Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes wo 4 mei 2011 - 6:54

Met nog maar iets meer dan een jaar te gaan voor mijn Bachelor erop zit, ben ik me uiteraard allang aan het orienteren voor een master.

Nu hebben A-KO of SUMMA hier in Nederland mijn voorkeur, maar dat is een strenge selectie met een reeele kans dat je er niet inkomt. Mijn plan B zou een jaar pauze zijn, mijn Engels opkrikken en flink apply-en bij Engelse (voorkeur), Amerikaanse of Canadese universiteiten.

Maar dan rest de vraag, welke universiteit?

Een van de eerste hits bij google kom je hierop uit:
http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2011/subject-rankings/life-sciences/biological-science

Met wel logische namen als Harvard, Oxford, Cambridge, Stanford en Yale in de top10. Maar goed, die zullen uiteraard nog lastiger zijn om in te komen. Ik heb geen idee wat verder goed aangeschreven universiteiten zijn die wellicht haalbaarder (en betaalbaarder?) zijn?

In ieder geval weet ik dat er hier een aantal dames zitten die (een deel van) hun studie in het buitenland hebben gedaan. En alle tips zijn welkom!


Laatst aangepast door Antibes op ma 9 mei 2011 - 21:09; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  luisa wo 4 mei 2011 - 9:02

WIl je niet erasmus doen? is welliswaar een uitwisselingsprogramma en geen volledige master, maar leent zich ook prima om engels op te krikken. Moet je wel naar een engelstalig land gaan uiteraard. Betaal je niks meer dan de inschrijving waar je nu studeert en makkelijk binnen komen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 9:07

Ik ga je nog helpen, maar wederom niet nu, want zit op mn telefoon en dan is multitasken met dat lijstje weer niet handig. Maar over t algemeen ken ik heel wat Amerikaanse en Engelse uni's dus ik ga je zeker een eindje op weg helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes wo 4 mei 2011 - 9:10

luisa schreef:WIl je niet erasmus doen? is welliswaar een uitwisselingsprogramma en geen volledige master, maar leent zich ook prima om engels op te krikken. Moet je wel naar een engelstalig land gaan uiteraard. Betaal je niks meer dan de inschrijving waar je nu studeert en makkelijk binnen komen.

Het Engels opkrikken zou zijn ter voorbereiding op een master in het buitenland. Niet het doel van de master an sich! Stond er misschien niet al te handig.

Overigens wil ik ook weer niet een universiteit waar je nagenoeg vanzelfsprekend binnenkomt. Dat vind toch zonde van mijn capacteiten, ik wil er wel écht op vooruit gaan t.o.v. een UvA master. Wink

De gulden middenweg zeg maar, een uni die beter aangeschreven staat dan de UvA en een engelstalige master (in het buitenland). Maar wel realistisch!


Laatst aangepast door Antibes op wo 4 mei 2011 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes wo 4 mei 2011 - 9:17

Erasmus werkt wel ook samen met ICL toch? Die staan ook goed aangeschreven natuurlijk.

Maar mijn gehele master in het buitenland heeft toch wel écht mijn voorkeur.

Marin: ik wacht rustig af hoor. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  TukTuk wo 4 mei 2011 - 18:49

Wil je persee een engelstalige master?
Anders zou België misschien ook een optie zijn? De opleidingen zijn daar over het algemeen beter/zwaarder dan in NL, en ook erg goed betaalbaar. (Tenminste, HBO is 560 euro per jaar, in NL is dat bijna 1800, neem aan dat zo iets voor de universiteit ook geldt.) Voornamelijk Leuven schijnt goed te zijn.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Polly wo 4 mei 2011 - 20:19

Via deze website kun je alle masters in Europa vergelijken: http://www.mastersportal.eu/
Die site heeft mij erg geholpen bij het vinden van een opleiding die bij me past.

Wat betreft Amerikaanse en Canadese universiteiten kan ik je niet helpen, want ik kwam er vrij vroeg al achter dat die vrijwel onbetaalbaar zijn. Dus tenzij je rijk bent of goede mogelijkheden hebt om één of andere beurs te regelen, wordt dat erg lastig.

Ik ben uiteindelijk in Scandinavië terechtgekomen. Het onderwijs hier staat goed aangeschreven, de studie is gratis en de opleiding is in het Engels.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes wo 4 mei 2011 - 22:53

AngelNyn schreef:Wil je persee een engelstalige master?
Anders zou België misschien ook een optie zijn? De opleidingen zijn daar over het algemeen beter/zwaarder dan in NL, en ook erg goed betaalbaar. (Tenminste, HBO is 560 euro per jaar, in NL is dat bijna 1800, neem aan dat zo iets voor de universiteit ook geldt.) Voornamelijk Leuven schijnt goed te zijn.

Hmm, heb ik totaal niet aan gedacht. Ben ook eigenlijk nog nooit vlaamse universiteiten tegen gekomen in gelezen artikelen ofzo. Ik wil voornamelijk een universiteit waar ze echt gedegen biomedisch onderzoek doen. Ik kan wel eens gaan kijken waar ze waarnaar onderzoek doen in Belgie!

En pubmed eens afspeuren of ze ook daadwerkelijk wat publiceren.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  TukTuk wo 4 mei 2011 - 22:56

Antibes schreef:
AngelNyn schreef:Wil je persee een engelstalige master?
Anders zou België misschien ook een optie zijn? De opleidingen zijn daar over het algemeen beter/zwaarder dan in NL, en ook erg goed betaalbaar. (Tenminste, HBO is 560 euro per jaar, in NL is dat bijna 1800, neem aan dat zo iets voor de universiteit ook geldt.) Voornamelijk Leuven schijnt goed te zijn.

Hmm, heb ik totaal niet aan gedacht. Ben ook eigenlijk nog nooit vlaamse universiteiten tegen gekomen in gelezen artikelen ofzo. Ik wil voornamelijk een universiteit waar ze echt gedegen biomedisch onderzoek doen. Ik kan wel eens gaan kijken waar ze waarnaar onderzoek doen in Belgie!

En pubmed eens afspeuren of ze ook daadwerkelijk wat publiceren.. Wink

Ja ik weet dus verder het fijne er ook niet van af hoor smile Ik hoor alleen veel mensen hier over Leuven praten, omdat dat nog in het NL gedeelte ligt, volgens mij is Antwerpen dan toch weer minder.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes wo 4 mei 2011 - 23:05

AngelNyn schreef:
Antibes schreef:
AngelNyn schreef:Wil je persee een engelstalige master?
Anders zou België misschien ook een optie zijn? De opleidingen zijn daar over het algemeen beter/zwaarder dan in NL, en ook erg goed betaalbaar. (Tenminste, HBO is 560 euro per jaar, in NL is dat bijna 1800, neem aan dat zo iets voor de universiteit ook geldt.) Voornamelijk Leuven schijnt goed te zijn.

Hmm, heb ik totaal niet aan gedacht. Ben ook eigenlijk nog nooit vlaamse universiteiten tegen gekomen in gelezen artikelen ofzo. Ik wil voornamelijk een universiteit waar ze echt gedegen biomedisch onderzoek doen. Ik kan wel eens gaan kijken waar ze waarnaar onderzoek doen in Belgie!

En pubmed eens afspeuren of ze ook daadwerkelijk wat publiceren.. Wink

Ja ik weet dus verder het fijne er ook niet van af hoor smile Ik hoor alleen veel mensen hier over Leuven praten, omdat dat nog in het NL gedeelte ligt, volgens mij is Antwerpen dan toch weer minder.

Hoeft toch ook niet, ik weet ook nagenoeg niets nog op dit moment en ik sta voor alle ideeen open! Heb net even pubmed gecheckt, maar zelfs Leiden heeft al meer publicaties (bijna 30.000) dan Leuven (26000 ongeveer).

Dus ik denk dat zij in de biomedische wetenschappen niet veel beter zijn dan hier in Nederland (nu doen AMC, Leiden, NKI etc. het ook echt niet slecht natuurlijk).

Toch weer verder kijken richting Engeland, VS denk ik. *wacht op Marin* bounce
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 23:11

Ik kom op bezoek! angel


(Meld me vast aan)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes wo 4 mei 2011 - 23:15

_Leaf_ schreef:Ik kom op bezoek! angel


(Meld me vast aan)

Haha, als ik A-KO of SUMMA in kom wordt het Maastricht of Utrecht hoor, das niet zo spannend! Hoewel je me ook dan mag opzoeken natuurlijk.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 21:25

Op facebook een hele uitgebreide reactie gehad van een forumster die ook biomedisch gedaan heeft. Wat zij voor me ontdekt heeft.

Inderdaad UK: Oxford, Cambridge, Imperial College London
US: Harvard, Yale, NYU, MIT en UCSF

"Om tot Oxford toegelaten te worden moet je een upper second undergraduate hebben (2:1) of een first (1:1). Een 2:1 is ongeveer een 8- in Nederlandse cijfers. Sommige programma's accepteren alleen een first. Een 1:1 is iets van een 8.3-8.6, maar er is niet echt een goede omrekentabel (het is een GPA van 3.9-4.0 in het US system). Cum laude in elk geval."

Qua cijfers zou ik het dus moeten kunnen halen (sta nu een 8.4 gemiddeld ofzo en waarschijnlijk wordt het wel c.l. afstuderen). Het extra honourstraject wat ik doe moet ook positief zijn (30 extra EC + alles in 1x gehaald). Rest alleen de vraag wat ik verder nog te bieden heb. Ik neem aan dat een jaartje commissie en een jaartje voorzitter van een genootschap niet heel bijzondere gegevens zijn, bestuursjaar is niet te combineren met mijn honours. Er zijn ook mensen met publicaties natuurlijk (of daarop mikken met mijn afstudeerproject, maar dan kan publicatie erna nog wel even op zich laten wachten)! Beursen in Nl moeten hopelijk ook lukken met c.l. afstuderen..

Vragen tot dusverre:
- Hoe verloopt zo'n selectieprocedure (Marin: Cambridge?)
- Hoe goed moet je Engels zijn, mijn boeken etc. zijn natuurlijk in het Engels en ik schrijf ook wel essays in het Engels, alleen ik pak daar wel graag nog een woordenboek bij. Is het hoe beter je Engels, des te meer kans. Of kijken ze meer naar andere kwaliteiten en moet je Engels gewoon een bepaald minimaal niveau halen (en hoe bereikbaar is dat).


Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 21:50

Ooooooooooooh ICL is Imperial! Ja duhhh die is goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 21:59

Antibes schreef:
- Hoe verloopt zo'n selectieprocedure (Marin: Cambridge?)

Ox en Cam verlopen eigenlijk bijna hetzelfde. Je kunt alles online doen, of met papier. Ik heb geloof ik eentje online en eentje papier gedaan, want dat kwam zo handig uit. HIER staat het hele proces beschreven maar simpel gezegd: Shitload aan formulieren invullen, die je kunt downloaden. Je maakt een soort eigen account aan, de self service, en daar kan je alles in invullen. Later zie je daar ook je status, zo kwam ik er achter dat ik geaccepteerd was, ineens was m'n status veranderd in pending naar accepted. Nog voordat ik de brief ontvangen had dus! Bizar!
Verder naast het papierwerk heb je twee of drie referenties nodig, en moet je je cijferlijst meesturen? Ik weet het niet meer? Het is lang geleden hahaha. Kan het me niet eens herinneren. Je moet een aantal dingen schrijven, een statement of purpose, waarom je dat wilt doen. Het verschilt bij Ox en Cam een beetje hoe het er precies uit ziet, maar het hele proces staat heel duidelijk beschreven en er is een checklist zodat je echt niets mist.





- Hoe goed moet je Engels zijn, mijn boeken etc. zijn natuurlijk in het Engels en ik schrijf ook wel essays in het Engels, alleen ik pak daar wel graag nog een woordenboek bij. Is het hoe beter je Engels, des te meer kans. Of kijken ze meer naar andere kwaliteiten en moet je Engels gewoon een bepaald minimaal niveau halen (en hoe bereikbaar is dat).


Je moet een Engelse toets doen, een TOEFL of nog liever een IELTS (want IELTS is onderdeel van Cambridge), maar die is heel erg goed te doen. Zijn ook wel trainingsboeken voor en dat is op zich wel nuttig zodat je weet wat je moet doen. Het is luisteren, lezen, spreken en schrijven, vier toetsen. Ik had die toen in San Francisco gedaan en kwam daar 's ochtends zo aanlopen op m'n gemakje en toen zag ik ineens allemaal Chineesjes met gigantische boeken helemaal stressen. Toen dacht ik wel van ooops had ik niet iets moeten voorbereiden? Maar dat bleek niet nodig, het was echt te simpel voor woorden. Nou scheelt het wel dat ik zelf les heb gegeven in hoe je zo'n test aanpakt :P maar ik weet wel bijna zeker dat jij 'm ook kunt.

Maar ter vergelijking: Die Chineesjes in mijn uiteindelijke master class waren echt SLECHT in hun Engels. Echt idioot. Ik ging echt twijfelen aan m'n eigen toelating. Als zij toegelaten werden, wat zei dat dan over m'n eigen niveau :P

Dus maak je daar maar geen zorgen over.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 21:59

Nog handige link: http://www.admin.cam.ac.uk/offices/gradstud/prospec/apply/guide/

http://www.admin.cam.ac.uk/offices/gradstud/prospec/faq/



Maarre, ben je niet al 100x te laat voor de hele application? Voor komend studiejaar ga je nooit meer redden, want je moet je ongeveer een jaar van te voren inschrijven (oktober tot januari 2010-2011 voor start oktober 2011). Dus als jij je wilt inschrijven voor oktober 2012 kan het nog wel, die inschrijf periode begint 1 september.


Laatst aangepast door Marin op ma 9 mei 2011 - 22:02; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:00

Ik heb nog Engelse Cambridge boeken als je wil Anti....Moest ik doen op mijn HBO Verpleegkunde opleiding...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:03

_Leaf_ schreef:Ik heb nog Engelse Cambridge boeken als je wil Anti....Moest ik doen op mijn HBO Verpleegkunde opleiding...

wat voor boeken zijn dat? Cambridge Proficiency? Daar heeft ze in principe niets aan, behalve dat het goede oefening is, maar dat certificaat is niet geldig voor haar toelating.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:05

Marin schreef:
_Leaf_ schreef:Ik heb nog Engelse Cambridge boeken als je wil Anti....Moest ik doen op mijn HBO Verpleegkunde opleiding...

wat voor boeken zijn dat? Cambridge Proficiency? Daar heeft ze in principe niets aan, behalve dat het goede oefening is, maar dat certificaat is niet geldig voor haar toelating.

Gewoon oefenboeken idd...Geen idee welke het precies zijn. Ik moest toen een bepaald Cambridge niveau behalen dat jaar, maar dat is ook al weer een tijd geleden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:07

Nou ja het kan altijd handig zijn om het wat op te krikken, maar denk dat haar niveau in principe al aardig op niveau is. Het is wel slim om iets van een IELTS boek of proef-test te maken. Ik heb het niet gedaan, maar het kan wel nuttig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 22:09

Marin schreef:

Maarre, ben je niet al 100x te laat voor de hele application? Voor komend studiejaar ga je nooit meer redden, want je moet je ongeveer een jaar van te voren inschrijven (oktober tot januari 2010-2011 voor start oktober 2011). Dus als jij je wilt inschrijven voor oktober 2012 kan het nog wel, die inschrijf periode begint 1 september.

Ik heb ook nog een jaartje Bachelor te gaan! nerd

En ik weet nog steeds niet of ik DIT wil doen, of dat ik eerst wil proberen of ik voor 2012 SUMMA/A-KO haal en zo niet ik het voor 2013 wil proberen (of natuurlijk gewoon alles proberen, SUMMA/A-KO is ook voor januari opgeven voor selectie als je het in september wilt gaan doen)..

Nog een vraagje: zijn de research masters daar ook 2 jaar?


Laatst aangepast door Antibes op ma 9 mei 2011 - 22:10; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 22:10

_Leaf_ schreef:
Marin schreef:
_Leaf_ schreef:Ik heb nog Engelse Cambridge boeken als je wil Anti....Moest ik doen op mijn HBO Verpleegkunde opleiding...

wat voor boeken zijn dat? Cambridge Proficiency? Daar heeft ze in principe niets aan, behalve dat het goede oefening is, maar dat certificaat is niet geldig voor haar toelating.

Gewoon oefenboeken idd...Geen idee welke het precies zijn. Ik moest toen een bepaald Cambridge niveau behalen dat jaar, maar dat is ook al weer een tijd geleden...

Voor oefenen is het sowieso alles mooi meegenomen natuurlijk! Ben nu nog niet heel direct met alles bezig hoor, maar mocht ik ervoor gaan dan graag Leaf!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:11

Aah zie je, ik vond jouw studie ook al veel te snel gaan. haha oke dan is het goed. Dan ben je precies op tijd, want kan je rustig beslissen welke uni's je aan gaat schrijven, en al het benodigde spul verzamelen.
Voor de reguliere uni's kan het volgens mij zelfs wat later.

Volgens mij zijn die research masters daar maar 1 jaar. Mijne althans wel. Ik had een MPhil (wordt niet eens in NL uitgegeven), en die was 1 jaar. De MSc's zijn volgens mij ook 1 jaar maar dat weet ik niet zeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:11

Voor die AKO/SUMMA is toch ook toelating nodig? Ik zou je gewoon bij alles inschrijven, en in het beste geval heb je 't voor 't uitkiezen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 22:14

Marin schreef:Voor die AKO/SUMMA is toch ook toelating nodig? Ik zou je gewoon bij alles inschrijven, en in het beste geval heb je 't voor 't uitkiezen!

Yup, daarvoor moet je een toets maken (wat wel veel leerwerk vergt, fysiologie is vreselijk) en daarna selectiegesprekken. En is ook op grond van studieresultaten, motivatie, CV etc.

Zag net ook bij Oxford neuroscience iets langskomen van course duration een jaar, maar ik weet niet of dat in combinatie was met een PhD traject. Als het echt maar een jaartje is, zou ik natuurlijk ook EERST dit kunnen doen en dan alsnog A-KO/SUMMA (andersom doe je niet zo snel meer).........

Wat een keeeeeeeeeeuzes toch in deze wereld! *paniek*

Oh ja, wacht, tentamen, morgen, nog paar honderd pagina's te gaan, anders helemaal geen honours en c.l. :shock:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?) Empty Re: Goede buitenlandse universiteit vinden (en apply-en!!?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum