Zoete kinderen door borstvoeding
+5
Fiwen
Darius
Diese
Susan
Nana
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zoete kinderen door borstvoeding
Klopt, maar er zijn zoveel meer factoren waar het aan kan liggen. Denk aan opvoeding, sociale contacten, dagelijks voedsel, nou noem zo nog maar 100 dingen op. Daarom ga ik het vanavond ook lezen.
Gast- Gast
Teddyaapje schreef:Dromertje schreef:Fauve schreef:Waarom geven mensen die hogeropgeleid zijn sneller borstvoeding?
volgens mij is dat gewoon een bewezen feit. Hoogopgeleide ouders geven vaker borstvoeding dan laag/lager opgeleide ouders
Hoogopgeleid of intelligent? Bewijst maar weer dat ik onder mijn niveau geschoold ben
er staat niet dat hoogopgeleide vrouwen áltijd bv geven en laag opgeleide vrouwen nooit hè
Gast- Gast
Teddyaapje schreef:Dromertje schreef:Fauve schreef:Waarom geven mensen die hogeropgeleid zijn sneller borstvoeding?
volgens mij is dat gewoon een bewezen feit. Hoogopgeleide ouders geven vaker borstvoeding dan laag/lager opgeleide ouders
Hoogopgeleid of intelligent? Bewijst maar weer dat ik onder mijn niveau geschoold ben
Ik heb m´n school niet eens afgemaakt en toch borstvoeding gegeven... Was zelfs zo´n ´goede moeder´ dat ik 3 maanden heb gekolfd en hem 6 maanden eten kon geven maar met mijn intelligente brein heb ik alles in ijsklontzakjes gedaan en voor het ontdooien was ik toch niet hoog genoeg voor opgeleid... Na een week was ik het helemaal zat met ontdooien omdat de klonten door de hele keuken vliegen en er vervolgens veeeel te lang over doen om te ontdooien...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Mijn zus mocht geen eens borstvoeding geven, omdat ze aan een hele zware medicijnen zat.
Maar idd, kinderen hebben wel lichte vormen van gedragsproblemen.
Maar idd, kinderen hebben wel lichte vormen van gedragsproblemen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Het zal vast meespelen, maar zaligmakend is het natuurlijk nooit. Zoals Giacomo ook zegt, er zijn zoveel factoren van invloed, dat dit niet meer dan een van de vele variabelen is. Ik ken kinderen met laaiende gedragsproblemen die tot hun tweede jaar borstvoeding hebben gekregen, ik ken heel brave kinderen die tot hun tweede borstvoeding hebben gekregen. Ik ken kinderen met gedragsproblemen die flesvoeding hebben gekregen, en ik ken kinderen (die van mezelf voorop ) die flesvoeding hebben gekregen en zich keurig gedragen.
Ik ben hoogopgeleid en mijn zoons hebben flesvoeding gekregen, maar ik maak me niet druk. Ik heb genoeg vertrouwen dat mijn eigen opvoedskills de flesvoeding ruimschoots compenseren. En terecht trouwens, want de oudste is die vijfjarige leeftijd al gepasseerd en dat is echt het allerliefste, gehoorzaamste, braafste leukste kind dat je je kan voorstellen.
Ik ben hoogopgeleid en mijn zoons hebben flesvoeding gekregen, maar ik maak me niet druk. Ik heb genoeg vertrouwen dat mijn eigen opvoedskills de flesvoeding ruimschoots compenseren. En terecht trouwens, want de oudste is die vijfjarige leeftijd al gepasseerd en dat is echt het allerliefste, gehoorzaamste, braafste leukste kind dat je je kan voorstellen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Het is denk ik ook nog zo dat moeders die zelf bijvoorbeeld ADHD hebben minder snel borstvoeding geven omdat je tijdens de borstvoedingsperiode geen medicatie als Ritalin of Concerta mag slikken. Als die kinderen dan vervolgens ook ADHD blijken te hebben dan kan dat ook door erfelijkheid zijn. Maar goed, misschien hebben ze die factor en alle andere factoren wel meegenomen in het onderzoek, dat weet ik dus niet. Als het een goed wetenschappelijk onderzoek is hoort met al dat soort factoren rekening te worden gehouden bij het samenstellen en vergelijken van de onderzoeksgroepen en/of het interpreteren van de resultaten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?
» Gas/water/licht omhoog door kinderen?
» Tip voor moeilijk (door)slapende kinderen ouder dan 1
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Gas/water/licht omhoog door kinderen?
» Tip voor moeilijk (door)slapende kinderen ouder dan 1
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: