Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

+8
PiP
Liadan
maiadebij
Steep
Catwoman79
JD
Printje
kwak
12 plaatsers

Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  kwak vr 4 mei 2012 - 10:05

geef je je kinderen mee waarom er op 4 mei 2 minuten stilte word gehouden?
waarom wel of juist waarom niet?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 10:06

Ja absoluut. Vind het belangrijk voor zijn ontwikkeling.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  JD vr 4 mei 2012 - 10:56

Ja absoluut!

Wij wonen in een redelijk multiculti wijk, en nu waren er dus om 19.58 een paar turks/marrokaanse jongens van een jaar of 10 met veel lawaai aan het buiten spelen bij het speeltuig tegenover ons huis. Mijn nekharen gaan dan echt recht overeind staan, ik snap dat ze dit misschien in andere culturen minder meekrijgen (al lijkt het me dat ze het op school ook wel meekrijgen?) en ben toch naar ze toegelopen om te zeggen dat ze om 20.00 écht stil moesten zijn.... Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Catwoman79 vr 4 mei 2012 - 18:39

Ik weet het heel eerlijk gezegd nog niet.
Zelf sta ik er ook niet bewust bij stil.
En ik vind het op de een of andere manier ook zo achterhaald en uit zijn verband getrokken.
Ik zal hem wel mee geven dat het niet netjes is om anderen op dat moment te storen.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Steep vr 4 mei 2012 - 18:46

Printje schreef:Ja absoluut. Vind het belangrijk voor zijn ontwikkeling.

+1!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 18:55

Ja, zeker. Ik vind het belangrijk om stil te staan bij de gebeurtenissen van WOII en de vrijheid die we nu hebben. We hebben gisteren net zoals altijd de dodenherdenking gekeken en X. was met behulp van wat gewieg ook al netjes stil tijdens de twee minuten.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  maiadebij vr 4 mei 2012 - 18:58

Catwoman79 schreef:Ik weet het heel eerlijk gezegd nog niet.
Zelf sta ik er ook niet bewust bij stil.
En ik vind het op de een of andere manier ook zo achterhaald en uit zijn verband getrokken.
Ik zal hem wel mee geven dat het niet netjes is om anderen op dat moment te storen.

+1

ik ben wel 2 minuten stil maar meer om even stil te staan bij ALLE oorlogsslachtoffers. Ook die nu vallen in landen als Palestina, Afghanistan, diverse landen in Afrika etc. Ik wil ze inderdaad ook wel bijbrengen dat het met respect te maken heeft dat je dan even stil bent.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Liadan vr 4 mei 2012 - 19:09

Ja, ik ga ze dit wel bijbrengen. Ik vind het belangrijk dat ze elk jaar stil staan bij alle oorlogsslachtoffers die zijn gevallen en dat ze weten dat het niet vanzelfsprekend is om in vrijheid te leven.
Ik heb het er nu overigens nog niet over gehad met onze dochter want ik vind haar nog te jong.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 19:16

Ja hier willen we dit ook zeker doorgeven! Ook wij proberen stil te staan bij alle slachteroffers die er toen gevallen zijn maar ook die er nu nog dagelijks vallen..

Dylan vroeg gisteren waarom de vlag half stok hing en toen heb ik er ook wat over verteld. Voor hem leeft dit ook meer aangezien hij nu 2x bewust heeft meegemaakt dat S.ander naar Afghanistan is gegaan om daar te werken waar ook een vreselijke oorlog gaande was en is.

Uiteraard gaat dit op een kinderlijke manier maar hier in huis leeft het dus wel en zijn op zo'n dag als vandaag ook extra blij dat we hier gezond en oorlog vrij bij elkaar mogen zijn! (hebben nu een heel aantal uitzendingen meegemaakt en dat geeft hier wel een lading aan dit soort dagen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Steep vr 4 mei 2012 - 21:13

Dat kan ik goed geloven Petra! Mijn man is nu op vakantie in Polen en ze zijn naar Auswitch geweest. En hij vertelde dat hij nu ook met heel andere gevoelens 4 mei had beleeft, intenser.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  PiP za 5 mei 2012 - 1:17

We willen dit F zeker meegeven.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Bruintje Beer za 5 mei 2012 - 7:43

Zeker weten dat we dat doen.
Ze ging gisteren wat later naar bed omdat we laat gegeten hadden. Waardoor ze dus bij de 2 minuten stilte was. Nou ze heeft zich keurig gedragen. Ze weet natuurlijk nog niet wat het allemaal inhoudt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  yes1984 za 5 mei 2012 - 8:09

Ja, ik wil dit hem in de toekomst wel meegeven. Vind het een belangrijk stuk van de geschiedenis. En zie het zelf ook voor alle oorlogsslachtoffers, ook na de tweede wereldoorlog.

J. was gisteren heel stil om 20.00. Hij sliep al lekker. ;-)
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Flip Fluitketel za 5 mei 2012 - 8:51

Ja, ook al krijgt ze er nu nog weinig van mee. Wij willen haar dit in de toekomst zeker meegeven. We willen haar meegeven hier mogen leven in vrijheid en er hier geen oorlog heerst. Ook om de slachtoffers te gedenken die zijn gevallen in oorlogstijden en nu nog steeds vallen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 19:03

Printje schreef:Ja absoluut. Vind het belangrijk voor zijn ontwikkeling.

+1 Ook op school wordt hier aandacht aan besteed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Parisienne za 5 mei 2012 - 20:22

Wij willen dit ook zeker doorgeven aan N. Mijn vriend is jarig op 4 mei en op zijn verjaardag wordt er dus met de visite twee minuten stilte gehouden. Zo ook afgelopen vrijdag. N. snapte er natuurlijk niks van, maar ook zij was voor haar doen vrij stil. Als ze ouder is leggen we uit waarom we dit doen en zal ook zij echt even stil moeten zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 mei, geef je dit door aan je kinderen? Empty Re: 4 mei, geef je dit door aan je kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum