Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat de tuin uit krijgen

+10
Aziraphale
bolus26
Minx
*Lookie*
Inge
Nala
Mari
loura
Jeanette
Tullow
14 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kat de tuin uit krijgen - Pagina 3 Empty Re: Kat de tuin uit krijgen

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 6:27

Ik heb ook een hekel aan katten en dan vooral in mijn tuin. Wij gooien altijd een paar liter azijn in de tuin, dan blijven ze wel weer een paar weken weg. 44 cent voor een liter, dat vind ik het nog wel waard.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Coccinelle zo 1 mei 2011 - 6:29

Purple schreef:Ik heb ook een hekel aan katten en dan vooral in mijn tuin. Wij gooien altijd een paar liter azijn in de tuin, dan blijven ze wel weer een paar weken weg. 44 cent voor een liter, dat vind ik het nog wel waard.

Ik wist niet dat dat hielp, kunnen de planten daar een beetje tegen?

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 6:30

Coccinelle schreef:[

Ik wist niet dat dat hielp, kunnen de planten daar een beetje tegen?
Wij gieten het altijd tussen de planten in het zand. Het gras kan er sowieso tegen. Schoonmaakazijn in die groene plastic flessen is het.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover zo 1 mei 2011 - 7:06

Een kat en een hond is niet te vergelijken. Ten eerste ben je verplicht om een hond aan te lijnen in woonwijken, een kat niet. Ten tweede zijn katten solitaire dieren die zichzelf redden, terwijl honden loyaliteit hebben naar een baasje. Katten zullen hoogstens luisteren naar hun naam, je kunt ze geen commando's leren. Ten derde zijn katten (doorgaans) een stuk kleiner, waardoor het overlast vrij beperkt is. Ten vierde zijn katten vaak erg schoon, en zullen ze niet zo maar in het wilde weg schijten, maar het netjes verbergen, in tegenstelling tot honden. Ten vijfde vallen katten nagenoeg nooit mensen aan zonder reden, terwijl agressieve honden dat wel doen. Ten zesde zijn katten nog altijd roofdieren, terwijl huishonden dit niet zijn. Katten kunnen dagenlang zichzelf buiten redden, honden niet. De honden van nu zijn geen wilde honden.

Zet een bak water klaar, en het probleem is opgelost.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:10

SuperGrover schreef:Een kat en een hond is niet te vergelijken. Ten eerste ben je verplicht om een hond aan te lijnen in woonwijken, een kat niet. Ten tweede zijn katten solitaire dieren die zichzelf redden, terwijl honden loyaliteit hebben naar een baasje. Katten zullen hoogstens luisteren naar hun naam, je kunt ze geen commando's leren. Ten derde zijn katten (doorgaans) een stuk kleiner, waardoor het overlast vrij beperkt is. Ten vierde zijn katten vaak erg schoon, en zullen ze niet zo maar in het wilde weg schijten, maar het netjes verbergen, in tegenstelling tot honden. Ten vijfde vallen katten nagenoeg nooit mensen aan zonder reden, terwijl agressieve honden dat wel doen. Ten zesde zijn katten nog altijd roofdieren, terwijl huishonden dit niet zijn. Katten kunnen dagenlang zichzelf buiten redden, honden niet. De honden van nu zijn geen wilde honden.

In de tuin van de buren ja, die er vervolgens met hun handen inzitten als ze gaan tuinieren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:14

Eline schreef:
SuperGrover schreef:Een kat en een hond is niet te vergelijken. Ten eerste ben je verplicht om een hond aan te lijnen in woonwijken, een kat niet. Ten tweede zijn katten solitaire dieren die zichzelf redden, terwijl honden loyaliteit hebben naar een baasje. Katten zullen hoogstens luisteren naar hun naam, je kunt ze geen commando's leren. Ten derde zijn katten (doorgaans) een stuk kleiner, waardoor het overlast vrij beperkt is. Ten vierde zijn katten vaak erg schoon, en zullen ze niet zo maar in het wilde weg schijten, maar het netjes verbergen, in tegenstelling tot honden. Ten vijfde vallen katten nagenoeg nooit mensen aan zonder reden, terwijl agressieve honden dat wel doen. Ten zesde zijn katten nog altijd roofdieren, terwijl huishonden dit niet zijn. Katten kunnen dagenlang zichzelf buiten redden, honden niet. De honden van nu zijn geen wilde honden.

In de tuin van de buren ja, die er vervolgens met hun handen inzitten als ze gaan tuinieren.
Ik heb al eeuwen een tuin en ik heb daar echt nog nooit last van gehad. Zeuren om het zeuren noem ik het maar.
Mijn kat is vet koel, die heeft een kattenbak buiten waar hij zijn behoefte in doet.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:20

Francaise_ schreef:
Eline schreef:

Ik heb al eeuwen een tuin en ik heb daar echt nog nooit last van gehad. Zeuren om het zeuren noem ik het maar.
Mijn kat is vet koel, die heeft een kattenbak buiten waar hij zijn behoefte in doet.

Wij hebben ontzettende overlast van de katten van de buren, dus het is zeker niet bedoeld als zeuren om te zeuren. Ik vind het gewoon vervelend.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:36

Mijn ouders hebben in de voortuin last van kattenpoep van andere katten, maar in de achtertuin niet, want dat is het territorium van hun eigen katten. En iedere andere kat die waagt in de tuin van mijn ouders te komen, zal het zwaar bezuren. 't Was dus eigenlijk best een serieuze tip van me: Wil je katten uit je tuin houden, neem dan zelf een kat.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:38

Maar, over het dakraam: Wij hebben gaas voor het huiskamerraam gespannen omdat wij niet willen dat de katten naar buiten gaan en we toch het raam open willen hebben. Niet direct het meest mooie, maar wel effectief. Opper dat eens bij je buren, misschien kunnen ze op de één of andere manier een raster voor het dakraam maken?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:45

ik sta er echt versteld van hoeveel mensen heb blijkbaar helemaal niks kunnen interesseren als andere mensen last hebben van hun kat confused

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 1 mei 2011 - 7:57

Dromertje schreef:ik sta er echt versteld van hoeveel mensen heb blijkbaar helemaal niks kunnen interesseren als andere mensen last hebben van hun kat confused

Ik denk ook dat scheelt hoe je er zelf over denkt.
Mijn katten blijven binnen + in de eigen tuin vanwege meerdere redenen. maar ik stoor mij ook absoluut niet aan andere katten in onze tuin. Dus ieder denkt daar anders over, de 1 zal zich er wel aan storen en een ander niet.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 8:00

Dromertje schreef:ik sta er echt versteld van hoeveel mensen heb blijkbaar helemaal niks kunnen interesseren als andere mensen last hebben van hun kat confused
Van mijn katten hebben andere mensen geen last, want die komen niet buiten Wink

Maar er zjn honderdduizend katvriendelijke én tuinvriendelijke huis-tuin en keukenmiddeltjes om katten uit je tuin te weren. Klagen is daar dan misschien wel één van de makkelijkste van, maar daar blijven de katten niet mee weg....

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 8:21

Bij ons zit Jul nu aan een lijntje.
En ik had niet verwacht dat dat zo goed zou gaan!
We hebben geprobeerd haar los te laten maar toen ging ze bij de buurvrouw in de tuin zitten mauwen.
Niet even, maar minutenlang achter elkaar. (Ze kon trouwens gewoon via de kliko bij ons o pde schuur komen, zoals ook van ons naar de buurvrouw ging...)
Wij werden er horendol van... Laat staan mensen die niet van katten houden!

Ik ben ook niet blij met katten van andere in mijn tuin.
Als ik in de tuin bezig ben en ik graai (al dan niet met handschoenen aan) in de poep van mijn eigen katten a la.
Maar in de poep van andermans kat daar pas ik gewoon voor.

Hier zijn vorig jaar meerdere emmers water over diverse katten gegaan.
Ik heb ze nu nog niet in de tuin gezien dus het heeft volgens mij wel geholpen!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 8:27

Nogmaals, ik kan het me voorstellen dat je er last van hebt, zeker als je geen kattenliefhebber bent. Maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat je niet in ziet dat je een kat niet kunt programmeren en kunt verbieden bij de buren in de tuin te komen. Zo werkt het gewoon niet. En als jij dergelijke dingen gaat doen als de dierenopvang en de kat mee laat nemen, dan vind ik dat je echt zo zielig laag bezig bent, dat ik als katteneigenaar alleen maar recalcitrant zou worden en geen goed woord meer met je te voeren hebt. Daarmee verpest je het in mijn ogen alleen maar. Als je inderdaad aangeeft dat je het echt heel vervelend vindt, en bijvoorbeeld inderdaad oppert om hun dakraam te bedekken met gaas, dan ben je op een heel ander niveau bezig dan wanneer je hun kat laat 'ontvoeren' door de dierenopvang. Vind dat echt diep en diep triest.
En daar zou ik inderdaad echt absoluut geen begrip voor hebben, als mijn buren dat doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 17:49

Marin schreef:

Nogmaals, ik kan het me voorstellen dat je er last van hebt, zeker als je geen kattenliefhebber bent. Maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat je niet in ziet dat je een kat niet kunt programmeren en kunt verbieden bij de buren in de tuin te komen. Zo werkt het gewoon niet. En als jij dergelijke dingen gaat doen als de dierenopvang en de kat mee laat nemen, dan vind ik dat je echt zo zielig laag bezig bent, dat ik als katteneigenaar alleen maar recalcitrant zou worden en geen goed woord meer met je te voeren hebt. Daarmee verpest je het in mijn ogen alleen maar. Als je inderdaad aangeeft dat je het echt heel vervelend vindt, en bijvoorbeeld inderdaad oppert om hun dakraam te bedekken met gaas, dan ben je op een heel ander niveau bezig dan wanneer je hun kat laat 'ontvoeren' door de dierenopvang. Vind dat echt diep en diep triest.
En daar zou ik inderdaad echt absoluut geen begrip voor hebben, als mijn buren dat doen.

En daarom moet jij als eigenaar zorgen dat de kat niet bij een ander overlast kan bezorgen. Als jij keer op keer aangeeft last te hebben van andermans dier, kan ik die actie wel begrijpen (ik heb zelf trouwens ook katten). Er zijn mensen die andere maatregelen treffen naar dieren toe. Daar moet je helemaal niet aan denken. Dan is dit nog een nette oplossing. De kat krijgt de volle aandacht daar alleen het baasje zit even in de stress.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 17:54

Hoe moet je als eigenaar maatregelen treffen dan? Je kat binnenhouden? Je tuin barricaderen met prikkeldraad waar een kat geheid zichzelf levensgevaarlijk in gaat verwonden?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 18:00

Maple schreef:

Maar er zjn honderdduizend katvriendelijke én tuinvriendelijke huis-tuin en keukenmiddeltjes om katten uit je tuin te weren. Klagen is daar dan misschien wel één van de makkelijkste van, maar daar blijven de katten niet mee weg....

laughcry Ik heb ook geen last van katten in mijn tuin. Heb de zandbak wel afgesloten zodat de katten niet gaan denken dat het een wc voor hen is.

Ik ben het wel met Marin eens. Ik vind het ook triest om een kat dan maar weg te brengen naar een asiel. Het baasje heeft 'even' stress? Het baasje is gewoon ineens haar kat kwijt. Ik vind dt ook echt te ver gaan.
Je brengt andermans kat toch niet weg naar een asiel :S Mijn vriendin was ook ineens haar kat kwijt. Hadden de buren die ook naar het asiel gebracht :S Stomme actie.
En trouwens, daar los je verder ook niks mee op. Want als Kitty weer thuis is, dan doet die gewoon weer hetzelfde als wat hij deed.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:06

Maple schreef:

Maar er zjn honderdduizend katvriendelijke én tuinvriendelijke huis-tuin en keukenmiddeltjes om katten uit je tuin te weren.

Die lossen in mijn geval niks op want mijn eigen kat mag mijn tuin uit en andere katten mogen best mijn tuin in. Het gaat mij enkel om het gedrag dat die ene vertoont. Van al die andere katten heb ik geen last.

Ik heb m vandaag weer proberen te raken met water, maar hij ziet me al van mijlenver aankomen en klimt dan snel de boom in Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:13

Maple schreef:Hoe moet je als eigenaar maatregelen treffen dan? Je kat binnenhouden? Je tuin barricaderen met prikkeldraad waar een kat geheid zichzelf levensgevaarlijk in gaat verwonden?

Als jij je tuin goed afzet dan kan een kat zichzelf daar niet in verwonden. Je moet dat ook niet met prikkeldraad doen. Met goede stukken gaas is veel te doen. Kijk eens op het kattenforum van Katplaza. Bijna alle katten daar komen alleen in hun eigen tuin. Geen één kat verwond zich daar.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:35

Marin schreef:

Ik zie echt wel in dat je een kat niet kan programmeren en daarom moet jij als baasje zorgen dat andere mensen geen overlast van je dieren hebben. Zorg gewoon dat de kat in je eigen tuin blijft, daar zijn ook genoeg oplossingen voor te vinden. Ik blij, jij blij, de kat kan naar buiten, probleem opgelost.

En ik heb inmiddels verschillende keren aangeven dat ik het vervelend vindt als hun kat tussen onze violen gaat liggen, dat ik de kattenpoep in de border heb liggen en dat ik het niet prettig vindt als hun kat op onze auto gaat liggen. Ik snap wel dat viooltjes lekker liggen, dat de motorkap lekker warm is en dat onze border een ideale kattenbak is, maar dat neemt niet weg dat ik het vervelend vind en dus last ondervind van andermans dieren. Ik heb het meerdere keren aan gegeven, dan is het aan de baasjes om er wat mee te doen. Zijn ze zo eigenwijs om dat niet te doen, dan ga ik me ook op een andere manier gedragen. Ik word juist opstandig van het gedrag van de buren.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 1 mei 2011 - 22:26

Ook ik snap het volledig. Het is aan de katteneigenaar om te zorgen dat de katten geen overlast bezorgen. Er zijn genoeg oplossingen. Maar mensen zijn gewend dat katten los mogen lopen wat eigenlijk belachelijk is. Katten kunnen net zo wild zijn als honden. Katten begraven hun stront dan misschien wel maar als je in de tuin aan het werk bent graaf je het zo op. Maak gewoon een mooie kattenren in je tuin of zet je tuin af. Je beestje kan dan lekker naar buiten en anderen hebben er geen last van.

Als je een kat neemt kies je voor een huisdier. Je buren kiezen er niet voor. Daarbij is de levensverwachting een stuk lager voor loslopende katten dan voor katten die alleen binnen blijven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:23

Nogmaals: Ik begrijp dat je het vervelend vindt, logisch ook. Maar volgens mij los je met jouw gefrustreerde actie gewoon helemaal niets op.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale ma 2 mei 2011 - 0:32

Ostara schreef:
Maple schreef:Hoe moet je als eigenaar maatregelen treffen dan? Je kat binnenhouden? Je tuin barricaderen met prikkeldraad waar een kat geheid zichzelf levensgevaarlijk in gaat verwonden?

Als jij je tuin goed afzet dan kan een kat zichzelf daar niet in verwonden. Je moet dat ook niet met prikkeldraad doen. Met goede stukken gaas is veel te doen. Kijk eens op het kattenforum van Katplaza. Bijna alle katten daar komen alleen in hun eigen tuin. Geen één kat verwond zich daar.

Inderdaad, wat een onzin over prikkeldraad. Ik noemde hier al dat mijn tuin catproof is gemaakt, vind het bijna een belediging dat je denkt dat zoiets met prikkeldraad wordt gedaan! Mijn katten zijn voor mij ontzettend belangrijk, juist daarom is onze tuin afgezet. Natuurlijk niet met materiaal waaraan ze zich verwonden... Het is mooi meegenomen dat de buurt er nu ook geen last van heeft.
Hier foto's, inmiddels hebben we ook meer bloeiende planten en schuttingbedekking:

Kat de tuin uit krijgen - Pagina 3 Ee79e6ab

Kat de tuin uit krijgen - Pagina 3 4aaa6a89

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Feline ma 2 mei 2011 - 0:36

Paar jaar geleden lag er elke dag dezelfde kat bij ons in de tuin.. de hele dag.. Heb gekeken of ie een bandje o.i.d. had maar dit had ie niet. Ik vond hem er slecht uit zien en heb er een vriendin (met verstand van katten) bijgehaald en die vond 'm er ook niet heel gezond uitzien.

Toen heb ik 'm naar een opvangcentrum gebracht. Maar dat was eigenlijk meer bezorgdheid dan irritatie. Een week later werd ik gebeld door het baasje (die had via via gehoord dat haar kat altijd bij ons in de tuin lag).. ik liep nogal angstig naar de telefoon maar toen ik haar te woord stond had ze alleen maar één en al lof. Dat er nog maar weinig engelen zijn zoals ik, etc.. Moest daarna wel even hard lachen want die reactie had ik echt niet verwacht!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:44

Ostara schreef:

En dan vervolgens klagen de buren omdat ze van bovenaf op een gevangenis uitkijken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: