Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever? Empty Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever?

Bericht  Zora ma 18 apr 2011 - 6:01

Hoop dat iemand van jullie dit weet, want kan het echt nergens vinden:

Ik werk af en toe op freelance basis voor een Amerikaans-Australisch bedrijf. Ik krijg binnenkort veel extra werk, en begin me een beetje zorgen te maken over hoe dat zou gaan met loonbelasting. Ik onderteken wel een contract, maar ben in hun ogen zelfstandig, en dus geen werknemer. Zij huren mij in. Enig idee of dit 'mag' in verband met de Belastingdienst? Moet ik geld opzij leggen ivm toch afdragen?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever? Empty Re: Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 6:04

Als dat bedrijf geen loonbelasting betaalt over jouw loon zul je dat inderdaad zelf moeten doen, dus dan zou ik maar iets apart gaan zetten :-)

Gast
Gast

Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever? Empty Re: Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever?

Bericht  Fearie ma 18 apr 2011 - 6:13

vruchtenhagel schreef:Als dat bedrijf geen loonbelasting betaalt over jouw loon zul je dat inderdaad zelf moeten doen, dus dan zou ik maar iets apart gaan zetten :-)

Klopt ja, zou sowieso 1/3 deel apart zetten voor de belastingdienst. Je moet het namelijk wel opgeven.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Zora ma 18 apr 2011 - 6:46

Okidoki! Thanks smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:30

Staat er gewoon tussen bij belastingaangifte: buitenlandse inkomsten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: