Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ineens angst, spanning en zoveel vragen..

+8
Limburg85
Bruintje Beer
Liadan
pantuf
Darius
Printje
Susan
Pien
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 0:56

ik ben op dit moment 31 weken zwanger, doordat ik veel bekkenklachten heb zit ik al geruime tijd in de ziektewet. al die tijd heb ik me goed kunnen vermaken, langzaam aan wat dingen ondernomen en gezorgd dat alle spullen in huis zijn die we nodig hebben. en ineens is daar de stress, spanning en angst. ik slaap 's nachts slecht en maak mezelf het erg moeilijk. vergeet ik niet iets? heb ik wel dit, dat, zus en zo? ik ben echt een controlfreak, perfectionist en kan het maar moeilijk los laten... in huis moeten nog wat kleine dingen gedaan worden en dat moet ineens deze week af, mn man doet iedere dag heel erg zijn best, iedere dag een klein klusje aangezien hij zelf ook op zn rust moet letten.

inmiddels hebben we de meeste dingen klaar en geregeld.
* kraamzorg is geregeld. krijgen 49 uur en 10 uur extra voor mijn bekkenklachten
* gastouders zijn geregeld
* ouderschapsverlof is aangevraagd, 4 dagen werken ipv 5, een half jaar lang
* geboortekaartje is klaar
* adressenlijst is klaar, enveloppen bestellen we in de laatste week van mei zodat ik die kan gaan schrijven
* gekozen voor een thuisbevalling, mocht ik voor pijnbestrijding naar het ziekenhuis gaan dan kies ik voor de prik in mn bovenbeen.
* ben bezig met een zwangerschapscursus
* ruimte voor de box gemaakt
* geboorteversieringen weten wat we willen, alleen nog kopen.


we moeten nog kopen;
* postzegels
* luiers
* flesvoeding (voor noodgeval, mocht de borstvoeding niet lopen)
* zoogcompressen
* kraamverband/ maandverband
* geboortebord, slingers en balonnen
* beschuit met muisjes en roze koeken
* wegwerp bordjes voor beschuit/ koeken (hebben geen gebaksbordjes)

maar hoeveel luiers moet ik kopen? en van welke maat? hoeveel kraam/ maandverband en van welk merk?

we moeten nog doen:

* volgende week komen de meubels, het is een kwestie van in elkaar zetten en schoonmaken. daarna kan ik alles gaan wassen en aankleden/ inrichten.
* naar de ikea, gordijnen en een kastje halen
* gordijnen in de woonkamer ophangen
* kastje in elkaar zetten
* nieuwe salontafel halen
* gaten vullen en een muur sauzen
* geboorteplan schrijven
* stappenplan voor als de bevalling begint, met belangrijke telefoonnrs, wie wanneer bellen.
* vluchttas lijstje zoeken op internet, vervolgens inpakken en klaar zetten

qua kleding zitten we wel redelijk. heb het in een overzicht staan wat ik heb per maat ongeveer.
qua hydrofielluiers heb ik er 12, lijkt me weinig. dus daar wil ik er nog meer van hebben. of is 12 wel voldoende?
sokjes heb ik 10 paar. zou dat genoeg zijn?
pyama's helemaal niet, maar hebben ze die de eerste maanden al aan?

tussendoor vieren we beide onze verjaardagen nog. de laatste week van mei wil ik dus zoveel mogelijk nog regelen zodat ik begin juni gewoon klaar ben en eventueel onverwachte dingen nog kan regelen.

toch denk ik dat ik nog iets vergeet, is er iets wat jullie missen? en ik weet, het zal allemaal wel goed komen, maar mn nachtrust heb ik gewoon nodig dus hoop door dit topic wat meer rust te krijgen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:01

meid, chill, die baby loopt echt niet weg als de gaten nog niet gevuld zijn of het kastje nog niet in elkaar staat hoor! Alles wat je niet hebt is in een poep en een scheet gehaald, zo te lezen heb je de basis dingen in huis. Meer hydrofielluiers zou ik nog niet kopen, bekijk eerst even hoe je het red met deze 12, daar zul je vast een heel eind mee komen. Als je een pak of 2 pakken newbornluiers hebt, dan heb je voor de eerste dagen in huis, daarna kan je man met de boodschappen (want ja, die moeten ook worden gehaald in je kraamweek, daar kom je niet onderuit) mee nemen. Heb je een kraampakket thuis, daar zit een hoop kraamverband in, als dat op is dan kan je man wel weer nieuwe halen (en dan van kotex, daar zit geen plastic laag achter).

Komt allemaal wel goed, je hebt de basis in orde, doe lekker rustig aan, wat nu niet komt, komt morgen wel!

Vraagje: wat wil je in je geboorteplan hebben staan, als dit allemaal de reguliere dingen zijn, zou ik 'm niet schrijven, alleen als je hele specifieke wensen hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Susan wo 4 mei 2011 - 1:02

Volgens mij heb ik het al vaker tegen je gezegd, maar probeer in godsnaam toch eens een beetje te ontspannen. De allerbelangrijkste spullen zijn allang aanwezig, je loopt prima op schema, mocht je nog te weinig hydrofielluiers hebben of toch een pyjama'tje willen, dan kan dat gewoon alsnog worden aangeschaft. Je hoeft echt niet zo te stressen. Probeer anders wat afleiding te zoeken, ga met je man een keer naar de bibliotheek en haal wat boeken of koop wat leuke tijdschriften bij de plaatselijke kiosk (en dan niet over zwangerschap of baby's want dan ga je je alleen maar weer dingen in je hoofd halen). Probeer echt je rust een keer te nemen, je zit niet voor niks in de ziektewet. Mensen die hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben zitten er echt niet zo bij als jij, hoor. Die zitten lekker in het zonnetje - en als dan na de geboorte blijkt dat ze niet alles hebben gekocht dan komt ook dat wel weer goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:02

Ten eerste: relax!! Ik herken het wel hoor, ik kreeg het ook op mijn heupen rond die tijd, maar je zult sowieso tegen dingen aan blijven lopen, of je nu dit hele lijstje afwerkt of niet! Een baby krijgen is een stressvolle gebeurtenis maar je zult merken dat als je de touwtjes iets laat vieren en het over je heen laat komen, het allemaal wel goedkomt hoor!

Luiers: wij hadden geloof ik 1 pak newborn van Kruidvat en 1 of 2 pakken van het kleinste maatje van Pampers. Meer niet. Kraamverband heb ik de nachtverbanden gebruikt van de Lidl toen die uit het kraampakket opwaren. Die zijn goedkoop en ik merk geen verschil met bijv Kotex die ik nu even gebruik ivm veel vloeien.
Sokjes is meeeeer dan genoeg, geloof me. Hydrofiele luiers had ik geloof ik wel wat meer maar dat weet ik niet helemaal zeker. Wij hebben er nu 25 ofzo maar dat is voor 2 kinderen. Pyjama's hadden mijn kinderen pas na een paar maanden aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 1:04

Pien wat vervelend dat je je zo voelt zeg! Maar goed dat je alles op een lijstje bijhoudt, dat heb ik toen ook gedaan.

Ik zou idd wat meer hydrofiele luiers kopen, ik heb hier een mega berg ( zeker 25) van die dingen liggen maar gebruik ze nog steeds met afdrogen van ons ventje. In het begin gebruik je deze helemaal veel, in het bedje/wiegje, in de kinderwagen, op het aankleedkussen.

Ik ben verzekerd via de VGZ en daar zat al een hoop kraamverband bij maar ik vond zelf die van Kotex voor de nacht erg fijn (zwarte met rode verpakking)
Zoogcompressen heb ik ook in mijn kraampakket gekregen maar ik gaf geen borstvoeding dus heb er niet veel nodig gehad.

Luiers had ik maatje 1 gewoon 2/3 pakken geloof ik. Dat heeft je man/moeder eventueel ook snel bijgehaald.

De eerste maanden gebruikte ik geen pyjama;s. Omkleden is voor die kleintjes al helemaal niet fijn en ze liggen nog zoveel in bedje, ik zou dan gewoon voor makkelijke kleertjes gaan ipv een pyjama.


maak je niet teveel zorgen want volgens mij heb je alles prima op orde!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Darius wo 4 mei 2011 - 1:06

Je zou de adressen alvast kunnen printen op een etiketje, dan hoef je die alleen nog maar te plakken.

En verder komt alles heus wel goed, maar ik snap je wel een beetje. Ik heb het ook wel even een paar weken geleden op mijn heupen gehad....

Trouwens, sokjes genoeg ja. Baby's eten ze nog niet op.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 1:08

Darius schreef:Je zou de adressen alvast kunnen printen op een etiketje, dan hoef je die alleen nog maar te plakken.

En verder komt alles heus wel goed, maar ik snap je wel een beetje. Ik heb het ook wel even een paar weken geleden op mijn heupen gehad....

Trouwens, sokjes genoeg ja. Baby's eten ze nog niet op.

hahahaha maar de wasmachine wel soms.. Ik raak serieus ALTIJD sokken kwijt, het grootste raadsel hier in huis. Van mezelf,mijn man en van ons ventje ik raak altijd 1 sok kwijt....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  pantuf wo 4 mei 2011 - 1:09

De klussen is huis kun je best laten voor wat het is. Ik had ook dat gevoel dat állllles af moest zijn vóór mijn bevalling! Ons huis moest spik en span zijn en alles moest klaar...ook vanwege de kraamverzorgster (want wat zou die anders wel niet denken...ok, dat slaat nergens op, maar dat gevoel had ik echt).

Maar je leven eindigt niet hoor. Na de bevalling komt er ook weer tijd om te klussen e.d. Dus laat de dingen die niet per se noodzakelijk zijn gewoon voor wat ze zijn. Als het nog lukt, lukt het...maar anders maar niet.

Het komt goed! Echt hug (en als er al iets niet in huis is, is er altijd iemand in je omgeving die het zo voor je ophaalt).
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 1:09

ik weet dat ik rustig aan moet doen, en ja, dat is al vaker tegen mij gezegd.... mijn man en ik hebben een aantal afspraken gemaakt rondom dingen die in huis moeten gebeuren voordat de kleine meid er is. die dingen neemt hij voor zijn rekening en daar vraagt hij eventueel wat hulp bij. afgelopen 2 dagen zijn er al 3 punten aangepakt en dat geeft ons een supergoed gevoel!

geboorteplan schrijven we omdat mijn man dat graag wilt, hij heeft van 2 andere mannen gehoord dat ze helemaal in paniek raakte en niet meer wisten hoe en wat. om hem gerust te stellen schrijven we dat plan. verder heb ik wel wat dingen die ik ook genoemd wil hebben daarin, 1 van de dingen is bijv dat ik de kleine zo snel mogelijk aan de borst wil leggen... mocht ik uiteindelijk naar het ziekenhuis moeten en het word een keizersnede, dan wil ik pas dat er familie bij komt als ik weer terug op kamer ben en gedoucht en al.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:11

Geloof me, je hebt meer dan genoeg aan 10 paar sokken en 12 hydrofiel-luiers. Zoveel heb ik er niet eens met een tweeling. Ik had ze nog van de vorige keren uiteraard, en we hebben geen nieuwe bijgekocht. We redden het er ook prima mee. Ze gaan om de dag in bad, en dan gebruik ik er hooguit 3, als ze ze niet onder plassen tijdens het wassen.

Luiers, ik had 1 zo'n pak van pampers newborn. In het ziekenhuis kreeg ik ze van daar, en thuis, tja, het is zo bijgekocht. Mijn man haalde gewoon de dingen die nodig waren, die vond het wel lekker om ook wat te kunnen doen. En anders stuurde ik mn zus even op pad voor bijv zoogcompressen oid.

Flesvoeding heb ik nooit in huis gehaald, bewust niet. Mocht het echt niet lukken, en het is nacht, dan is het de volgendedag zo bijgekocht, en de weekenden zijn er wel apotheken die het hebben. Ik wilde het juist niet in huis hebben omdat ik bang was dat ik dan sneller de fles zou grijpen bij tegenslag.

Probeer je niet te druk te maken, het komt echt allemaal wel goed. Ik lees idd in dit bericht dat je een controlfreak bent, probeer dat toch een beetje los te laten en te genieten van de komende weken. Het gaat allemaal al zo snel, en op deze manier kun je je nooit eens ontspannen lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  pantuf wo 4 mei 2011 - 1:11

Ik denk dat je van te voren ook niet alles en alles al in je hoofd moet hebben. Als er dit gebeurd, dan wil ik het zus en zo. En als er dat gebeurd moet het juist weer zo en zo.
Het komt zoals het komt en het loopt meestal toch anders dan je in je hoofd hebt. En dat hoeft helemaal niet erg te zijn smile
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:14

Ik zou in jouw geval het schrijven van een geboorteplan echt afraden, ik zou eerder met je man goed doorspreken hoe hij zou kunnen handelen, en dat hij op dat moment maar jouw wensen moet aangeven als je het zelf niet kan dan. Van zo'n plan komt ws toch niks terecht, en het lijkt me voor jou hoe je nu overkomt veel te stressvol als het niet gaat zoals jullie hebben opgeschreven (en dat gebeurt geheid).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:22

Arden schreef:Ik zou in jouw geval het schrijven van een geboorteplan echt afraden, ik zou eerder met je man goed doorspreken hoe hij zou kunnen handelen, en dat hij op dat moment maar jouw wensen moet aangeven als je het zelf niet kan dan. Van zo'n plan komt ws toch niks terecht, en het lijkt me voor jou hoe je nu overkomt veel te stressvol als het niet gaat zoals jullie hebben opgeschreven (en dat gebeurt geheid).

Eens, ik kreeg deze keer een spoedkeizersnee, totaal onverwacht dus, maar we hadden het van te voren wel met elkaar besproken wat we dan zouden doen. O.a. ook dat ik eerst weer op de kamer terug wilde zijn en we dan pas familie lieten komen, zodat we eerst samen even konden bijkomen van alles.
Als je het gewoon goed bespreekt samen, komt dat echt wel goed.

Het enige wat mijn man door alles niet meer wist waren de namen, maar goed, dat waren er dus ook 2, en we wisten de geslachten niet van te voren, dus ik had 3 mogelijkheden op een briefje gezet, meisje/meisje, jongen/jongen, en meisje/jongen. Maar dat briefje hadden we dus niet op de ok, en mijn man had ineens een blackout door alle spanningen, maar gelukkig was ik toen al weer heel helder. Was gewoon een grappig moment toen. Ik hoorde de kinderarts hem vragen wat de namen waren, en hoorde hem dus zeggen dat hij het niet meer wist, dus ik riep toen meteen de namen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 1:26

Fijn dat jullie zo meedenken! Ik weet zeker dat als ik straks meerdere reacties en tips heb gehad ik al een stuk rustiger ben....

over de kraam/ maandverband, ik heb idd een kraampakket, helemaal vergeten dat die dingen daar inzitten! dat kan ik dus al skippen van mn lijstje...
sokjes en pyama's is dus oke zo, hydrofielluiers koop ik er voor de zekerheid nog wel een aantal bij, dat geeft denk ik een geruststelling en zo duur zijn ze nou ook weer niet!

luiers heb ik een bon van pampers, 3 pakken voor een bepaalde prijs. dan koop ik denk ik 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2. flesvoeding is me door 3 verschillende mama's aangeraden, hun hadden het dus niet in huis en kregen daar toen de bv slecht liep, behoorlijk wat stress van. vandaar dat ik die wilde gaan halen.

@Susan, ik kan ook heel goed mn rust nemen en ontspannen hoor, ik lig geregeld 's middags een paar uur op de bank/ bed met een boek (chicklit, niet over baby's Laughing ). maar zodra ik dan weer even een lijsjte moet bijwerken schiet ik weer in de stress.

@Darius, ik wil geen geprinte etiketten. Ik heb zelf een heel mooi handschrift en ga dus ook alles zelf schrijven. Vind dat ook echt leuk om te doen, dus dat is ook wel een voordeel.

@Arden en Mamarosa, natuurlijk weet ik dat het anders kan lopen. Ik sta zelf ook heel erg open voor alles wat met de bevalling te maken heeft en zie er ook echt niet tegenop. mijn man daarentegen wel, puur voor hem schrijven we hem, hij is bang dat hij, zoals jou man mamarosa, een blackout krijgt en dat wil hij voorkomen door zo'n plan achter de hand te hebben. daarnaast is zo'n plan natuurlijk een richtlijn van hoe je het wilt, we snappen beide dat het ook anders kan lopen...

Jullie moeten nu naar aanleiding van dit topic niet gaan denken dat het mijn leven beheerst ofzo, ik wil mijn man er gewoon niet mee lastig vallen en daardoor is het veel makkelijker om op het moment dat je even door de bomen het bos niet meer ziet, een topic hier te openen. Inmiddels ben ik al een stuk relaxter, daarom ben ik ook zo blij met dit forum... Word altijd weer even met 2 beentjes op de grond gezet!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Liadan wo 4 mei 2011 - 1:29

Ik zou juist wel een geboorteplan schrijven en het vooral heel erg goed bespreken met je man.
Ik heb dit keer ook een geboorteplan geschreven en het uitgebreid besproken met de verloskundige, zij hebben het ook bij hun papieren gestopt dus zijn ervan op de hoogte. Ik vind het zelf fijn dat mijn verloskundige op de hoogte is van onze wensen zodat we dat niet na/tijdens de bevalling hoeven te bespreken. En als het je man wat zekerder maakt, dan is het sowieso de moeite waard om het te schrijven.

Verder begrijp ik je gevoel wel, maar ik hoop dat je het een beetje los kan laten, het komt allemaal wel goed en als na de bevalling blijkt dat je toch nog iets mist, dan is het zo bijgehaald.
Een paar weken terug wilde ik ook alles in 1 keer gedaan hebben, toch de nesteldrang denk ik Wink, nu maak ik me er helemaal niet druk meer om.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Bruintje Beer wo 4 mei 2011 - 1:29

Relax meid!
Ik ben bijna 35 weken. en hier moet ook nog zoveel gebeuren.
Kamer van S. moet nog leeg omdat het logeer/computerkamer is, maar de zolder is nog niet af. Gelukkig wel bijna.
Dan moeten we nog meubeltjes kopen voor haar en haar peuterkamer nog schilderen.
Babykamer slaapt S nog in nu maar die moet dus ook nog helemaal af. Moeten nog een muur schilderen.
Kleertjes enz moeten nog gewassen worden. Hebben nog geen luier in huis voor de baby.
Wij moeten nog de kaartjes en tekst uitzoeken en proefdruk laten make

Dus het kan nog veel erger. Maar ik denk als de baby maar kan slapen in het wiegje is het voor mij genoeg.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 1:32

Bruintje Beer schreef:Dus het kan nog veel erger. Maar ik denk als de baby maar kan slapen in het wiegje is het voor mij genoeg.

ik vind het knap dat jij zo rustig kan blijven (of zo over kan komen) ik denk dat ik in jullie situatie echt gek zou worden.... het past gewoon niet bij ons, wij zijn 2 mensen die altijd alles tot in de puntjes geregeld hebben en dat geeft ons beide gewoon een heel goed gevoel!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Bruintje Beer wo 4 mei 2011 - 1:34

Pien schreef:
Bruintje Beer schreef:Dus het kan nog veel erger. Maar ik denk als de baby maar kan slapen in het wiegje is het voor mij genoeg.

ik vind het knap dat jij zo rustig kan blijven (of zo over kan komen) ik denk dat ik in jullie situatie echt gek zou worden.... het past gewoon niet bij ons, wij zijn 2 mensen die altijd alles tot in de puntjes geregeld hebben en dat geeft ons beide gewoon een heel goed gevoel!

Moet wel zeggen dat het nu wel krap wordt hoor en dat benauwd mee weleens maar zoals ik al zeg we hebben een wiegje en die staat op onze kamer dus slapen kan het in iedergeval.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 1:35

@Liadan, de verloskundige heeft het ons ook geadviseerd om te doen. we gaan hem dus ook zeker schrijven en met haar bespreken. ze heeft ons geadviseerd om hem rond de 34ste week klaar te hebben.
ik denk ook zeker dat er een beetje nesteldrang bij komt kijken, ik heb van mezelf al dat ik dingen graag klaar wil hebben en toen ik me pas realiseerde dat ik over 6 weken al thuis mag bevallen, werd dat gevoel nog sterker!

ik kan het ook wel loslaten hoor, het overviel me net gewoon ineens heel erg en dan open je al snel een "paniek" topic.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 1:38

Bruintje Beer schreef:Moet wel zeggen dat het nu wel krap wordt hoor en dat benauwd mee weleens maar zoals ik al zeg we hebben een wiegje en die staat op onze kamer dus slapen kan het in iedergeval.

ja, jullie hebben natuurlijk de commode al staan, dus qua slapen en verschonen etc kun je jezelf gewoon redden.
wij moeten gewoon heel veel rekening houden met mijn man, hij heeft een spierziekte en moet echt een goede werkhoogte bij bepaalde dingen hebben, de kleine straks even op bed, in de box of op de bank verschonen zou er voor hem niet bij zijn, hij kan niet zolang met zn rug krom staan.

al snap ik heel goed dat het je nu wel benauwd! hoop voor je dat het een beetje wilt vlotten allemaal!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Limburg85 wo 4 mei 2011 - 1:39

Het komt allemaal goed, je heb het meeste in huis en de meubels komen volgende week en mocht blijken dat je dingen te weinig of niet heb, dit heb je makkelijk in huis gehaald door online te bestellen en/of tijdens het boodschappen doen.

Ik zou wel hydrofiele luiers erbij halen, ik heb aan 12 niet genoeg of ik moet iedere dag strijken en wassen (wassen gebeurd ook iedere dag maar wil niet alleen om tekort aan hydrofiele luiers te hoeven wassen). In het begin werden deze heel veel gebruikt, iedere dag: 2 voor de kruiken, 1 voor de aankleedkussen, 1 voor in bed, 1 voor de kolf en dan om de dag 2 voor in bad, 1 voor in de box, 1 voor in de wandelwagen, 2 voor in bed en dan heb ik het nog niet over als ze het onderplassen of spugen (wat hier helaas regelmatig gebeurd).

Pyjama’s dragen ze idd in het begin nog niet, als je ze wilt hebben ik heb nog pakjes van Jip en Janneke die overgenomen mogen worden ;-).

Rustig met het lijstje aan de slag en dan komt het allemaal goed.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:58

Hihi ik was ook zon stresskip hoor Very Happy ben nu eenmaal vrij precies en alles een beetje naar mijn wens.

Ik maakte gewoon een lijstje en werkte deze af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 2:23

gelukkig ben ik niet de enige stresskip, voelde me al een vreemde vogel. inmiddels op de computer mijn lijstje helemaal duidelijk gemaakt, en ik moet zeggen: een fijn gevoel!

zo meteen komt manlief thuis en dan gaan we samen het lijstje eens bekijken en kijken hoe we dat een beetje kunnen plannen, dan weten we beide waar we aan toe zijn en wie welk puntje afwerkt.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 2:32

Maar voor die dingen die jij noemt heb je toch helemaal geen geboorte plan nodig ? Die dingen kun je toch ook met je man afspreken ? Eigenlijk heb ik nog nooit in mijn omgeving gehoord dat iemand een geboorte plan ging maken, wat is het precies ? Naar mijn idee weet je toch niet hoe alles gaat lopen, het komt zoals het komt en als je aan het bevallen bent zal het je allemaal wel. Als jij jullie kindje meteen aan de borst wil kan je dat toch gewoon zeggen na de bevalling en krijg jij je kindje aan de borst hoor.

Echt probeer het wat los te laten, zelfs ik wordt al gestresd bij het lezen van je post laat staan hoe je man zich moet voelen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Liadan wo 4 mei 2011 - 2:35

Als je hier in het ziekenhuis bevalt is het heel normaal om een geboorteplan te schrijven, ze hebben er zelfs speciale boekjes voor die je mee krijgt. Ook krijg je een afspraak met een verpleegkundige om het door te spreken. Ook bij mijn verloskundige is het normaal, staat ook op hun site dat je het kan doen als je wilt.
Ik heb dingen in mijn geboorteplan staan die heel vanzelfsprekend zijn, maar ook dingen die voor mij vanzelfsprekend zijn maar waarvan ik heb gehoord dat dat in het ziekenhuis hier niet zo vanzelfsprekend is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ineens angst, spanning en zoveel vragen..  Empty Re: ineens angst, spanning en zoveel vragen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum