Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziggo VS Kpn

+8
Ibbeltje
Barbabella
Cow
GreenGrass
Vanilla Queen
Atelier Madame
TukTuk
Nyx
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Ziggo VS Kpn

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 9:56

Tot gisteren wist ik wat ik wilde als mijn contract bij Online zou aflopen. Ik zou overstappen naar Ziggo. Maar mijn vader heeft mij hevig doen laten twijfelen.

Voordeel van Ziggo is dat ik voldoende heb aan 10 mb internet. Ik gebruik internet niet voor heel veel dingen, gewoon huis-tuin-keuken-gebruik en dan red ik het, omdat ze amper overboeking hebben met 10 mb internet. Televisie en telefonie blijven zoals ik gewend ben. Gratis onderling bellen met Ziggo klanten (Ken er alleen geen).

KPN biedt in het kleinste pakket internet aan met 8mb internet. Ik vraag me af of ik het met 8mb internet red. Er zit een overboeking op de lijn en als deze zo groot is als deze nu is met Online dan houdt ik vrij weinig mb over om daadwerkelijk te gebruiken. M.a.w. heel erg traag internet en dat is zelfs voor huis-tuin-keuken-gebruik niet wenselijk. Het duurdere pakket is 40 mb, er zit niets tussenin, en dat is me toch echt teveel aan mb.

Verder heeft KPN live televisie op pc of laptop. Iets dat mij wel interessant lijkt. Ik kan, door een grote kledingkast, geen televisie in mijn slaapkamer slijten, maar een laptop op bed gezet is zo gedaan. En dan kan ik er ook eens voor kiezen om een programma op bed af te kijken. Volgens mijn vader heeft kpn ook gratis bellen met kpn klanten (???) en ik ken mijn vader en die bel ik buiten betaalnummers het meeste. (Heb een vaste lijn voor betaalnummers, dat is goedkoper dan mobiel bellen).

De plus van mijn vader is dat KPN alle regionale zenders heeft, dat maakt mij nu net niets uit. Wat ik wel een nadeel vind is dat ik mijn Comedy Central Family moet gaan missen, of moet gaan afnemen tegen meerprijs, iets wat ik nu gratis heb omdat mijn kaart niet geregistreerd staat op eigen naam.

Nou ja, al met al zit ik echt alleen met het aantal mb's. De rest, televisiezenders, lost zich vanzelf op. Valt altijd wel een mouw aan te passen. Maar ga ik het redden met 8 mb? Of moet ik toch echt naar Ziggo en 'de droom' van op bed televisie kijken opgeven haha.

Wie heeft KPN en heeft het kleinste pakket (8mb) en redt het daarmee? Wie helpt me van mijn struggle af? :P
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  TukTuk wo 5 jun 2013 - 10:16

Wat houdt je tegen om het pakket van 40mb te nemen? Vindt je die te duur?

Vraag me alleen af of het klopt wat je vader zegt, dat je gratis naar andere KPN klanten belt. Ik weet wel dat je een pakket er bij kan nemen dat je of alleen in het weekend en savonds gratis belt (ook naar 06 nummers), of altijd gratis belt, inclusief 06 nummers. Maar die pakketten zijn wel 8,5 (Alleen weekend en savonds) of 15,25 euro (Altijd) per maand extra.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 10:27

Vraag ik me ook af, TukTuk.

40mb is me echt veel te veel. Ik download echt amper. En grote spellen speel ik al helemaal niet. Momenteel heb ik 20mb -overboeking 10mb = 10 mb internet en daar red ik het prima mee. Ik heb nooit te klagen over de snelheid o.i.d. Het gaat me niet per definitie om het geld, maar meer dat als ik het niet gebruik ik er ook niet voor wil betalen en ik denk niet dat KPN het eens is met die stelling.

Zie net een reclamestukje van Ziggo, die heeft dus ook live televisie op laptop en tablet.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  TukTuk wo 5 jun 2013 - 10:32

Tja die keus moet je dan uiteindelijk zelf maken :P
Zie alleen wel op de website van Ziggo dat ze nu adverteren met snelheden, die nog niet doorgevoerd zijn:
"**Ziggo
verhoogt de internetsnelheden. We voeren de hierboven vermelde
snelheden stapsgewijs door. De eerste nieuwe snelheden zullen op 1 juli
gerealiseerd zijn."

Geen idee hoe snel de snelheden nu zijn die ze hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 10:39

Hey, ze hebben vandaag de snelheden op de site aangepast. :shock:

20/60/120mb. Mijn hele topic wordt zo overbodig. Want van 10mb bij Ziggo is ook geen sprake meer.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Atelier Madame wo 5 jun 2013 - 10:43

En telfort?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 10:46

Bedankt voor het meedenken AM, maar ik wil echt één van deze twee toppers.

Ik vind het al heel knap van mezelf dat ik mijn energie vorige week voor een jaar heb laten vastzetten en dat ik zelfs over KPN twijfel, want er gaat niets boven kabeltelevisie. Ik kruip langzaam uit mijn comfortzone. :P
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Atelier Madame wo 5 jun 2013 - 10:47

Oh hahaha nou kiezen dan :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 10:52

Wij krijgen per volgende week het KPN-pakket met 40 mb internet. In de praktijk blijft er maar 22mb ofzo van over, waarschijnlijk door die overboeking waar jij het over hebt, geen idee hoe dat precies zat. Maar meer dan genoeg voor ons, wij hebben nu op papier 10mb internet van Ziggo (of nouja, inmiddels 20, Ziggo heeft z'n internetsnelheden verhoogd toen we al opgezegd hadden, dus volgens mij bestaat dat pakket met 10mb al niet meer), maar dat was echt dramatisch. Sinds de internetsnelheid verhoogd is, gaat het trouwens wel beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 10:53

Nyx schreef:Bedankt voor het meedenken AM, maar ik wil echt één van deze twee toppers.

Ik vind het al heel knap van mezelf dat ik mijn energie vorige week voor een jaar heb laten vastzetten en dat ik zelfs over KPN twijfel, want er gaat niets boven kabeltelevisie. Ik kruip langzaam uit mijn comfortzone. :P
Ik vind Ziggo geen topper hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 10:55

Nee, weet ik Lennox. Maar het zijn toch wel de twee grootste bedrijven en hebben ook de grootste klantentevredenheid.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Vanilla Queen wo 5 jun 2013 - 13:02

ik heb al jaren ziggo en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Heb dan wel alles in 1 plus (60 mb internet) met interactieve televisie. 53 euro nog wat in de maand kost dat. Maar eigenlijk vind ik het wel wat duur. Als het kan, ga ik terug naar de basis (= 20 mb, met die snelheid begon ik ook toen ik het abbo afsloot) en heb ik ook wel genoeg aan denk ik. Kan ook live tv kijken op mijn tablet en telefoon.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 17:29

Klinkt goed, VQ.

De reden dat ik ooit voor Online heb gekozen is omdat ik in mijn oude woning problemen had met de televisie. Het grijze kastje, zo genoemd, stond precies in de zon en klapte er in de zomer vaak uit. Dan was er dus geen signaal. Ik heb er toen voor gekozen om niet alles te willen verliezen als het signaal wegviel en dus Online voor internet/telefonie. Ik ging alleen twee deuren verder, verhuizen, en die woning bleek op een andere kast aangesloten en nooit meer problemen gehad.

Ik was erg tevreden met Online en heb eigenlijk nooit een overstap overwogen tot ze het heel bont begonnen te maken. Dat ik voor mijn verhuizing 70 euro moest betalen, dat was gewoon zo. Maar ik betaal me scheel aan de klantenservice bij storing en dat heb ik de laatste tijd veel. Hun antwoord is; Wij zijn een budgetknaller, dus we moeten ergens ons geld vandaan halen. Prima, maar ze zijn inmiddels net zo duur als Ziggo. Daarnaast dachten ze dat mijn modem stuk was. Ik kon een nieuwe modem krijgen, maar dan moest ik voor 2 jaar bijtekenen. Uh wat? Als mijn modem stuk is, kunnen jullie niet meer leveren, blijven jullie in gebreke, kan ik mijn abonnement opzeggen. Ik hou niet van bedrijven die hun klanten op die manier aan hun proberen te binden. Mijn abonnement loopt tot oktober en ik heb in maart al opgezegd. Van de week kreeg ik een email van online waarin staat dat het bedrijf weer overgenomen gaat worden, dat is ook schering en inslag bij het bedrijf, en dat de kosten van 0900 nummers nu plus de kosten van vast bellen zijn (mobiel abonnement idee), maar dat er niets veranderd en abonnementen niet op te zeggen zijn. Dat zijn ze wel. Maar dan wordt het mijn woord, woord van juridisch advies dat ik heb ingewilligd, tegen dat van de callcentermedewerker die ik dan spreek. Me teveel moeite, aangezien mijn abonnement toch zo afloopt. Het is gewoon weer een smerig spelletje klanten binden.

Sorry, heel verhaal. Moest eruit. Ik ben dergelijke bedrijven zo zat. Ziggo VS Kpn 2474380249
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  GreenGrass wo 5 jun 2013 - 18:14

Neem Ziggo ipv KPN. Als je internetsnelheid op 10 mb al wordt geknepen dat er weinig van overblijft, dan zal het niet veel beter worden bij meer mb's. Effectief houdt je dan ook traag internet. Het is mogelijk dat KPN je niet een hogere snelheid KAN bieden (bij mijn moeder het geval) en dan betaal je gewoon teveel per maand. Waarschijnlijk zit je gewoon te ver van de telefooncentrale...

Ziggo kent ook zoiets als tv op je tablet:
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/apps/tv-app/
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 18:18

GG; Dat was precies waarover ik twijfel(de) bij KPN. Een feit is gewoon dat er een overboeking op zit en dan ga ik het met een lage snelheid niet redden. En dan is de enige oplossing een duurder pakket nemen voor meer mb's en alsnog minder krijgen.

Ik neig steeds meer naar Ziggo. Ook omdat ze dezelfde extra optie internet op laptop of tablet aanbieden. Zie dat ze nu een mooie aanbieding hebben. Tablet of decoder bij abonnement. Decoder doet het nog steeds, dus misschien is een tablet wel iets voor mij. Of een korting kan ook natuurlijk. Ik heb gelukkig nog even de tijd. Ben niet zo'n held in dit soort dingen. smile
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Cow wo 5 jun 2013 - 18:51

Ik heb het kleinste pakket van KPN en heb echt nergens problemen mee. Hij is ook nooit traag ofzo.....
Voordeel wat ik van KPN vind is dat je voor €5,08 pm een opnemen pakket heb en dat je bij Ziggo voor €199 (ofzo) een recorder moet kopen om te kunnen opnemen.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Barbabella wo 5 jun 2013 - 19:21

Ik ben pas over van Ziggo naar Kpn ivm glasvezel. Weet niet of die pakketten hetzelfde zijn maar ik ben heel blij met kpn. Het grootste voordeel vind ik dat ik vanaf mijn iphone of ipad ook opnames kan inplannen angel Dat gebruik ik echt heel veel. Te laat thuis voor gtst? Een snel opnemen Very Happy En je kan 6 programma's tegelijk opnemen. Bij ziggo had ik altijd ruzie met dat ding als opnames elkaar overlapte. Je moet dan idd wel het opname pakket hebben voor 5nogwat, maar ik zou het niet meer kunnen missen
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Ibbeltje wo 5 jun 2013 - 19:30

Barbabella schreef:Ik ben pas over van Ziggo naar Kpn ivm glasvezel. Weet niet of die pakketten hetzelfde zijn maar ik ben heel blij met kpn. Het grootste voordeel vind ik dat ik vanaf mijn iphone of ipad ook opnames kan inplannen Ziggo VS Kpn 2474380249 Dat gebruik ik echt heel veel. Te laat thuis voor gtst? Een snel opnemen Very Happy En je kan 6 programma's tegelijk opnemen. Bij ziggo had ik altijd ruzie met dat ding als opnames elkaar overlapte. Je moet dan idd wel het opname pakket hebben voor 5nogwat, maar ik zou het niet meer kunnen missen

Oh kan dat alleen via een iphone? Ik heb een samsung gio. Hoe doe je dat via mobiel? Is wel handig!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 19:39

Hier afgelopen jaar de overstap van Ziggo naar KPN gedaan, ik was helemaal klaar met Ziggo, ik heb ook niet echt een hoge downloadsnelheid, maar dit komt doordat de centrale nog te ver weg zit, dat wordt straks wel beter. Maar ik heb nooit meer wifi storingen, geen gedoe meer met tv kijken enz. Ik vind het prima!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  TukTuk wo 5 jun 2013 - 20:00

Wij zijn trouwens ook heel tevreden over KPN. We hebben dan glasvezel, maar hebben in 3 jaar tijd 1x storing gehad. Wel was het na de verhuizing een rommeltje. Eerst omdat we de vaste telefoon niet werkend kregen, paar keer over gebeld, uiteindelijk een monteur voor gekomen. Bleek dat er iets gewoon in het systeem aangezet moest worden, dat zou je normaal gesproken zelf moeten kunnen doen online, maar die optie was er niet, en anders konden ze het via de klantenservice ook, maar niemand daar die er op gekomen was.. Monteur was dus in feite voor niks gekomen, hij heeft het wel werkend gekregen maar zijn collega's van de klantenservice hadden dat ook kunnen doen.. Gelukkig zag die monteur dat het een fout van KPN was, anders moesten we 25 euro betalen aan kosten voor die monteur.
Daarna hadden we nog wel even gezeur met de factuur. KPN had de snelheden verhoogd, maar wij stonden nog steeds op de lagere snelheid. Dat hadden ze aangepast, maar vervolgens kregen we telkens een factuur, met de kosten voor het lagere pakket EN de kosten voor het hogere pakket, dubbele kosten dus. Heeft 4 maanden geduurd voordat ze het bij KPN opgelost hadden.

Ik zit ook al een tijdje te kijken om over te stappen, maar we zijn nu zo tevreden en glasvezel vindt je niet heel veel goedkoper, of je krijgt providers met allemaal slechte reviews. Dus we blijven maar waar we zitten smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Kiara wo 5 jun 2013 - 20:05

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van KPN internet plus bellen basis, naar instap, dus naar het 8mb pakket. Ik heb nooit problemen of last van traagheid.
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Barbabella wo 5 jun 2013 - 20:09

Ibbeltje schreef:
Barbabella schreef:Ik ben pas over van Ziggo naar Kpn ivm glasvezel. Weet niet of die pakketten hetzelfde zijn maar ik ben heel blij met kpn. Het grootste voordeel vind ik dat ik vanaf mijn iphone of ipad ook opnames kan inplannen Ziggo VS Kpn 2474380249 Dat gebruik ik echt heel veel. Te laat thuis voor gtst? Een snel opnemen Very Happy En je kan 6 programma's tegelijk opnemen. Bij ziggo had ik altijd ruzie met dat ding als opnames elkaar overlapte. Je moet dan idd wel het opname pakket hebben voor 5nogwat, maar ik zou het niet meer kunnen missen

Oh kan dat alleen via een iphone? Ik heb een samsung gio. Hoe doe je dat via mobiel? Is wel handig!
Weet niet of dat met samsung kan, ik heb de kpn iTv app. Daarmee kan ik tv kijken, tv gids inzien en opnames inplannen
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Ibbeltje wo 5 jun 2013 - 22:37

Barbabella schreef:
Ibbeltje schreef:
Barbabella schreef:Ik ben pas over van Ziggo naar Kpn ivm glasvezel. Weet niet of die pakketten hetzelfde zijn maar ik ben heel blij met kpn. Het grootste voordeel vind ik dat ik vanaf mijn iphone of ipad ook opnames kan inplannen Ziggo VS Kpn 2474380249 Dat gebruik ik echt heel veel. Te laat thuis voor gtst? Een snel opnemen Very Happy En je kan 6 programma's tegelijk opnemen. Bij ziggo had ik altijd ruzie met dat ding als opnames elkaar overlapte. Je moet dan idd wel het opname pakket hebben voor 5nogwat, maar ik zou het niet meer kunnen missen

Oh kan dat alleen via een iphone? Ik heb een samsung gio. Hoe doe je dat via mobiel? Is wel handig!
Weet niet of dat met samsung kan, ik heb de kpn iTv app. Daarmee kan ik tv kijken, tv gids inzien en opnames inplannen

Oh dat ga ik eens opzoeken die app. Vriend zegt dat het wel moet kunnen. Dank je voor de tip iig Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  *Bloempje* wo 5 jun 2013 - 22:57

Wij zijn ook aan het kijken naar een andere provider, zodat we alles bij elkaar hebben. Op dit moment hebben we internet van Online en tv via KPN digitenne. 's Winters met veel regen/storm hebben we wel eens last van storing maar verder geen problemen. Vaste telefoon hoeven we er niet bij, hebben beiden mobiel en zijn vrij weinig thuis.

Denken er nu over om ook alles bij Ziggo te doen, hoor in onze omgeving ook goede verhalen hierover.
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Serena do 6 jun 2013 - 2:00

Wij zijn juist v as n kpn overgestapt naar ziggo. Bij kpn veel problemen gehad met betaling. En de afstandsbediening reageert zo traag, daar waren we op een gegeven moment echt helemaal klaar mee! Nu dus bij ziggo, betalen bijna net zo veel maat hebben wel meer, en qua internet maakt het ook niet uit. Ondanks dat we van glasvezel op 'normaal' zijn overgestapt. En veel meer zenderkeus bij ziggo, ipv kpn (ook al kijk je het nauwelijks)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziggo VS Kpn Empty Re: Ziggo VS Kpn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum