Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

+4
kajaka88
sonly
Susan
Paper Crown
8 plaatsers

Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Paper Crown ma 20 feb 2012 - 23:37

Nou? Ik ben echt inspriratieloos, pff!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 23:40

Ik koop wel eens zo'n zakje van Knorr Ovengeheimen, Tomaat-Mozzarella macaroni uit de oven. Super simpel maar lekker!


Laatst aangepast door Amazzonia op ma 20 feb 2012 - 23:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Susan ma 20 feb 2012 - 23:41

Mijn moeder maakte altijd gewoon bolognesesaus en dan maakte ze in een ander pannetje een sausje van boter, bloem, melk en geraspte kaas. Dat sausje moet niet te dun zijn, meer een beetje dik en elastisch. Je moet dan de pasta voorkoken, mijn moeder gebruikte altijd schelpjesmacaroni, dat vond ik in dit gerecht ook echt veel lekkerder dan penne of elleboogjes, dat deed ze dan met de saus onderin een ingevette ovenschaal, daar de kaassaus overheen, eventueel nog wat losse geraspte kaas of wat paneermeel voor een krokant laagje en dan op 180 graden in de oven tot de bovenkant mooi bruin is.

Mijn moeder gebruikte vroeger altijd een pot Spagheronia, ik maak die saus meestal met een blik gepelde tomaten, een klein blikje tomatenpuree, oregano, basilicum, knoflook, eventueel nog wat ui als je dat lekker vindt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  sonly di 21 feb 2012 - 5:54

Rundergehakt rul bakken. Prei en courgette (en evt andere groenten als je daar zin in hebt) klein snijden. Als het gehakt gaar is het vocht/vet water nog uit komt afgieten. De courgette en prei even laten meebakken. Dan een pot tomatensaus er door. Ondertussen kook je pasta krap gaar (net welkezin in hebt). Afgieten en dan de pasta in een hoge ovenschaal, saus er over en daar geraspte kaas op (evt ook nog wat parmezaanse kaas, wordt het net ff wat pittiger van) en dan een minuutje of 15 op 180 graden in de oven, tot de kaas een mooi korstje heeft.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  kajaka88 di 21 feb 2012 - 8:04

Ovenpasta ham-kaas van knorr!

Alleen dan in plaats van blueband finesse; slagroom!

Dat hoorde er altijd in, maar ze hebben het recept veranderd; maar met slagroom is het echt veel lekkerder, en ik doe er ook geen paprika in!
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  *Troela* di 21 feb 2012 - 8:20

De zalm over pasta, volgens mij ook van knorr erg lekker smile

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 8:22

Ik heb wel een lekker Sonja bakker receptje voor Macaroni, maar heb het boek hier niet bij me! Ik ga even voor je speuren Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? 561177

http://www.smulweb.nl/recepten/1152578/Macaroni-met-kalkoen-en-kaas

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Sylvana di 21 feb 2012 - 9:39

Yoyo schreef:Ik heb wel een lekker Sonja bakker receptje voor Macaroni, maar heb het boek hier niet bij me! Ik ga even voor je speuren Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? 561177

[url=http://www.smulweb.nl/recepten/1152578/Macaroni-met-kalkoen-en-kaas
http://www.smulweb.nl/recepten/1152578/Macaroni-met-kalkoen-en-kaas[/quote[/url]]

Ik ben geen Sonja Bakker fan maar dit recept lijkt me wel lekker! En lekker easy peasy.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  tuttebel di 21 feb 2012 - 10:04

dit recept is echt heel erg lekker. Gedroogde paddestoelen met bacon of pancetta en pasta.

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/baked_pappardelle_with_21046
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 10:07

[quote="Sylvana"]
Yoyo schreef:Ik heb wel een lekker Sonja bakker receptje voor Macaroni, maar heb het boek hier niet bij me! Ik ga even voor je speuren Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? 561177

http://www.smulweb.nl/recepten/1152578/Macaroni-met-kalkoen-en-kaas[/quote]

Ik ben geen Sonja Bakker fan maar dit recept lijkt me wel lekker! En lekker easy peasy.

Ik vond het heel verrassend. Vooral de kaassaus die je maakt met maar een klein beetje kaas! Zo leer je nog eens wat haha;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 12:37

Ik weet een hele lekkere!

Mascarpone
Bosui
Salami voor op brood (beetje zo'n luxe variant nemen, bijvoorbeeld met pepertjes)
Cherrytomaat
Geraspte kaas
Pijnboompitjes
Pasta
Oven voorverwarmen op zo'n 160 graden.

Kook je pasta. Snijd ondertussen de cherrytomaat, salami en de bosui in kleine stukjes. (niet teveel, 2 stronkjes is goed)
Doe deze in een ovenschaal. Als de pasta klaar is, giet je deze af, doe het dan terug in de pan. Gooi alle mascarpone erbij, en roeren. Daarna doe je dit in een ovenschaal en meng je het met de rest. Geraspte kaas er overheen en daarop de pijnboompitten. Dan nog even in de oven zodat de kaas smelt. Het is zoooo delisious!

En het is ook nog eens binnen 20 minuten max klaar bounce

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Paper Crown di 21 feb 2012 - 23:15

Amazzonia schreef:Ik koop wel eens zo'n zakje van Knorr Ovengeheimen, Tomaat-Mozzarella macaroni uit de oven. Super simpel maar lekker!
Deze geprobeerd!! Zooooooooo lekker!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  sanskie wo 22 feb 2012 - 0:48

Probeer eens Honig macaroni schotel zin een doos voor 4 pers ...ohh zo lekker Wink
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven? Empty Re: Weet iemand een lekker gerecht voor macaronie uit de oven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum