weer allemaal geld overhoud bij mn mobiele abonnement. Dat zou ook zonde zijn natuurlijk!
Bliss- Lady Post-a-lot
Het enige probleem dat ik met Ziggo heb, is dat ze in mailings stug vol blijven houden dat ik een MENEER ben. Geloof me, da's echt niet zo! Verder ben ik heel tevreden met Ziggo en ik geloof dat het 'kastje' gratis was, daar hebben ze regelmatig toch aanbiedingen van? Of vergis ik me nu zo?
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ziggo VS Kpn
» Zenderpakketten Ziggo (TMF)
» Digitale televisie Ziggo?
» Tele2
» Wie heeft er nog meer problemen met Ziggo internet?
» Zenderpakketten Ziggo (TMF)
» Digitale televisie Ziggo?
» Tele2
» Wie heeft er nog meer problemen met Ziggo internet?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: