Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe groot is jouw boekenverzameling?

+27
bolus26
Prosecco
ixis
Pannetoet
Atelier Madame
Inge
Serena
Sweety
Rovine
Mizz_S
Jeanette
Shisha
Arwyn
Sterre
Suus
Winegum
Effie_O
Aziraphale
TNMN
rapa nui
Roxi3
Zonnetje
Summerlovin
Zwoesj
May
girli
Monte
31 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoe groot is jouw boekenverzameling? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot is jouw boekenverzameling?

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 10:13

Wooooow, Marin, wat veeeeel! Zoveel boeken wil ik ook! Echt zo mooi om te zien Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot is jouw boekenverzameling? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot is jouw boekenverzameling?

Bericht  rapa nui zo 8 mei 2011 - 10:14

Geen idee, ca. 200 boeken? Maar daar zitten ook kookboeken, etc. bij. En dan staan er nog 3 of 4 bananendozen met oude kinderboeken op zolder. Ik heb ooit een oude serie kinderboeken (Zonnebloemserie van Kluitman en sommige van een nog oudere serie) verzameld via rommelmarkten etc. en die zijn suikerzoet en zo nostalgisch maar af en toe zo heerlijk om eens te lezen.

Ik koop trouwens amper nieuwe boeken, alleen reisgidsen en af en toe voor de vakantie een paar pockets om mee te nemen. Ik ben lid van de bieb en schrijf meestal titels op in de boekhandel of zoek op internet en vraag die boeken dan gratis aan in de bieb.

Laatst aangepast door rapa nui op zo 8 mei 2011 - 10:31; in totaal 1 keer bewerkt
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 10:18

Ik heb heel veel boeken tweedehands gekocht, dat scheelt. Een keertje was er in de universiteit in Wolves een uitverkoop in de bibliotheek. Wij gingen daar als Nederlandse groep heen. Er waren geen vaste prijzen, maar je mocht gewoon doneren. Toen had ik echt een hele doos vol boeken meegenomen, en ik had geloof ik 15 pond gedoneerd. Later natuurlijk genoeg betaald aan overgewicht in 't vliegtuig dus of 't nou echt zo goedkoop was is een tweede Wink maar leuk is het wel. Of wanneer ik een essay had ingeleverd, beloonde ik mezelf met naar de Oxfam Bookshop (tweedehands boekenwinkel voor 't goede doel) te gaan met 20 pond en mocht ik ook boeken uitzoeken. Echt zo leuk. Maar dan tikt het dus al sneller aan, dan is het niet zo duur.

Momenteel ben ik eigenlijk al mijn kinder/tienerboeken die hier in staan aan het herlezen. Die hebben jarenlang in dozen gezeten natuurlijk. M'n echte kinderboeken staan nog bij m'n moeder, maar de Kleine Huis serie, de Dawsons Creek boekjes, de Princess Diaries serie en de Harry Potters staan hier. Ik vind het dus echt heerlijk om die nu weer na al die jaren te kunnen herlezen. Ik heb voor m'n studie eigenlijk wel elke week een literair boek moeten uitlezen (wat altijd flink stressen was, en veel minder ontspannend leest) dus ik vind het heerlijk om dit soort kost te lezen, en me te herinneren hoe het was toen ik 't voor 't eerst las. Echt heel erg leuk.

Ik lees al sinds mijn kindertijd elke dag, elke avond voor ik ga slapen. Ik vind het heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  TNMN zo 8 mei 2011 - 10:28

Veel, te veel eigenlijk! Ze passen niet meer in de 2 'boekenkasten' die we hebben dus eigenlijk liggen ze door de hele flat op stapeltjes :P Verder staat er nog een gigantische tas met boeken die we weg doen, omdat het echt niet meer past. Ik heb vorig jaar Engelse literatuur gestudeerd en dit jaar Vergelijkende Literatuur, dus dat zijn al snel zo'n 30 boeken per jaar, dat tikt aan! Verder hebben we van veel boeken een Nederlandse en een Engelse versie, echt belachelijk eigenlijk maar goed, ik vind het zo leuk al die boeken! Ik ben ook lid van de bibliotheek en heb nog twee dozen boeken (jeugd vooral) in Nederland staan.
De meeste boeken die ik koop zijn tweedehands van de (net als Marin) Oxfam of Rode Kruis ofzo, dan betaal je ongeveer 2 pond per boek.
Ooit wil ik een boekenkast met ladder net als Belle (in Belle en het Beest :P).
Of zoiets mag ook:

Hoe groot is jouw boekenverzameling? - Pagina 2 3824514636_69c05cff3f
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 10:32

Oeh mooi, TNMN!

Ik wil ooit zoiets:

Hoe groot is jouw boekenverzameling? - Pagina 2 85637_700b

Gast
Gast

Bericht  TNMN zo 8 mei 2011 - 10:33

Marin schreef:Oeh mooi, TNMN!

Ik wil ooit zoiets:

Leuk! Very Happy Ik zal zo of morgen eens een foto plaatsen van onze boekenchaos :P
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 10:33

DAT wil ik dus ook!

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale zo 8 mei 2011 - 11:55

Ik heb best veel boeken Wink Hier edn foto van de boekenkast. Er staan nog een doos op zolder en m'n kookboeken staan hier niet bij:

Hoe groot is jouw boekenverzameling? - Pagina 2 IMG_6096
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 18:47

Ik heb er denk ik iets van 150, maar ik verkoop ook boeken ook wel die ik echt niks aan vond of niet meer (her)lees. Ik heb 2 4x4 Expedit kasten vol (ook met boeken van mijn vriend).

Gast
Gast

Bericht  Effie_O zo 8 mei 2011 - 20:16

Ik ben de tel kwijt. Boekenkastje beneden onlangs uitgebreid met een tweede boekenkast in de woonkamer, waardoor er ook weer ruimte kwam in de drie boekenkasten boven. Netjes ingericht, zodat de boeken die nog in een doos zaten er ook in pasten. Kom ik een week later bij mijn moeder thuis, kijk ik eens wat er nog bij haar op zolder staat....nog twee verhuisdozen vol boeken! laughcry
Denk dat ik ook al gauw rond de 300 zit.

Koop dus veel boeken, maar de laatste tijd minder. Lees nu veel e-books, met als bijkomend voordeel dat ik in huis eindelijk eens ruimte over kan houden voor andere dingen. Ik kocht eerst heel veel, voornamelijk bij kringloopwinkels.
Nu koop ik alleen nog de meest bijzondere boeken, die me echt mooi lijken of van bepaalde schrijvers.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 20:21

Het precieze aantal weet ik niet, maar ik heb al behoorlijk wat boeken.

Gast
Gast

Bericht  Winegum zo 8 mei 2011 - 20:36

Ik dnek dat ik wel aan de 150 boeken kom. Niet alles staat in huis, want dat past gewoon niet. Heb beneden in de kelder ook nog een aantal boeken in dozen zitten. Als we in de toekomst gaan verhuizen wil ik ook een hele grote boekenkast, met zo'n trapje, geweldig! I love you

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Suus zo 8 mei 2011 - 20:58

Ik zou het aantal niet weten eigenlijk, maar ik heb drie grote boekenkasten vol met boeken staan en ook nog wat boeken in dozen in de schuur staan omdat het niet meer past. Ik vind boekenkasten altijd wel gezellig staan en ben gek op lezen Very Happy Krijg ook heel vaak boeken cadeau, ben ik altijd heel blij mee Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sterre zo 8 mei 2011 - 21:16

In de boekenkast in de kamer (3x3 expedit) heb ik de mooie boeken staan; leesboeken en reisboeken en enkele kookboeken. Verder heb ik ergens anders nog een paar planken vol studieboeken en van die Lijsters/Blackbirds leesboeken die je op de middelbare schoool goedkoop kunt bestellen. Bij elkaar iets van 100 denk ik?

Ik koop ook boeken die ik maar 1 keer lees, maar dat zijn dan goedkopere (tot 10 euro).

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Arwyn zo 8 mei 2011 - 21:22

Geen idee hoeveel boeken ik precies heb..
De boekenkast is 2.80m breed en ongeveer 2meter hoog en hij staat helemaal vol, plus op veel planken nog boeken ervoor omdat het allemaal niet past...
Heb er behoorlijk wat dus, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 21:30

Monte schreef:Lezen jullie de boeken uit je boekenkast dan nog wel eens? of is het meer sier?

Ik heb een deel van mijn verzameling vaker dan 1 keer gelezen. Ik zie het kopen van boeken ook niet als zonde van m'n geld. Als ik een avondje ga stappen kost me dat ook tussen de 50-80 euro en aangezien ik lang niet meer iedere wk ga stappen, vind ik het leuk om boeken te kopen die ik graag wil lezen. Van een aantal auteurs heb ik dan alle boeken.smile

Gast
Gast

Bericht  Effie_O zo 8 mei 2011 - 21:39

Monte schreef:Lezen jullie de boeken uit je boekenkast dan nog wel eens? of is het meer sier?

Ik herlees heel veel. Ik vergeet een gelezen verhaal al snel, hoe mooi het ook was. Wel makkelijk, want dan kan ik zo een al gelezen boek uit de kast pakken en het 'als nieuw' lezen smile
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592

Bericht  Shisha zo 8 mei 2011 - 21:48

Ik gok dat ik er een stuk of 50 heb. Ik heb 2 planken boven de tv waar een aantal boeken staan en de rest is nog niet uitgepakt.

Hoe groot is jouw boekenverzameling? - Pagina 2 1230928397_5_Ju29
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jeanette zo 8 mei 2011 - 21:56

Ik heb circa 100 boeken ofzo. En ik riep ook altijd dat ik zo'n boekenkast a la Belle en het Beest wilde, geweldig! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Shisha zo 8 mei 2011 - 21:59

Ik ben trouwens verliefd op deze kast:

Hoe groot is jouw boekenverzameling? - Pagina 2 Bibliotheekkast-amandine_110758_2

Maar ik zou niet weten waar ik hem kwijt moet. Maar hij is zo mooi! I love you
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Jeanette zo 8 mei 2011 - 22:03

Shisha, die kast is mooooi!! I love you
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 22:08

wij hebben ook niet veel boeken, mijn vriend een aantal boeken voor zijn werk ik een paar kookboeken en leesboeken. Moet wel zeggen dat de leesboeken die ik heb zo goed als allemaal tweedehands gekocht zijn. Ook omdat ik het sonde vind om zoveel geld uit te geven aan een boek wat dan waarschijnlijk maar 1 keer gelezen wordt.

Gast
Gast

Bericht  Shisha zo 8 mei 2011 - 22:09

Ja he! I love you
Ze hebben sowieso bijna alleen maar leuke dingen bij die winkel. Zou mijn huis er wel mee kunnen inrichten haha! :P
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Winegum zo 8 mei 2011 - 22:26

Oef, zeker mooi Shisha!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 22:29

Oehh wat een mooie kast! Alleen jammer dat je die rail van die ladder zo ziet zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: