Open Universiteit
4 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Open Universiteit
Iemand ervaring? Ik wil misschien een los vak daar gaan volgen. Hoe bevalt het? Weet iemand hoe het zit met de extra kosten als je al een studie hebt afgerond?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Open Universiteit
Ik heb dit topic opgezocht, omdat ik hoopte dat er misschien al meer over geschreven was..
Ik ben me momenteel aan het orienteren op een vervolgstudie na hbo-v die ik nu bijna 4 jaar geleden afgerond heb.
Omdat een deeltijd hbo studie of een post hbo die aansluit bij mijn opleiding tussen de 5000 en 7500 per jaar kost valt dit al af.
Ik heb eerder VWO gedaan en ergens wel 'spijt' gehad dat ik toch niet voor een universitaire studie gekozen heb, alhoewel ik nu wel veel (praktische) ervaring op heb gedaan natuurlijk en dat is nooit weg.
Een schakelprogramma (ortho)pedagogiek lijkt me voor mij niet te combineren met mijn werk e.d. omdat het 3 avonden per week is. De master is vervolgens weer voltijdonderwijs. Psychologie trekt me eigenlijk nog wat meer, maar daarvoor moet ik gewoon de bachelor doen (met dus enorm hoge kosten per jaar) en de colleges zijn ook weer overdag.
Ik werk en moet ook gewoon blijven werken..dus dat is eigenlijk geen optie.
Nu zat ik te googlen naar universiteit deeltijd en kwam ik de Open Universiteit tegen. De verhalen hierover zijn erg positief en het blijkt gewoon goed aangeschreven.
Ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik krijg behoorlijk wat vrijstellingen en hoef ipv 42 modules maar 25 te doen. Met een gemiddeld studietempo van zo'n 12-15 uur per week, zou ik de hele studie in 4 jaar kunnen afronden.
Wel vind ik de kosten nog steeds best hoog..omgerekend ben ik dan 142,50 kwijt per maand. Dit is me eigenlijk nog steeds wat teveel. Dus dat zou betekenen dat ik puur vanwege de kosten eigenlijk de studie over meer tijd moet uitspreiden...bijvoorbeeld over 5 jaar.
Het is ook moeilijk inschatten van te voren of het echt lukt om steeds in hetzelfde tempo door te studeren. Maar het is ideaal voor mij dat je zo flexibel kunt studeren.
Voor bepaalde vakken (onderzoekspracticum etc) heb je wel verplichte lessen, maar dat is dan altijd 's avonds of op zaterdag en dus ook maar heel beperkt. Je kunt ook altijd contact hebben met een docent als iets niet duidelijk is.
Iemand die hier zijn mening eens over wil geven?
Om nog even op de vraag van Lavendel terug te komen: een module kost los 275 euro en als je al een bachelor (hbo/wo) hebt afgerond komt er 55 euro bij op. Als je er minimaal drie in 1 keer besteld kost het 230 euro (+55 bij bachelordiploma). Het kan in 1, 2, 6 en 12 termijnen betaald worden.
Ik ben me momenteel aan het orienteren op een vervolgstudie na hbo-v die ik nu bijna 4 jaar geleden afgerond heb.
Omdat een deeltijd hbo studie of een post hbo die aansluit bij mijn opleiding tussen de 5000 en 7500 per jaar kost valt dit al af.
Ik heb eerder VWO gedaan en ergens wel 'spijt' gehad dat ik toch niet voor een universitaire studie gekozen heb, alhoewel ik nu wel veel (praktische) ervaring op heb gedaan natuurlijk en dat is nooit weg.
Een schakelprogramma (ortho)pedagogiek lijkt me voor mij niet te combineren met mijn werk e.d. omdat het 3 avonden per week is. De master is vervolgens weer voltijdonderwijs. Psychologie trekt me eigenlijk nog wat meer, maar daarvoor moet ik gewoon de bachelor doen (met dus enorm hoge kosten per jaar) en de colleges zijn ook weer overdag.
Ik werk en moet ook gewoon blijven werken..dus dat is eigenlijk geen optie.
Nu zat ik te googlen naar universiteit deeltijd en kwam ik de Open Universiteit tegen. De verhalen hierover zijn erg positief en het blijkt gewoon goed aangeschreven.
Ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik krijg behoorlijk wat vrijstellingen en hoef ipv 42 modules maar 25 te doen. Met een gemiddeld studietempo van zo'n 12-15 uur per week, zou ik de hele studie in 4 jaar kunnen afronden.
Wel vind ik de kosten nog steeds best hoog..omgerekend ben ik dan 142,50 kwijt per maand. Dit is me eigenlijk nog steeds wat teveel. Dus dat zou betekenen dat ik puur vanwege de kosten eigenlijk de studie over meer tijd moet uitspreiden...bijvoorbeeld over 5 jaar.
Het is ook moeilijk inschatten van te voren of het echt lukt om steeds in hetzelfde tempo door te studeren. Maar het is ideaal voor mij dat je zo flexibel kunt studeren.
Voor bepaalde vakken (onderzoekspracticum etc) heb je wel verplichte lessen, maar dat is dan altijd 's avonds of op zaterdag en dus ook maar heel beperkt. Je kunt ook altijd contact hebben met een docent als iets niet duidelijk is.
Iemand die hier zijn mening eens over wil geven?
Om nog even op de vraag van Lavendel terug te komen: een module kost los 275 euro en als je al een bachelor (hbo/wo) hebt afgerond komt er 55 euro bij op. Als je er minimaal drie in 1 keer besteld kost het 230 euro (+55 bij bachelordiploma). Het kan in 1, 2, 6 en 12 termijnen betaald worden.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
LCN, je krijgt pakketkorting als je 3 modules tegelijk bestelt. Dat scheelt behoorlijk. En als je 6 vakken behaald hebt, krijg je ook weer een prestatiekorting van €115. Ik studeer op voltijd niveau en betaal maandelijks nu €177 . Maar vergis je niet, dan heb je al het materiaal dus al. Bij een normale opleiding heb je dat dan nog niet. Vraag verder maar wat je wilt weten, ik doe de opleiding die jij wilt doen.
Edit: dat eerste wist je al, sorry spuit elf. Het is laat
Edit: dat eerste wist je al, sorry spuit elf. Het is laat
Gast- Gast
Ik dacht even dat je weer ging studerenLavendel schreef:Iemand ervaring? Ik wil misschien een los vak daar gaan volgen. Hoe bevalt het? Weet iemand hoe het zit met de extra kosten als je al een studie hebt afgerond?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik dacht even dat je weer ging studerenLavendel schreef:Iemand ervaring? Ik wil misschien een los vak daar gaan volgen. Hoe bevalt het? Weet iemand hoe het zit met de extra kosten als je al een studie hebt afgerond?
Haha nee dit topic is trouwens ook alweer van een tijdje geleden. Ik had het best gewild aangezien ik toch thuis zit, maar het was te duur. En nu moet niet zeuren en gewoon werken!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik wil alles weten Jolicious ! Wat leuk dat jij deze opleiding doet!
Heb jij eerder ook al een bachelor diploma gehaald? Want ik dus wel, dus volgens mij geldt een prestatiebonus dan niet voor mij?
Ben jij tijdens de twee inleidende modules ook naar die bijeenkomsten geweest en was dat nuttig?
Weet jij of je een aanvraag voor vrijstellingen voor of na die inleiding kunt doen? (heb die vraag ook gemaild naar OU)
Hoe bevalt het verder om zo te studeren en hoe ver ben jij nu?
Hoe vind jij de statistiekvakken?
In principe vallen de kosten bij de Open Universiteit inderdaad heel erg mee, maar het is en blijft een hele uitgave!
Je mag me ook Pm-en hoor !
Heb jij eerder ook al een bachelor diploma gehaald? Want ik dus wel, dus volgens mij geldt een prestatiebonus dan niet voor mij?
Ben jij tijdens de twee inleidende modules ook naar die bijeenkomsten geweest en was dat nuttig?
Weet jij of je een aanvraag voor vrijstellingen voor of na die inleiding kunt doen? (heb die vraag ook gemaild naar OU)
In principe vallen de kosten bij de Open Universiteit inderdaad heel erg mee, maar het is en blijft een hele uitgave!
Le Chat Noir- Prater
Ik lees even mee (of ontvang ook graag een PM) want ik heb hier ook interesse in om te evt. doen na mijn huidige studie.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Nope helaas niet, wel eerdere studies gedaan. Maar de prestatiebonus is gewoon als je zoveel vakken binnen een bepaalde periode haalt. Geloof 14 maanden ofzo. Dus als je er dan 6 haalt, krijg je €115 korting op je volgende bestelling. Maakt niet uit of je al een bachelordiploma hebt.Le Chat Noir schreef:Ik wil alles weten Jolicious ! Wat leuk dat jij deze opleiding doet!
Ik ben tot nu toe nog niet naar bijeenkomsten geweest, omdat alles gewoon prima zelf door te nemen is. En omdat de bijeenkomsten een paar keer per jaar worden ingepland en dat niet overeen kwam met mijn eigen planning. Maar inleiding in de psychologie kan je gewoon prima zelf doen.
Maakt niet uit. Ik kan ook vrijstellingen aanvragen, maar heb ik nog niet gedaan. Kan je altijd doen, kost €150.
Bevalt mij heel erg goed. Ik vind het heerlijk om op eigen tempo te studeren en het gewoon zelf te doen. Als ik hier eerder van wist, had ik het al veel eerder gedaan. Dan was ik niet eens begonnen aan een reguliere opleiding. Maar goed, dat is mijn manier van studeren. Voor het zelfde geld heb jij een stok achter de deur nodig. Heb ik niet nodig.
Ik ben er nu toevallig mee bezig, maar vind het prima te doen. Ik heb wiskunde A1 gedaan op het vwo en vond het altijd heel moeilijk, maar tot nu toe gaat het me prima af.
Ja, maar ja, dat heb je nou eenmaal met een opleiding natuurlijk. Wel leuk dat je er over na denkt! Op Facebook heb je een pagina speciaal voor OU studenten die psychologie studeren. Ik kan je daar wel op aanmelden als je dat leuk vind. Mensen plaatsen daar van alles, samenvattingen, maar ook interessante artikelen. Je kunt daar vragen stellen over vakken enzovoort (dat kan je ook op het Blackboard systeem van ou.nl, maar hier reageren mensen sneller) en er wordt regelmatig wat georganiseerd of als mensen bijv over een lezing of psychologiedag weten plaatsen ze die info ook. Als psychologiestudent kan je ook lid worden van de NIP (Nederlands instituut van psychologen), dan kan je naar interessante lezingen en je kan ook een abonnement nemen op 'de Psycholoog', een maandblad van het NIP waar interessante wetenschappelijke psychologie onderzoeksresultaten in staan enzovoort. Er is in ieder geval heel wat bedrijvigheid om de OU heen door de studenten zelf. Je kunt deze mensen vaak ook ontmoeten bij psychologiebijeenkomsten van de OU. Dat zijn studenten die op een studiecentrum zelf een bijeenkomst organiseren 1 keer in de 2 maand bijv. Vaak zorgen ze dan dat er een of andere psycholoog of wetenschapper komt vertellen over een bepaald onderwerp. Ook heb je via de OU verschillende workshops die je kan volgen. Mijn ervaring is dat iedereen heel gemotiveerd is en dat werkt erg aanstekelijk.
Gast- Gast
Sorry dat ik er mij er zomaar tussengooi, maar wat mij een beetje afschrikt is dat er 7 jaar 'staat' voor de opleiding, 3 jaar langer dan via een normale universiteit dus.
Kan je het wel sneller doen, of moet je je echt aan die tijd houden?
De rest klinkt interessant in ieder geval!
Kan je het wel sneller doen, of moet je je echt aan die tijd houden?
De rest klinkt interessant in ieder geval!
Oasis- Ratel
Ja, dan rekenen ze in geloof ik 6 vakken per jaar. Dat is hoe lang mensen er gemiddeld over doen, maar dat hoeft niet hoor. De meeste mensen die aan de OU studeren hebben ook een baan er naast en een gezin en studeren voor de lol, dus ja dan heb je niet altijd tijd en zin. Ik doe het echter in voltijd niveau, dus gewoon 14 vakken in een jaar. Dat staat gelijk aan 4 jaar studie. Er zijn een paar vakken die je op vaste data kunt doen omdat er bijv open vragen bij zitten ofzo, maar de meeste vakken kan je gewoon inplannen wanneer jij dat wilt.
Je kunt echt helemaal zelf je tempo bepalen, niemand die je daar in tegen houdt. Als je het in 2 jaar wil doen, doe je het in 2 jaar. Als je het in 10 jaar wilt doen, doe je het in 10 jaar.
Je kunt echt helemaal zelf je tempo bepalen, niemand die je daar in tegen houdt. Als je het in 2 jaar wil doen, doe je het in 2 jaar. Als je het in 10 jaar wilt doen, doe je het in 10 jaar.
Gast- Gast
Bedankt voor de uitleg, Jocilious. Ga er eens goed over nadenken ect. Maar het klinkt goed, gemotiveerde mensen houd ik van haha.
Kan ik misschien ook die facebookpagina eens inzien? Als ik begin duurt het minstens een half jaar, dus als dat te veel moeite is voor nu gewoon zeggen hoor
@Le Chat Noir: Hoe denk jij er nu over?
Kan ik misschien ook die facebookpagina eens inzien? Als ik begin duurt het minstens een half jaar, dus als dat te veel moeite is voor nu gewoon zeggen hoor
Oasis- Ratel
Ja het lijkt me nog steeds erg leuk! Ik ben nu ook bezig met een gratis les zeg maar.
Omdat ik HBO-V heb gedaan, hoef ik ook maar 25 modules, dus dat scheelt behoorlijk.
Als ik in het tempo van Jolicious zou studeren zou ik dus binnen 2 jaar al klaar zijn!
Ik zou het liefst ook al zo snel mogelijk klaar zijn, maar als ik bijvoorbeeld 12 modules zou doen in 1 jaar kost dat voor mij 285 euro per maand en dat is gewoon teveel. Bovendien zou ik dat denk ik nooit redden naast mijn werk enzo qua studiebelasting?
Ik zit er dan eerder aan te denken om het in 4 jaar te doen...
Heb de OU gemaild met een aantal vragen en zal dat eerst ook even afwachten.
Hoe ver ben jij nu in de opleiding Jolicious? En weet je al wat je er mee wilt?
Omdat ik HBO-V heb gedaan, hoef ik ook maar 25 modules, dus dat scheelt behoorlijk.
Als ik in het tempo van Jolicious zou studeren zou ik dus binnen 2 jaar al klaar zijn!
Ik zou het liefst ook al zo snel mogelijk klaar zijn, maar als ik bijvoorbeeld 12 modules zou doen in 1 jaar kost dat voor mij 285 euro per maand en dat is gewoon teveel. Bovendien zou ik dat denk ik nooit redden naast mijn werk enzo qua studiebelasting?
Le Chat Noir- Prater
Ik gooi er nog even een vraag in, misschien weet iemand dat. Mijn vader zei laatst dat hij gehoord dat mensen vanaf een bepaalde leeftijd (eigenlijk hoe ouder) minder snel aangenomen worden.
Merk je dat in de psychologie ook denk je, of is dat gewoon meer iets van nu?
Misschien weten jullie het ook niet hoor, is niet erg .
Oasis- Ratel
Ik denk juist dat je als psycholoog weer niet snel wordt aangenomen als je een jaar of 22 bent..? Het gaat ook om werk- en levenservaring.
Wel denk ik dat het lastiger wordt als je boven de 40 komt.
Ik verwacht dat als ik begin 30 ben en ook al jaren werkervaring heb als verpleegkundige (ook met mensen met psychische klachten), dit juist eerder een pre is??
Of zie ik dat verkeerd...
Ik verwacht dat als ik begin 30 ben en ook al jaren werkervaring heb als verpleegkundige (ook met mensen met psychische klachten), dit juist eerder een pre is??
Le Chat Noir- Prater
Oasis schreef:Bedankt voor de uitleg, Jocilious. Ga er eens goed over nadenken ect. Maar het klinkt goed, gemotiveerde mensen houd ik van haha.
https://www.facebook.com/#!/groups/OUpsychologie/
Maar volgens mij moet je uitgenodigd worden door een ander, weet niet zeker hoe dat zit maar dat heb ik daar wel eens gelezen. Anders stuur me even een berichtje via pm wie je bent, misschien dat ik je kan toevoegen of dat ik kan vragen of iemand je toe voegt.
Gast- Gast
Le Chat Noir schreef:Ja het lijkt me nog steeds erg leuk! Ik ben nu ook bezig met een gratis les zeg maar.
Ik ben in september 2010 begonnen. 25 modules scheelt behoorlijk inderdaad! Ik doe in principe elke maand een tentamen, en die laatste 2 probeer ik dan tussendoor te doen. Ik moet zeggen dat het wel pittig is, maar ik heb het er graag voor over. Ik besteed elke dag gemiddeld zo'n 2/3 uur aan de studie (weekend niet mee gerekend). De studiebelasting die voor een vak geldt (dus die op de website staat) is vaak wel hoog aangehouden. Ik ben er nog nooit aan gekomen in ieder geval, maar dat komt ook wel omdat ik niet uitgebreid elk lettertje voor lettertje lees. Ik heb het idee dat andere studenten dat wel eens doen. Maar goed, als je het voornamelijk voor de lol doet, kan ik begrijpen dat je alles wilt lezen en weten.
Ja, ik weet wat ik er mee wil. Ik wil uiteindelijk als zelfstandig GZ-psycholoog aan de slag. Dat betekent dat je na deze studie ook de GZ opleiding nog moet doen en daar zijn weinig opleidingsplaatsen voor, maar ik ga het er toch op wagen. Ondertussen probeer ik zoveel mogelijk werkervaring op te doen in de richting van de psychologie. Daarom ben ik voor mezelf begonnen met het coachen van kinderen met leerproblemen (met ervaring vanuit mijn andere studies).
Eerlijk gezegd denk ik ook dat ik de komende jaren sowieso niet uitgestudeerd ben, want er is zoveel interessants op de markt. Zeker nu ik met de studie bezig ben en voor mijn eigen bedrijf steeds meer info tegen kom over bepaalde onderwerpen uit de psychologie, wil ik na deze studie zeker blijven doorleren.
En jij? Wat wil jij er uiteindelijk mee?
Gast- Gast
Oasis schreef:Ik gooi er nog even een vraag in, misschien weet iemand dat. Mijn vader zei laatst dat hij gehoord dat mensen vanaf een bepaalde leeftijd (eigenlijk hoe ouder) minder snel aangenomen worden.
Mwoah, wat noem je 'ouder'? Ik hoor die ervaring zelf niet zo bij oud studenten van de OU. Die zijn gemiddeld allemaal wat ouder dan de net afgestudeerde reguliere psychologiestudent, maar kunnen vaak wel gewoon aan de slag.
In de psychologie is niet gigantisch veel werk te vinden. Als je als net afgestudeerd psycholoog op de arbeidsmarkt komt, is er weinig werk. Als je echter een GZ opleiding in de pocket hebt, liggen de banen voor het oprapen.
Ik ben 29 als ik klaar ben met de basisopleiding, maar maak me er eigenlijk niet zo druk om. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Ik heb 2 vriendinnen die de opleiding ook hebben gedaan (alleen dan via de reguliere weg) en daar hoor ik wel van dat ze ook wel kijken naar levenservaring. Dus wie weet. 1 vriendin daar van had trouwens direct een baan nadat ze afgestudeerd was, de ander is nu een half jaar op zoek. Dus ja, of daar echt een peil op te trekken is..
Gast- Gast
Le Chat Noir schreef:Ik denk juist dat je als psycholoog weer niet snel wordt aangenomen als je een jaar of 22 bent..? Het gaat ook om werk- en levenservaring.
Ja, lijkt mij wel een pré eigenlijk.
Gast- Gast
Wat goed dat je voor jezelf bent begonnen! Dat lijkt mij dus ook wel iets, niet eens perse zoals een klinisch psycholoog (Wooow wat een prijzen voor die opleiding!! ook voor GZ trouwens..15000 euro?! Of vergis ik me erin dat je hier zelf voor moet opdraaien?), maar misschien wil ik ook wel de kant van arbeid & loopbaan op. Het coachen van mensen lijkt me ook erg leuk. Vind ik nu ook leuk, maar ik zou er veel meer over willen leren.
Aan de andere kant trekt het me ook om me verder te richten op ouderen (de markt van de toekomst?!). Ik heb zelf ook een paar jaar werkervaring in de zorg voor dementerenden en vind dit persoonlijk een ontzettend leuke doelgroep. Misschien kan ik iets gaan doen met psychologische testen bij ouderen en vervolgens de begeleiding van en rondom de dementerende mens.
Loopt je bedrijfje goed? Het lijkt mij allemaal zo ingewikkeld om voor jezelf te beginnen, maar misschien komt dat ook omdat ik me er nog niet eerder in verdiept heb. Wel een gedurfde stap!
Aan de andere kant trekt het me ook om me verder te richten op ouderen (de markt van de toekomst?!). Ik heb zelf ook een paar jaar werkervaring in de zorg voor dementerenden en vind dit persoonlijk een ontzettend leuke doelgroep. Misschien kan ik iets gaan doen met psychologische testen bij ouderen en vervolgens de begeleiding van en rondom de dementerende mens.
Loopt je bedrijfje goed? Het lijkt mij allemaal zo ingewikkeld om voor jezelf te beginnen, maar misschien komt dat ook omdat ik me er nog niet eerder in verdiept heb. Wel een gedurfde stap!
Le Chat Noir- Prater
Le Chat Noir schreef:Wat goed dat je voor jezelf bent begonnen! Dat lijkt mij dus ook wel iets, niet eens perse zoals een klinisch psycholoog (Wooow wat een prijzen voor die opleiding!! ook voor GZ trouwens..15000 euro?! Of vergis ik me erin dat je hier zelf voor moet opdraaien?), maar misschien wil ik ook wel de kant van arbeid & loopbaan op. Het coachen van mensen lijkt me ook erg leuk. Vind ik nu ook leuk, maar ik zou er veel meer over willen leren.
Het loopt hier in de omgeving nog niet heel erg storm, maar dat komt omdat het een vrij nieuw concept is wat pas net wetenschappelijk is bewezen. Als je er meer over wilt weten, wil ik je wel een pm sturen.
Die GZ opleiding wordt trouwens 9 van de 10 keer betaald door je werkgever. Maar je moet dan dus wel zo'n opleidingsplaats weten te bemachtigen!
Gast- Gast
Ja pm me maar!
Oh dat is wel goed nieuws, maar ik zag bijv 5 vacatures voor opleidingsplaatsen gz opleiding bij de ggz in mijn provincie. Kon me haast niet voorstellen dat ze dan voor iedereen de opleiding betalen. Maar zullen ze dan wel een potje voor hebben.
Had wel gelezen dat er jaarlijks maar 12 plaatsen zijn ofzo...
Oh dat is wel goed nieuws, maar ik zag bijv 5 vacatures voor opleidingsplaatsen gz opleiding bij de ggz in mijn provincie. Kon me haast niet voorstellen dat ze dan voor iedereen de opleiding betalen. Maar zullen ze dan wel een potje voor hebben.
Had wel gelezen dat er jaarlijks maar 12 plaatsen zijn ofzo...
Laatst aangepast door Le Chat Noir op di 15 nov 2011 - 6:43; in totaal 1 keer bewerkt
Le Chat Noir- Prater
Le Chat Noir schreef:
Heb verder niets te zoeken in dit topic, maar ik wilde hier even op reageren. Ben namelijk net een artikel aan het schrijven over (o.a.) Alzheimer. Teller voor dementie staat nu wereldwijd op ruim 25 miljoen patienten, we verwachten 42 miljoen in 2020 en 81 miljoen in 2040. Markt van de toekomst: heel heel heel zeker!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Le Chat Noir schreef:
Heb verder niets te zoeken in dit topic, maar ik wilde hier even op reageren. Ben namelijk net een artikel aan het schrijven over (o.a.) Alzheimer. Teller voor dementie staat nu wereldwijd op ruim 25 miljoen patienten, we verwachten 42 miljoen in 2020 en 81 miljoen in 2040. Markt van de toekomst: heel heel heel zeker!
Hmmm...dat klinkt goed! Nouja even puur voor mij dan als ik het echt ga doen, voor de samenleving is het minder goed nieuws!
Le Chat Noir- Prater
Le Chat Noir schreef:Antibes schreef:Le Chat Noir schreef:
Hmmm...dat klinkt goed! Nouja even puur voor mij dan als ik het echt ga doen, voor de samenleving is het minder goed nieuws!
Ik werk héél hard aan een mogelijke therapie. Ik in 2020 geld verdienen met de therapie en jij met de zorg?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Wat voor therapie is dat dan?
Le Chat Noir- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Studeren aan de Open Universiteit
» Open Universiteit & Lening DUO
» Vreemde enquete vd universiteit
» met propedeuse naar universiteit?
» Surfspot & Radboud Universiteit - Opgelost!
» Open Universiteit & Lening DUO
» Vreemde enquete vd universiteit
» met propedeuse naar universiteit?
» Surfspot & Radboud Universiteit - Opgelost!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: