Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studeren aan de Open Universiteit

4 plaatsers

Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Rapunzel vr 24 aug 2012 - 20:34

Ik wil graag een rechtenstudie gaan volgen aan de open universiteit Eindhoven, omdat ik dit kan combineren met mijn werk. Ik heb echter mijn twijfels bij de opleiding, omdat het niet klassikaal is, maar puur zelfstandig en veelal virtueel. Ook worden de tentamens in Heerlen afgenomen en dit is nu niet bepaald naast de deur.

Is iemand afgestudeerd aan de open universiteit of heeft iemand daar ervaring mee? Dan zou ik graag weten hoe dat is bevallen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  girli vr 24 aug 2012 - 21:58

Ik ga vanaf september mijn minor volgen bij de OU. Ik heb nu drie vakken thuis en bij alle drie de vakken zitten studietaken die je helpen om de stof beter te begrijpen. Tentamens mag ik zelf inplannen bij een studiecentrum naar keuze.

Ben je bekend met Blackboard/Nestor? Dat gebruiken zij ook, onder de noemer studienet. Daar heb je bij alle vakken discussieruimtes waar je ook met elkaar kunt praten over de stof e.d.

Wel doe ik een minor in een hele andere richting dan jij.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Rapunzel za 25 aug 2012 - 1:18

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet bekend met dat studienet, dus als ik het goed begrijp is dat een online discussieruimte voor studenten? Dat klinkt wel handig.
Fijn dat je je tentamens zelf mag inplannen bij een studiecentrum naar keuze, dat was mij nog niet helemaal duidelijk, ik dacht dat je daarvoor naar Heerlen moest. Ik heb de studiegids aangevraagd. Weet jij toevallig of je op elk moment kunt instromen?
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 1:34

Wil je dan hbo doen? Want universitair kan je overal doen hoor, niet alleen in Heerlen. Ik studeer zelf psychologie aan de OU

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Rapunzel za 25 aug 2012 - 21:22

Ik zou best universiteit willen doen maar ik heb een havo vooropleiding, kan dat? Ik weet nog niet zo goed of ik voor hbo of universiteit moet kiezen ivm de studielast. Verder had ik gelezen dat het laatste tentamen sowieso plaatsvindt in heerlen en de eerste verplichte bijeenkomst ook, is daar al iemand heengeweest? En waarom hebben jullie voor de opleiding gekozen?
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Lousanne zo 26 aug 2012 - 3:01

Rapunzel schreef:Ik zou best universiteit willen doen maar ik heb een havo vooropleiding, kan dat? Ik weet nog niet zo goed of ik voor hbo of universiteit moet kiezen ivm de studielast. Verder had ik gelezen dat het laatste tentamen sowieso plaatsvindt in heerlen en de eerste verplichte bijeenkomst ook, is daar al iemand heengeweest? En waarom hebben jullie voor de opleiding gekozen?

Heb je al eerder een HBO studie gedaan? Als dat niet zo is, dan kun je natuurlijk sowieso geen universiteit doen gelijk na de HAVO. Vind het ook redelijk raar dat je dat niet weet eerlijk gezegd..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 3:14

Lousanne schreef:
Rapunzel schreef:Ik zou best universiteit willen doen maar ik heb een havo vooropleiding, kan dat? Ik weet nog niet zo goed of ik voor hbo of universiteit moet kiezen ivm de studielast. Verder had ik gelezen dat het laatste tentamen sowieso plaatsvindt in heerlen en de eerste verplichte bijeenkomst ook, is daar al iemand heengeweest? En waarom hebben jullie voor de opleiding gekozen?

Heb je al eerder een HBO studie gedaan? Als dat niet zo is, dan kun je natuurlijk sowieso geen universiteit doen gelijk na de HAVO. Vind het ook redelijk raar dat je dat niet weet eerlijk gezegd..

Ik weet niet hoe het met hbo rechten is aan de OU, maar bij de OU heb je geen specifieke vooropleiding nodig hoor. Ze gaan er vanuit dat je zelf in kan schatten of je het aan kan. Het is wel echt universitair niveau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  SuperGrover zo 26 aug 2012 - 3:15

Lousanne schreef:
Rapunzel schreef:Ik zou best universiteit willen doen maar ik heb een havo vooropleiding, kan dat? Ik weet nog niet zo goed of ik voor hbo of universiteit moet kiezen ivm de studielast. Verder had ik gelezen dat het laatste tentamen sowieso plaatsvindt in heerlen en de eerste verplichte bijeenkomst ook, is daar al iemand heengeweest? En waarom hebben jullie voor de opleiding gekozen?

Heb je al eerder een HBO studie gedaan? Als dat niet zo is, dan kun je natuurlijk sowieso geen universiteit doen gelijk na de HAVO. Vind het ook redelijk raar dat je dat niet weet eerlijk gezegd..
Dat is niet waar. Als je ouder bent dan 21 kun je een 21+ toets doen. Als je die haalt, heb je toegang tot de universiteit, ongeacht je vooropleiding. Bovendien vond ik dit op de site van de open universiteit: Bij het inschrijven voor een cursus of bacheloropleiding worden geen specifieke vooropleidingseisen (zoals een vwo-diploma) gesteld. Alle cursussen zijn op academisch niveau. Algemene voorkennis en ontwikkeling op havo/vwo-niveau en een goede Nederlandse taalbeheersing (soms ook Engels) is daarom gewenst.
Voor het volgen van de masteropleiding gelden wel bepaalde voorwaarden.

In de cursusbeschrijving op Studieaanbod staat informatie over de geadviseerde voorkennis of inhoudelijke ingangseisen (verplichte voorkennis). Voldoet u niet aan een ingangseis, dan kunt u niet inschrijven voor de betreffende cursus.

http://www.ou.nl/web/studeren/vraag-en-antwoord?p_p_id=trinicom_WAR_portlets_INSTANCE_9CrJ&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-5&p_p_col_count=1&id=3937
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  SuperGrover zo 26 aug 2012 - 3:17

Ik denk persoonlijk dat, als je het aankunt, je beter universiteit kan doen. HBO rechten is een studie waar je redelijk weinig mee kunt. Maar dat staat dus los van de OU, waar ik sowieso geen ervaring mee heb.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 4:54

Volgens mij zit er niet eens zoveel verschil tussen HBO en OU. Tenminste, ik heb hbo gedaan en tijdens het tentamen kwam ik personen tegen die hetzelfde tentamen deden als de hbo'ers en studeerden aan de ou

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 4:59

Luce schreef:
Lousanne schreef:
Rapunzel schreef:Ik zou best universiteit willen doen maar ik heb een havo vooropleiding, kan dat? Ik weet nog niet zo goed of ik voor hbo of universiteit moet kiezen ivm de studielast. Verder had ik gelezen dat het laatste tentamen sowieso plaatsvindt in heerlen en de eerste verplichte bijeenkomst ook, is daar al iemand heengeweest? En waarom hebben jullie voor de opleiding gekozen?

Heb je al eerder een HBO studie gedaan? Als dat niet zo is, dan kun je natuurlijk sowieso geen universiteit doen gelijk na de HAVO. Vind het ook redelijk raar dat je dat niet weet eerlijk gezegd..

Ik weet niet hoe het met hbo rechten is aan de OU, maar bij de OU heb je geen specifieke vooropleiding nodig hoor. Ze gaan er vanuit dat je zelf in kan schatten of je het aan kan. Het is wel echt universitair niveau.



ik moest wel aan bepaalde eisen voldoen w.b vooropleiding, Als ik geen hbo had gedaan had ik het schakeltraject niet kunnen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 5:41

Maar jij doet een master. Dat is anders dan gewoon een hele opleiding beginnende bij een bachelor

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  SuperGrover zo 26 aug 2012 - 5:51

Rejoy. schreef:
Luce schreef:
Lousanne schreef:
Rapunzel schreef:Ik zou best universiteit willen doen maar ik heb een havo vooropleiding, kan dat? Ik weet nog niet zo goed of ik voor hbo of universiteit moet kiezen ivm de studielast. Verder had ik gelezen dat het laatste tentamen sowieso plaatsvindt in heerlen en de eerste verplichte bijeenkomst ook, is daar al iemand heengeweest? En waarom hebben jullie voor de opleiding gekozen?

Heb je al eerder een HBO studie gedaan? Als dat niet zo is, dan kun je natuurlijk sowieso geen universiteit doen gelijk na de HAVO. Vind het ook redelijk raar dat je dat niet weet eerlijk gezegd..

Ik weet niet hoe het met hbo rechten is aan de OU, maar bij de OU heb je geen specifieke vooropleiding nodig hoor. Ze gaan er vanuit dat je zelf in kan schatten of je het aan kan. Het is wel echt universitair niveau.



ik moest wel aan bepaalde eisen voldoen w.b vooropleiding, Als ik geen hbo had gedaan had ik het schakeltraject niet kunnen doen.
Dat staat ook in het stukje wat ik heb aangehaald. Master heeft wel voorwaarden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  girli di 28 aug 2012 - 21:06

Rapunzel schreef:Bedankt voor je reactie! Ik ben niet bekend met dat studienet, dus als ik het goed begrijp is dat een online discussieruimte voor studenten? Dat klinkt wel handig.
Fijn dat je je tentamens zelf mag inplannen bij een studiecentrum naar keuze, dat was mij nog niet helemaal duidelijk, ik dacht dat je daarvoor naar Heerlen moest. Ik heb de studiegids aangevraagd. Weet jij toevallig of je op elk moment kunt instromen?
Of je kunt instromen of niet, lijkt me afhankelijk van wat je doet. Bij een hele opleiding zullen ze wel vaste instroommomenten hebben, terwijl bij de minor die ik ga doen, ik in kan stromen wanneer ik wil.

Bij de meeste studiecentra kun je ook langs gaan of een afspraak maken. Dan heb je al je informatie in één keer wat betreft je mogelijkheden.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studeren aan de Open Universiteit Empty Re: Studeren aan de Open Universiteit

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum