Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog een week!

+6
Atelier Madame
klavertje
mzcharlotte
Polly
Zora
Caro
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nog een week! - Pagina 2 Empty Re: Nog een week!

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:06

Veel plezier Caro! Ik denk dat je er wel gaat genieten, ondanks alle tegenslagen die je nu hebt!

Fraser Island is super gaaf! Brisbane vond ik zelf weinig aan, maar heb me toch vermaakt! Oh en de Steve Irwin Zoo is zooo leuk! Echt zo gaaf!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caro do 5 mei 2011 - 23:22

Try schreef:
Caro schreef:
Try schreef:I I love you Cairns! Ik heb daar ong. 4 maanden gewoond en de tijd van mijn leven gehad! Als je daar nog een tip wilt voor een geweldig hostel, of tips in het algemeen.. smile

Whitsundays is echt prachtig, Fraser schijnt geweldig te zijn (zelf niet geweest) en ik vond Brisbane ook erg leuk! Ik ben jaloers, ik zou zooo graag weer terug willen!

Tips in het algemeen zijn altijd welkom. Op het moment dat we daar zijn, hebben we een camper dus hoteltips zijn beetje overbodig. Maar ik hou me graag aanbevolen voor gewone tips :-)!
Zet je 'm dan op een camping? In Cairns zit er eentje op reservoir road (rand van het centrum, richting Port Douglas). Daar tegenover verkopen ze trouwens de lekkerste pizza's angel Daar heb ik nl gewerkt Wink Haha!

Uhm, ik zou sowieso gaan duiken, dat kan natuurlijk overal langs de oostkust maar vanuit Cairns met ProDive is wel aan te raden. Verder schijnt ... (naam kwijt) 'where rainforest meets reef' heel mooi te zijn (vanuit Cairns kan je die trips boeken). De kabelbaan over het rainforest valt tegen is mij verteld. Port Douglas is leuk, posh, maar als je niet gaat mis je niet heel veel.
Magnetic Island (veerboot vanaf Townsville) zou ik overslaan, al heb ik daar wel paardgereden door het bos, over het strand en in de zee wat ontzettend gaaf was maar verder is daar niets te beleven en dat is de kosten van de overtocht enzo niet echt waard. Townsville vond ik ook niets aan.
In Brisbane kan je met een watertaxi/bus (gewoon een soort veerpontje dat de rivier steeds oversteekt naar verschillende punten) de hele stad zien vanaf het water. Dat is een goedkope manier om veel van de stad te zien. Je hebt daar een berg (kan niet op de naam komen) en vanaf daar heb je prachtig uitzicht over de stad. Je hebt trouwens ook een berg/heuvel in Cairns waar je ook een mooi uitzicht hebt over de stad (vond ik persoonlijk mooier maar ik heb ook meer met die stad), ik kan je uitleggen hoe je daarnaartoe rijdt maar ik heb geen idee hoe dat ding heet.

Verder schijnt de brug in Sydney beklimmen een must-do te zijn. Ik heb het zelf niet gedaan omdat het vrij prijzig was, maar volgens iedereen die het heeft gedaan is het onmisbaar.

Er zijn vast nog wel dingen die ik vergeet, maar dit is even snel een paar tips smile

Hier heb ik echt wel wat aan! Dank je! En ja, we parkeren de camper op campings onderweg. Wie weet, doen we die van jou wel aan. Voor de lekkerste pizzas hebben we heel wat over :-)

ja, de brug beklimmen is ook écht iets wat ik wil doen. We hebben het gepland voor as dinsdag.. Dat is voor mij echt een must-do :-).

In de buurt van Brisbane woont de broer van de vriend waarmee wij gaan, vandaar dat we relatief wat meer dagen daar doorbrengen maar ja, ik snap wel dat onze vriend zijn broer wel een paar dagen wil zien. Die gaan ook met ons mee naar Fraser Island. Al hou ik mijn hart vast, want ze hebben een iets andere insteek dan wij... ;-). We zullen het zien..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caro do 5 mei 2011 - 23:27

pompidom schreef:Veel plezier Caro! Ik denk dat je er wel gaat genieten, ondanks alle tegenslagen die je nu hebt!

Fraser Island is super gaaf! Brisbane vond ik zelf weinig aan, maar heb me toch vermaakt! Oh en de Steve Irwin Zoo is zooo leuk! Echt zo gaaf!

Dank je :-). Ik hoop het ook, ben er wel even klaar mee! Deze vakantie komt dan ook als geroepen!

Heb jij Blue Mountains gedaan?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:44

Caro, nee geen Blue Mountains gedaan. Had ik geen tijd voor, was maar 3 weken in Australië, bovendien was het toen ik er was vrij koud, dus in de Blue Mountains helemaal!
We zijn wel in de buurt van Caloundra naar de Glasshouse Mountains gegaan. Niet heel bijzonder maar wel een mooi uitzicht. Er is ook een heel verhaal over die bergen en het ontstaan ervan. erg leuk om te horen/lezen!

En echt, de Steve Irwin Zoo mag neit missen hoor! Ligt vlakbij Caloundra (vonden wij een schattig dorpje om te overnachten) en je kunt in Mooloolaba onwijs leuk aan de kust eten. Is een strandhuis waar je niet binnenkomt in shorts en slippers, waar je vooraf moet bedenken wat je wilt eten en dat reken je meteen af en je krijgt dan een bieper mee. Zo grappig, we hebben zó gelachen maar zo fantastisch gegeten! Volgens maps.google is het iets van Mooloolaba Surf and Lifesaving Club.

Gast
Gast

Bericht  Caro vr 6 mei 2011 - 0:54

pompidom schreef:Caro, nee geen Blue Mountains gedaan. Had ik geen tijd voor, was maar 3 weken in Australië, bovendien was het toen ik er was vrij koud, dus in de Blue Mountains helemaal!
We zijn wel in de buurt van Caloundra naar de Glasshouse Mountains gegaan. Niet heel bijzonder maar wel een mooi uitzicht. Er is ook een heel verhaal over die bergen en het ontstaan ervan. erg leuk om te horen/lezen!

En echt, de Steve Irwin Zoo mag neit missen hoor! Ligt vlakbij Caloundra (vonden wij een schattig dorpje om te overnachten) en je kunt in Mooloolaba onwijs leuk aan de kust eten. Is een strandhuis waar je niet binnenkomt in shorts en slippers, waar je vooraf moet bedenken wat je wilt eten en dat reken je meteen af en je krijgt dan een bieper mee. Zo grappig, we hebben zó gelachen maar zo fantastisch gegeten! Volgens maps.google is het iets van Mooloolaba Surf and Lifesaving Club.

Dank je voor de tips. We gaan eens kijken waar we allemaal uit gaan komen. We hebben een camper gehuurd vanaf Brisbane dus we kunnen doen waar we zin in hebben.

Onze vrienden zijn vandaag vanuit Melbourne in Sydney aangekomen. Zij wilden graag dinsdag naar BM, maar ik heb gezegd dat we niet meegaan. Wij komen pas zondagavond laat aan, we hebben dan alleen maandag om bij te komen en om dan direct dinsdag volledig ertegenaan te gaan en dan woensdag weer verder te vliegen, leek mij een beetje te veel. We doen het wel op de terugweg als we weer in Sydney zijn..
Bovendien wordt voor dinsdag regen voorspelt, dus om dan met regen in de BM te staan? Neuh, leek me niet echt een optie!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 2:04

Via waar vliegen jullie? Welke maatschappij?
Kan me voorstellen dat jullie niet veel zin hebben om dinsdag al meteen naar de BM te gaan, een vol programma is ook niet alles.
Moet zeggen dat ik Sydney in een vogelvlucht gezien heb, logeerde bij een vriendin buiten Syney dus we moesten 45min met de trein. Maar hey, het was gratis overnachten daar ipv 40 dollar pn in een hostel, dus ik klaagde niet.

Wij hebben op de dag van mijn aankomst een dinnercruise gedaan, was best leuk maar ik viel bijna om van de slaap (had maar een uur of 5 geslapen tussen Den Haag en Sydney, met een overstap van 5 uur op Dubai). Ik vond de dierentuin in Sydney grappig/leuk (mooi uitzicht!) en we hebben de monorail ook gebruikt in Sydney. Oh ja, en Pancake on the Rocks in Sydney Harbour was ook gaaf, maar wel druk 's avonds!

Ben benieuwd naar je foto's, wij gaan echt nog een keer terug maar dan voor idd 4 tot 6 weken!

Gast
Gast

Bericht  Caro vr 6 mei 2011 - 9:45

@try: heb je een naam van de camping? We zijn aan het goog en maar komen er niet echt uit smile
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: