Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

+6
Beachgirl
Plien84
widko
SuperGrover
Caroow
Ambivalence
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Ambivalence ma 2 mei 2011 - 4:02

Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen;
Ik woon hier nu bijna zeven weken en schuin tegenover mij heb ik nog nooit iemand gezien of gehoord. Er brandt ook nooit licht en er zit nog afplaktape op de voordeur, die kennelijk geschilderd is. Ik heb even door het postvak gegluurd en daar ligt een enorme stapel post in.
Nu ben ik nogal snel ongerust en in de stress en bedenk ik dan meteen dat er iemand dood in zijn/haar huis ligt. Wat zouden jullie hiervan denken? En zouden jullie de woningbouw bellen? Er staat trouwens een Engelse/Amerikaanse achternaam op het naambordje, dus het zou ook nog kunnen dat diegene gewoon een tijd in het buitenland is...
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:05

Ik krijg hyacinth associaties bij dit topic!

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Mommy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Ambivalence ma 2 mei 2011 - 4:06

Haha, ben ik zo erg? Very Happy
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:07

Misschien juist ik wel doordat ik aan zoiets denk Embarassed .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Caroow ma 2 mei 2011 - 4:08

Heb je contact met andere buren? Dan kan je misschien wat rond vragen over dat huis. (Woont er wel iemand? Ziet niemand er ooit een teken van leven?)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Ambivalence ma 2 mei 2011 - 4:09

mozzarella schreef:Misschien juist ik wel doordat ik aan zoiets denk Embarassed .

Ik geloof dat ik die even niet snap. Denk jij dan ook meteen dat er een lijk ligt? Of draai ik echt veel te ver door?
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Ambivalence ma 2 mei 2011 - 4:11

De buren die ernaast wonen hebben ook nooit iets gezien/gehoord, maar die waren er nogal laconiek over (of gewoon nuchter, t'is maar hoe je het bekijkt).
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:13

Als je je erg ongerust maakt, kun je even een belletje doen. Dan kan de woningbouw beslissen of ze gaan kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  SuperGrover ma 2 mei 2011 - 4:14

Mozz, die foto is echt priceless laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:15

Ik ben nogal overbezorgd opgevoed en daar ben ik me van bewust, maar ik denk in dit soort situaties wel altijd dat ik liever een keer te vaak bel dan een keer te weinig. Waarschijnlijk is er inderdaad niets aan de hand. Maar stel dat dit nou wél het uitzonderlijke geval is waarbij er iemand dood in huis ligt of misschien is er wel iets anders mis. Je weet het gewoon niet. Een melding maken kan toch nooit heel veel kwaad? Als het overdreven is, weet je dat ook weer, maar dan heb je in ieder geval ook nooit spijt dat je het niet gedaan hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:23

Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt als van de dingen die je gelaten hebt!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  widko ma 2 mei 2011 - 4:39

Ik zou wel bellen, Ik heb een paar jaar geleden mee gemaakt dat ik geen niks meer hoorde bij de buurman alleen de kat die veel zat te mauwen voor het raam. Ik heb toen de politie gebeld(koopwoning) die zijn gaan kijken en hij lag inderdaad overleden in de woning.

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Plien84 ma 2 mei 2011 - 4:56

Rook je ook wat toen je door de brievenbus gluurde?smile

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Ambivalence ma 2 mei 2011 - 5:12

De brievenbussen zitten in de centrale hal en niet bij de eigen voordeur, dus daar valt weinig te ruiken. Denk ook niet dat ik door de brievenbus gegluurd had als die in de voordeur zou zitten.

Misschien toch maar even bellen morgenochtend, ben alleen een beetje bang dat ze het zwaar overdreven vinden.
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 5:30

Ambivalence schreef:De brievenbussen zitten in de centrale hal en niet bij de eigen voordeur, dus daar valt weinig te ruiken. Denk ook niet dat ik door de brievenbus gegluurd had als die in de voordeur zou zitten.

Misschien toch maar even bellen morgenochtend, ben alleen een beetje bang dat ze het zwaar overdreven vinden.

Dus? Het is niet alsof het mensen zijn die je nog elke dag spreekt en van wie het belangrijk is dat ze een perfect beeld van je hebben.. Lekker belangrijk wat die mensen ervan vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Beachgirl ma 2 mei 2011 - 5:38

Ik vind het niet overdreven om te bellen hoor.

Vind het eerder dom van de persoon die er woont om op vakantie te gaan, en overduidelijk niemand de brievenbus te laten legen, of geen tijdschakelaars op de lichten te zetten. (als de bewoner ten minste op vakantie is)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 6:08

Beachgirl_24 schreef:Ik vind het niet overdreven om te bellen hoor.

Vind het eerder dom van de persoon die er woont om op vakantie te gaan, en overduidelijk niemand de brievenbus te laten legen, of geen tijdschakelaars op de lichten te zetten. (als de bewoner ten minste op vakantie is)

Waarom is dat dom? Ik laat dat ook niet doen en ga al helemaal geen lichten aan doen als ik niet thuis ben. Beetje zonde van de energie.

Ikzelf zou niet bellen maar misschien ben ik daar weer wat te nuchter in. In het jaar dat ik hier woon heb ik aan één kant mijn buren ook nog nooit gezien/gehoord maar het is niet in me opgekomen dat ze misschien dood hiernaast liggen smile .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Ambivalence ma 2 mei 2011 - 9:03

Haha, ik wou dat ik zo nuchter was Wink
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Beachgirl ma 2 mei 2011 - 9:42

vruchtenhagel schreef:
Beachgirl_24 schreef:Ik vind het niet overdreven om te bellen hoor.

Vind het eerder dom van de persoon die er woont om op vakantie te gaan, en overduidelijk niemand de brievenbus te laten legen, of geen tijdschakelaars op de lichten te zetten. (als de bewoner ten minste op vakantie is)

Waarom is dat dom? Ik laat dat ook niet doen en ga al helemaal geen lichten aan doen als ik niet thuis ben. Beetje zonde van de energie.


Omdat inbrekers tegenwoordig niet dom zijn, en nogal makkelijk in de gaten hebben als er dagen achter elkaar 's avonds geen lampen branden in een huis, of er een hele dikke stapel post op de mat ligt, dat er iemand op vakantie is, en ze dus lekker hun gang kunnen gaan.

De politie geeft niet voor niets dezelfde tips op hun website:

http://www.politie.nl/drenthe/preventie/349_vakantie/
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  JD ma 2 mei 2011 - 10:00

ja maar de inbrekers zijn tegenwoordig ook zó brutaal dat ze op klaarlichte dag bij je inbreken....dus wat je tegenwoordig ook doet, het blijkt weinig verschil te maken....

hier stond al weken een auto met 2 mannen erin, pools kenteken. auto stond er een paar uur, toen weer weg, toen stonden ze een straat verder. Ze stonden waarschijnlijk gewoon mensen te observeren, te kijken naar hun dagritme enzo. Toen is er een straat verder ingebroken terwijl die vrouw de hond even uitliet.....zo slim zijn ze..... lampjes of geen lampjes, post of geen post....

Ik snap heel goed dat mensen dat doen hoor, heb zelf ook altijd 1 klein lampje met tijdschakelaar als ik op vak ben, maar helaas geloof ik niet dat t erg helpt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 10:04

ik zou denk ik ook de woningbouw bellen, je weet maar nooit en het kan zeker geen kwaad om te bellen. succes benieuwd naar wat ze zeggen als je belt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Beachgirl ma 2 mei 2011 - 10:04

Klopt, ze zijn heel brutaal. Maar je moet ze natuurlijk al helemaal niet uitnodigen door overduidelijk op vakantie te zijn...

En altijd de politie bellen bij een situatie zoals een vaag pools busje in de wijk met 2 mannen erin die zich verdacht gedragen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  JD ma 2 mei 2011 - 11:49

Beachgirl_24 schreef:Klopt, ze zijn heel brutaal. Maar je moet ze natuurlijk al helemaal niet uitnodigen door overduidelijk op vakantie te zijn...

En altijd de politie bellen bij een situatie zoals een vaag pools busje in de wijk met 2 mannen erin die zich verdacht gedragen.

ja ik heb dat busje dus nooit gezien, anders had ik zeker gebeld... maar dit is het verhaal wat ik van de buurvrouw hoorde...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  ExpressoB di 3 mei 2011 - 9:00

ik zou misschien ook wel bellen..

ik kwam 'hier' wonen en stond even op mijn balkon, werd er aan de overkant geroepen: "Woont er iemand boven jou?"
Ik: "geen idee"! "Ligt er een lijk ofzo?!" die luxaflex zitten altijd dicht

heb je al gebeld?!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Ambivalence wo 4 mei 2011 - 1:08

Ik heb net gebeld; ze bedankte me voor de melding en zei dat ze er achteraan zouden gaan. Ben benieuwd...
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen? Empty Re: Geen enkel teken van leven, woningbouw bellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum