Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mis spanning en opwinding met sex

5 plaatsers

Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Lizet84 di 28 aug 2012 - 8:00

Hallo Allemaal,

Ik lees op het forum veel mee, maar kom zelf nu iets tegen waarbij ik niet goed weet wat ik ermee moet en ook benieuwd ben naar ervaringen van andere vrouwen.

Ik heb sinds 1,5 jaar een vriend en de relatie is erg fijn. Nu heb ik alleen de laatste periode (ongeveer 2 maanden) weinig zin in sex. Ik kom tot de conclusie dat ik op intiem gebied spanning/opwinding mis. Ik heb dit besproken met mijn vriend, hij wil ook graag kijken hoe wij daar wat aan kunnen doen. Bij een eerdere sexpartner heb ik dit niet mee gemaakt. Ik vind dit moeilijk aangezien dit mijn eerste serieuze relatie is en ook geen ervaringen heb uit het verleden. Ik weet ook niet goed of dit op te lossen valt eigenlijk, aangezien ik het idee heb dat het met mijn gevoel te maken heeft.


Wat ik mij afvroeg:

Of jullie bij elke relatie die je gehad hebt altijd dezelfde mate van seksuele spanning/opwinding voelde?

En of deze dan gedurende de periode van de relatie hetzelfde bleef of dat deze minder/meer werd?

Lizet84
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 23
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  RioolSpook di 28 aug 2012 - 8:08

Bij mij heeft spanning tussen ex-vriendjes sowieso nooit lang geduurd. Na een paar maanden zijn de echte lustgevoelens flink afgenomen en hadden we ook minder vaak seks. Ik vraag me dan ook altijd af hoe anderen dat spannend kunnen houden.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Urban Naked di 28 aug 2012 - 9:19

Ben je aan de pil? Ik merk zelf een groot verschil tussen wél en niet aan de pil zijn.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Lizet84 di 28 aug 2012 - 21:41

Ja, ik slik de pil. Wat ik wel gemerkt heb is dat de seksuele spanning/opwinding vanuit mij naar mijn vriend een stuk minder sterk is als bij een eerdere sexpartner (en toentertijd slikte ik ook de pil) Dus daarom twijfel ik of het daaraan ligt. Als ik het zo allemaal naast elkaar leg, krijg ik zelf het idee dat de seksuele aantrekkingskracht misschien wel niet meer voldoende is in mijn relatie.

Lizet84
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 23
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  _Cyn_ di 28 aug 2012 - 21:44

Of jullie bij elke relatie die je gehad hebt altijd dezelfde mate van seksuele spanning/opwinding voelde?
Ik heb dat absoluut niet, maar dat kan ook komen door het meer vermoeid zijn, veel aan de hand thuis, stress voor school, rotdingen op het werk etc...

En of deze dan gedurende de periode van de relatie hetzelfde bleef of dat deze minder/meer werd?
Ik had dan minder seks omdat ik minder zin had. Dan gaat het niet, laat me dan maar slapen nerd
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Magenta di 28 aug 2012 - 22:44

Ik heb een redelijk hoog libido, dus mijn vriend heeft niet te klagen wat dat betreft. Maar ik had bij mijn ex meer moeite om de seks een beetje leuk te houden. Hij wilde namelijk elke keer hetzelfde riedeltje afdraaien en dat vond hij geweldig, terwijl ik juist van wat meer afwisseling hou. Seks hoeft niet een van te voren vastgesteld programma te zijn wat altijd hetzelfde blijft.
En hij had (of heeft, geen idee :p) erectieproblemen.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 23:31

Hoe lang was je relatie met je vorige sekspartners? Je geeft namelijk aan dat dit je eerste serieuze relatie is, waren die andere sekspartners dan scharrels waar je korte tijd mee bent geweest? Als dat zo is dan is het natuurlijk logischer dat je dat met hun niet hebt meegemaakt. Eigenlijk kun je die situaties niet vergelijken. Ik denk dat je op een bepaald punt in een langere relatie merkt dat de seks vertrouwd wordt en daardoor misschien minder spannend. Je leert elkaar kennen.

Er zijn genoeg manieren op je seksleven weer leven in te blazen. Er zijn verschillende spelletjes te koop die je zou kunnen proberen, je kunt elkaar fantasieën bespreken, dingen proberen die jullie nog niet gedaan hebben, andere standjes, kamasutra, seksspeeltjes. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Lizet84 wo 29 aug 2012 - 4:39

Bedankt voor jullie reactie.

@Joan, mijn vorige sexpartners waren scharrels en die periode's zijn idd niet zo langs geweest als die van mijn relatie. Ik kan mij wel voorstellen dat seks op een gegeven moment vertrouwd is en er minder spanning is.
Wat ik merk is dat ik bijna niet meer opgewonden/geil wordt van de aanrakingen van mijn vriend op het seksuele vlak. Dat is eigenlijk een kleine aanvulling op mijn tweede post.

Dat is iets wat ik erg vervelend vind, waar ik niet gelukkig van wordt. Sad




Lizet84
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 23
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 5:29

Ben je er ook heel erg mee bezig tijdens de seks? Dat je juist heel graag opgewonden wil worden van zijn aanraking? Dan kan juist een reden zijn dat het niet lukt, omdat het dan te geforceerd is, snap je. Net als met een orgasme. Als je daar teveel op gefocust bent lukt het ook niet. Als je dat los laat en er iets luchtiger mee om gaat, in combinatie met het proberen van nieuwe dingen, volgens mij ben je dan al een heel eind. Mocht het dan nog niet lukken zou je misschien met iemand kunnen praten die er iets meer verstand van heeft. Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mis spanning en opwinding met sex Empty Re: Mis spanning en opwinding met sex

Bericht  Lizet84 ma 3 sep 2012 - 8:37

Naar mijn idee ben ik er niet erg mee bezig. Heb al wat dingen nieuwe in mijn hoofd die ik wel zou willen proberen. Maar eerst dat maar eens voorleggen aan mijn vriend en dan verder kijken.

Lizet84
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 23
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum