Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voel bijna geen leven...

+6
studiebol
Printje
Ayla
joyce0606
Aimee
Papillio
10 plaatsers

Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Voel bijna geen leven...

Bericht  Papillio vr 16 dec 2011 - 5:17

Ik ben 25 weken zwanger, en voel sinds vorige week donderdag de baby meerdere malen per dag trappelen in mijn buik.
Nu heb ik de baby alleen vanochtend rond 8.30 uur even gevoeld en daarna niet meer. Moet ik me nu zorgen gaan maken, of hoef je op deze termijn de baby niet iedere dag te voelen?

Ik heb vanochtend wel een suiker glucosetest gehad, kan het zijn dat de baby door het glucosedrankje suf is ofzo?
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Aimee vr 16 dec 2011 - 5:26

Ik zou even de VK bellen. Volgens mij hoef je nu de baby nog niet de hele dag te voelen, maar misschien kan je voor je eigen gemoedsrust even naar het hartje luisteren smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  joyce0606 vr 16 dec 2011 - 5:27

eigenlijk wat altijd hier gezegt wordt. bij twijfel ALTIJD de vk bellen, voor hun een kleine moeite, voor jouw een hele geruststelling, want je gaat wel de avond/nacht in!!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Ayla vr 16 dec 2011 - 5:33

Eens met bovenstaande, je hoeft je kindje pas vanaf 28 weken (geloof ik) elke dag te voelen, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik toch even bellen. Heb je al geprobeerd om gewoon rustig te gaan liggen met je handen op je buik?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 6:07

De drempel om de verloskundige te bellen zou net zo laag moeten zijn als om dit topic te openen. Bij twijfel dus gewoon even bellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 6:45

Je kunt altijd bellen natuurlijk, daar zijn ze ook voor.

Maar het kan ook zijn dat je te druk bent geweest deze dag dat je er misschien niet bij hebt stilgestaan. Wat je kunt doen is op de bank/bed gaan liggen met je handen op je buik. En dan even puur concentreren op je kindje. Vaak voel je hem/haar dan wel als je even ligt. Succes...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Printje vr 16 dec 2011 - 8:56

En heb je nog gebeld?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  studiebol vr 16 dec 2011 - 8:59

Lieskuh schreef:Je kunt altijd bellen natuurlijk, daar zijn ze ook voor.

Maar het kan ook zijn dat je te druk bent geweest deze dag dat je er misschien niet bij hebt stilgestaan. Wat je kunt doen is op de bank/bed gaan liggen met je handen op je buik. En dan even puur concentreren op je kindje. Vaak voel je hem/haar dan wel als je even ligt. Succes...

Dit is ook zo vaak tegen mij gezegd maar werkte absoluut niet. Ze lieten op dat moment echt niet van zich "horen" Nu was mijn "geluk" dat ik ze sowieso niet zo vaak voelde dus ik heb het nare gevoel van de topic openster niet gehad.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  studiebol vr 16 dec 2011 - 9:07

Lieskuh schreef:Je kunt altijd bellen natuurlijk, daar zijn ze ook voor.

Maar het kan ook zijn dat je te druk bent geweest deze dag dat je er misschien niet bij hebt stilgestaan. Wat je kunt doen is op de bank/bed gaan liggen met je handen op je buik. En dan even puur concentreren op je kindje. Vaak voel je hem/haar dan wel als je even ligt. Succes...

Dit is ook zo vaak tegen mij gezegd maar werkte absoluut niet. Ze lieten op dat moment echt niet van zich "horen" Nu was mijn "geluk" dat ik ze sowieso niet zo vaak voelde dus ik heb het nare gevoel van de topic openster niet gehad.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Supertalentje vr 16 dec 2011 - 12:38

Ik zat dus ook met 25 weken bij de VK, vond ze wel een beetje vreemd want baby 'hoor' je dan nog niet zo vaak te voelen. Nou ammehoela, gelijk na een bevalling lag ik bij haar op tafel, ik voelde baby steeds op dezelfde tijden (als ik wakker werd, als ik in de tram zat, als ik na het stofzuigen savonds op de bank plofte) en toen ook anderhalve dag niet. Ze kon geen CTscan doen, maar ze heeft het hartje geluisterd en gekeken hoe baby lag en die lag idd zo dat ik hem minder hard kon voelen schoppen/bewegen.

Dus bij twijfel, gewoon gaan! En dat op je rug liggen en baby voelen werkte bij mij ook niet, heb heel wat zitten duwen en trekken, maar terugschoppen, ho maar :P

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 1:12

Printje schreef:En heb je nog gebeld?

Hoe is het nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Papillio za 17 dec 2011 - 2:15

Supertalentje, misschien dat de baby dan inderdaad wel gedraaid is.

Ik heb de baby gelukkig gisteravond wel weer gevoeld, vannacht ook en vanochtend ook even. Nu alweer een tijdje niet, maar zit pas sinds een half uurtje even rustig op de bank.
Ga er van uit dat het goed is...
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 9:02

Mijn placenta lag ook helemaal naar voren en daardoor voelde ik het ook heel weinig.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  PiP zo 18 dec 2011 - 9:13

Mijn placenta lag ook voor, maar ik voelde onze dochter duidelijk met 18 weken. Op gegeven moment bewoog ze me iets te veel... Het sas (en is smile) een drukke tante!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Mida4you zo 18 dec 2011 - 9:22

Als je je echt onzeker voelt moet je zeker de vk even bellen! Die gaan dan meestal even voelen en kijken. Ik heb het ook gehad tijdens mijn zwangerschap dat ik niets meer voelde en mezelf super onzeker voelde en mocht even langs komen. Ze hebben gekeken en alles was gelukkig goed smile Je voelt je zoveel rustiger als je de vk hebt gebeld.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Aggi zo 18 dec 2011 - 11:03

Mijn placenta lag ook helemaal voor, daardoor voelde ik mijn zoon ook minder, maar nu ik zo terug denk voelde ik hem tussen week 17 a 19 voor het eerst. Heb ook een paar keer de verloskundige gebeld als ik onzeker was, mocht dan langs komen om het hartje te luisteren, en ze is ook wel eens bij mij thuis geweest. Als je onzeker bent gewoon bellen, daar zijn ze voor. Succes.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel bijna geen leven... Empty Re: Voel bijna geen leven...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum