Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gas/water/licht omhoog door kinderen?

+15
Puggle
M-G
PapillonRose
Pompoen
CCC
Earane
Jezzie
Annie24
Annemie
studiebol
Ella
Sun88
Fearie
Dikkie Dik
sanne-84
19 plaatsers

Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  sanne-84 wo 7 aug 2013 - 4:45

Zijn jullie kosten na de bevalling hiervoor omhoog gegaan? En hieveel ongeveer?
Sommigen zetten de maandelijkse kosten standaard al omhoog, maar dat heb ik nog niet gedaan. En vraag me af of ik dat moet doen om een hoge rekening straks te vermijden. 
Ik heb niet het idee dat ik heel veel meer wasmachines aan heb staan. Tv staat nu juist wel minder aan. Tot nu toe in ieder geval. En ex is natuurlijk ook het huis uit;)
Mis ik gekke uitzonderingen nu?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Dikkie Dik wo 7 aug 2013 - 4:48

Ja...sinds mn verlof en na de bevalling is het verdubbeld. We moesten ruim 600 euro bijbetalen.  Ons maandbedrag is met ruim 50 euro verhoogd.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Fearie wo 7 aug 2013 - 5:10

Ik houd maandelijks ons verbruik bij en heb naar aanleiding daarvan ons maandbedrag verhoogd met 15 euro. We kregen beide jaren nog terug.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Sun88 wo 7 aug 2013 - 6:08

Dikkie Dik schreef:Ja...sinds mn verlof en na de bevalling is het verdubbeld. We moesten ruim 600 euro bijbetalen.  Ons maandbedrag is met ruim 50 euro verhoogd.

Hier net zo, mijn verlof viel wel midden in de winter. Hoeveel het na die tijd meer is geworden, weet ik niet. Maandbedrag is met 60 euro omhoog gegaan.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Ella wo 7 aug 2013 - 6:18

Mijn verlof viel ook in de winter. Wij hebben de maandbedragen omhoog gegooid. Ik krijg liever wat terug dan nabetalen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  studiebol wo 7 aug 2013 - 6:19

 Ja we moesten wel bij betalen. Maar de wasmachine en vaatwasser staan veel vaker aan. Ik was eerst 90% zeg maar alleen en nu met zijn 3. Dus dat maakt natuurlijk sowieso veel uit. Plus dat ik een half jaar thuis ben geweest met mijn verlof en dat was in de winter.
Wel hebben we een houtkachel en die hebben we het afgelopen jaar wel vaker aan proberen te doen, maar het nadeel daarvan is dat je die niet even aan doet als je maar een uurtje thuis bent en weet dat je dan weer weg gaat dat doe ik wel met de CV.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  sanne-84 wo 7 aug 2013 - 7:01

Vaatwasser gebruik ik ook niet meer. En verlof was grotendeels in de winter.
Probleem is dat ik niet zomaar op voorhand het maandbedrag omhoog kan doen, zoveel heb ik niet meer te besteden in mn eentje. Als t nodig is is t iets anders natuurlijk.
Fearie, waar kun je dat bijhouden? Dat is dan wel een optie
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Annemie wo 7 aug 2013 - 7:07

Nee, is hier hetzelfde gebleven, we krijgen altijd terug.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Annie24 wo 7 aug 2013 - 7:11

Onze afrekening loopt van augustus tot augustus. Y. is van januari 2011 en de afrekening aug 2010-aug 2011 was 200 euro hoger dan van 2009/2010. Toen Y. net geboren was hadden we de verwarming vaker aan, langer aan en ook hoger staan. Ook als hij bv in bad ging ofzo.
De afrekening 2011-2012 was weer 200 euro hoger dan 2010-2011 en nu heb ik vandaag de meterstanden opgenomen voor 2012-2013 en is het verbruik tov 2011-2012 bijna hetzelfde.

Ons maandbedrag is hetzelfde gebleven omdat dat heel hoog staat (vinden we zelf fijn) We kregen dus alleen elk jaar minder terug dan het jaar ervoor. Als ik alles uitreken nav de afrekeningen kom ik uit op een verhoging van ongeveer € 35 per maand.

Ons waterverbruik was trouwens wel aardig omhoog gegaan, maar dat komt omdat Y. altijd in bad gaat ipv onder de douche. Het is niet zo dat we het hele bad vol laten lopen, maar toch wel tot boven z'n navel. Normaal gaat hij alleen op zondag in bad en doen we hem verder wassen met een washandje omdat hij een droge huid heeft. In de zomer gaat hij echter elke avond even 10 minuten in bad omdat hij overal plakt door het zweten.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Jezzie wo 7 aug 2013 - 7:50

Wij moesten 100 euro bij betalen. We hebben nu met maandbedrag zelf met 20 euro verhoogd.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Earane wo 7 aug 2013 - 7:54

Hier valt het eigenlijk reuze mee. We betalen nauwelijks meer aan gas/licht/water dan voor onze dochter er was. Het zal max. 20 euro per maand zijn. Wij wonen dan wel in een goed geïsoleerd huis. We wassen natuurlijk wel veel meer, maar wat we betalen aan water scheelt niet veel met eerst.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  CCC wo 7 aug 2013 - 8:33

Hier valt het echt heel erg mee, we moesten 100 euro over een heel jaar bijbetalen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Pompoen wo 7 aug 2013 - 9:34

Ik vraag me dit ook wel af, maar eigenlijk denk ik dat het niet zo veel uit maakt omdat mijn man er nu niet meer is. En we waren allebei altijd wel veel thuis en nu ben ik dus nog steeds veel thuis. Ik was denk ik net zo veel als toen we nog met z'n tweeën waren. Maar ik zie het wel. 

Bij mijn energieleverancier kun je trouwens tussentijds ook nog kijken of het wel goed gaat en of je misschien meer bent gaan verbruiken en dan je maandbedrag omhoog doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  PapillonRose wo 7 aug 2013 - 9:53

Hier scheelde het gek genoeg het eerste jaar nauwelijks, maar juist afgelopen jaar moest ik 600 euro bijbetalen :O Nog meer thuis geweest en een hele koude winter in een vrij koud appartement.. Heb het maandbedrag niet laten verhogen in het nieuwe huis omdat we nu zomerperiode hebben en dit huis beter geïsoleerd is, maar tegen de winter ga ik gas en licht ophogen. Krijg liever wat terug (zoals eerder), dan een dikke bijbetaling aan het einde.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  M-G wo 7 aug 2013 - 10:40

Ja onze zoon is in december geboren en de verwarming heeft in de nacht aangestaan op 19 graden op advies van de kraamzorg (december, januari en februari). Overdag waren we ook meer thuis dan anders. Dat heb ik in de eindafrekening wel gemerkt dit jaar: €365,- bijbetalen. Ik had er wel op gerekend dat het gasverbruik omhoog zou gaan. Per maand hebben ze mij maar €3,- omhoog gezet omdat ik al een redelijk hoog maandbedrag heb. Ik verwacht dit jaar ook niet zoveel gas te verbruiken als afgelopen jaar want straks kan hij het prima af met een extra dekentje en/of kruik (als het heel koud wordt). Achteraf gezien zeiden veel mensen tegen mij dat die verwarming in de nacht na 2/3 weken echt niet meer aan had gehoeven en ik gewoon een extra kruik erin had kunnen leggen maar ja ik wist niet beter en volgde gewoon het advies op en wilde natuurlijk niet dat onze zoon het koud zou hebben. In ieder geval een goede leer voor een eventuele volgende Wink

Qua stroomverbruik ben ik niet omhoog gegaan. De was is niet veel meer dan anders (die kleine kleertjes, hydrofiele doeken tikken niet echt aan, vind ik) en de vaatwasser gaat ook net zo vaak aan als voorheen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Puggle wo 7 aug 2013 - 10:52

Wij kregen altijd terug maar hebben nu 290,- bij moeten betalen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Sophiee wo 7 aug 2013 - 11:48

Helaas wel. We betaalden al een extreem hoog bedrag per maand en helaas moeten we ook nog ruim 1000 euro bij betalen. Gelukkig zijn we inmiddels verhuisd naar een veel beter geisoleerd huis en hopen we volgend jaar een keer wat terug te krijgen (hebben het maandbedrag flink hoog gezet).
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  loesje wo 7 aug 2013 - 18:23

wij zijn met 2 kids 30 euro omhoog gegaan.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 18:46

Bij ons was het weinig omhoog gegaan eigenlijk. Maar ik heb ook niet extreem zitten stoken ofzo. Alleen wat meer was, maar verder niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Darius wo 7 aug 2013 - 19:59

Het is hier niet omhoog gegaan door de kinderen, wel door de koude winter. Maar goed, stoken moet je toch, of dat nou voor 2 personen is of voor een huishouden van 5.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht omhoog door kinderen? Empty Re: Gas/water/licht omhoog door kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum