Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ineens angst, spanning en zoveel vragen..

+8
Limburg85
Bruintje Beer
Liadan
pantuf
Darius
Printje
Susan
Pien
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  - Pagina 2 Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 2:41

Mama_van2 schreef:Echt probeer het wat los te laten, zelfs ik wordt al gestresd bij het lezen van je post laat staan hoe je man zich moet voelen Very Happy
daarom val ik hem er ook niet mee lastig.. Wink

geboorteplan gaan we hoe dan ook doen! wij hebben daar allebei een goed gevoel bij en onze verloskundige heeft het ons niet zonder reden aangeraden... ik krijg komende maandag tijdens de controle een checklist van wat je allemaal mee kan nemen in je geboorteplan.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  - Pagina 2 Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 3:33

Mama_van2 schreef:Maar voor die dingen die jij noemt heb je toch helemaal geen geboorte plan nodig ? Die dingen kun je toch ook met je man afspreken ? Eigenlijk heb ik nog nooit in mijn omgeving gehoord dat iemand een geboorte plan ging maken, wat is het precies ? Naar mijn idee weet je toch niet hoe alles gaat lopen, het komt zoals het komt en als je aan het bevallen bent zal het je allemaal wel. Als jij jullie kindje meteen aan de borst wil kan je dat toch gewoon zeggen na de bevalling en krijg jij je kindje aan de borst hoor.

Echt probeer het wat los te laten, zelfs ik word al gestresd bij het lezen van je post laat staan hoe je man zich moet voelen Very Happy

Dat heb ik ook hahaha. Maar ben bang, mocht het bij mij ooit zover komen, dat ik ook zo ben. Wil ook altijd alles goed hebben geregeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 3:58

Pien schreef:
Mama_van2 schreef:Echt probeer het wat los te laten, zelfs ik wordt al gestresd bij het lezen van je post laat staan hoe je man zich moet voelen Very Happy

daarom val ik hem er ook niet mee lastig.. Wink

.

Waar het forum al niet handig voor is Very Happy Maar geniet echt hé en maak je niet te druk alles komt zoals het komt en het is altijd goed. Succes met je lijstje en ik hoop dat je niet te veel gaat piekeren en gewoon gaat slapen in de nacht.

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 4:02

Mama_van2 schreef:Waar het forum al niet handig voor is Very Happy Maar geniet echt hé en maak je niet te druk alles komt zoals het komt en het is altijd goed. Succes met je lijstje en ik hoop dat je niet te veel gaat piekeren en gewoon gaat slapen in de nacht.
Ja, voor zulk soort dingen ben ik echt heel erg blij met het forum! Mijn zus is namelijk een echte krentenkakker en koopt het liefst van alles zo min mogelijk, toen ik zei dat ik 6 hydrofieldoeken had zei ze: dat is zat! terwijl ik hier hoor dat je er toch wel dubbel zoveel en misschien wel 4 keer zo veel moet hebben.

ik heb inmiddels weer heerlijk rust in mn hoofd, mn man de lijstjes laten zien en ook hij was er blij mee!

we hebben wel besloten om de gordijnen in de woonkamer te skippen, dat komt later wel!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 4:25

Nou 40 hydrofiele luiers is dan ook weer een beetje overdreven hoor haha. Je moet er vanuit gaan dat je elke dag 2 a 3 hydrofiele luiers nodig hebt. 1 als ze in bad gaat, 1 onder het hoofdje in bed en de derde voor evt ongelukjes. Dus aan 15 a 20 hydrofiele luiers heb je toch zeker wel genoeg.

Ik denk ook wel dat je nu een beetje last krijgt van nesteldrang Wink Ik kreeg dat ook rond die tijd en alles moést schoon zijn en alles moést ik in huis hebben. Geef helemaal niks als je jezelf toch maar een beetje rust gunt op z'n tijd want dat heeft je lichaam echt nodig en dat kleintje in je buik ook want die kan al die stress voelen

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 4 mei 2011 - 4:40

Eens met de rest. Mijn aanvullingen zijn nog: zwarte elastische onderbroeken voor na je bevallingen. Zorg dat je bevalling t-shirt klaar ligt als je daar graag in wilt bevallen ( niet dat het uitmaakt maar ik wou niet met een oud shirt op de foto's haha). En mijn allerbelangrijkste tip: haal een wegwerp camera in huis en maak daar ook foto's mee na de bevalling!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  duckie wo 4 mei 2011 - 4:52

Mamsie schreef:Eens met de rest. Mijn aanvullingen zijn nog: zwarte elastische onderbroeken voor na je bevallingen. Zorg dat je bevalling t-shirt klaar ligt als je daar graag in wilt bevallen ( niet dat het uitmaakt maar ik wou niet met een oud shirt op de foto's haha). En mijn allerbelangrijkste tip: haal een wegwerp camera in huis en maak daar ook foto's mee na de bevalling!

waarom eigenlijk een wegwerpcamera? wij hadden onze gewone camera klaarliggen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  PapillonRose wo 4 mei 2011 - 5:07

Zo te lezen is alles al zo'n beetje gezegd.. Ik herken het wel wat je zegt allemaal hoor, ik had het ook op een gegeven moment alleen wel ietsje minder erg naar mijn idee.

Kreeg echt ontzettend last van nesteldrang, alles moest en zou ruim op tijd klaar zijn en met minder dan perfect nam ik niet genoeg. Achteraf gezien veel te gestresst daarmee bezig geweest, het is ruim op tijd in orde gekomen, en je maakt jezelf er alleen maar moe door. Maar het proberen wat los te laten is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

Luiers zou ik inderdaad een pak of 2 in huis halen (ik had er hier drie in maatje 1 en die paste ze een aardig tijdje), hydrofielluiers zijn 12 denk ik zat (heb er zelf wel heel erg veel omdat ik er veel gekregen heb en is toch best handig zodat ik niet elke dag hoef te wassen) en de tip over het kotex kraamverband zou ik ook zeker onthouden als ik jou was.

Die wegwerpcamera vind ik ook een goede tip! Hier ging vlak voor de bevalling ineens mijn digitale exemplaar kapot :shock: Gelukkig was er familie met camera hoor, maar je zal net zien dat je apparatuur faalt op een belangrijk moment en dan is het fijn om iets achter de hand te hebben voor de zekerheid.

Nou meid, succes en ik hoop dat je nu iets geruster bent hug
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 5:11

Razz_ schreef:Nou 40 hydrofiele luiers is dan ook weer een beetje overdreven hoor haha.
haha, ik bedoel 4 keer zoveel als het aantal dat mn zus zei! dus 24...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 4 mei 2011 - 5:45

Op zich heb je ook niet snel té veel hydrofielluiers. Je kunt ze eigenlijk overal voor gebruiken, zelfs als theedoek, ze drogen echt als een tierelier. Je zou zelfs jezelf er nog mee af kunnen drogen volgens mij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie wo 4 mei 2011 - 6:49

duckie schreef:
Mamsie schreef:Eens met de rest. Mijn aanvullingen zijn nog: zwarte elastische onderbroeken voor na je bevallingen. Zorg dat je bevalling t-shirt klaar ligt als je daar graag in wilt bevallen ( niet dat het uitmaakt maar ik wou niet met een oud shirt op de foto's haha). En mijn allerbelangrijkste tip: haal een wegwerp camera in huis en maak daar ook foto's mee na de bevalling!

waarom eigenlijk een wegwerpcamera? wij hadden onze gewone camera klaarliggen
omdat als je gewone camera er mee ophoud of wat dan ook. Als je gewoon die wegwerpcamera ook volschiet heb je tenminste wat.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamasapje wo 4 mei 2011 - 6:51

Printje schreef:
Darius schreef:Je zou de adressen alvast kunnen printen op een etiketje, dan hoef je die alleen nog maar te plakken.

En verder komt alles heus wel goed, maar ik snap je wel een beetje. Ik heb het ook wel even een paar weken geleden op mijn heupen gehad....

Trouwens, sokjes genoeg ja. Baby's eten ze nog niet op.

hahahaha maar de wasmachine wel soms.. Ik raak serieus ALTIJD sokken kwijt, het grootste raadsel hier in huis. Van mezelf,mijn man en van ons ventje ik raak altijd 1 sok kwijt....

http://www.lonelysocks.org/ smile

@ pien: wat ben jij een lijstjesmens! haha, zou willen dat ik zo'n ordelijk type was haha, vergeet altijd iets!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: