Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spanning voor controle

3 plaatsers

Ga naar beneden

Spanning voor controle Empty Spanning voor controle

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 21:26

Ik ben soms echt een stresskipje als het gaat om ziekenhuis bezoekjes. Ik loop onder controle bij de gyn en heb morgen ochtend weer een ctg en dan afspraak met de gyn. Vorige week dinsdag ook gehad. Ik ben alleen zo bang dat er iets mis is! Afgelopen keer had ik ook een hoge hartslag omdat ik zo stijf sta van de spanning. Mijn bloeddruk was ook wat hoger als normaal, de baby had een wat hoge hartslag en mijn urine was enorm troebel. Door deze dingetjes kwam ik om van de zenuwen. Pas toen de gyn zei: '' alles is goed', en ik liep weer naar buiten, zakte de spanning af en was ik erg moe.
Bij mijn vorige zwangerschap moest ik met 39 weken en 6 dagen ook aan de ctg, toen sloegen alle alarmbellen aan en lag ik zo op de ok en was ik snel erna moeder geworden.

Iemand misschien wat tips om de afspraak wat rustiger door te komen? Als ik thuis ben en denk dat de bevalling begint of wat dan ook, dan ben ik wel heel rustig. Maar zodra ik in het ziekenhuis aan de ctg moet stijgt mijn stress gehalte enorm Rolling Eyes

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Spanning voor controle Empty Re: Spanning voor controle

Bericht  slaatje zo 20 jan 2013 - 21:43

Oe meis, wat vervelend. Ik heb het zelf niet en ook niet echt contcrete tips voor je. Lukt het niet om tegen jezelf te zeggen dat die stress juist niet goed is voor je kindje? Of door er met een open blik in te gaan en van te voren tegen jezelf te zeggen, dat het goed zit? Ik heb ws heel makkelijk praten hoor, ik ben ook echt een stresskip, maar dit zijn eigenlijk de enige dingen die ik kan bedenken.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Fiwen zo 20 jan 2013 - 21:50

heb je die angst al eens met de gynaecoloog besproken? Of met de arts/verpleegkundige die het CTG bij je aan komt sluiten? Ik zou het echt eens uitspreken want dan kunnen zij je misschien gerust stellen.

Hele andere situatie maar toen ik zwanger was werd mijn bloeddruk te hoog en ik heb in mijn studie een hele nare situatie meegemaakt met een vrouw die een te hoge bloeddruk had en daardoor was ik heel ongerust en zenuwachtig. Ik was mijn hele zwangerschap heel nuchter en zelfs toen op de echo's bleek dat J te groot zou zijn maakte ik me daar geen zorgen over maar toen met die bloeddruk... Ik kende mezelf gewoon niet meer terug. Ik heb dit toen uitgesproken met een van de verloskundigen in het ziekenhuis en ze snapte dat heel goed gezien wat ik had meegemaakt en hielden vanaf dat moment daar echt rekening mee. Het stond blijkbaar zelfs in mijn dossier. Als ik belde met klachten mocht ik meteen komen ipv nog even afwachten en ik ben uiteindelijk een week eerder ingeleid omdat ik van de zenuwen alleen maar een hogere bloeddruk kreeg.

Ik denk dat er weinig is wat wij tegen jou kunnen zeggen wat jou rustiger maakt maar dat begrip en wat extra aandacht van de artsen/verpleegkundigen in het ziekenhuis je wel kunnen helpen. En ik denk dat ze het gezien jouw vorige zwangerschap heel goed begrijpen en daar echt wel rekening mee willen houden. Dus spreek je zorgen en angsten ajb uit!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 21 jan 2013 - 6:22

Fiwen, hebben ze je er goed in gesteund? Ik heb het de vorige keer ook verteld. De verloskundige was heel begripvol en heeft het geluid van de ctg uit gezet. Hoop dat ik morgen mijn hoofd een beetje koel kan houden. Want vind het helemaal niet leuk. Ben net onderuit gegaan in de sneeuw, niet heel hard en de baby beweegt nog goed. Maar is niet erg positief voor mijn zenuwen.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen ma 21 jan 2013 - 6:35

Ja mij hebben ze er goed in gesteund. Zo mocht ik meteen komen als ik me niet goed voelde terwijl ik vanuit mijn opleiding weet dat ze vaak even willen afwachten of als het druk is zeggen dat je over een x aantal uren kunt langskomen. Meestal kwamen ze even bij me zitten als ik aan het CTG lag om te kletsen en namen vaker dan normaal mijn bloeddruk op (elk half uur ipv elk uur). Ze waren ook heel laagdrempelig met bloed prikken, ik kreeg steeds de uitslagen uitgedraaid mee voor mezelf en ik ben uiteindelijk een week eerder dan standaard protocol ingeleid.

Heel veel succes met de komende controle!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 21 jan 2013 - 7:09

Dat is dan wel super fijn! Zal het morgen ook meteen weer aangeven dat ik last heb van enorme zenuwen. Die pas weer weg gaan als ik het ziekenhuis verlaat. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Burn ma 21 jan 2013 - 20:04

Succes vandaag!hug

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11